rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Ahojte, takze to co postretlo vcera otcovu nubiru 1.6 1996, nakoniec neboli rozvody, tie su v poriadku, ale ruplo tesnenie pod hlavou. Vsetky 4 valce su od vody. Z expanzky smrdi benzin a spaliny.
Takze hlava pojde dolu a uvidime.
Mam ale dve otazky:
1. neviete mi poradit kde v BA, TT a okoli rovnaju hlavy? A hlavne to vedia robit? Pripadne co to asi tak stoji.
2. sikovni mechanici uz dnes nevedia nic insie len napichnut auto na diagnostiku a robit ine nezmysly, takze potom ako uz otec s nubirou stal a prisli s odtahovkou, skusali naliat vodu do expanzky a nastartovat. Neviem ci sa im podarilo roztocit motor alebo nie, ale je mozne ze tu bolo riziko, ze sa dostalo do valcov privela vody a obavam sa co sa mohlo stat s ojnicami alebo nieco z piestovym a klukovym mechanizmom ak bolo nahodou vo valci viac vody nez je priestor pri hornej uvrati, tak ci nemohlo ohnut naporiklad ojnice. Da sa to nejako zistit bez rozobratia spodku motora? Lebo hlava pojde dolu, len neviem ci staci ze vsetky piesty pojdu cca rovnako do hornej uvrati alebo je treba pred zlozenim motora este preverit aj nieco ine.
Planujem oholit hlavu, zlozit ju z motora, ktory ostane v aute. ocistim co sa da, hlavu rozoberiem, zanesiem na zarovnanie, poskladam, a poskladam motor
Je treba pri rozoberani hlavy vybrat aj voditka, alebo tie mozu ostat v hlave pri zarovnavani? Neviem ako to presne vyzera, takze neviem ani ako tazko sa to vybera/vklada/vymiena.
Cim sa da ocistit karbon z hlavy a ventilov okrem droteneho kotuca? Je na ventily bezpecne pouzit droteny kotuc?
Takze hlava pojde dolu a uvidime.
Mam ale dve otazky:
1. neviete mi poradit kde v BA, TT a okoli rovnaju hlavy? A hlavne to vedia robit? Pripadne co to asi tak stoji.
2. sikovni mechanici uz dnes nevedia nic insie len napichnut auto na diagnostiku a robit ine nezmysly, takze potom ako uz otec s nubirou stal a prisli s odtahovkou, skusali naliat vodu do expanzky a nastartovat. Neviem ci sa im podarilo roztocit motor alebo nie, ale je mozne ze tu bolo riziko, ze sa dostalo do valcov privela vody a obavam sa co sa mohlo stat s ojnicami alebo nieco z piestovym a klukovym mechanizmom ak bolo nahodou vo valci viac vody nez je priestor pri hornej uvrati, tak ci nemohlo ohnut naporiklad ojnice. Da sa to nejako zistit bez rozobratia spodku motora? Lebo hlava pojde dolu, len neviem ci staci ze vsetky piesty pojdu cca rovnako do hornej uvrati alebo je treba pred zlozenim motora este preverit aj nieco ine.
Planujem oholit hlavu, zlozit ju z motora, ktory ostane v aute. ocistim co sa da, hlavu rozoberiem, zanesiem na zarovnanie, poskladam, a poskladam motor
Je treba pri rozoberani hlavy vybrat aj voditka, alebo tie mozu ostat v hlave pri zarovnavani? Neviem ako to presne vyzera, takze neviem ani ako tazko sa to vybera/vklada/vymiena.
Cim sa da ocistit karbon z hlavy a ventilov okrem droteneho kotuca? Je na ventily bezpecne pouzit droteny kotuc?
- Reklama
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
V Komarne robi jeden pan zrovnavanie,mozes mat zohnutu ojnicu,ked je velmi tak to zbadas,ked budu piesty v hornej uvrati,alebo dat von piesty a potom uvidis aj ojnice.Karbon najlepsie vycisti Luh,ale pozor je to nebezpecna latka.Treba dat aj zabrusit ventili a sedla a vymenit na nich gufera a pozrel by som sa uz aj na piestne kruzky,ked tam bola voda tak ta nemaze a mohol by si po poskladani motora dopadnut tak,ze ti bude papkat olej,tak si to pozri!
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
dik, uz mam par kontaktov tu v ba,
gufera to malo dobre, do toho motora nebolo treba prilievat olej celych 10tkm.
a zabrusovanie ventilov budem robit len ak nebudu tesnit
gufera to malo dobre, do toho motora nebolo treba prilievat olej celych 10tkm.
a zabrusovanie ventilov budem robit len ak nebudu tesnit
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Karbon pojde dole aj sprayom na cistenie karburatorov.
Ja ked som cistil klapku a EGR ventil, tak to islo dole super.
Ja ked som cistil klapku a EGR ventil, tak to islo dole super.
ex EVANDA, strieborná metalíza svetlá,
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
LPG BRC sequent 24
Automatické zapínanie svetiel, cúvacie senzory.
ex ESPERO strieborná metalíza.
ex ESPERO modrá metalíza.
DAEWOO MERCEDES McLAREN
LPG POZITIVE.
EGR NEGATIVE.
Diagnostika Autel Maxidiag univerzal.
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Hlava je dolu ale za ten svet neviem kade ta voda isla. Lem okolo spalovacich priestorov je cely, len nie je leskly ale miestami cierny, medzi dvoma valcami je kus tesnenia prilepeneho k hlave a inak neviem. Pritom voda bola vo vsetkych valcoch, len v tom pri cievke jej bolo len trosku, ale zato bol vycisteny najviac.
A za tie 3 dni stihlo vnutro vlacov skorodovat tam kde ostali kvapky vody a je to citit pod prstami aj po strhnuti hrdze handrickou. Spalovacie priestory su takmer uplne vycistene od karbonu, na hlave ho neostalo takmer nic, len na ventiloch, kde tu. Podla mna to zmizlo vdaka vode, a nie ze by tam karbon nikdy nebol. A v jednom valci je nejaky zvisly cierny pasik asi 6 az 8mm siroky ale je hladky, nema ziadnu priehlbinu, takze neviem ako vznikol.
Zajtra skusim prilepit dake fotky, snad to niekto z vas najde kade mohla ist voda.
A kvoli karbonu a hrdzi co sa teraz odlupuje z tanierov ventilov budem musiet ventily urcite vybrat.
Neviem teda ci ten motor teda poskladat, alebo radsej ist do ineho.
A za tie 3 dni stihlo vnutro vlacov skorodovat tam kde ostali kvapky vody a je to citit pod prstami aj po strhnuti hrdze handrickou. Spalovacie priestory su takmer uplne vycistene od karbonu, na hlave ho neostalo takmer nic, len na ventiloch, kde tu. Podla mna to zmizlo vdaka vode, a nie ze by tam karbon nikdy nebol. A v jednom valci je nejaky zvisly cierny pasik asi 6 az 8mm siroky ale je hladky, nema ziadnu priehlbinu, takze neviem ako vznikol.
Zajtra skusim prilepit dake fotky, snad to niekto z vas najde kade mohla ist voda.
A kvoli karbonu a hrdzi co sa teraz odlupuje z tanierov ventilov budem musiet ventily urcite vybrat.
Neviem teda ci ten motor teda poskladat, alebo radsej ist do ineho.
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Neviem ako je to u týchto hláv, ale niektorí výrobcovia vôbec nedoporučujú rovnanie hlavy (mení sa celá hlava), resp. zisti si koľko materiálu povoľuje výrobca odobrať pri tomto type. Vodítka si myslím nie je dôvod vyberať poneváč by nemali zasahovať do priestoru kde sa bude odoberať materiál pri rovnaní. Väčšinou bývajú vodítka aj tak zalisované a vyberať ich je onania. Karbón ide najlepšie dole hydroxidom sodným (majú v každých farboch-lakoch), na oceľ je fajn, ale hliník naleptáva, tak veľmi opatrne s ním, je to silná žieravina. Alternatívou je aj čistič na grily. Ventily normálne vymáchaj v lúhu, prejdi pastou na ventily, vylešti a zakonzervuj olejom. Ako písal paul, ak ideš vyberať ventily tak treba zabrúsiť sedlá. Drôtený kotúč na ventily v žiadnom prípade!!! Btw. tie foto by pomohli.
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Fotky su pekne prepalene, ale mozno skusene oko nieco uvidi
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Voditka a gufera menit nebudem, no mozno tie gufera, ale velmi sa mi nechce, ani neviem ako ich dat dolu. VOditka som spekuloval zlozit kvoli bordelu z rovnanai ahlavy, ale uz mi doslo ze to nema zmysel, staci ich potom ocistit.
Ventily su uz z polovicky fuc, ale kedze mi uz dosli sily so skrutkovacom, musel som si spravit pripravok na ich vyberanie, ale pokracovat budem az zajtra.
Mam ale par otazok.
1. ako je to s hydrostelmi (zdvihatkami aleboakosatovola)? Z nakresu v manuali nie som velmi mudry a vidim, len ze je to valec, v ktorom je dalsi valcek, ktory na polovicke zvihatok pruzi a pri prepruzeni pekne pumpuje olej cez otvor, ktorym olej vnika do zdvihatka, ale na polovici zdvihatok sa vnutorny valcek ani nehne, aspon nemam pocit, zeby som nim pohol, aj ked nim o nejaku stotinku mm asi hnem, lebo trosku oleja sa vytlaci ale len minimalne. Ktore zdvihatka su ok? Lebo mam este jednu hlavu z espera, mozme rozobrat tu a zdvihatka prehodit. Alebo su ok vsetky, ale treba kontrolovat nieco ine? Daju sa zdvihatka este rozobrat ?
2. neviete ako sa vyberaju gufera ventilov? Teda s doma dostupnym naradim.
Ventily su uz z polovicky fuc, ale kedze mi uz dosli sily so skrutkovacom, musel som si spravit pripravok na ich vyberanie, ale pokracovat budem az zajtra.
Mam ale par otazok.
1. ako je to s hydrostelmi (zdvihatkami aleboakosatovola)? Z nakresu v manuali nie som velmi mudry a vidim, len ze je to valec, v ktorom je dalsi valcek, ktory na polovicke zvihatok pruzi a pri prepruzeni pekne pumpuje olej cez otvor, ktorym olej vnika do zdvihatka, ale na polovici zdvihatok sa vnutorny valcek ani nehne, aspon nemam pocit, zeby som nim pohol, aj ked nim o nejaku stotinku mm asi hnem, lebo trosku oleja sa vytlaci ale len minimalne. Ktore zdvihatka su ok? Lebo mam este jednu hlavu z espera, mozme rozobrat tu a zdvihatka prehodit. Alebo su ok vsetky, ale treba kontrolovat nieco ine? Daju sa zdvihatka este rozobrat ?
2. neviete ako sa vyberaju gufera ventilov? Teda s doma dostupnym naradim.
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Ozaj a este co tesnenie pod hlavu? Kupovat len original alebo moze byt aj neorigo?
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Z obrazkov co som sem dal to skutocen velmi nevidno ale uz som to asi nasiel.Sice si neviem predstavit ako a kedy to vzniklo, je to otlacene aj v tesneni ale v hlave okolo diery pre skrutku hlavy a to tu pri vodicovi, druhu od strany s expanzkou, teda tu co je najblizsie pri rurke co vedie do kurenia je nieco... Podla mna prasklina, ktora lemuje otvor skrutky, ako keby sa hlava podvihla ale material tlaceny skrutkou k bloku ostal pri bloku. Netusim ci to bol nepodarok od vyroby alebo to proste prasklo pri jazde a hned nato isla voda do vsetkych valcov, ale skor mi to pripada na druhu moznost, teda pocas jazdy. Detaily, z mobilu, pri mizernom osvetleni aby to bolo vobec vidno vdaka tienu. Je to ocistene nechtom od svyskov tesnenia, takze to co vidite ako ciernu ciarku, to je tien ktory vrha vyvysena cast hliniku na nizsiu cast. Predel je dost ostry a citit ho prstom aj vidno volnym okom. Trochu to vidno aj na prvej fotke zo vcerajska.
Teraz neviem ci zhanat inu hlavu alebo je to opravitelne. Inu hlavu, uz zrovnanu, s novymi guferami, zabrusenymi ventilami, proste komplet repas sa da zohnat za nieco vyse 150eur.
Este pri vyberani cisteni ventilov som si vsimol,ze niektore uz tesnili len karbon na karbon a hrany na obvode, ktorymi tesnili ventily co boli v poriadku, mali tieto ponicene venitly doskrabane kolmo na hrany. To som zistil az po ocisteni karbonu brusnou pastou na ventily. Dosadacie plochy na hlave by bolo potrebne aj vyfrezovat a nielen zabrusit ventilmi.
Teraz neviem ci zhanat inu hlavu alebo je to opravitelne. Inu hlavu, uz zrovnanu, s novymi guferami, zabrusenymi ventilami, proste komplet repas sa da zohnat za nieco vyse 150eur.
Este pri vyberani cisteni ventilov som si vsimol,ze niektore uz tesnili len karbon na karbon a hrany na obvode, ktorymi tesnili ventily co boli v poriadku, mali tieto ponicene venitly doskrabane kolmo na hrany. To som zistil az po ocisteni karbonu brusnou pastou na ventily. Dosadacie plochy na hlave by bolo potrebne aj vyfrezovat a nielen zabrusit ventilmi.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
a co tam ma byt akoze vidno ...??
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Ten stvrtoblucik, co vyzera ako zvysky tesnenia, nie je tesnenie ale tien, ktory vrha okolie okolo diery pre skrutku na zvysok hlavy. Vyznacil som to cervenou farbou. Zvysok ma hladky vyskovy prechod len to co vidno ako ciarku ma ostry prechod. Vyska tejto vypukliny neviem, nemeral som, mozno som mal, ale par desatiniek mm urcite. Na uplne rovnej ploche ako by mal byt spodok hlavy by nic take nemalo byt. Len teraz uz neviem ci to je od vyroby alebo to vzniklo prevadzkou. Ani si neviem predstavit ako.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
zbytocne nat tym nemusis spekulovat..
zober to chytilovi, nech to zrovna a bude to OK..
to tesnenie malo byt vymene tak 5 rokov dozadu..
z fotiek vidim, ze to uz nejaku dobu prefukovalo medzi 1.a2. a 3.a4. valcom...
a 1. a 4. valec uz nejaku dobu "fucali" do chladiaceho okruhu..
a tipujem ze blok uz tiez nebude nejrovnejsi...
prasknuta hlava vyzera asi nejako takto..
zober to chytilovi, nech to zrovna a bude to OK..
to tesnenie malo byt vymene tak 5 rokov dozadu..
z fotiek vidim, ze to uz nejaku dobu prefukovalo medzi 1.a2. a 3.a4. valcom...
a 1. a 4. valec uz nejaku dobu "fucali" do chladiaceho okruhu..
a tipujem ze blok uz tiez nebude nejrovnejsi...
prasknuta hlava vyzera asi nejako takto..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
Dik za radu. Len by som upresnil, ze do chladiaceho okruhu este minuly rok nic nefucalo, odvtedy som na to auto nesiahol. Ale ked som k tomu autu po privezeni prisiel a otvoril expanzku, tak z nej bolo citit velmi pekny smrad benzinu a spalin. Takze ono sa to mozno nafucalo dost pri tom aku to ruplo uplne.
Inak ak je to tak ako hovoris tak by to mohlo vysvetlovat aj par veci co to auto obcas/pravidelne robilo.
Idem rano k chytilovi, nech zrovna, vyberie simeringy (nemam ani sajnu ako ich vybrat, mam obavy aby som nieco nedoondil keby som ich chcel vypacit zboku a klieste ako majui v servisnom manuali nemam) a zafrezuje sedla, nech maju aj nejaku plochu a nielen hrany.
Este jedna otazka, ventily, ktore su v takom stave, ze plocha, ktorou by mali tesnit je vyzrata/vypalena? leskle a celistve su len okraje tejto plochy, ktorymi ventily aj tesnili v ramci moznosti, su este ok, alebo je ich lepsie vymenit? Pretoze su take vsetky okrem min. jedneho, ktory ma poskodene aj okraje tejto plochy ako keby zarezmi. Pytam sa len preto, lebo budem objednavat tesnenia, tak nech sa s nimi zvezu aj ventily. A vyzera to tak, ze mi ostane 16simeringov, kedze su "gratis" ku sade tesneni aj ku ventilom.
Inak ak je to tak ako hovoris tak by to mohlo vysvetlovat aj par veci co to auto obcas/pravidelne robilo.
Idem rano k chytilovi, nech zrovna, vyberie simeringy (nemam ani sajnu ako ich vybrat, mam obavy aby som nieco nedoondil keby som ich chcel vypacit zboku a klieste ako majui v servisnom manuali nemam) a zafrezuje sedla, nech maju aj nejaku plochu a nielen hrany.
Este jedna otazka, ventily, ktore su v takom stave, ze plocha, ktorou by mali tesnit je vyzrata/vypalena? leskle a celistve su len okraje tejto plochy, ktorymi ventily aj tesnili v ramci moznosti, su este ok, alebo je ich lepsie vymenit? Pretoze su take vsetky okrem min. jedneho, ktory ma poskodene aj okraje tejto plochy ako keby zarezmi. Pytam sa len preto, lebo budem objednavat tesnenia, tak nech sa s nimi zvezu aj ventily. A vyzera to tak, ze mi ostane 16simeringov, kedze su "gratis" ku sade tesneni aj ku ventilom.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re: rupnute tesnenie pod hlavou, voda vo valcoch a ojnice
no simeringy mam "volne"aj ja..
ak ich trochu zapacis za tu spodnu misku, tak zlezu dole..
zober aj tie ventily zabrusit..
ak ich trochu zapacis za tu spodnu misku, tak zlezu dole..
zober aj tie ventily zabrusit..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov