Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Zdravim...upozornenie pre profikov ze zadavam laicky dotaz...
Pozeral som si tak priebehy motorov parametre a zrychlenia aj na Youtube... ci data z katalogov a podobne.. a co mi je "mierne" divne...
(pozeral som si Skodovku teda takze viem ze to je mimo daewaa preto to je snad v pohode v sekcii pokec)
280k superb 4x4 dsg - 0-100 tusim - 5,8 sekundy ale z 100 na 200 - cca 18 sekund
RS 220koni - 0-100 - 6,9 cca... ale z 100 na 200 cca 14 sekund
viem superb je tazsi...ale nie az o tolko cca 1600kg vs 1420 aby tam bolo to zrychlenie o tolko pomalsie...alebo o co ide...maximaln vykon ma trosku posunuty nejak od 5500 do 6200 otacok kdezto RSka ich ma uz od 4500 (ale zas menej koni samozrejme) alebo tam hra ulohu aj nejaky odpor vzduchu, rozmery, ci velkost kolies ?
Pozrel som napr aj BMW X3 306koni... cca 1900kg...zo 100 na 200 - nejakych 16,5 sekundy...tam by som to aj nejak chapal...tazsi a je to taka "kocka" ale superb...kde sa podela "dynamika"...
A este pridavna otazka... je nejaka hodnota vykonu...kedy ju uz predny nahon nevyuzije ? pripadne manualna prevodovka...pretoze niektore modely mali 0-100 v prospech ci uz automatickej prevodovky alebo 4x4 alebo spojenia oboch
A co si myslite o chiptuningu...keby to bolo take...ze zvyseny vykon a ziadne negativum tak by to mal snad uplne kazdy nie ? takze ake su negativa kde je hacik ?
Pozeral som si tak priebehy motorov parametre a zrychlenia aj na Youtube... ci data z katalogov a podobne.. a co mi je "mierne" divne...
(pozeral som si Skodovku teda takze viem ze to je mimo daewaa preto to je snad v pohode v sekcii pokec)
280k superb 4x4 dsg - 0-100 tusim - 5,8 sekundy ale z 100 na 200 - cca 18 sekund
RS 220koni - 0-100 - 6,9 cca... ale z 100 na 200 cca 14 sekund
viem superb je tazsi...ale nie az o tolko cca 1600kg vs 1420 aby tam bolo to zrychlenie o tolko pomalsie...alebo o co ide...maximaln vykon ma trosku posunuty nejak od 5500 do 6200 otacok kdezto RSka ich ma uz od 4500 (ale zas menej koni samozrejme) alebo tam hra ulohu aj nejaky odpor vzduchu, rozmery, ci velkost kolies ?
Pozrel som napr aj BMW X3 306koni... cca 1900kg...zo 100 na 200 - nejakych 16,5 sekundy...tam by som to aj nejak chapal...tazsi a je to taka "kocka" ale superb...kde sa podela "dynamika"...
A este pridavna otazka... je nejaka hodnota vykonu...kedy ju uz predny nahon nevyuzije ? pripadne manualna prevodovka...pretoze niektore modely mali 0-100 v prospech ci uz automatickej prevodovky alebo 4x4 alebo spojenia oboch
A co si myslite o chiptuningu...keby to bolo take...ze zvyseny vykon a ziadne negativum tak by to mal snad uplne kazdy nie ? takze ake su negativa kde je hacik ?
- Reklama
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Na nektere otazky jsi si vlastne odpovedel sam, ale i tak to trosku shrnu. Jednak zrychleni Superba z 0-100 u motoru 3,6L V6 je 6,6 sec., takze oproti Octavii RS to neni takovy rozdil. Je vetsi, tezsi, ma vetsi soucinitel odporu vzduchu a svoje dela i ten automat a hlavne potom zprevodovani na jednotlive rychlostni stupne, bez ohledu na to, jestli je to manual nebo automat, povolene otacky motoru, velikost kol, atd. RS je postavena vic na rychlost, kdezto Superb je v prvni rade luxusni limuzina.
To, jaky vykon je schopny jeste motor prenest na predni kola, je individualni od konkretniho typu auta. Zalezi na velikosti a vaze auta, vaze motoru a konstrukci podvozku. Zatimco Superb s 280HP nebude mit jeste problem, stejny vykon v jednickove Octavce uz nepreneses, protoze podvozek proste nestiha. Nicmene obecne se rika, ze ta hranice je cca 300HP, ktere se daji prenest na predek. Problem je v tom, ze pri zrychleni se odlehcuje predni naprava, takze auto zacne poskakovat a kola se budou protacet. Proto je pak uz lepsi nahon na zadek, kde se naopak zatizi pohanena zadni naprava, popr. 4x4, ale to neni ono podle mne. To, jak velky vykon lze prenest na kola, nijak nesouvisi s tim, jestli je auto v manualu nebo v automatu. Treba Corvette C6 ve verzi ZR1 ma 640HP a k tomu vyhradne manual, nova C7 Z06 ma 650HP v manualu nebo v automatu, dle vyberu zakaznika.
Chiptuning uz tu byl probirany milionkrat, takze asi takhle. U Tdi se tim vykon zvysit da, jestli soucasne i snizit spotreba, to uz je hodne diskutabilni, ale u atmosferickeho benzinu je to ztrata casu a penez.
To, jaky vykon je schopny jeste motor prenest na predni kola, je individualni od konkretniho typu auta. Zalezi na velikosti a vaze auta, vaze motoru a konstrukci podvozku. Zatimco Superb s 280HP nebude mit jeste problem, stejny vykon v jednickove Octavce uz nepreneses, protoze podvozek proste nestiha. Nicmene obecne se rika, ze ta hranice je cca 300HP, ktere se daji prenest na predek. Problem je v tom, ze pri zrychleni se odlehcuje predni naprava, takze auto zacne poskakovat a kola se budou protacet. Proto je pak uz lepsi nahon na zadek, kde se naopak zatizi pohanena zadni naprava, popr. 4x4, ale to neni ono podle mne. To, jak velky vykon lze prenest na kola, nijak nesouvisi s tim, jestli je auto v manualu nebo v automatu. Treba Corvette C6 ve verzi ZR1 ma 640HP a k tomu vyhradne manual, nova C7 Z06 ma 650HP v manualu nebo v automatu, dle vyberu zakaznika.
Chiptuning uz tu byl probirany milionkrat, takze asi takhle. U Tdi se tim vykon zvysit da, jestli soucasne i snizit spotreba, to uz je hodne diskutabilni, ale u atmosferickeho benzinu je to ztrata casu a penez.
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
takže uplne súhlasím s KiaraStanley, jednoducho to že má auto vyšší výkon hned neznamená že musí mať hned aj lepšie zrýchlenie atd, všetko je o sprevodovaní, a načo bolo auto vyobene ale to už písal kolega vyššie, a čo sa týka čiptuningu pokiaľ nemáš preplňáný motor tak čip nemá exra význam, jedine tak pre potešenie matiteľa.....
Aveo 1.4 16V 69Kw, sedan Šedá Metalíza -
výbava : čím ďalej tým lepšia :D
výbava : čím ďalej tým lepšia :D
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Přesně tak. Octavia má jinou převodovku. Tuším MQ 250,Superb má MQ 350.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
dakujem za odpoved...ja som myslel ten novy super 2.0tsi 280koni
Nejvyšší výkon při otáčkách 5 600 až 6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment 350 Nm při 1 700 až 5 600 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,8 s
Octavia III RS TSI
220 K - 4500 - 6200 - za 6,8s 0-100
350 Nm - 1500 - 4400
rovnaky krutiaci len na superbe do vyssieho spektra otacok
a tam kde pri 4400 uz zacina klesat u superba este drzi do 5600
No aj som si myslel ze v chiptuningu bude hacik...lebo ved potom by si ho dal kazdy...a automobilky by si plieskali hlavu o stenu...ale pravdepoobne...napr u turbobenzinu by sa mi zvysila aj spotreba a hlavne namahanie na vsetky diely...neadekvatne sprevodovanie k tomu atd...ze ?
lebo na susednom fore som videl motoristov co si napr. z RSky natiahli z 220koni na 280 az 300 tusim... tak neviem no...
inak cupra 280koni... z 100 na 200 km/h snad len o desatiny sekundy pomalsie ako RSka TSI 220k ... a to je pritom cca vahovo velkost podobne auto no...takze tiez tam budu hrat rolu faktory... (sprevodovanie a tak)
Nejvyšší výkon při otáčkách 5 600 až 6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment 350 Nm při 1 700 až 5 600 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,8 s
Octavia III RS TSI
220 K - 4500 - 6200 - za 6,8s 0-100
350 Nm - 1500 - 4400
rovnaky krutiaci len na superbe do vyssieho spektra otacok
a tam kde pri 4400 uz zacina klesat u superba este drzi do 5600
No aj som si myslel ze v chiptuningu bude hacik...lebo ved potom by si ho dal kazdy...a automobilky by si plieskali hlavu o stenu...ale pravdepoobne...napr u turbobenzinu by sa mi zvysila aj spotreba a hlavne namahanie na vsetky diely...neadekvatne sprevodovanie k tomu atd...ze ?
lebo na susednom fore som videl motoristov co si napr. z RSky natiahli z 220koni na 280 az 300 tusim... tak neviem no...
inak cupra 280koni... z 100 na 200 km/h snad len o desatiny sekundy pomalsie ako RSka TSI 220k ... a to je pritom cca vahovo velkost podobne auto no...takze tiez tam budu hrat rolu faktory... (sprevodovanie a tak)
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Treba to skusiť v reale na nemeckej dialnici....
ja som skusil.... Orlando pohaňane nemeckým LPG dalo niečo viac ako tachometrových 205 (!)
Je to zážitok , a treba na to aj kus odvahy,by som povedal...
ja som skusil.... Orlando pohaňane nemeckým LPG dalo niečo viac ako tachometrových 205 (!)
Je to zážitok , a treba na to aj kus odvahy,by som povedal...
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
My jsme z Olsovce i s Jirsim v te cervene C5 oba docela chvatali domu a chvilemi jeli kolem 170km/h a ani mi to neprislo. Tak jen doufam, ze neprijde zadny pozdrav od fotografickeho krouzku Policie CR.
- Scorpion.11
- Příspěvky: 6268
- Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
- Bydliště: Městys Jedovnice
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Ale na druhou stranu by jsi měl zase pěknou vzpomínku na sraz
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)
člen AVEO Fanclubu
člen AVEO Fanclubu
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
To sice jo, ale na ten dalsi bych prijel autobusem.
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Ty si si už kúpil aj autobus??? žesKiaraStanley píše:To sice jo, ale na ten dalsi bych prijel autobusem.
si sa nepochválil....
Aveo sedan 1.2 16 V
2DIN rádio -7" obrazovka, , cúvacia kamera,
handsfree, cúvacie senzory,
GPS, tmavé fólie, interier - Red and Black.
exterier podsvietený
Aveaci pridajte sa a rozšírte aveofanclubb
2DIN rádio -7" obrazovka, , cúvacia kamera,
handsfree, cúvacie senzory,
GPS, tmavé fólie, interier - Red and Black.
exterier podsvietený
Aveaci pridajte sa a rozšírte aveofanclubb
Kód: Vybrat vše
http://aveofanclub-sk.webnode.sk/o-nas
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
To by bylo bezva, kdyby něčím takovým přijellomngi píše:Ty si si už kúpil aj autobus??? žesKiaraStanley píše:To sice jo, ale na ten dalsi bych prijel autobusem.
si sa nepochválil....
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Náhodou, párkrát už jsem na srazech amerik tady v Čechách viděl i tyhle školní autobusy. Neuvěřitelná paráda. A když jsem byl v USA, tak jsem si je tam i fotil před jednou školou. Bylo jich tam zaparkovaných několik vedle sebe.
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Před lety v Luštěnicích bylo v takovém autobusu občerstvení, ne?KiaraStanley píše:Náhodou, párkrát už jsem na srazech amerik tady v Čechách viděl i tyhle školní autobusy. Neuvěřitelná paráda. A když jsem byl v USA, tak jsem si je tam i fotil před jednou školou. Bylo jich tam zaparkovaných několik vedle sebe.
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Je to možný, ale netuším. Párkrát jsem Luštěnice vynechal, protože mi časově nevycházely.
Re: Zrychlenie zo 100 km/h na 200 a hmotnost
Ono záleží také na tom jaký krouták přenese převodovka. No nicméně jsem se docela pobavil při čtení ve SM,kde výrobce udává spotřebu 6.1 l/100 km u 2.0 TSi a v testu se člověk dočte,že jezdili za přijatelných 9.5 l/100 km.imperator píše:dakujem za odpoved...ja som myslel ten novy super 2.0tsi 280koni
Nejvyšší výkon při otáčkách 5 600 až 6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment 350 Nm při 1 700 až 5 600 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,8 s
Octavia III RS TSI
220 K - 4500 - 6200 - za 6,8s 0-100
350 Nm - 1500 - 4400
rovnaky krutiaci len na superbe do vyssieho spektra otacok
a tam kde pri 4400 uz zacina klesat u superba este drzi do 5600
No aj som si myslel ze v chiptuningu bude hacik...lebo ved potom by si ho dal kazdy...a automobilky by si plieskali hlavu o stenu...ale pravdepoobne...napr u turbobenzinu by sa mi zvysila aj spotreba a hlavne namahanie na vsetky diely...neadekvatne sprevodovanie k tomu atd...ze ?
lebo na susednom fore som videl motoristov co si napr. z RSky natiahli z 220koni na 280 az 300 tusim... tak neviem no...
inak cupra 280koni... z 100 na 200 km/h snad len o desatiny sekundy pomalsie ako RSka TSI 220k ... a to je pritom cca vahovo velkost podobne auto no...takze tiez tam budu hrat rolu faktory... (sprevodovanie a tak)
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz