splyňovač pre Matízka
Moderátor: Blue Lanos
splyňovač pre Matízka
zdravím
Máte niekto skúsenosti zo splyňovačmi inštalovanými do matízka?
Zatial som nevidel matízka na plyn a vrámci úspory financií za palivo by to bolo možno dobré riešenie.
Zatial som sa pýtal lej v jednej firme na montáž splyňovačov ale dostal som zamietavú odpoveď. Ale keď vidím že sa montujú do škoda 100, fiat Punto, a iných objemovo malých motorov, prečo nie aj do Matízka?
mimochodom môj matízek je z roku 1998.
Máte niekto skúsenosti zo splyňovačmi inštalovanými do matízka?
Zatial som nevidel matízka na plyn a vrámci úspory financií za palivo by to bolo možno dobré riešenie.
Zatial som sa pýtal lej v jednej firme na montáž splyňovačov ale dostal som zamietavú odpoveď. Ale keď vidím že sa montujú do škoda 100, fiat Punto, a iných objemovo malých motorov, prečo nie aj do Matízka?
mimochodom môj matízek je z roku 1998.
- Reklama
http://www.lpg-hk.cz/index.htm
našiel som túto stánku a v sekcií schválených som našiel celkom dole aj daewoo 0.8......a dalšie viete to niekto z čiech omrknúť a dať mi vedieť.
Som v práci a volania mimo Slovenska nám nefungujú....
našiel som túto stánku a v sekcií schválených som našiel celkom dole aj daewoo 0.8......a dalšie viete to niekto z čiech omrknúť a dať mi vedieť.
Som v práci a volania mimo Slovenska nám nefungujú....
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
V Polsku má LPG v Matizu každý druhý. Bomba je místo rezervy. Nevím, jak je na tom česká (a slovenská) legislativa v otázce opravných kitů místo rezervy. Ale taková rezerva na 5. dveřích alá offoraod by mohly být coolPavelZ píše:...jen nevim jak velka by se do nej vesla nadrz.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Ja sem se na tu Toytou ptal v http://www.gera-hk.cz, jezdim tam se svou Nubirou a jsem spokojenej.
Myslel sem si, ze je rozumny tam dat nadrz misto rezervy a prave to je ten problem, jak pak bude velka .
A pokud jde o opravny kity, tak pokud vim u nas ma jedinou vyjimku Smart, kterej nemusi vozit rezervu, ale tenhle kit. Rezervu taky nemusi vozit auta, ktera maji signalizaci uniku plynu z pneumatik a pouzivaji pneupatiky schopne dojezdu i po strate tlaku. Ale to se nas netyka .
Myslel sem si, ze je rozumny tam dat nadrz misto rezervy a prave to je ten problem, jak pak bude velka .
A pokud jde o opravny kity, tak pokud vim u nas ma jedinou vyjimku Smart, kterej nemusi vozit rezervu, ale tenhle kit. Rezervu taky nemusi vozit auta, ktera maji signalizaci uniku plynu z pneumatik a pouzivaji pneupatiky schopne dojezdu i po strate tlaku. Ale to se nas netyka .
Pro Schamana:
Absolutní nesouhlas.Matíz jede jako ostatní auta a nevidím žádný rozdíl mezi jednotlivými auty,pokud to není opravdový "závodník",který tě předjede předpisy-nepředpisy.A když jsem plně naložen ,udržím Matíze na stejné rychlosti,pouze více řadím a více na to šlapu.Ale to máš u jiných aut také.Tak nevidím ani jedinný rozumný důvod si stěžovat na výkon Matíze.
Absolutní nesouhlas.Matíz jede jako ostatní auta a nevidím žádný rozdíl mezi jednotlivými auty,pokud to není opravdový "závodník",který tě předjede předpisy-nepředpisy.A když jsem plně naložen ,udržím Matíze na stejné rychlosti,pouze více řadím a více na to šlapu.Ale to máš u jiných aut také.Tak nevidím ani jedinný rozumný důvod si stěžovat na výkon Matíze.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Jaka tam bude nadrz nevim, ale Gera ma schvalenou prestavbu Matize, takze alespon v CR to jde v pohode udelat legalne, a cena by mela byt okolo 32 000 Kc, pokud ma Matiz ODB II, nebo okolo 27 000 Kc, pokud ma starsi verzi ridici jednotky. Tyhle ceny by mely byt pro nadrz misto rezervy, pokud by tam mela byt normalni valcova nadrz, tak je prestavba jeste o neco levnejsi.
- typ LANDI RENZO EG/ MAT-01, č . osv. 2148 ur č ený pre vozidlá tov. zn. DAEWOO typ
MATIZ, s motorom typ F8CV, zdvihový objem valcov 796 cm 3 , plný výkon 37.5/5 900
kW/ot.min -1 , ktoré sú schválené pod ľ a predpisu EHK č . 83-03 alebo smernice 70/220-
96/69 – emisie. Pre tento typ je možná montáž toroidných (diskových nádrži) v priestore
rezervného kolesa.
Povolené výnimky z vyhlášky MDPT DR č . 116/1997 Z.z. udelené MDPTSR pri schválení
technickej spôsobilosti typu sú č astí, výstroja a výbavy vozidla (§/ods.)
17/3 - ovláda č zariadenia na alternatívnu zmenu druhu paliva nie je presvetlený
39/5 - vozidlo nie je vybavené odpojova č om akumulátora
toto som našiel na stránke ministerstva dopravy pôšt a telekomunikácií v sekcií cestná doprava. Ktovie či sa na Slovensku nájde výrobca ktorý by to urobil.
MATIZ, s motorom typ F8CV, zdvihový objem valcov 796 cm 3 , plný výkon 37.5/5 900
kW/ot.min -1 , ktoré sú schválené pod ľ a predpisu EHK č . 83-03 alebo smernice 70/220-
96/69 – emisie. Pre tento typ je možná montáž toroidných (diskových nádrži) v priestore
rezervného kolesa.
Povolené výnimky z vyhlášky MDPT DR č . 116/1997 Z.z. udelené MDPTSR pri schválení
technickej spôsobilosti typu sú č astí, výstroja a výbavy vozidla (§/ods.)
17/3 - ovláda č zariadenia na alternatívnu zmenu druhu paliva nie je presvetlený
39/5 - vozidlo nie je vybavené odpojova č om akumulátora
toto som našiel na stránke ministerstva dopravy pôšt a telekomunikácií v sekcií cestná doprava. Ktovie či sa na Slovensku nájde výrobca ktorý by to urobil.
to V.Brousek: Ano, Matiz nejede špatně, ale je obecně známo, že na plyn má auto nižší výkon (cca o 10%, tuším). Vím, co udělá plyn např. s Felicií, ve třech lidech na dálnici to prakticky nejede víc jak 130, i když 150 by neměl být problém. Já nejezdím v Matizovi rád se 4 lidma. To auto je prostě do města a tam je super, ale když naložíš 4 lidi a zavazadla, tak o "výkonu" nemůžeme snad ani mluvit. Nechci to auto nějak hanět, to vůbec ne, vždyť v něm sám jezdím, ale nebudu slepě obhajovat pouze svoje auto a přesvědčovat ostatní o tom, jak je nejlepší. Ano, Matiz je skvělé auto pro ty účely, pro které byl stvořen. Je pěkný, spolehlivý, úsporný, všude se vejde atd., Negativa zná každý z nás..
http://autoplyn.host.sk/nieco.htm
tu nájdete aj nejaké iné namerané hodnoty ako aj nejaké orientačné grafy
AKO SA ZMENIA JAZDNÉ VLASTNOSTI VOZIDLA ?
Jazdné vlastnosti vozidla sa zmenia tak, ako to ukazuje nasledujúca tabuľka :
Benzín Propán – Bután
Maximálna rýchlosť 157,0
155,0
Zrýchlenie na III prevodový stupeň (s)
40 km/h - 60 km/h 3,9
4,6
40 km/h - 80 km/h 8,5
9,6
60 km/h - 80 km/h 4,6
4,9
60 km/h - 100 km/h 9,5
10,4
Zrýchlenie na IV prevodový stupeň (s)
60 km/h - 80 km/h 7,4
7,7
60 km/h - 100 km/h 15,6
16,6
80 km/h - 100 km/h 8,2
8,9
80 km/h - 120 km/h 19,0
22,3
Zrýchlenie na V prevodový stupeň (s)
80 km/h - 100 km/h 14,9
16,2
80 km/h - 120 km/h 28,8
34,2
Zrýchlenie vozidla (s)
0-40 km/h 3,2
3,4
0-60 km/h 6,2
6,5
0-80 km/h 9,8
10,2
0-100 km/h 15,3
16,7
0-120 km/h 25,6
28,3
0-400 m 20,0
20,4
Konečná rýchlosť km/h 110,0
106,0
0-1000 m 37,4
38,4
Konečná rýchlosť km/h 134,0
129,0
Skúšky vozidla realizovala spoločnosť Slovdekra Bratislava. Vozidlo bolo typu Škoda Felicia .
Z predchádzajúcej tabuľky vyplýva, že výkon vozidla síce klesne, ale len minimálne. Ak si záujemca nepotrpí na extrémne rýchlu jazdu, resp. akceleráciu, tak by nemali vzniknúť problémy. O zmene akcelerácie vypovedá aj nasledujúci graf.
Z grafu je zrejmé, že zmeny sú zanedbateľné, pre zrýchlenie z 0 na 120 km/h je rozdiel len 2,7 sekundy.
tu nájdete aj nejaké iné namerané hodnoty ako aj nejaké orientačné grafy
AKO SA ZMENIA JAZDNÉ VLASTNOSTI VOZIDLA ?
Jazdné vlastnosti vozidla sa zmenia tak, ako to ukazuje nasledujúca tabuľka :
Benzín Propán – Bután
Maximálna rýchlosť 157,0
155,0
Zrýchlenie na III prevodový stupeň (s)
40 km/h - 60 km/h 3,9
4,6
40 km/h - 80 km/h 8,5
9,6
60 km/h - 80 km/h 4,6
4,9
60 km/h - 100 km/h 9,5
10,4
Zrýchlenie na IV prevodový stupeň (s)
60 km/h - 80 km/h 7,4
7,7
60 km/h - 100 km/h 15,6
16,6
80 km/h - 100 km/h 8,2
8,9
80 km/h - 120 km/h 19,0
22,3
Zrýchlenie na V prevodový stupeň (s)
80 km/h - 100 km/h 14,9
16,2
80 km/h - 120 km/h 28,8
34,2
Zrýchlenie vozidla (s)
0-40 km/h 3,2
3,4
0-60 km/h 6,2
6,5
0-80 km/h 9,8
10,2
0-100 km/h 15,3
16,7
0-120 km/h 25,6
28,3
0-400 m 20,0
20,4
Konečná rýchlosť km/h 110,0
106,0
0-1000 m 37,4
38,4
Konečná rýchlosť km/h 134,0
129,0
Skúšky vozidla realizovala spoločnosť Slovdekra Bratislava. Vozidlo bolo typu Škoda Felicia .
Z predchádzajúcej tabuľky vyplýva, že výkon vozidla síce klesne, ale len minimálne. Ak si záujemca nepotrpí na extrémne rýchlu jazdu, resp. akceleráciu, tak by nemali vzniknúť problémy. O zmene akcelerácie vypovedá aj nasledujúci graf.
Z grafu je zrejmé, že zmeny sú zanedbateľné, pre zrýchlenie z 0 na 120 km/h je rozdiel len 2,7 sekundy.