utržený spodní silenblok motoru

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

utržený spodní silenblok motoru

Příspěvek od Hobol »

Kalos1,2 HB r.v.2003 282 500 km. Po startu z křižovatky se ozvala rána auto cuklo a zvuky jak když něco táhnu pod autem. Za křižovatkou jsem zastavil. Nic z auta neteklo, tak jsem zajel na parkoviště (50 m) jednín kolem na obrubník. byl jsem v montérkách tak jsem lehl pod auto a pátral. našel jsem vytrený spodní silenblok motoru z nápravy. za pomoci heveru a pajsru jsem ho nastrčil zpátky. Za různých pazvuků jsem se dokodrcal 1 km do značkového servisu. Tam mi řekli náhradní díl nejdřív za týden za 2100,-Kč. Opatrně jsem dojel domů a pustil se do opravy . na převodovce šel šroub povolit bez problémů. Ten odlitek jsem vyndal, bylo vidět že z druhý strany v nápravě byla jakási hliníková platle a ta byla sežraná od soli a nakonec praskla .V nápravě jsou 10 šrouby na 14. klíč. V nápravě bylo plno tvrdého bláta, tak jsem ho vyškrábal a nastříkal uvolňovač zarezlých šroubů. Ořech nevydržel, prasknul, tak jsem ho vystužil a nevydržel šroub, utrhl se. u druhýho šroubu jsem radši uřízl hlavu ruzbruškou. Těleso silenbloku bylo hodně sežraný a při páčení prasklo. na zbytky šroubů jsem navařil 12 matky. a nastříkal znovu uvolňovačem. teplo a uvolńovač udělali své a šrouby šli vyšroubovat. Těleso slenbloku a platly jsem vyrobil ze železa podle původního hliníku. Odhadem, protože to bylo hodně sežraný. dal jsem to dohromady. 10 šrouby jsou s jemným závitem. Musel jsem pohnout s celý výfukem byl někde opřený. Po nastartování šlo auto o hodně tišeji. To bláto v té nápravě přenášelo vibrace a hluk. To popisuji tématu Vibrace a zvýšená hlučnost.
Reklama
 

Hobol
Příspěvky: 156
Registrován: sob led 12, 2013 20:14

Re: utržený spodní silenblok motoru

Příspěvek od Hobol »

2x kalos. Když jsem dovezl novýho kalouska tak jsem zjistil, že byl měněný spodní silenblok motoru. taky byl nový volant. Myslím že to spolu souvisí. Když to skopčáci měnili tak do toho tloukli a vystřelil airbag. V manuálu píšou že se nemá silně tlouct v oblasti pedálů a spodku karoserie, protože hrozí vystřelení airbagu. Když je potřeba tlouct, tak je potřeba deaktivovat airbag odpojením baterky a nechat minimálně minutu v klidu, aby se vybila ovládací jednotka airbagu.
Odpovědět

Zpět na „KALOS“