Zdravím všechny,
chtěl bych vás poprosit o radu ohledně mého "drobného" problému
Mám lanosa už 6 rok (jinak rok výroby je 2000) a asi před cca 6 měsíci mě začal zlobit, jde o to, že mi prostě nešel nastartovat.
Když se to stalo poprvé zavolal sem do servisu a domluvil si odtah, ráno sem došel k autu a jelo, tak sem ho hned nechal proklepnout na diagnostice - a prej žádný problém, tak sem to nechal být.
Za cca 3 měsíce se mi to stalo znova motor točí, ale nestartuje vypozoroval sem, že čerpadlo nenabýhá stejně dlouho dobu jako při klasickém startu (kdy to jde nastartovat) po cca 3 hodinách to nastartovalo a odjel sem do servisu (jiného).
Tam mi řekli, že je to těžko když to v podstatě jezdí (mohlo to být ucpaným čerpadlem, pal. filtrem.....).
Pak se mi to stalo za týden, ale nastartoval sem za cca 10 minut a zase cca týden ok. Tak sem se spojil s jiným servisákem a ten řekl ať prověřím zda to háže jiskru, když ta situace nastane.
Prověřil jiskru to házalo, při dalším nenastartováním sem auto odtahnul k němu do servisu a výsledek za 2 hodinky to zase jelo (ale hned sem se ptal zda to není náhoda).
Nic méně pokrok byl v tom, že jsme vyloučil mechanickou závadu - jiskro to házalo, čidlo na otáčky to být nemohlo, pal. filtr a čerpadlo ok, protože při sepnutí čerpadla přes relé jelo v poho (takže ani zanesené čerpadlo), ale netlakovalo jak mělo - prostě to nepustilo požadovaný tlak, ale nebylo to čerpadlem, závěr byl, že je to elektrikou - někde studený spoj.
Po-té sem si nechal vyčistit skříňku s pojistkami a myslel sem si že závada je odstraněna - omyl dělá to stále nahodile cca 1 xtýdně (bez ohledu na to kolik mám v nádrži benzínu, zda je auto studené nebo ne), ale nakonec se to vždy rozjede otázka je za jak dlouho - jo a světlo imobilizéru nebliký při startu tudíž by to neměl být ani on.
Prosím vás všechny o nějaké nápady, v každém případě děkuji za jakýkoliv příspěvek a přeji hezký den
P.S. Nakonecd mi ten servisák řekl, že pokud to nepřestane úplně, tak na to nepřijde
Občasné problémy se startováním
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: Občasné problémy se startováním
Už tady na podobný problém zazněla rada vyčistit konektory u řídící jednotky. Není to tip na jistotu, ale další krok vylučovacího procesu. Nebo takhle: sedneš do auta - nestartuje? Zavaklat s konektory ŘJ - nastartovalo? - tak na tom by něco mohlo být.
Re: Občasné problémy se startováním
Určitě vyzkouším, díky moc za příspěvek
Re: Občasné problémy se startováním
zapalovací modul....... mě taky blbnul občas, auto chvíli jelo, chvíli skákalo, chvíli vůbec..... v -25 nastartovalo, pak zas ne.... je tam nějaká zalitá elektronika a ta může dle libosti blbnout..... zkus zapojit stroboskop na zap. kabely a zkus všechny kabely jestli házej jiskru.... může být i problém s baterkou , při startování příliž poklesne napětí a cívky už nedá jiskru....
Když nestartuje vyndej svíčky a mrkni s baterkou do válců jestli tam bude hladinka benzínu, nehledej problém v čerpadlu atd. a aby tam hladinka byla stačí motor několikrát protočit.....
Když nestartuje vyndej svíčky a mrkni s baterkou do válců jestli tam bude hladinka benzínu, nehledej problém v čerpadlu atd. a aby tam hladinka byla stačí motor několikrát protočit.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Občasné problémy se startováním
Dík za příspěvek, ale mě to jiskru hází i když to nestartuje, takže si nejsem jistý, že by to tím mohlo být - ale proklepnu si to raději, v každém případě ještě jednou díkyRichard píše:zapalovací modul....... mě taky blbnul občas, auto chvíli jelo, chvíli skákalo, chvíli vůbec..... v -25 nastartovalo, pak zas ne.... je tam nějaká zalitá elektronika a ta může dle libosti blbnout..... zkus zapojit stroboskop na zap. kabely a zkus všechny kabely jestli házej jiskru.... může být i problém s baterkou , při startování příliž poklesne napětí a cívky už nedá jiskru....
Když nestartuje vyndej svíčky a mrkni s baterkou do válců jestli tam bude hladinka benzínu, nehledej problém v čerpadlu atd. a aby tam hladinka byla stačí motor několikrát protočit.....
- paTaNiNho
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte pro 07, 2010 19:10
- Bydliště: Dobruška
- Kontaktovat uživatele:
Re: Občasné problémy se startováním
Pořádně jsem si Tvůj problém nepročetl, tedy jen okrajově, protože jsem ve skluzu, ale pokuď se Ti motor točí, ale nenastartuje, mohl by jsi mít stejný problém jako já. Tedy problémů, může být hned několik. . .
zde máš link, kde jsme můj problém vyřešili: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=17197
Osobně si myslím, že je to jen hloupý nedotek na kontaktech u ŘJ či i jednotky imobilizéru. Zkusil bych s tím jednoduše zahýbat, já ještě kontakty profoukl sprejem na korodované kontakty a pořádně srovnal vodiče. Prostě jsem si s tím vyhrál. . .akorát já bohužel nevěděl, co to přesně dělá, takže moje první výměna byla jednotka imobilizéru (4000,- Kč - nepomohlo); cívka imobilizéru zapalování (500,- Kč - nepomohlo); vyčistění relátek a profouknutí všech kabelů kolem zapalování a baterie (nepomohlo); kabely u ŘJ - vytažení, profouknutí, řádné zadělání (pomohlo, do teď startuji - je už to skoro půl roku).
Proto Tobě doporučuji postupovat odzadu. Snad to bude stejný problém jako u mě. Ať se zadaří. . .a jak jsem řekl, více info najdeš v tom odkazu (spíše na zadnějších stranách). Jinak, když to začalo (nestartovat), dělalo to taky nejdříve tak jednou do týdne, potom se stupňovalo, až to nestartovalo vůbec a to nejkonkrétněji, když bylo vlhké počasí (po dešti, při dešti, při odlevě, ale i ve velkém vedru, za to v mínusovém mrazu to chytalo jako ďábel - je to informace k prdu, ale bylo to tak)
Hodně zdaru. . .
zde máš link, kde jsme můj problém vyřešili: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=17197
Osobně si myslím, že je to jen hloupý nedotek na kontaktech u ŘJ či i jednotky imobilizéru. Zkusil bych s tím jednoduše zahýbat, já ještě kontakty profoukl sprejem na korodované kontakty a pořádně srovnal vodiče. Prostě jsem si s tím vyhrál. . .akorát já bohužel nevěděl, co to přesně dělá, takže moje první výměna byla jednotka imobilizéru (4000,- Kč - nepomohlo); cívka imobilizéru zapalování (500,- Kč - nepomohlo); vyčistění relátek a profouknutí všech kabelů kolem zapalování a baterie (nepomohlo); kabely u ŘJ - vytažení, profouknutí, řádné zadělání (pomohlo, do teď startuji - je už to skoro půl roku).
Proto Tobě doporučuji postupovat odzadu. Snad to bude stejný problém jako u mě. Ať se zadaří. . .a jak jsem řekl, více info najdeš v tom odkazu (spíše na zadnějších stranách). Jinak, když to začalo (nestartovat), dělalo to taky nejdříve tak jednou do týdne, potom se stupňovalo, až to nestartovalo vůbec a to nejkonkrétněji, když bylo vlhké počasí (po dešti, při dešti, při odlevě, ale i ve velkém vedru, za to v mínusovém mrazu to chytalo jako ďábel - je to informace k prdu, ale bylo to tak)
Hodně zdaru. . .
Daewoo Lanos 1.5i - rok 1998 - najeto 107 000 km
Re: Občasné problémy se startováním
Dík moc za příspěvek - tohle se tomu mému problému docela podobá a tvé úvahy jsou dost logické - vyzkoušímpaTaNiNho píše:Pořádně jsem si Tvůj problém nepročetl, tedy jen okrajově, protože jsem ve skluzu, ale pokuď se Ti motor točí, ale nenastartuje, mohl by jsi mít stejný problém jako já. Tedy problémů, může být hned několik. . .
zde máš link, kde jsme můj problém vyřešili: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=17197
Osobně si myslím, že je to jen hloupý nedotek na kontaktech u ŘJ či i jednotky imobilizéru. Zkusil bych s tím jednoduše zahýbat, já ještě kontakty profoukl sprejem na korodované kontakty a pořádně srovnal vodiče. Prostě jsem si s tím vyhrál. . .akorát já bohužel nevěděl, co to přesně dělá, takže moje první výměna byla jednotka imobilizéru (4000,- Kč - nepomohlo); cívka imobilizéru zapalování (500,- Kč - nepomohlo); vyčistění relátek a profouknutí všech kabelů kolem zapalování a baterie (nepomohlo); kabely u ŘJ - vytažení, profouknutí, řádné zadělání (pomohlo, do teď startuji - je už to skoro půl roku).
Proto Tobě doporučuji postupovat odzadu. Snad to bude stejný problém jako u mě. Ať se zadaří. . .a jak jsem řekl, více info najdeš v tom odkazu (spíše na zadnějších stranách). Jinak, když to začalo (nestartovat), dělalo to taky nejdříve tak jednou do týdne, potom se stupňovalo, až to nestartovalo vůbec a to nejkonkrétněji, když bylo vlhké počasí (po dešti, při dešti, při odlevě, ale i ve velkém vedru, za to v mínusovém mrazu to chytalo jako ďábel - je to informace k prdu, ale bylo to tak)
Hodně zdaru. . .
P.S. A s tím naběhnutím motoru a hned chcípnutím - to je přesně to samé co dělá mě
Re: Občasné problémy se startováním
Tak vše pročištěno a dělá to stále
Nicméně mám teď dva odborné názory jeden servisák mi tvrdí, že by to mohl být Halův snímač (snímač otáček) a druhý tvrdí, že to dělá imobilizér. V autorizovaném servise mi řekli, že imobilizér by mě nenechal nastartovat ani na vteřinu a kontrolka imobilizéru by mi v poloze startování blikala (což nedělá, ani když mi to nejde nastartovat).
Prosím o radu jakou variantu si zvolit - já bych se přiklonil k tomu snímači otáček
Předem díky za další názory, přeji hezký den
Nicméně mám teď dva odborné názory jeden servisák mi tvrdí, že by to mohl být Halův snímač (snímač otáček) a druhý tvrdí, že to dělá imobilizér. V autorizovaném servise mi řekli, že imobilizér by mě nenechal nastartovat ani na vteřinu a kontrolka imobilizéru by mi v poloze startování blikala (což nedělá, ani když mi to nejde nastartovat).
Prosím o radu jakou variantu si zvolit - já bych se přiklonil k tomu snímači otáček
Předem díky za další názory, přeji hezký den