Ahojte.
Som laik a teda sa laicky opytam.
Ako sa daju nejakym softverom ovlyvnit emisie ?
Alebo o co tu vlastne ide ?
Dakujem
Kauza VW
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
- Reklama
Re: Kauza VW
To je prosté, řídicí jednotka je vlastně specializovaný počítač a vykonává příkazy dle naprogramování - softwaru.
A protože řídí dávkování paliva a některé další veličiny pro běh motoru (tlak turba, různé obtokové a další ventily, vypalování filtru atd.), dají se tímto programem upravit hodnoty emisí, výkon motoru atd. (samozřejmě v mezích daných konstrukcí, velikostí a stavem motoru).
Jsou to emise za jiných podmínek než na STK.
A protože řídí dávkování paliva a některé další veličiny pro běh motoru (tlak turba, různé obtokové a další ventily, vypalování filtru atd.), dají se tímto programem upravit hodnoty emisí, výkon motoru atd. (samozřejmě v mezích daných konstrukcí, velikostí a stavem motoru).
Jsou to emise za jiných podmínek než na STK.
Honza K.
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
_________________________
Suzuki Swift 1.2 Dualjet
Ex.: Fiat Idea 1.4 16V
Ex.: Lacetti 1.8 CDX, HB, automat
Re: Kauza VW
No, a o tu STK mi ide, ako je mozne, ze na STK to doteraz nezistili, ze ten motor dava viac sajrajtu do vzduchu ako je predpisane.
Chevrolet AVEO Hatchback (5dv.) 1,4 16V 74 kW/100k, Eco-Tec, r.v.2008
Re: Kauza VW
no hlavně, na stk je to statická kontrola emisí, kdežto ta odhalená je na dynamickém měření
Re: Kauza VW
je to celkem jednoduchý: do popředí zájmu se dostává CO2 tedy plyn který způsobuje skleníkový efekt a to bez ohledu na to, že např. metan je 30x nebezpečnější než CO2 a jen zemědělství ho vyprodukuje tolik že se na oteplování podílí asi 90% kdežto doprava díky CO2 se na oteplování podílí cca 10%
Ostatní nebezpečnější sajrajty jako je NOx, saze, nespálené uhlovodíky jsou na okraji zájmu..... je to o to víc s podivem, když zjistíme, že vznik CO2 v motoru je vlastně znamením dokonalého spalování
Tedy vznik CO2 je vlastně žádoucí při správném spálení směsi žádný kyslík na tvorbu NOx nezbude NOx tedy nebezpečné oxidy dusíku a saze vznikají pokud není spalování dokonalé a hlavně u motorů které pracují s chudou směsí s přebytkem kyslíku, všeobecně všechny turbomotory hlavně naftové v poslední době i maloobjemnové turbem ládované benzíny....
Tolik všeobecně o škodlivinách ale ty se na STK neměří pokud vím měří se jen CO a HC u naftových ještě kouřivost.
Ty škodliviny o které se jedná v kauze VW jsou vypočítány ze spotřeby paliva při homologačních zkouškách, tedy při schvalování vozidla do provozu. Protože my v Evropě si do očí zásadně lžeme, můžou homologační předpisy splnit skoro všechny automobily. To je způsobeno absolutně nereálnou zkouškou spotřeby NECD .... tedy lžeme o škodlivinách a lžeme o spotřebě zcela otevřeně a všichni si to nechávaj líbit , navíc máme oproti USA jinou normu pro benzíny a jinou normu pro nafťáky.........je mi z toho všeho na blití......
A jestli si myslíte, že je to věc jen u VW tak jste na omylu i ostatní mají máslo na hlavě, proto drží hubu
Z výše uvedeného nakonec vyplyne, že nejekoligičtější motor je pořádnej aspoň dvolitrovej benzín s EURO 2, nebo s EURO 3
Ostatní nebezpečnější sajrajty jako je NOx, saze, nespálené uhlovodíky jsou na okraji zájmu..... je to o to víc s podivem, když zjistíme, že vznik CO2 v motoru je vlastně znamením dokonalého spalování
Tedy vznik CO2 je vlastně žádoucí při správném spálení směsi žádný kyslík na tvorbu NOx nezbude NOx tedy nebezpečné oxidy dusíku a saze vznikají pokud není spalování dokonalé a hlavně u motorů které pracují s chudou směsí s přebytkem kyslíku, všeobecně všechny turbomotory hlavně naftové v poslední době i maloobjemnové turbem ládované benzíny....
Tolik všeobecně o škodlivinách ale ty se na STK neměří pokud vím měří se jen CO a HC u naftových ještě kouřivost.
Ty škodliviny o které se jedná v kauze VW jsou vypočítány ze spotřeby paliva při homologačních zkouškách, tedy při schvalování vozidla do provozu. Protože my v Evropě si do očí zásadně lžeme, můžou homologační předpisy splnit skoro všechny automobily. To je způsobeno absolutně nereálnou zkouškou spotřeby NECD .... tedy lžeme o škodlivinách a lžeme o spotřebě zcela otevřeně a všichni si to nechávaj líbit , navíc máme oproti USA jinou normu pro benzíny a jinou normu pro nafťáky.........je mi z toho všeho na blití......
A jestli si myslíte, že je to věc jen u VW tak jste na omylu i ostatní mají máslo na hlavě, proto drží hubu
Z výše uvedeného nakonec vyplyne, že nejekoligičtější motor je pořádnej aspoň dvolitrovej benzín s EURO 2, nebo s EURO 3
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Kauza VW
však to si stačí přečíst tady http://www.novinky.cz/auto/381624-podvo ... bilek.html.
Re: Kauza VW
a ještě lepší článek je tu http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nep ... e-byt-tez/
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kauza VW
Toto veru nie je VW
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L