Únik chladící kapaliny.problém
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte črc 05, 2005 22:47
- Bydliště: Bystřice nad Pern.
- Kontaktovat uživatele:
Únik chladící kapaliny.problém
Mam se svým matýskem docela velký problém.Někde mě mizí voda a já nevím kde.Po ujetí asi 50 km je nádobka prázdná.Mám trochu ohlej chladič,poněvač jsem už vzal s sebou pár zajíců,ale myslim si že by z chladiče téct nemělo,protože jsem zkoušel postavit auto do garáže a pod ním žádná voda nebyla.Mohlo by to dělat i víčko od nádobky?Prosím pora
ďte, pořád dolévat vodu taky není nejlepší
ďte, pořád dolévat vodu taky není nejlepší
- Reklama
Nejčasteji teče víčko nádobky nejlíp je to poznat když přijdeš ke studenému autu a povolíš to víčko a v závitu je voda tak je to víčko a jinak se koukni zhora za motor pod tu velkou nádobku co do ní vedou hadičky a je to pod prvním vstřikem pak by to bylo opravdu sání nejlíp je to vidět na heveru a když se celý chladící system natlakuje
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte črc 05, 2005 22:47
- Bydliště: Bystřice nad Pern.
- Kontaktovat uživatele:
Díky za všechny odpovědí,Matýsek nakonac skončil v servise a tam zjistili,že teče vodní pumpa.Tak ji vyměnili za novou a je to vcajku.Oprava cca 3000 Kč
Daewoo Matiz 0.8, 198 000 km, r.v. 12/98, modrá barva
Mrněte na můj web: http://www.rekreacenavysocine.cz/
Mrněte na můj web: http://www.rekreacenavysocine.cz/
Adriane jasně, že je to dobře, cca6 lt. vody se zahřeje z 15 na 90 stupňů a samozřejmě zvětší svůj objem, to je to zvýšení hladiny, po vychladnutí budeš mít zas vodu na min.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Richard píše:Adriane jasně, že je to dobře, cca6 lt. vody se zahřeje z 15 na 90 stupňů a samozřejmě zvětší svůj objem, to je to zvýšení hladiny, po vychladnutí budeš mít zas vodu na min.
To je nějaká blbost, ne ? Když se voda ohřívá, tak zvětšuje svůj objem, a když chladne, tak taky? Proč by jinak při zmrznutí roztrhla blok ?
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Ne když chladne, ale když zmrzne. Led má větší objem než voda, jejímž zmrazením vzniknul.Docent píše:Když se voda ohřívá, tak zvětšuje svůj objem, a když chladne, tak taky? Proč by jinak při zmrznutí roztrhla blok ?
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Dobrý večerOndras píše:Ne když chladne, ale když zmrzne. Led má větší objem než voda, jejímž zmrazením vzniknul.Docent píše:Když se voda ohřívá, tak zvětšuje svůj objem, a když chladne, tak taky? Proč by jinak při zmrznutí roztrhla blok ?
Ondráš má pravdu Jenom dodám chce si to zopakovat fyziku. Nejmenší objem má voda zhruba 4 stupně nad nulou Jestliže klesá teplota níž voda stoupá k hladině a mrzne Proto mohou ryby i za mrazu žít ve vodě Ale pro auto je důležitý aby se ze systému se nestrácela kapalina a dolévat hlavně destilku a nebo ještě lepší mít naředěnou směs aspoň na -15 stupňů Protože když budu dolévat jen vodu tak při mrazech na to mohu zapomenout a problém je na světě
Motor musí mít chlazení a když se strácí kapalina tak to může byt z mnoha důvodů Od různých netěsností až po třeba prasklý blok motoru ale za každou cenu se to musí opravit
Tak páni ať nas nezlobí a jezdí
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pon lis 14, 2005 13:09
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Velmi podivný únik kapaliny,pls help me!!
Zdravím všechny a potřeboval bych helfnout s následujícím problémem. Jde o podivné úniky chladící kapaliny.Podivné na této skutečnosti je zejména to,že se nestrácí neustále ale jen občas a zničeho nic a také skutečnost,že se zjevně neztrácí pod určitou úroveň. Vypadá to asi takto. Vyměnil jsem kompletně chladící náplň (s autem doposud jezdil otec a pravděpodobně tam lil čirej fridex,tudíž vytekla hnědooranžová břečka), nalil čistič chladící soustavy, prohřál, propláchnul,vypustil.Zase břečka.Takže jsem ještě provedl cca 3 proplachy vodou. Zkontroloval těsnost všech běžně dostupnejch hadic (předtím mu to teklo mj. i ve spodu nádržky). A nalil modrou náplň k rysce MAX (vešlo se tam o 0,5l méně než by mělo, říkal jsem si vzduchový bubliny).Tři dny žádnej problém,čtvrtý den po otevření kapoty nádržka opět prázdná.Dolil jsem to a za pár dní to samé.Tak ještě jednou a zas stejný výsledek. Tak jsem to nechal být a jezdil.Žádnej problém, motor se nepřehříval, ručka tam kde má být,jen to netopilo (což chápu). Flek na podlaze v garáži je jen někdy a je zhruba pod pravou půlkou motorovýho prostoru. Navíc bych řekl,že k úniku dochází spíš po odstavení auta a vychládání motoru,ze zahřátýho auta (a natlakovanýho systému) nic neteče. Nechápu však kde to může utíkat, protože kdyby to bylo někde dole, tak ten únik by měl pokračoval až do stavu,kdy kapalina nebude a bude se to celý přehřívat.To nikdy nenastalo. Tudíž mám pocit,že to musí bejt někde vejš (radiátor????),a k uniku dochází jen když je nádržka plná, tedy celý systém zaplaven (spojené nádoby???). Jsem z toho naprosto zmaten a zajímá mě,jestli někdo měl podobnou zkušenost a co s tím. Rozhodně nemám v plánu stále dolejvat,ani v zimě mrznout.Ale taky se nechci ukvapeně pouštět do rozebírání motoru.......Poraďte prosím!!!
Mates SE 99 + AC, toho času na počátku rozumných úprav a vzájemného poznávání...