Oprava skorodovaných podbehov Laminováním
Mám zkorodované podbehy na 17 ročnom Daewe Nubira. Ako ich môžem opraviť laminováním? Chcel som na ne nalepiť chemoprénom sklolaminátovú látku, nechať vytvrdnúť a potom nato natreť laminát a zahladiť, nechať vytvrdnúť a šmirglom jemne zbrúsiť nerovnosti. Potom natrieť čiernou farbou a hotovo. Čo poviete na tento postup, môže byť alebo navrhnite ako to prelaminovať aby to vydržalo asi 3-4 roky, ďakujem
Oprava skorodovaných podbehov Laminováním
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- maledivy1967
- Příspěvky: 46
- Registrován: pát zář 07, 2012 17:25
- Bydliště: Krupina, Slovensko
Oprava skorodovaných podbehov Laminováním
Moje auto: Daewoo Nubira Sedan, Rok:1997, 1998cm3, 98kW, Benzín+LPG, VIN:KLAJF69ZEWK050157, Typ motora X20SED
- Reklama
Re: Oprava skorodovaných podbehov Laminováním
Sklaminát se žádným lepidlem nelepí. Namočí se v pryskyřici a pak se přihladí, kam je potřeba. Případně se po vytvrzení udělá stejně ještě jedna vrstva. Většinou to drží víc než dobře, ale musíš to nalaminovat s přesahem až na zdravý plech. Vem si na to gumové rukavice, i na rukou to drží fest.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Re: Oprava skorodovaných podbehov Laminováním
ja som laminoval na espere zadné dvere...nikdy viac. zle sa to robí vo zvislých polohách a polohe zdola nahor. Kým živica nezatiahne odliepa sa to, treba to kadejak fixovať a i pri najväčšej opatrnosti a ochranných pomôckach od toho budeš ešte týždeň zadrbaný. Vlní sa to a treba to potom nahrubo gitovať a do nemoty brúsiť. Predné som už robil plechom a bola to o hodne príjemnejšia a rýchlejšia robota. Takže vyrezať zobrať si plech a nabodovať si to. Laminovanie je podľa mojich skúseností cesta späť.
Re: Oprava skorodovaných podbehov Laminováním
Existuje LEPŠIE riešenie ako LAMINOVANIE !
Laminovanie povodne vymysleli pre stavbu LODÍ,teda menších člnov,
nakoľko ak sa dodrží postup
je spoj NEPRIEPUSTNÝ
pre opravy karoserii je lepšie riešenie HLINIKOVÝ PLECH hrubky cca 0,8-1 mm
plech sa vystrihne ako ZÁPLATA na dieru prip. nosník /vtedy sa ohne do tvaru profilu/
a NANITUJE sa na miesto TRHACÍMI nitmi
Diery pre nity sa možu ZAHLBIŤ , a tak hlavička nitu bude "utopená" ľahko ju možno zatmeliť
potom oprava NEBUDE VIDITEĽNÁ
navyše oprava nitovaním karoseriu SPEVŇUJE
Laminovanie povodne vymysleli pre stavbu LODÍ,teda menších člnov,
nakoľko ak sa dodrží postup
je spoj NEPRIEPUSTNÝ
pre opravy karoserii je lepšie riešenie HLINIKOVÝ PLECH hrubky cca 0,8-1 mm
plech sa vystrihne ako ZÁPLATA na dieru prip. nosník /vtedy sa ohne do tvaru profilu/
a NANITUJE sa na miesto TRHACÍMI nitmi
Diery pre nity sa možu ZAHLBIŤ , a tak hlavička nitu bude "utopená" ľahko ju možno zatmeliť
potom oprava NEBUDE VIDITEĽNÁ
navyše oprava nitovaním karoseriu SPEVŇUJE
Perfekcionizmus je choroba /nemoc/ trvanie na perfekcionizme ničí všetky medziĺudské vzťahy !
NIE je reálné zlepšovať niečo z 96% na 98% , prináša to zo sebou abslolutne zbytočne vynaložené usilie a kopec zbytočných problémov !!!
NIE je reálné zlepšovať niečo z 96% na 98% , prináša to zo sebou abslolutne zbytočne vynaložené usilie a kopec zbytočných problémov !!!
- maledivy1967
- Příspěvky: 46
- Registrován: pát zář 07, 2012 17:25
- Bydliště: Krupina, Slovensko
Re: Oprava skorodovaných podbehov Laminováním
Ďakujem všetkým za dobré rady. Najviac sa mi páči ten hliníkový plech. Je to staré auto a chcem aby to vydržalo na 3-4 roky a chcem sa pri tom aj naučiť opravovať.
Moje auto: Daewoo Nubira Sedan, Rok:1997, 1998cm3, 98kW, Benzín+LPG, VIN:KLAJF69ZEWK050157, Typ motora X20SED
Re: Oprava skorodovaných podbehov Laminováním
tak sko píše Laco...ideálne je to zavariť, ale ak je núdza tak sa to dá aj zanitovať. No miesto toho hliníkového plechu by som ale odporučil klasický oceľový pozinkovaný. Ja som vyspravoval s pozinkom 0,3mm a bohate to stačilo, lepšie sa oprava maskuje ako hrubý hliníkový plech a je to obdobne pevné.