Praskající rozvoďák?
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Praskající rozvoďák?
Všude čtu,že praskají rozvoďáky, a prý tak, až to pěkné néni.Co je na tom pravdy?Je to výrobní vada? Já jsem měnil v 82 000 a servisman mi řek, že by kladka i řemen v pohodě snesly dalších 40 000. Jinde je psané, že když to po 60000 nevymeníš, tak rupne, a v lepším případě se ohnou ventily. Jak to vidíte vy? Máte s tím někdo zkušenosti? Jaké byly škody??
Nexxxia Sedan 1,5 8V RAKETA za 6 l / 100 km
- Reklama
- PetrCBR
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř srp 18, 2004 22:22
- Bydliště: Roznov pod Radhostem
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem kupoval Esperko s 96t na tacho, takze by teoreticky mel byt novy, ale stejne jsem ho nechal vymenit i s kladkou ... spolecne s ostatnimi vecmi (jako napr. vsechny filtry, svicky, kabely, olej apod. ... proste to, co se vetsinou po koupi ojeteho auta stejne meni). Pocitam, ze ho budu menit zase asi v 150 - 160t.mrk píše:no cital som ze skody byvaju tak do 25-30.000, zalezi od toho kto ti potom s tym pomoze a aky sposob opravy zvolis, moze to byt aj vyrazne menej.
Daewoo Espero 2.0MPi, '97 (šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
Su vodici "prasata",ktorym praskne pri 55.000 km. Startuju pri 3.000 otackach,vytacaju do 6.500 ot,podraduju trojku pri 85 km/h a nemaju cit pre jazdenie. A su vodici "dochodcovia",ktorym vydrzi 120.000 km. Patrim k strednej kategorii. Kupil som Nexiu z druhej ruky,mala 76.000 km. Remen bol meneny tesne pred tym,lebo praskol. Je to auto po zene a vraj jazdila super. Predsa jej praskol. Nova hlava,rozvody,praca a ostatne srandy - 30.000 Sk. Teraz som ho menil pri 110.000 km,lebo prasklo tesnenie,takze pod jednym aj rozvodak. Kazdopadne odporucam vymenu pri 60.000 km +- 2.000 km,nie 20.000!
O rozvoďákách se tady na foru už napsalo hodně, pozor na ještě jednu věc. Rozvoďák by se měl měnit nejen po nějakejch 60000 km, ale taky po 5 letech i když těch 60000 km nenajedeš. Tak pozor na to !
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Rozvodový řemeny budou asi věčné téma . Občas se stane že praskne a to je pak pěkně drahý takže výměnu zbytečně neoddalovat . Dvouvačkové motory jsou mnohem náchylnější na řemen než jednovačkové ty vydrží mnohem déle . Lhůty na výměnu se několokrát měnily jedna ale zůstává 5 let a pak už to bylo různý nexie a espera 80 000 další generace aut lanos , nubira, leganza nakonec 75 000 a nyní je termín jestli se nepletu 60 000 na nejnovějších autech v porovnání třeba s rozvoďáken na fiatech myslím 110 000 a třeba peugeot má mám takovej dojem 150 nebo 180 000 u dieselu
Ja by som netvrdil, ze dochodcovia a zeny jazdia spravne. Prave tejto kategorii vodicov by som povinne zo zakona nariadil automaticke prevodovky. U dochodcu je normalne, ze zaradi patku tam, kde normalny clovek trojku a zabudaju sa preradovat a podradovat. Niekedy ide stary dedo na patke pri 800 otackach a niekedy tam zabudne jednotku pri rozbehu a ide na 6000 otackach. Je strasne vela vodicov, co za zabudnu a nepreradia alebo nepodradia. Niekto sa jednoducho zabudne, pribrzdi z 80 km/hod a na tom istom prevodovom stupni prejde pravouhlu zatacku. Strach pozret na otackomer. Moj sen je jednoznacny. Mat nove auto, v ktorom nikdo nikdy nesedel a ktore nikto nikdy nehumploval. Aj minule kamarat na pomerne zanovmon Lanose. Isli sme v kolone a rozbehol sa asi tak, ze jednotka, pol metra, dvojka, pol metra, a jeeeb trojka. Pozrem na otackomer - 500 otacok. Hovorim mu neblazni daj tam rovno patku nech praskne hlava. Tak sa ani na diesli neradi do riti. Dovolim si povedat, ze idealne radi mozno 10% vodicov.Radoslav Hološka píše:Su vodici "prasata",ktorym praskne pri 55.000 km. Startuju pri 3.000 otackach,vytacaju do 6.500 ot,podraduju trojku pri 85 km/h a nemaju cit pre jazdenie. A su vodici "dochodcovia",ktorym vydrzi 120.000 km. Patrim k strednej kategorii. Kupil som Nexiu z druhej ruky,mala 76.000 km. Remen bol meneny tesne pred tym,lebo praskol. Je to auto po zene a vraj jazdila super. Predsa jej praskol. Nova hlava,rozvody,praca a ostatne srandy - 30.000 Sk. Teraz som ho menil pri 110.000 km,lebo prasklo tesnenie,takze pod jednym aj rozvodak. Kazdopadne odporucam vymenu pri 60.000 km +- 2.000 km,nie 20.000!
- Ivan
- Příspěvky: 3937
- Registrován: úte zář 02, 2003 23:56
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Podle mě na to jdete moc technicky - pokud chcete, aby Nexie jela, musíte točit. Kdo točí, ten jede A sami nejlépe víte, že 4000 ot. je optimálních ...
Daewoo [deu] = velký přítel
Nexia² project
mam 8ventil a menil som rozvodak pri nieco cez 90 tis - uplna pohodicka.Radmont píše:tak aby som sa bal. mam najazdenych 87 tis a rok vyroby 96 a rozvodovy remen som este nemenil
ale uz sa chystam nan tento mesiac
a rado ja ked potrebujem vytacam moju nessi nasledovne
1 - 50
2 - 87
3 - 125
4 - maximum
VAZ 2107 - > Daewoo Nexia 1.5 GL -> Opel Astra G 1,4 Comfort -> MALUCH
Pak se nediv, ze ti to zere kolik zere...Ivan píše:Podle mě na to jdete moc technicky - pokud chcete, aby Nexie jela, musíte točit. Kdo točí, ten jede A sami nejlépe víte, že 4000 ot. je optimálních ...
Ja menil remen pri 90 000,- a prej byl v pohode. Auto jsem koupil kdyz melo 56000, jezdila s nim taky zena, jestli dobre, to nevim, ale meli ho jako druhy v rodine. Kdyz bylo auto "nove" - pred 2.5 roky, vypadalo jak novy a to i motor.
Sam radim normalne, rekl bych,20 - 40 - 60 - 80-90(to davam 5) i kdyz obcas i jedu jak prase, priznam se. Kdo ne, ze?
SLEDUJ MŮJ CHEVROLET-OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
5ka
nexia dosahuje maximalku na 4 prevodovom stupni - 5ka je len taky dojizdakmrk píše:neviem ci si si to vsimol, ale ono je tam aj 5. a na 5 to da hadam este o trosku viac
VAZ 2107 - > Daewoo Nexia 1.5 GL -> Opel Astra G 1,4 Comfort -> MALUCH
...a dokonca aj eRko tam je - eta raketa
Ale vazne. Ja si myslim ze to zalezi aj od "riadiacej jednotky" umiestnenej za volantom. To jest: zaradeny prevodovy stupen vzhladom na rychlost/otacky aj od polohy plynu a zatazenia vozidla.
Priklad: rovna cesta, prazdne auto s lahkym plynom uz od 65kmh na 5.
A 1 za rovnakych podmienok je ozaj len na meter.
Ale vazne. Ja si myslim ze to zalezi aj od "riadiacej jednotky" umiestnenej za volantom. To jest: zaradeny prevodovy stupen vzhladom na rychlost/otacky aj od polohy plynu a zatazenia vozidla.
Priklad: rovna cesta, prazdne auto s lahkym plynom uz od 65kmh na 5.
A 1 za rovnakych podmienok je ozaj len na meter.