olej

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
jirka.tirak
Příspěvky: 1
Registrován: sob úno 19, 2011 09:59

olej

Příspěvek od jirka.tirak »

ahoj lidi mam nubiru 5dni 2,0,16v a nevim co za olej do motoru jestli polosynt nebo synt.olej.co je doporuceno diky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: olej

Příspěvek od Hanzy »

Zdarec doporucuje se 5W30 taky je origo ale pokud nevis co tam bylo tak dej 10W40 tim nic nezkazis a pak muzes prejit na plnou pokud uvidis ze ti olel nezere ;)
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: olej

Příspěvek od ppp »

z uzivatelskeho manualu:
Oznaceni:
API SH grade nebo ACEA A1/A2/A3
SAE 5W-30
SAE 10W-30
SAE 10W-40
Extremne teple oblasti: 10W-30
Interval vymeny:
Provedte vymenu kazdych 15.000 km nebo 1x za rok. (Ale pri ztizenych podminkach provozu kazdych 7.500 km nebo po 6 mesicich) (Zarovne vymente olejovy filtr)
Objem 2.0 DOHC 3.8l

Za stazene podmienky sa daju povazovat napriklad denne jazdy do prace do vzdialenosti cca 10km az 15km ked sa motor este nestiha prehriat. Alebo jazda v prasnom prostredi alebo casta jazda cez kopce, kedy je motor dost namahany.

Co sa tyka tych SAE oznaceni viskozit, tak preto je v manuali ako letna uvadzana len 30, pretoze v tych rokoch boli predpokladam dostupne taketo niskoviskozitne oleje a oleje s oznacenim SAE 5W-40 velmi nie. Ale kedze dnes su uz dostupne, je zbytocne zase zhanat 5W-30 kedze rozsah viskozit oleja 5W-30 je podmnozinou olejov 5W-40, takisto 10W-30 je zbytocne zhanat, ked je to zase podmnozina 10W-40, ktore su dostupnejsie a preto lacnejsie.
API SH znamena, len to ze motor v nubire je stary a bol postaveny v casoch, ked boli dostupne taketo oleje. Takze netreba zhanat ziaden API SH olej. Novsie, teda API SJ, SL, SM (pismenka za S idu v abecede po H) splnaju to iste plus splnaju naroky naviac.
ACEA A1/A2/A3 to je europska norma, a znamena to ze do tychto starych motorov moze ist takmer cokolvek, a kedze v polovici 90tych rokov neboli novsie specifikacie je mozne ze tie by tiez vyhoveli ale najdostupnejsie a teda aj najlacnejsie oleje su ACEA A3 netreba zhanat ine.
Oznacenia API CX (X - niketore pismeno z abecedy) alebo API SJ/CX alebo ACEA A3/B3 a podobne si netreba vsimat. Pismeno C za API udava specifikaciu oleja pre dizle a B za ACEA je tiez oznacenie spezifikacie pre dizle.

Na polosyn a synt. olej neodporucam pocuvat, to je nespravne zludovele oznacenie, ktore od zneuzivali marketingovi kuzelnici, ktori tym chceli olamat zakaznikov. Ked kupujem olej, tak ma zaujima specifikacia oleja a ci obal predomonou nik neotvoril a cena a to kde ho kupujem (ci od zlatokopa, individua na trznici alebo zo znameho eshopu alebo kamenneho obchodu). Znacka a krasa obalu je na poslednom mieste. Este povazujem trochu za dolezite aky ma kvalitny uzaver, pretoze pri 1l baleni je to dost dolezite ak ho chcem pouzivat na dolievanie tak nechcem aby sa mi vylial do kufra. A tiez neodporucam pocuvat podavacov v obchodoch a servisoch, ktori tvrdia ze tento olej je kvalitnejsi tak ho nemusite menit tak casto. Podavaci v obchodoch nemaju co hovorit o intervalu vymeny oleja. Ten urcuje vyrobca motora a nie vyrobca oleja alebo predavac. V zasade nema vyznam kupovat znackove a predrazene oleje. Motoru viac prospejete castejsou vymenou menej znackoveho oleja nez oneskorenou vymenou draheho oleja. Pretoze vyrobca oleja nema moznost ovplyvnit mnozstvo splodin horenia, ktore sa do oleja dostanu, mnozstvo vody skondenzovanej v oleji ani prachu preniknuvsieho z cesty ani to ako vodic tlaci na plynovy pedal ani stav motora do ktoreho ho majitel leje.
Viac na oleje.cz v clankoch, nie v diskusii, tam je dost ludi, ktori tie clanky asi necitali.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: olej

Příspěvek od Richard »

k tomu nelze nic dodat...... :D já tam leju 5W40 a většinou ho kupuju v Německu, naposled jsem narazil na 5 l Liqui moly asi za 15 Eur... a je tam :D
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: olej

Příspěvek od Serpico »

...Richarde máš pravdu, přesto si dovolím upozornit na klasifikaci A1 / B1 a A5 / B5 long oleje s trošku jinou vizskózní specifikací právě pro menší výrobní tolerance, pro starší motory A3 / B3 a ještě je tu schválení výrobce označované např. GM 00025... tedy bylo odzkoušeno samotným výrobcem motoru a to odzkoušení je dosti drahá záležitost proběhy 100tisíc km a následné rozdělání na prvosoučástky a změření jejich opotřebení...

to ppp: Na polosyn a synt. olej neodporucam pocuvat, to je nespravne zludovele oznacenie, ktore od zneuzivali marketingovi kuzelnici, ktori tym chceli olamat zakaznikov. souhlas

...jasně, navíc syntetický olej vlastně není, je jenom víc nebo míň s přísadou " syntetiky ", dnes se proto užívá ještě označení " fuul " více syntetiky...

...stránky www.oleje.cz jsou dosti obsáhlé ale právě proto mají co říci....

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“