Koupě orlanda
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
Koupě orlanda
Dobrý den a díky za přijeti
V sobotu se jedu podívat na Orlando 1.8 LTZ
Chci se zeptat jestli je na autě nějaká čast která chytá korozi
Auto má ve výbavě navigaci dá se k tomu dodělat couvaci kamera?
Otazek mám asi víc ale to časem děkuji za odpověďi
V sobotu se jedu podívat na Orlando 1.8 LTZ
Chci se zeptat jestli je na autě nějaká čast která chytá korozi
Auto má ve výbavě navigaci dá se k tomu dodělat couvaci kamera?
Otazek mám asi víc ale to časem děkuji za odpověďi
- Reklama
Re: Koupě orlanda
Koroziu chyta predný nosník na ktorom je uchytený chladič a silentblok motora, tiež držiaky nádrže chytaju koroziu a samozrejme výfuk
tiež zadné dvere teda kufrove, ale to je zaležitosť kondenzácie zvnutra...
inak všetky časti karoserie su pozinkované , takže niečo to vydrží...
ale korozia by Ta mala trápiť najmenej....
Skor by som dal na motore zmerať vole ventilov , lebo od výroby su nastavené na velmi malu toleranciu 0,18 -0,23
a časom sa ta vola zmenšuje a hrozí podpalenie niektoreho ventilu a hrozí nakladna a dovolim si povedať,že zbytočná oprava
inak všetko podĺa stavu km , už okolo 80 000 km ,treba meniť preventívne tlmiče na napravach, inak hrozí poškodenie ďalších vecí...
a preventívne vymeniť olej v prevodovke, vo vyrobe tam leju najlacnejšiu s*ačku...
Rozvodový remeň vydrží v pohode 130 000 km...
Všetko zaleží od kupnej ceny , ak dnes niekto predava benzinové Orlando, tak ide o "zachovalý" kusok
so stavom km okolo 60-80 000 , alebo totalne vyhonenú , neodservisovanú a dobitú herku so stavom nad 200 000 km, čomu zodpovedá aj cena
Boli na predaj benzinové Orlanda s najazdom okolo 260 000 km (!)
tiež zadné dvere teda kufrove, ale to je zaležitosť kondenzácie zvnutra...
inak všetky časti karoserie su pozinkované , takže niečo to vydrží...
ale korozia by Ta mala trápiť najmenej....
Skor by som dal na motore zmerať vole ventilov , lebo od výroby su nastavené na velmi malu toleranciu 0,18 -0,23
a časom sa ta vola zmenšuje a hrozí podpalenie niektoreho ventilu a hrozí nakladna a dovolim si povedať,že zbytočná oprava
inak všetko podĺa stavu km , už okolo 80 000 km ,treba meniť preventívne tlmiče na napravach, inak hrozí poškodenie ďalších vecí...
a preventívne vymeniť olej v prevodovke, vo vyrobe tam leju najlacnejšiu s*ačku...
Rozvodový remeň vydrží v pohode 130 000 km...
Všetko zaleží od kupnej ceny , ak dnes niekto predava benzinové Orlando, tak ide o "zachovalý" kusok
so stavom km okolo 60-80 000 , alebo totalne vyhonenú , neodservisovanú a dobitú herku so stavom nad 200 000 km, čomu zodpovedá aj cena
Boli na predaj benzinové Orlanda s najazdom okolo 260 000 km (!)
Re: Koupě orlanda
Tak auto je doma později přidám fotky
může někdo poradit jaký olej do motoru 5w-40 nebo 5w-30 zatím jsem používal total 5w-40
může někdo poradit jaký olej do motoru 5w-40 nebo 5w-30 zatím jsem používal total 5w-40
Re: Koupě orlanda
Nevidím žádný rozumný důvod používat 5W-30 (zvlášť v létě):
Číslo za W - Hustota oleje při zahřátém motoru, jedná se o důležitý údaj v letních údobích roku. Čím vyšší číslo, tím je lépe zajištěno dobré promazávání motoru. Norma SAE udává 5 čísel pro letní měsíce: 20, 30, 40, 50, 60.
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní („řídký"), což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky je třída 40 plně dostačující, oleje vyšší třídy mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
Číslo za W - Hustota oleje při zahřátém motoru, jedná se o důležitý údaj v letních údobích roku. Čím vyšší číslo, tím je lépe zajištěno dobré promazávání motoru. Norma SAE udává 5 čísel pro letní měsíce: 20, 30, 40, 50, 60.
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní („řídký"), což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky je třída 40 plně dostačující, oleje vyšší třídy mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
- LordMMX
- Příspěvky: 1535
- Registrován: ned úno 20, 2011 05:06
- Bydliště: Halič /SVK/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě orlanda
no ja osobne by som total použil akurát tak na pánty na dverách.
5W-40 castrol magnatec alebo original GM a máš kľud.
5W-40 castrol magnatec alebo original GM a máš kľud.
Daewoo Lacetti Premiere 2011 (Cruze)
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Daewoo Leganza "Areum" CDX 2.0, central + alarm, el. okna, digi klima, dualbag, ABS/TCS
Daewoo nie je len značka... je to životný štýl !! :)
ex: Leganza, 2x Evanda, Lanos, Corsa, Nexia, Espero, Marea
Re: Koupě orlanda
Tu maš 491 olejov :
https://oleje-a-maziva.heureka.sk/f7953800/
Akýkoľvek z nich naleješ do motora Orlanda , bude to O.K.
Hlavne po najazdení 12-13 000 km VYMEŇ za nejaký iný alebo ten istý myslím tým nový olej tej istej značky
https://oleje-a-maziva.heureka.sk/f7953800/
Akýkoľvek z nich naleješ do motora Orlanda , bude to O.K.
Hlavne po najazdení 12-13 000 km VYMEŇ za nejaký iný alebo ten istý myslím tým nový olej tej istej značky
Re: Koupě orlanda
Ještě dotaz kolik oleje do 1.8 někde jsem četl 4.5l
Druhý dotaz jaký typ chladici do chladiče a kolik litrů
Vypustit asi spodní hadici od chladiče
Druhý dotaz jaký typ chladici do chladiče a kolik litrů
Vypustit asi spodní hadici od chladiče
Re: Koupě orlanda
Ano, vojde sa tam 4,5 ltr motoroveho oleja , ale to je MAX prijateľné množstvo /tesne pod vrchnu rysku/
Čo sa týka vymeny chladiacej kvapaliny , nie je to také jednoduché,
nakolko obeh v motore je uzatvorený termostatom a aj ked odpojiš hadicu od chladiča , tak z dovodu toho, že bude v tej chvili uzatvorený termostat tak voda z motora NEVYTEČIE ...
Vytečie len voda z chladiča aj to len po uroveň kolena , zvyšok asi 1,5 litra treba odsať nejakou pumpou
Takže v chladiči je okolo 6 ltr vody celkom /počítané aj s hadicami/ a dalších 3 ltr je v motore + 1 ltr v expanzke
teda niečo okolo 10 litrov chladiacej je v tom motore.
takže stačí ked vymeniš tu kvapalinu čo vytečie z chladiča tých 6 ltr. /možeš to nariediť 1:1 s nemrzkou , ide tam ružova G12/
a budeš pomaly dolievať počas chodu motora do expanzky
Vodnu pumpu zbytočne nemeň , nema to zmysel, pokiaľ netečie ta čo tam je od vyroby, nahrady nebyvaju take kvalitne...
Na mojom Orlande je stale povodna vodna pumpa /215 000 km/ a drží
pričom nahradnú vodnu pumpu a 5 ltr vody vozím stale zo sebou a som pripravený tu vodnú pumpu
vymeniť hocikde na parkovisku, alebo na krajnici, v ktoromkolvek dennom, či nočnom čase
Chevroletům ZDAR !
Čo sa týka vymeny chladiacej kvapaliny , nie je to také jednoduché,
nakolko obeh v motore je uzatvorený termostatom a aj ked odpojiš hadicu od chladiča , tak z dovodu toho, že bude v tej chvili uzatvorený termostat tak voda z motora NEVYTEČIE ...
Vytečie len voda z chladiča aj to len po uroveň kolena , zvyšok asi 1,5 litra treba odsať nejakou pumpou
Takže v chladiči je okolo 6 ltr vody celkom /počítané aj s hadicami/ a dalších 3 ltr je v motore + 1 ltr v expanzke
teda niečo okolo 10 litrov chladiacej je v tom motore.
takže stačí ked vymeniš tu kvapalinu čo vytečie z chladiča tých 6 ltr. /možeš to nariediť 1:1 s nemrzkou , ide tam ružova G12/
a budeš pomaly dolievať počas chodu motora do expanzky
Vodnu pumpu zbytočne nemeň , nema to zmysel, pokiaľ netečie ta čo tam je od vyroby, nahrady nebyvaju take kvalitne...
Na mojom Orlande je stale povodna vodna pumpa /215 000 km/ a drží
pričom nahradnú vodnu pumpu a 5 ltr vody vozím stale zo sebou a som pripravený tu vodnú pumpu
vymeniť hocikde na parkovisku, alebo na krajnici, v ktoromkolvek dennom, či nočnom čase
Chevroletům ZDAR !