Zdravím Vás,
sorry, že ako nováčik fóra zakladám novú tému, ale potreboval by som poradiť ohľadne Matiza (prvá generácia r. v. 2000 - 0,8l). Motor pracuje v podstate dobre, spotreba je okolo 6,22 litra. Auto sme kúpili úplne nové, ale dnes už má nabehaných takmer 180 000 km. Dvakrát bol v servise kvôli problému s rozdeľovačom (nechal nás na ceste). Naposledy asi pred rokom. Odvtedy jazdí dobre s vyrovnaným voľnobehom, ale máme s ním taký špecifický problém, ktorý sa ťažko vysvetľuje, najlepšie asi na príklade:
"Z rovinky dobre rozbehnutý som v stúpaní dobehol nákladiak. Oproti išiel autobus, teda som dobrzdil za nákladiakom, podradil do štvorky (otáčky na štvorke boli OK, možno trošku vyššie), vyhodil som blinker, šup do protismeru, opatrne som pridal plyn, a auto začalo sekať jak zmyslov zbavené (akoby ho škrtíte), pustil som plyn a potom som ho znova, ale veľmi-veľmi s citom a jemne pridával a ledva som tú blbú Aviu predbehol."
Nemáme s otcom ani zdanie čo by to mohlo byť, tento problém sa prejavuje najmä pri jazde do kopca, aj keď je auto dostatočne rozbehnuté a v dobrých otáčkach. To sekanie výkonu je akoby veľmi rýchlo stláčate-púštate plyn, jednoducho trhanie.
Ešte doplním, že sme vyčistili škrtiacu klapku a tú najvrchnejšiu časť plastového sacieho potrubia, taktiež všetky filtre sú nové, vymenili sme spojku, zaslepili sme ERG ventil, dokonca aj lambda sondu sme čistili, ale všetko je stáke rovnaké, dnes som pozeral aj diagnostiku spojením A+C konektora (u nášho Matiza to bolo asi na dve veci), CHECK zablikal 10x rýchlo 3x pomaly a 9x rýchlo a potom zhasol, čiže nám nijako nepomohol.
V čom môže byť asi chyba? Môže to byť nejakým čidlom, prevodovkou, alebo čím? Ďakujem za akékoľvek návrhy, istí to ešte miestny servisák, ale viete: najlepšie je spraviť to doma a poriadne.
Špecifický problém motora
Moderátor: Blue Lanos
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Špecifický problém motora
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Reklama
Re: Špecifický problém motora
Normalne to vyzera na spojkovu lamelu.Ale ked si ju menil skus vymenit kable rozdelovaca.
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Špecifický problém motora
Bol som dnes za automechanikom, ktorý robil v minulosti v Daewoo-service. Na dvore mal zrovna žtý Chverolet Spark, ukázal mi ako jeho syn vymontoval celé nasávacie potrubie + ERG ventil - u Sparka samozrejme elektrický a povedal, že zaslepiť ERG ventil bola hovädina a treba ho vymontovať a on nám ho vyčistí. Momentálne na to nemám čas, ale busúci víkend to vymontujeme. V každom prípade budem informovať o ďalšom priebehu a privítam akékoľvek ďalšie návrhy na oprbu tohto trhacieho problému.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Špecifický problém motora
Veľmi pekne ti ďakujem PAMA , i keď som ti neveril, pretože po tom ako sme pretesnili sacie potrubie (problém s miznúcou vodou vyriešený) a vyčistili ERG som presvedčil tatka, aby sme kúpili káble (mini-investícia 10€). Auto teraz ide ako RAKETA. Na úsekoch, kde som jazdil 90, teraz 140 a to nehovorím o križovatkách, ktoré som sekajúco jazdil na dvojke a teraz v pohode na štvrtom stupni. Ozaj to pomohlo - neuveriteľné!
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Re: Špecifický problém motora
Neviem preco by to mala byt hovadina?Kristian_PM píše: ...zaslepiť ERG ventil bola hovädina ...
Zbytocne to zasiera sanie.
Podla mna je rozumne zaslepit.
Ja mam elektricky a tiez ho mam zaslepeny.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
- Kristian_PM
- Příspěvky: 280
- Registrován: pát srp 31, 2012 17:55
- Bydliště: Beladice (SR)
Re: Špecifický problém motora
No ja si tiež myslím, že pán mechanik zbadal zaslepený ERG a hneď sa toho chytil, ale káble nám neporadil vymeniť. Teraz by mal byť ten ventil funkčný (pochybujem), po nejakom čase sa pozriem na klapku a sacie potrubie, či je špinavé a podľa toho ten ventil znova zaslepím alebo nie.
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2000 (strieborný) - 126 000 km V/RS
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km
Daewoo Matiz SE 0,8 - 2001 (strieborný) - † 226 492 km
Volkswagen Golf IV 1,4 - 1998 (tmavomodrý) - 202 000 km
Fiat 600D 0,8 - 1964 (fialový) - 90 000 km