Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Moderátor: Blue Lanos
Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Ahoj všem,
rozsvítila se mi na nedávno kupovaném Cruze LS (1.6; 83kW; 2009) kontrolka motoru (MIL) a tak jsem s tím vyděšeně a urgentně zajel do servisu Milan Král v ČB, kde mi na diagnostice sdělili, že se jedná o cituji:
Servisák "Vadné snímače polohy vačkových hřídelí".
Já:"Oba? "
Servisák: "Ano, oba. Dostupnost je tak cca 2 dny a jeden stojí 1700 Kč"
Mě se to nezdálo, protože něco o autech vím, a proto jsem se rozhodl číst na internetu informace (i na zahraničních fórech) kde jsem se dočetl že to nejsou snímače, ale nastavovače, čili ventily, a že se nejedná o oba, ale pravděpodobně jen jeden.
Zajel jsem tedy za jedním známým, který má autoservis a je to velice spolehlivý a zkušený člověk. Napojil mi jeho diagnostiku a tam mi potvrdil, že se opravdu jedná jen o jeden díl a taky že dignostika hlásí závadu na VENTILU, nikoliv na snímači. Nevím, jestli si pamatuju jméno závady naprosto přesně, ale myslím že tam bylo napsáno "PŘESTAVENÍ VAČKOVÉHO HŘÍDELE B", čili ventil výfukové vačky
Zároveň jsme oba - sání i výfuk - ty ventily (nastavovače) vyndali ven a závada se našla na první pohled - bylo porušené čelní sítko na ventilu výfukové vačky (to také správně hlásila i diagnostika). Ono na těch ventilech jsou totiž i sítka z boku, ale ty byly neporušený...
Taky mi říkal, abych neváhal a koupil tam originální ventil. Že bude sice dražší, ale že se nevyplatí hazardovat, protože kdybych tam dal ve snaze ušetřit nejaký šmejd, tak by se třeba zrovna to sítko mohlo z toho šmejdu utrhnout, motor by ho "nasál" a je mrtvej...
A teď důvod, proč to všechno píšu. Nějak se mi nelíbí přístup místního "autorizovaného servisu" (i po předešlých zkušenostech s Chevroletem Malibu atd.) a proto bych raději objednal díl mimo něj:
NEVÍTE NĚKDO, ODKUD BYCH MOHL ORIGINÁLNÍ DÍL GM 55567050 SEHNAT?
Pro jistotou přikládám i fotku ventilu, který jsem včera vytáhl přímo z auta:
nový (celý) díl tedy vypadá takto:
rozsvítila se mi na nedávno kupovaném Cruze LS (1.6; 83kW; 2009) kontrolka motoru (MIL) a tak jsem s tím vyděšeně a urgentně zajel do servisu Milan Král v ČB, kde mi na diagnostice sdělili, že se jedná o cituji:
Servisák "Vadné snímače polohy vačkových hřídelí".
Já:"Oba? "
Servisák: "Ano, oba. Dostupnost je tak cca 2 dny a jeden stojí 1700 Kč"
Mě se to nezdálo, protože něco o autech vím, a proto jsem se rozhodl číst na internetu informace (i na zahraničních fórech) kde jsem se dočetl že to nejsou snímače, ale nastavovače, čili ventily, a že se nejedná o oba, ale pravděpodobně jen jeden.
Zajel jsem tedy za jedním známým, který má autoservis a je to velice spolehlivý a zkušený člověk. Napojil mi jeho diagnostiku a tam mi potvrdil, že se opravdu jedná jen o jeden díl a taky že dignostika hlásí závadu na VENTILU, nikoliv na snímači. Nevím, jestli si pamatuju jméno závady naprosto přesně, ale myslím že tam bylo napsáno "PŘESTAVENÍ VAČKOVÉHO HŘÍDELE B", čili ventil výfukové vačky
Zároveň jsme oba - sání i výfuk - ty ventily (nastavovače) vyndali ven a závada se našla na první pohled - bylo porušené čelní sítko na ventilu výfukové vačky (to také správně hlásila i diagnostika). Ono na těch ventilech jsou totiž i sítka z boku, ale ty byly neporušený...
Taky mi říkal, abych neváhal a koupil tam originální ventil. Že bude sice dražší, ale že se nevyplatí hazardovat, protože kdybych tam dal ve snaze ušetřit nejaký šmejd, tak by se třeba zrovna to sítko mohlo z toho šmejdu utrhnout, motor by ho "nasál" a je mrtvej...
A teď důvod, proč to všechno píšu. Nějak se mi nelíbí přístup místního "autorizovaného servisu" (i po předešlých zkušenostech s Chevroletem Malibu atd.) a proto bych raději objednal díl mimo něj:
NEVÍTE NĚKDO, ODKUD BYCH MOHL ORIGINÁLNÍ DÍL GM 55567050 SEHNAT?
Pro jistotou přikládám i fotku ventilu, který jsem včera vytáhl přímo z auta:
nový (celý) díl tedy vypadá takto:
- Reklama
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Ahoj, zkus oslovit http://www.carmax.sk/ a http://www.czdrafel.cz/
Oba seženou zpravidla vše, to že to nemají v nabídce neznamená, že to fyzicky nemají nebo do pár dnu neseženou
Jak koukám tak si ale cenově nepomůžeš a ono to i od Číňana na ali stojí přes tácek...
Oba seženou zpravidla vše, to že to nemají v nabídce neznamená, že to fyzicky nemají nebo do pár dnu neseženou
Jak koukám tak si ale cenově nepomůžeš a ono to i od Číňana na ali stojí přes tácek...
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
tady je komplet ceník dílů opel, chevrolet
http://servis.opel.cz/otc/cenik.xhtml
zadej to číslo bez GM, stojí 3156,89,-
normálně zavolej do nejbližšího opla na náhradní díly a řekni že chceš objednat díl pod číslem to a to a že si ho vyzvedneš.
Takhle já to dělám u Opel Autodobrovolný Jihlava a ještě mi tam strejka dává 10 procent slevu protože tam táta jezdil s Vectrou
drafel
http://www.czdrafel.cz/cruze-c25?order=abc&q=55567050
ten má origo díly na GM, chodil sem tam. V obchodě se zastavil čas, ale sežene všechno
http://servis.opel.cz/otc/cenik.xhtml
zadej to číslo bez GM, stojí 3156,89,-
normálně zavolej do nejbližšího opla na náhradní díly a řekni že chceš objednat díl pod číslem to a to a že si ho vyzvedneš.
Takhle já to dělám u Opel Autodobrovolný Jihlava a ještě mi tam strejka dává 10 procent slevu protože tam táta jezdil s Vectrou
drafel
http://www.czdrafel.cz/cruze-c25?order=abc&q=55567050
ten má origo díly na GM, chodil sem tam. V obchodě se zastavil čas, ale sežene všechno
Chevy Cruze 1.8 LTZ sedan, modrá Moroccan
Daewoo Nexia 1.5 8V GLE ,,Nessie,, - Forever in my Heart + Daewoo Nexia 1.5 16V GLX
Daewoo Nexia 1.5 8V GLE ,,Nessie,, - Forever in my Heart + Daewoo Nexia 1.5 16V GLX
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Ahoj všem,
tak ventil vyměněn, paměť závad vymazána, najeto cca 200 km a chybové hlášení opět naskočilo.
Začínám podezřívat buďto snímač vačky, anebo kabeláž.
Na mobilu (připojil jsem se takovou tou malou "diagnostikou" z Číny) mi to ukazuje tu samou chybu jako předtím:
P0014
"B" Camshaft position - Timing over-advanced or system performance (Bank 1)
Poradí někdo co s tím dál?
Myslíte, že by to mohl být v nejhorším případě problém jako na videu - čas 0:50
To by mě asi trefilo, protože cena za výměnu sady rozvodů + těch 2 řemenic pro vačky stojí kolem 16 000 Kč
https://www.youtube.com/watch?v=gIEBDfn4TBg
tak ventil vyměněn, paměť závad vymazána, najeto cca 200 km a chybové hlášení opět naskočilo.
Začínám podezřívat buďto snímač vačky, anebo kabeláž.
Na mobilu (připojil jsem se takovou tou malou "diagnostikou" z Číny) mi to ukazuje tu samou chybu jako předtím:
P0014
"B" Camshaft position - Timing over-advanced or system performance (Bank 1)
Poradí někdo co s tím dál?
Myslíte, že by to mohl být v nejhorším případě problém jako na videu - čas 0:50
To by mě asi trefilo, protože cena za výměnu sady rozvodů + těch 2 řemenic pro vačky stojí kolem 16 000 Kč
https://www.youtube.com/watch?v=gIEBDfn4TBg
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
No nevím, podle mě to nějak souvisí s celkovým oběhem oleje, protože mě se ta chyba vyskytla v záruce, já nevím po cca 30-40tkm. Dle servisního buletinu Chevroletu, tam měli odstranit sítko, což také provedli a byl klid. Už nikdy ztráta výkonu nebo škubání, apod... Tak právě nevím....
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Hmmm, tak to je zajímavé.
Na US Fórech jsem o té stahovačce taky četl, ale týkalo se to prý jen několika aut a nevím, jestli by byl dobrý nápad odebrat bezhlavě to sítko i v tomto případě.
Navíc je to nějaké divné. Jednou byl ten motor nějak navržený, tak proč by měl teď najednou přestat fungovat tak, jak byl navržený. Olej jsem po koupi auta samozřejmě taky vyměnil, takže je v podstatě nový (1000 km max!), proto trochu pochybuji o tom, že by měl v tuhle chvíli na závadu vliv. Tím samozřejmě ale nijak nerozporuji Tvou odpověď a jsem za ni rád! Děkuji!
Tyhle motory jsou taky společný s OPEL ASTRA, tak jsem četl i na těchto Fórech a poslední příspěvek byl, že chlapík vyměnil autobaterii a ono to přestalo
Myslíte, ze je to možné?
Taky jsem se jí na zimu chystal měnit, tak bych jí kdyžtak vyměnil hned...
Na US Fórech jsem o té stahovačce taky četl, ale týkalo se to prý jen několika aut a nevím, jestli by byl dobrý nápad odebrat bezhlavě to sítko i v tomto případě.
Navíc je to nějaké divné. Jednou byl ten motor nějak navržený, tak proč by měl teď najednou přestat fungovat tak, jak byl navržený. Olej jsem po koupi auta samozřejmě taky vyměnil, takže je v podstatě nový (1000 km max!), proto trochu pochybuji o tom, že by měl v tuhle chvíli na závadu vliv. Tím samozřejmě ale nijak nerozporuji Tvou odpověď a jsem za ni rád! Děkuji!
Tyhle motory jsou taky společný s OPEL ASTRA, tak jsem četl i na těchto Fórech a poslední příspěvek byl, že chlapík vyměnil autobaterii a ono to přestalo
Myslíte, ze je to možné?
Taky jsem se jí na zimu chystal měnit, tak bych jí kdyžtak vyměnil hned...
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Hezký večer všem,
opravdu nikdo jiný nezná odpověď na otázku, jesti by mohla mít autobaterie vliv na tuhle závadu?
Začínám být zoufalý...
Případně jestli někdo neví, jak postupovat dále?
opravdu nikdo jiný nezná odpověď na otázku, jesti by mohla mít autobaterie vliv na tuhle závadu?
Začínám být zoufalý...
Případně jestli někdo neví, jak postupovat dále?
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Notáááááááák,
kolegové CRUZáci, to mi fakt nikdo nedokáže poradit?
Myslel jsem, že tohle fórum slouží ke vzájemné pomoci majitelů, ale nikdo se k tomu moc nemá...
honza72,
nedal by se někde najít ten buletin a popřípadě zjistit, kterých motorů/ VIN kódů se to týká? Třeba "někam" napsat VIN a ono by to automaticky vyplivlo zpět odpověď, jestli se mě to taky týká a tak?
Nebo nevíte někdo, jestli to není něco jiného? Třeba místo nastavovačů vaček jen snímače polohy?
Znovu prosím o pomoc!
kolegové CRUZáci, to mi fakt nikdo nedokáže poradit?
Myslel jsem, že tohle fórum slouží ke vzájemné pomoci majitelů, ale nikdo se k tomu moc nemá...
honza72,
nedal by se někde najít ten buletin a popřípadě zjistit, kterých motorů/ VIN kódů se to týká? Třeba "někam" napsat VIN a ono by to automaticky vyplivlo zpět odpověď, jestli se mě to taky týká a tak?
Nebo nevíte někdo, jestli to není něco jiného? Třeba místo nastavovačů vaček jen snímače polohy?
Znovu prosím o pomoc!
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Buletin nemám, ten měli kdysi v servise, když jsem to reklamoval. Nicméně, protože tato chyba je chybou "Časovacího systému" - jako celku, ne přímo chybou nějakého snímače, tak bych to viděl na ten solenoidový ventil přestavovače vačky, nebo vadu přestavovače - motýlka, ucpaný kanálek karbonem, apod., nebo skočený rozvod. Určitě bych nechal ventily přestavovače vyčistit ultrazvukem...
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Bulletin nevadí, i tak díky.
Právě proto jsem ale psal, že se závada znovu objevila - ten ventil je totiž koupený a vyměněnýnový!
Na skočený rozvod to nevidím, to by ta chyba byla podle mě permanentní. Tahle se objeví vždy cca po 200 km a to jen náhodně, sporadicky, proto mi to tak vrtá hlavou. Kdyby to byly skočené rozvody tak si myslím, že by se chyba objevovala okamžitě po nastartování motoru.
Navíc - pokud si dobře pamatuji, tak se ta chyba objevuje při naprosto normální jízdě. Žádné extrémní točení motoru, kdy by byly solenoidové ventily "v chodu" a tak. Prostě jedu po okrsce 90km/h, držím naprosto konstantní otáčky a rychlost a najednou se to rozsvítí. To mi právě připadá divné.
Olej je (jak jsem psal) max 1000 km starý, takže si myslím, že tím to taky nemůže být. Neříkám, že to nemůže být ucpané znovu, ale nemyslím si, protože i ten původní ventil nebyl nijak extra zanesený...
Právě proto jsem ale psal, že se závada znovu objevila - ten ventil je totiž koupený a vyměněnýnový!
Na skočený rozvod to nevidím, to by ta chyba byla podle mě permanentní. Tahle se objeví vždy cca po 200 km a to jen náhodně, sporadicky, proto mi to tak vrtá hlavou. Kdyby to byly skočené rozvody tak si myslím, že by se chyba objevovala okamžitě po nastartování motoru.
Navíc - pokud si dobře pamatuji, tak se ta chyba objevuje při naprosto normální jízdě. Žádné extrémní točení motoru, kdy by byly solenoidové ventily "v chodu" a tak. Prostě jedu po okrsce 90km/h, držím naprosto konstantní otáčky a rychlost a najednou se to rozsvítí. To mi právě připadá divné.
Olej je (jak jsem psal) max 1000 km starý, takže si myslím, že tím to taky nemůže být. Neříkám, že to nemůže být ucpané znovu, ale nemyslím si, protože i ten původní ventil nebyl nijak extra zanesený...
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
No, ale ventily jsou dva (pro sací a výfukovou vačku) a mě čistili oba, včetně odstr. sítek... Tak nevím. Pokud bude ale zadřený přestavovač (nebo přidřený) vačky, tak to bude dělat i s novými solenoidy.
Mitsubishi Lancer Sportsedan 1,6 MIVEC
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Ex. Cruze, Kalos, Nexia
--------------------------------------
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Jojo, já vím, že jsou ventily kvůli vačkám 2, ale chybu mi hlásí jen výfukový a to i po výměně.
Když jsme to měnili a kontrolovali u toho známého, tak jsme měli venku ty ventily oba a oba vypadaly opravdu čistě, jen u toho výfukového bylo protrhnuté to černé čelní sítko, proto jsem ho měnil.
Ohledně toho odstranění sítek jsem četl na US fóru, že to jednomu majiteli sice výrazně pomohlo, ale bohužel jen dočasně, protože pak se mu místo P0014 objevila P0011 - Sací nastavovač. Vyměnil i ten a závada P0011 zmizela, ale objevila se závada klepání motoru (kód nevím) atd. Prostě to nebylo to pravé řešení a tak stále měnil čidla a ventily. Pak už nepsal, co s tím bylo.
Jak to vypadá, vidím to na výměnu rozvodů, při které nechám zároveň zkontrolovat a popřípadě i vyměnit přestavovač/e
Ach jo, pěkně mě to štve
Taky jsem někde četl, že by to mohla dělat i kabeláž k čidlům / ventilům. Asi je pro jistotu prostříknu takovým tím elektrikářským sprejem, co mám doma. Když už to nepomůže, tak to alespoň neuškodí...
Když jsme to měnili a kontrolovali u toho známého, tak jsme měli venku ty ventily oba a oba vypadaly opravdu čistě, jen u toho výfukového bylo protrhnuté to černé čelní sítko, proto jsem ho měnil.
Ohledně toho odstranění sítek jsem četl na US fóru, že to jednomu majiteli sice výrazně pomohlo, ale bohužel jen dočasně, protože pak se mu místo P0014 objevila P0011 - Sací nastavovač. Vyměnil i ten a závada P0011 zmizela, ale objevila se závada klepání motoru (kód nevím) atd. Prostě to nebylo to pravé řešení a tak stále měnil čidla a ventily. Pak už nepsal, co s tím bylo.
Jak to vypadá, vidím to na výměnu rozvodů, při které nechám zároveň zkontrolovat a popřípadě i vyměnit přestavovač/e
Ach jo, pěkně mě to štve
Taky jsem někde četl, že by to mohla dělat i kabeláž k čidlům / ventilům. Asi je pro jistotu prostříknu takovým tím elektrikářským sprejem, co mám doma. Když už to nepomůže, tak to alespoň neuškodí...
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Mne sa to objavilo tiez - kontrolka motora a na diagnostike - P0014.
Zresretovali mi to 1. krat po 200 km sa objavila kontrolka opat.
Precistili sitka ventilu, vydrzalo to tentoraz asi 1 500 km.
Rozsvietila sa kontrolka a na dalsej diagnostike mi povedali, ze treba menit hydro koliecka vyfukove a keby, ze sa nevymenilo aj sacie tak do pol roku odide.
Jedno za 180 eur. Takze pekna palka. A ze vraj treba aj vymenit rozvody. Mam 100 000 km, ze vraj sa nevyplati cakat do 120 000 km. Takze to vsetko budem mat za cenu 820 eur.
Nevie niekto, co to mozu byt tie hydrokoliecka? To ma byt hydraulicke zdvihatko ventilu? To som videl niekde na webe od 10 eur do 70 eur. Poriadna palka za kolieska ....
Na Cruze (1.8 benzin r. 2010) sa menia rozvody po 120 000 km?
Zresretovali mi to 1. krat po 200 km sa objavila kontrolka opat.
Precistili sitka ventilu, vydrzalo to tentoraz asi 1 500 km.
Rozsvietila sa kontrolka a na dalsej diagnostike mi povedali, ze treba menit hydro koliecka vyfukove a keby, ze sa nevymenilo aj sacie tak do pol roku odide.
Jedno za 180 eur. Takze pekna palka. A ze vraj treba aj vymenit rozvody. Mam 100 000 km, ze vraj sa nevyplati cakat do 120 000 km. Takze to vsetko budem mat za cenu 820 eur.
Nevie niekto, co to mozu byt tie hydrokoliecka? To ma byt hydraulicke zdvihatko ventilu? To som videl niekde na webe od 10 eur do 70 eur. Poriadna palka za kolieska ....
Na Cruze (1.8 benzin r. 2010) sa menia rozvody po 120 000 km?
Cruze 1.8 LT, r.v. 2010
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
Vitej v klubu
Myslim ze ne, meli by to podle videi na YT byt ty ozubene remenice, ktere jsou na vackovych hridelich.
Temi se nastavuje predstih otevirani ventilu. Bohuzel se jedna o velice drahou zalezitost. Jenom dily jsem v CR nasel za 10-14 tisic Kc
Bohuzel me to asi taky ceka, protoze tomu vse nasvedcuje
Myslim ze ne, meli by to podle videi na YT byt ty ozubene remenice, ktere jsou na vackovych hridelich.
Temi se nastavuje predstih otevirani ventilu. Bohuzel se jedna o velice drahou zalezitost. Jenom dily jsem v CR nasel za 10-14 tisic Kc
Bohuzel me to asi taky ceka, protoze tomu vse nasvedcuje
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba "P0014" - prosím o pomoc
...tak.. asi vas nepotesim..
podla mojej poslednej skusenosti, treba menit nastavovace vaciek (hydrovariatory),
a ktomu aj komplet rozvodovu sadu.
Bohuzial to vyzera tak, ze riadiaca jednotka nema ziadny FAULT TOLERANCE,
co sa tyka vzajomnej polohy vaciek a kluky.
Tym padom "nekalkuluje - do buducna" s pripadnou volou na rozvodoch, ci minimalnou nespravnou polohou vaciek, zapricinenou napr. nekvalitnym motorovym olejom, prip. usadenym karbonom a pod.
(setrenie na materialoch sa zda sa zacina prejavovat aj u motorov z produkcie GM)
podla mojej poslednej skusenosti, treba menit nastavovace vaciek (hydrovariatory),
a ktomu aj komplet rozvodovu sadu.
Bohuzial to vyzera tak, ze riadiaca jednotka nema ziadny FAULT TOLERANCE,
co sa tyka vzajomnej polohy vaciek a kluky.
Tym padom "nekalkuluje - do buducna" s pripadnou volou na rozvodoch, ci minimalnou nespravnou polohou vaciek, zapricinenou napr. nekvalitnym motorovym olejom, prip. usadenym karbonom a pod.
(setrenie na materialoch sa zda sa zacina prejavovat aj u motorov z produkcie GM)
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov