Ahoj. Mám problém s autem. R2008 , 160tkm nalítáno
Loni v létě mi začala špatně řadit převodovka. Sporadicky nezapadla zpátečka a když už, tak přes zuby a auto dost škublo.
Nebo nešlo zařadit 1. Později i dvojku i trojku.
Měnil jsem lanka. Měly vybité gumičky v očkách. Na měsíc byl klid a pak znova.
Vyměnil jsem spojkovou sadu. Celkem 3x během á 3 měsíců. Mou vinou jsem prvně špatně nastavil spojku (sedřený př.talíř) a pak mi prasklo pár segmentů v přítl.talíři.
Poslední výměnu a seřízení jsem dělal někdy v listopadu. Dal jsem tam sachs př.talíř. Děláno podle návodu,a pod dohledem automechanika)
Bohužel poslední dva dny se problémy vrací. Začalo to zpátečkou a dnes nešel zařadit 1st.
Převodovku jsem ještě nerozdělával, ale náboj převodovky je bez vůle.
Otázka zní, jestli zrevidovat převodovku, nebo by mohl být problém jinde? Ještě mně napadá ovládání převodovky, kde se připojují táhla od řadicí páky.
Oleje má dost, meziplyn nepomáhá.
Díky
Spojka-převodovka drhne r2008
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: Spojka-převodovka drhne r2008
Ahoj, na základě popisu problému s řazením bych doporučil následující postup diagnostiky:
Možné příčiny a co zkontrolovat:
Ovládání řazení (lanka, táhla, mechanismus)
Pokud jsi měnil lanka, ale problém se vrátil, je možné, že je závada ve spojích nebo v mechanismu u řadicí páky.
Zkontroluj spojení táhel na převodovce – může tam být vůle nebo špatné nastavení.
Mohou být také opotřebované plastové silentbloky nebo kulisy v mechanismu řazení.
Co zkusit: Odháknout lanka od převodovky a ručně na kulise převodovky zkusit řadit → pokud to půjde hladce, je problém v táhlech nebo mechanismu řazení.
Spojka (hydraulika, ložisko, přítlačný talíř)
Už jsi spojku měnil, takže je otázka, zda je v pořádku hydraulický systém.
Pokud se špatně vypíná, nemusí se kotouč správně odlepit, a tím pádem převodovka "drhne".
Vady hlavního nebo pomocného spojkového válce mohou způsobit neúplné vypnutí spojky → pak se špatně řadí rychlosti.
Vzduch v systému (pokud je hydraulická spojka) – zkusit odvzdušnit.
Co zkusit:
Nastartuj, sešlápni spojku, zařaď 1. rychlost a drž spojku 20–30 sekund → pokud auto začne pomalu popojíždět, spojka nevypíná správně.
Pokud spojka "bere" moc nízko nebo moc vysoko, může být problém s nastavením.
Převodovka (synchrony, ložiska, opotřebení)
Pokud jde těžko řadit i při vypnutém motoru, může být problém přímo v řadicím mechanismu uvnitř převodovky.
Pokud jde řadit dobře při vypnutém motoru, ale špatně při nastartovaném, bude problém spíš se spojkou nebo hydraulikou.
Zpátečka a první rychlost mají největší záběr, takže pokud je problém hlavně s nimi, můžou být opotřebované synchrony nebo drážkování hřídele.
Ložiska v převodovce mohou být opotřebovaná, což může způsobovat těžké řazení.
Co zkusit:
Zkusit řadit rychlosti při vypnutém motoru – pokud to půjde hladce, problém je pravděpodobně ve spojce nebo jejím ovládání.
Pokud to drhne i při vypnutém motoru, může být problém přímo v převodovce.
Shrnutí – co bych udělal jako první:
Odháknout táhla od převodovky a ručně vyzkoušet řazení → pokud půjde hladce, problém je v lankách nebo mechanismu řazení.
Odvzdušnit spojkový okruh, pokud je hydraulický (pokud je lanovod, zkontrolovat jeho vedení).
Zkusit řadit při vypnutém motoru → pokud to jde dobře, problém bude v hydraulice spojky nebo jejím seřízení.
Pokud vše ostatní selže, otevřít převodovku a zkontrolovat synchrony, ložiska a vnitřní mechanismus.
Pokud jsi už měnil spojku 3x a problém se stále vrací, pravděpodobně něco způsobuje její rychlé opotřebení. Může to být:
Špatně fungující spojkové ložisko
Nedostatečný zdvih spojkového pedálu
Problém s primární hřídelí převodovky
Držím palce a dej vědět, co zjistíš!
Možné příčiny a co zkontrolovat:
Ovládání řazení (lanka, táhla, mechanismus)
Pokud jsi měnil lanka, ale problém se vrátil, je možné, že je závada ve spojích nebo v mechanismu u řadicí páky.
Zkontroluj spojení táhel na převodovce – může tam být vůle nebo špatné nastavení.
Mohou být také opotřebované plastové silentbloky nebo kulisy v mechanismu řazení.
Co zkusit: Odháknout lanka od převodovky a ručně na kulise převodovky zkusit řadit → pokud to půjde hladce, je problém v táhlech nebo mechanismu řazení.
Spojka (hydraulika, ložisko, přítlačný talíř)
Už jsi spojku měnil, takže je otázka, zda je v pořádku hydraulický systém.
Pokud se špatně vypíná, nemusí se kotouč správně odlepit, a tím pádem převodovka "drhne".
Vady hlavního nebo pomocného spojkového válce mohou způsobit neúplné vypnutí spojky → pak se špatně řadí rychlosti.
Vzduch v systému (pokud je hydraulická spojka) – zkusit odvzdušnit.
Co zkusit:
Nastartuj, sešlápni spojku, zařaď 1. rychlost a drž spojku 20–30 sekund → pokud auto začne pomalu popojíždět, spojka nevypíná správně.
Pokud spojka "bere" moc nízko nebo moc vysoko, může být problém s nastavením.
Převodovka (synchrony, ložiska, opotřebení)
Pokud jde těžko řadit i při vypnutém motoru, může být problém přímo v řadicím mechanismu uvnitř převodovky.
Pokud jde řadit dobře při vypnutém motoru, ale špatně při nastartovaném, bude problém spíš se spojkou nebo hydraulikou.
Zpátečka a první rychlost mají největší záběr, takže pokud je problém hlavně s nimi, můžou být opotřebované synchrony nebo drážkování hřídele.
Ložiska v převodovce mohou být opotřebovaná, což může způsobovat těžké řazení.
Co zkusit:
Zkusit řadit rychlosti při vypnutém motoru – pokud to půjde hladce, problém je pravděpodobně ve spojce nebo jejím ovládání.
Pokud to drhne i při vypnutém motoru, může být problém přímo v převodovce.
Shrnutí – co bych udělal jako první:
Odháknout táhla od převodovky a ručně vyzkoušet řazení → pokud půjde hladce, problém je v lankách nebo mechanismu řazení.
Odvzdušnit spojkový okruh, pokud je hydraulický (pokud je lanovod, zkontrolovat jeho vedení).
Zkusit řadit při vypnutém motoru → pokud to jde dobře, problém bude v hydraulice spojky nebo jejím seřízení.
Pokud vše ostatní selže, otevřít převodovku a zkontrolovat synchrony, ložiska a vnitřní mechanismus.
Pokud jsi už měnil spojku 3x a problém se stále vrací, pravděpodobně něco způsobuje její rychlé opotřebení. Může to být:
Špatně fungující spojkové ložisko
Nedostatečný zdvih spojkového pedálu
Problém s primární hřídelí převodovky
Držím palce a dej vědět, co zjistíš!
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet