Chybové hlášení
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Chybové hlášení
Prosím co znamená chyba p113 díky
- Reklama
Re: Chybové hlášení
nevim jestli to pomuze, zda je to ono, ale tuto je stranka z manualu:
DTC P0112, P0113, nebo P0114
Diagnostické pokyny
• Před použitím tohoto diagnostického postupu nejprve proveďte Kontrola diagnostického systému - Vozidlo .
• Zopakujte si Diagnostika založená na strategii pro přehled o diagnostickém přístupu.
• Pokyny k diagnostickým postupům poskytuje přehled o každé kategorii diagnostiky.
DTC deskriptory
DTC P0112 00: Nízké napětí v obvodu čidla teploty nasávaného vzduchu (IAT)
DTC P0113 00: Vysoké napětí v obvodu čidla teploty nasávaného vzduchu (IAT)
DTC P0114 00: Kolísavé napětí v obvodu čidla teploty nasávaného vzduchu (IAT)
Informace o diagnostických závadách
Obvod
Zkrat uzemnění
Vysoký odpor
Vypnutý
Zkrat napětí
Výkon signálu
Signál čidla IAT
P0112 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0114 00
Nízká úroveň
--
P0113 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0114 00
Typická data diagnostického přístroje
Snímač teploty nasávaného vzduchu IAT
Obvod
Zkrat uzemnění
Vypnutý
Zkrat napětí
Provozní podmínky: Zapalování je ON nebo motor je v chodu.
Normální rozsah parametru: Mění se s teplotou okolí
Signál čidla IAT
129°C (264°F)
-40°C (-40°F)
-40°C (-40°F)
Nízká úroveň
--
-40°C (-40°F)
-40°C (-40°F)
Označení obvodu/systému
Snímač teploty nasávaného vzduchu IAT je proměnný odpor. Čidlo teploty nasávaného vzduchu IAT má signální obvod a referenční obvod dolního signálu. Snímač IAT měří teplotu vzduchu vstupujícího do motoru. Řídicí jednotka motoru (ECM) dodává 5 V do signálního obvodu IAT a uzemnění do referenčního obvodu IAT dolního signálu.
Podmínky pro provoz DTC
P0112 00 a P0113 00
• Zapalování je ON nebo motor je v chodu.
• Napětí akumulátoru je větší než 9 V.
P0114 00
• DTC P0112 00 nebo P0113 00 se nenastaví.
• Zapalování je ON nebo motor je v chodu.
• Napětí akumulátoru je větší než 9 V.
Podmínky pro nastavení DTC
P0112 00
Řídicí jednotka motoru ECM detekuje napětí snímače teploty nasávaného vzduchu IAT menší než 0,15 V trvající déle než 0,1 sekundy.
P0113 00
Řídicí jednotka motoru ECM detekuje napětí snímače teploty nasávaného vzduchu IAT vyšší než 4,85 V trvající déle než 0,1 sekundy.
P0114 00
Modul ECM detekuje, že signál snímače IAT se náhle změnil o minimálně 10°C (18°F), je teplejší nebo studenější po dobu delší než 2 s.
Akce provedená, když DTC nastaví
Kódy DTC P0112 00, P0113 00 a P0114 00 jsou kódy DTC typu B.
Podmínky pro vymazání DTC
Kódy DTC P0112 00, P0113 00 a P0114 00 jsou kódy DTC typu B.
Referenční informace
Schématické reference
Schémata ovládací jednotky motoru
Referenční pohled na konec přípojky
Díly pohled na konec konektoru
Popis a provoz
Přívod vzduchu popis systému
Referenční elektrické informace
• Obvod testování
• Konektor opravy
• Testování podmínek pro přerušení a špatných spojů
• Opravy kabeláže
Reference o DTC Typu
Hnací ústrojí diagnostický chybový kód (DTC) definice typů
Referenční diagnostický přístroj
Řídicí jednotka reference pro informaci ze diagnostický přístroj
Verifikace obvodu/systému
Pokud bylo zapalování vypnuto déle než 8 hodin nebo déle, měla by být rozdíl teplot nasávaného vzduchu IAT, venkovního vzduchu a snímače teploty chladicí kapaliny motoru (ECT) v rozmezí 9°C (16°F). Zapněte zapalování a na diagnostickém přístroji sledujte parametry Čidlo teploty nasávaného vzduchu, Venkovní teplota a Čidlo teploty chladicí kapaliny 1. Porovnejte navzájem tyto parametry snímačů abyste určili, jestli je stav běžný.
Motor v provozu, sledujte parametr čidla teploty nasávaného vzduchu na diagnostickém přístroji. Naměřená hodnota má být mezi -38 a +149°C (-38 a +300°F) v závislosti na aktuální teplotě okolí a provozních podmínkách vozidla.
Nechte vozidlo fungovat za podmínek pro provoz DTC. Můžete ho také provozovat v mezích podmínek, které jste pozorovali z dat statického snímku/záznamů závad.
Testování obvodu/systému
Zapalování VYP, odpojte konektor kabelového svazku na B66 snímač teploty nasávaného vzduchu.
Zapalování VYP po dobu 90 sekund; otestujte hodnotu menší než 5 Ω mezi svorkou nízkého referenčního obvodu B a kostrou.
⇒ Jestliže přesahuje specifikovaný rozsah, zkontrolujte referenční obvod dolního signálu, jestli není přerušený nebo nemá velký odpor. Jestliže jsou testy obvodu normální, vyměňte řídicí modul motoru K20.
Zapněte zapalování a na diagnostickém přístroji ověřte, jestli je parametr snímače IAT nižší než -39°C (-38°F).
⇒ Pokud je hodnota vyšší než specifikované rozmezí, otestujte obvod signálu, svorka A, zda nevykazuje zkrat vůči kostře. Jestliže jsou testy obvodu normální, vyměňte řídicí modul motoru K20.
Namontujte spojovací kabel s pojistkou 3 A mezi svorku signálního obvodu A a uzemněním. Pomocí diagnostického přístroje ověřte, zda je hodnota parametru Čidlo IAT vyšší než 130°C (266°F).
⇒ Pokud je hodnota nižší než specifikovaný rozsah, otestujte obvod signálu, zda nevykazuje zkrat na napětí, přerušení nebo vysoký odpor. Jestliže jsou testy obvodu normální, vyměňte řídicí modul motoru K20.
Pokud jsou testy všech obvodů normální, otestujte nebo vyměňte snímač teploty nasávaného vzduchu, B66.
DTC P0112, P0113, nebo P0114
Diagnostické pokyny
• Před použitím tohoto diagnostického postupu nejprve proveďte Kontrola diagnostického systému - Vozidlo .
• Zopakujte si Diagnostika založená na strategii pro přehled o diagnostickém přístupu.
• Pokyny k diagnostickým postupům poskytuje přehled o každé kategorii diagnostiky.
DTC deskriptory
DTC P0112 00: Nízké napětí v obvodu čidla teploty nasávaného vzduchu (IAT)
DTC P0113 00: Vysoké napětí v obvodu čidla teploty nasávaného vzduchu (IAT)
DTC P0114 00: Kolísavé napětí v obvodu čidla teploty nasávaného vzduchu (IAT)
Informace o diagnostických závadách
Obvod
Zkrat uzemnění
Vysoký odpor
Vypnutý
Zkrat napětí
Výkon signálu
Signál čidla IAT
P0112 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0114 00
Nízká úroveň
--
P0113 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0113 00, P0114 00
P0114 00
Typická data diagnostického přístroje
Snímač teploty nasávaného vzduchu IAT
Obvod
Zkrat uzemnění
Vypnutý
Zkrat napětí
Provozní podmínky: Zapalování je ON nebo motor je v chodu.
Normální rozsah parametru: Mění se s teplotou okolí
Signál čidla IAT
129°C (264°F)
-40°C (-40°F)
-40°C (-40°F)
Nízká úroveň
--
-40°C (-40°F)
-40°C (-40°F)
Označení obvodu/systému
Snímač teploty nasávaného vzduchu IAT je proměnný odpor. Čidlo teploty nasávaného vzduchu IAT má signální obvod a referenční obvod dolního signálu. Snímač IAT měří teplotu vzduchu vstupujícího do motoru. Řídicí jednotka motoru (ECM) dodává 5 V do signálního obvodu IAT a uzemnění do referenčního obvodu IAT dolního signálu.
Podmínky pro provoz DTC
P0112 00 a P0113 00
• Zapalování je ON nebo motor je v chodu.
• Napětí akumulátoru je větší než 9 V.
P0114 00
• DTC P0112 00 nebo P0113 00 se nenastaví.
• Zapalování je ON nebo motor je v chodu.
• Napětí akumulátoru je větší než 9 V.
Podmínky pro nastavení DTC
P0112 00
Řídicí jednotka motoru ECM detekuje napětí snímače teploty nasávaného vzduchu IAT menší než 0,15 V trvající déle než 0,1 sekundy.
P0113 00
Řídicí jednotka motoru ECM detekuje napětí snímače teploty nasávaného vzduchu IAT vyšší než 4,85 V trvající déle než 0,1 sekundy.
P0114 00
Modul ECM detekuje, že signál snímače IAT se náhle změnil o minimálně 10°C (18°F), je teplejší nebo studenější po dobu delší než 2 s.
Akce provedená, když DTC nastaví
Kódy DTC P0112 00, P0113 00 a P0114 00 jsou kódy DTC typu B.
Podmínky pro vymazání DTC
Kódy DTC P0112 00, P0113 00 a P0114 00 jsou kódy DTC typu B.
Referenční informace
Schématické reference
Schémata ovládací jednotky motoru
Referenční pohled na konec přípojky
Díly pohled na konec konektoru
Popis a provoz
Přívod vzduchu popis systému
Referenční elektrické informace
• Obvod testování
• Konektor opravy
• Testování podmínek pro přerušení a špatných spojů
• Opravy kabeláže
Reference o DTC Typu
Hnací ústrojí diagnostický chybový kód (DTC) definice typů
Referenční diagnostický přístroj
Řídicí jednotka reference pro informaci ze diagnostický přístroj
Verifikace obvodu/systému
Pokud bylo zapalování vypnuto déle než 8 hodin nebo déle, měla by být rozdíl teplot nasávaného vzduchu IAT, venkovního vzduchu a snímače teploty chladicí kapaliny motoru (ECT) v rozmezí 9°C (16°F). Zapněte zapalování a na diagnostickém přístroji sledujte parametry Čidlo teploty nasávaného vzduchu, Venkovní teplota a Čidlo teploty chladicí kapaliny 1. Porovnejte navzájem tyto parametry snímačů abyste určili, jestli je stav běžný.
Motor v provozu, sledujte parametr čidla teploty nasávaného vzduchu na diagnostickém přístroji. Naměřená hodnota má být mezi -38 a +149°C (-38 a +300°F) v závislosti na aktuální teplotě okolí a provozních podmínkách vozidla.
Nechte vozidlo fungovat za podmínek pro provoz DTC. Můžete ho také provozovat v mezích podmínek, které jste pozorovali z dat statického snímku/záznamů závad.
Testování obvodu/systému
Zapalování VYP, odpojte konektor kabelového svazku na B66 snímač teploty nasávaného vzduchu.
Zapalování VYP po dobu 90 sekund; otestujte hodnotu menší než 5 Ω mezi svorkou nízkého referenčního obvodu B a kostrou.
⇒ Jestliže přesahuje specifikovaný rozsah, zkontrolujte referenční obvod dolního signálu, jestli není přerušený nebo nemá velký odpor. Jestliže jsou testy obvodu normální, vyměňte řídicí modul motoru K20.
Zapněte zapalování a na diagnostickém přístroji ověřte, jestli je parametr snímače IAT nižší než -39°C (-38°F).
⇒ Pokud je hodnota vyšší než specifikované rozmezí, otestujte obvod signálu, svorka A, zda nevykazuje zkrat vůči kostře. Jestliže jsou testy obvodu normální, vyměňte řídicí modul motoru K20.
Namontujte spojovací kabel s pojistkou 3 A mezi svorku signálního obvodu A a uzemněním. Pomocí diagnostického přístroje ověřte, zda je hodnota parametru Čidlo IAT vyšší než 130°C (266°F).
⇒ Pokud je hodnota nižší než specifikovaný rozsah, otestujte obvod signálu, zda nevykazuje zkrat na napětí, přerušení nebo vysoký odpor. Jestliže jsou testy obvodu normální, vyměňte řídicí modul motoru K20.
Pokud jsou testy všech obvodů normální, otestujte nebo vyměňte snímač teploty nasávaného vzduchu, B66.
Orlando 1.8 Benzin
Re: Chybové hlášení
Děkuji nevíte ještě kde najdu čidlo teploty