Neprepína mi z LPG na benzin...
Moderátor: Blue Lanos
Neprepína mi z LPG na benzin...
Potreboval by som poradiť ohľade toho prepínania z lpg na benzín.Lebo asi kôli tomu mi asi neštartuje motor...
Espero 1,8 70KW,čierne najazdenych 200000Km,a samozrejme výbava čo ktomu patrý.
- Reklama
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
skus sa trosku viac rozpisat, lebo netusim o com pises
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
Myslel som tú krabičku keď namontovali plyn - LPG na uzatváranie vstrekovačov benzínu. A teraz mi nechce prepínať z plynu na benzín. Prepínač vo vnútri, v aute mi stále bliká a neviem ho prepnúť. Zajtra idem tam, kde mi robili plyn a beriem tam tú skrinku, ktorá uzatvára injektory. Dôvod toho je, že mi nechce vôbec naštartovať motor. Laicky som usúdil, že to bude to prepínanie z LPG na benzín. Neviem čo presne myslíš okolo toho čo by som napísal. Ďakujem za radu...
Espero 1,8 70KW,čierne najazdenych 200000Km,a samozrejme výbava čo ktomu patrý.
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
no ťažko rediť keď nepíšeš aký máš typ a systém ale alespon takto aj elektronic aj sekvenc sa dajú resetovať vybratím jednej alebo obou pojistek tedy možeš to spraviť aj odpojením baterky a malo by sa to vrátiť do továrného nastavenia ale pokud sa to neustálí alebo vôbec nenastaví tak jedine servis a nastavenie PCčkom
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
dufam ze sa tu nik neurazi ale popis problemu:
"Dôvod toho je, že mi nechce vôbec naštartovať motor."
vidavam denne casto krat a jedine co k tomu spravim je za taky problem zamietnem s oddovodnenim "nedostatok informacii". Pretoze toto nie je popis problemu toto nie je ani stylisticky a logicky spravna veta, je to nezmysel.
"Dôvod toho je, že mi nechce vôbec naštartovať motor."
vidavam denne casto krat a jedine co k tomu spravim je za taky problem zamietnem s oddovodnenim "nedostatok informacii". Pretoze toto nie je popis problemu toto nie je ani stylisticky a logicky spravna veta, je to nezmysel.
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
tak prepáč ja som len laik...
Espero 1,8 70KW,čierne najazdenych 200000Km,a samozrejme výbava čo ktomu patrý.
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
Aký môže byť problém keď palivové čerpadlo ide ale nenasáva benzín? Stačí toľko informácií?
Espero 1,8 70KW,čierne najazdenych 200000Km,a samozrejme výbava čo ktomu patrý.
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
moze byt zavsdusnene, v nadrzi je malo benzinu, alebo je upchaty benzinovy filter, alebo niekde skripnuta hadicka alebo zlisovana rurka zavisi od toho ako si identifikoval ze nenasava benzin. Ak tym, ze si odpojil privodnu hadicku benzinu od rurky pri vstrekoch (nad alternatorom) a benzin odtial pri zapnutom cerpadle netiekol, tak ma ina moznost nenapada.
Vidim tu ale dve ale:
1. je iste ze cepradlo islo, cize sa tocilo, vrcalo?
2. neviem co presne znamena: "nenasava benzin". Mal si na spodku nadrze vystrihnuty otvor, zadeklovany sklom a z cerpadla priehladnu rurku s vrtulkou, takze si videl ze skutocne nenasava?
Laik alebo nelaik, kazdy vie povedat ze mam v aute lpg, protokol o montazi (alebo po novom sa to vola tusim inak) mas, tam je napisana znacka a typ zariadenia.
Dalej vie povedat, ze po zapnuti kluciku v zapalovani do polohy bez (run) na ovladacej krabicke lpg pod volantom svieti/blika svetielko takej a takej farby (kym clovek nie je farboslepy). Po otoceni klucika do startovacej polohy, starter s motorom chvilku toci, ale bez akehokolvek zachrchlania. Toto dokaze aj laik. Ale je rozdiel medzi laikom a clovekom, ktory ked sa ho spytam ake mas auto odpovie modre . Ja viem, ze som sa mohol presne spytat, na znacku, typ, typ motoru, typ karoserie, rok vyroby a pod. ak som chcel dostat taku odpoved ale v tomto pripade nemam problem ja, ale ty a preto sa nediv ze mam asi blbe poznamky, kedze sa mi nechce tahat z teba popis problemu ako z chlpatej deky. Moje poznamky su blbe preto, lebo lebo som sa mal na to vykaslat a tvoja otazka by ostala navzdy bez jedinej reakcie, ale mal som asi momentlany vypadok mozgovne a tak mi z nejakeho neznameho (asi grafomanskeho) dovodu nedalo a skusil som ta podpichnut k tomu aby si sa o probleme rozpisal a mozno sa bude dat nieco poradit. Lenze vysledok mojho podpichnutia bol uplne nulovy. "Upresnenie" obsahovalo este menej informacii ako povodna otazka.
Vidim tu ale dve ale:
1. je iste ze cepradlo islo, cize sa tocilo, vrcalo?
2. neviem co presne znamena: "nenasava benzin". Mal si na spodku nadrze vystrihnuty otvor, zadeklovany sklom a z cerpadla priehladnu rurku s vrtulkou, takze si videl ze skutocne nenasava?
Laik alebo nelaik, kazdy vie povedat ze mam v aute lpg, protokol o montazi (alebo po novom sa to vola tusim inak) mas, tam je napisana znacka a typ zariadenia.
Dalej vie povedat, ze po zapnuti kluciku v zapalovani do polohy bez (run) na ovladacej krabicke lpg pod volantom svieti/blika svetielko takej a takej farby (kym clovek nie je farboslepy). Po otoceni klucika do startovacej polohy, starter s motorom chvilku toci, ale bez akehokolvek zachrchlania. Toto dokaze aj laik. Ale je rozdiel medzi laikom a clovekom, ktory ked sa ho spytam ake mas auto odpovie modre . Ja viem, ze som sa mohol presne spytat, na znacku, typ, typ motoru, typ karoserie, rok vyroby a pod. ak som chcel dostat taku odpoved ale v tomto pripade nemam problem ja, ale ty a preto sa nediv ze mam asi blbe poznamky, kedze sa mi nechce tahat z teba popis problemu ako z chlpatej deky. Moje poznamky su blbe preto, lebo lebo som sa mal na to vykaslat a tvoja otazka by ostala navzdy bez jedinej reakcie, ale mal som asi momentlany vypadok mozgovne a tak mi z nejakeho neznameho (asi grafomanskeho) dovodu nedalo a skusil som ta podpichnut k tomu aby si sa o probleme rozpisal a mozno sa bude dat nieco poradit. Lenze vysledok mojho podpichnutia bol uplne nulovy. "Upresnenie" obsahovalo este menej informacii ako povodna otazka.
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
Tak teraz si mi dal...Mas pravdu mozem si zato sam...Ze cerpadlo netaha som zistil tak,ze som ho vybral z nadrze a napojil som ho na baterku stym ze cerpadlo som mal ponorene v nadobe s benzinom.Ale cerpadlo len vrci,ale nestrieka z neho benzin.Neviem ci ho mozem rozobrat?Uz si zohanam druhe.to moje sa uz asi neda repasovat ,ze?ved uz aj tak nefunguje tak ho asi skusim rozobrat.Presne ako pises som isiel od hadicky nad alternatorom do vstrekovacov az cez palivovi filter ktory som hned aj vymenil az som s dostel k tomu palivovemu cerpadlu ktore vrci ale nejde zneho ani kvapka.takze otaska znie ci ho viem alebo ci sa vôbec da repasovat alebo sa musi vymenit za druhe.Dakujem a prepac...
Espero 1,8 70KW,čierne najazdenych 200000Km,a samozrejme výbava čo ktomu patrý.
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
Aha ho a ze vraj laik vsak on uz rozobral takmer cele auto ani to nepriznal .
Cerpadlo ako vidis je nerozoberatelne, este ta vlozka je vyberatelna a vymenitelna za novu, ak nenajdes lacnejsiu tak nieco maju v poprade v http://www.auto-elektronika.sk/
Inac pre bezpencost mozes cerpadlom tahat aj vodu len by nemala byt velmi spinava, lebo skratnes obvod, kedze uhliky a komutator su obmyvane cerpanou kvapalinou.
Inac uz som to tu parkrat spominal, ze aj ked je vlozka cerpadla nerozoberatelna, neznamena, ze sa neda rozobrat, ale nebude to uplne vratny proces. Ja som odbrusil na tom plechovom valci horny zalis, horny = ten pri vystupe, pretoze bol tensi nez spodny a rozobral vlozku. Skladanie ide pekne nadraka ale da sa, problem je ale ako udrzat vrsok vo plechovom valci a to navyse utesnene.
Ak sa ti s tym chce paprat a mas zvaracku alebo iny sposob ako to udrzat po nasilnom rozobrati pokope a tesne tak mozes pozriet co s tym je. Zavisi to od toho aky si laik a ako sa s tym chces babrat, vacsina ludi tu na fore da prednost novej vlozke, co aj je podla mna najspolahlivejsie riesenie, pretoze netusim ako dlho vydrzi to moje zliepane cerpadlo a hlavne mu pada benzin, takze to vzdy chvilu trva nez ho natiahne a motor sa preberie potom ako mi dojde lpg. Ale zase ked som mal uz vadne cerpadlo (bolo len zanesene) tak som bol zvedavy na co umrelo a po rozobrati som zistil ze je take jednoduche, ze kym sa nezanesie znovu nema preco umriet a na tych par km na benzin (mam lpg a startujem rovno na lpg) nema vyznam zhanat novu vlozku tak som ho poskladal a pouzivam ho doteraz. Uz som nan najazdil vyse 500km (a aspon 10tkm na lpg) a zatial funguje. A zanesene (doslova oblepene az nalakovane) bolo sajrajtom z rok stareho shell v-power 95 benzinu. Lenze mne sa kvoli tomu vobec netocilo ani netuklo. AK vrci, cize rotor sa toci tak neviem co tam mohlo umriet. Je tam jednoduche zubove cerpadlo s tesnenim z lesteneho kuprexitu.
A ospravedlnovat sa netreba, tu si na to nepotrpime , to by som sa mozno mal ospravedlnit ja, ze som reagoval podrzadene, ale ono ma to tak podpichlo asi kvoli tomu, ze v praci dostavam takto formulovane otazky od ludi, ktori su firmou lepsie ohodnoteni, a ja absolutne netusim za co .
Cerpadlo ako vidis je nerozoberatelne, este ta vlozka je vyberatelna a vymenitelna za novu, ak nenajdes lacnejsiu tak nieco maju v poprade v http://www.auto-elektronika.sk/
Inac pre bezpencost mozes cerpadlom tahat aj vodu len by nemala byt velmi spinava, lebo skratnes obvod, kedze uhliky a komutator su obmyvane cerpanou kvapalinou.
Inac uz som to tu parkrat spominal, ze aj ked je vlozka cerpadla nerozoberatelna, neznamena, ze sa neda rozobrat, ale nebude to uplne vratny proces. Ja som odbrusil na tom plechovom valci horny zalis, horny = ten pri vystupe, pretoze bol tensi nez spodny a rozobral vlozku. Skladanie ide pekne nadraka ale da sa, problem je ale ako udrzat vrsok vo plechovom valci a to navyse utesnene.
Ak sa ti s tym chce paprat a mas zvaracku alebo iny sposob ako to udrzat po nasilnom rozobrati pokope a tesne tak mozes pozriet co s tym je. Zavisi to od toho aky si laik a ako sa s tym chces babrat, vacsina ludi tu na fore da prednost novej vlozke, co aj je podla mna najspolahlivejsie riesenie, pretoze netusim ako dlho vydrzi to moje zliepane cerpadlo a hlavne mu pada benzin, takze to vzdy chvilu trva nez ho natiahne a motor sa preberie potom ako mi dojde lpg. Ale zase ked som mal uz vadne cerpadlo (bolo len zanesene) tak som bol zvedavy na co umrelo a po rozobrati som zistil ze je take jednoduche, ze kym sa nezanesie znovu nema preco umriet a na tych par km na benzin (mam lpg a startujem rovno na lpg) nema vyznam zhanat novu vlozku tak som ho poskladal a pouzivam ho doteraz. Uz som nan najazdil vyse 500km (a aspon 10tkm na lpg) a zatial funguje. A zanesene (doslova oblepene az nalakovane) bolo sajrajtom z rok stareho shell v-power 95 benzinu. Lenze mne sa kvoli tomu vobec netocilo ani netuklo. AK vrci, cize rotor sa toci tak neviem co tam mohlo umriet. Je tam jednoduche zubove cerpadlo s tesnenim z lesteneho kuprexitu.
A ospravedlnovat sa netreba, tu si na to nepotrpime , to by som sa mozno mal ospravedlnit ja, ze som reagoval podrzadene, ale ono ma to tak podpichlo asi kvoli tomu, ze v praci dostavam takto formulovane otazky od ludi, ktori su firmou lepsie ohodnoteni, a ja absolutne netusim za co .
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
Dakujem za odpoved.Ja som to racej nerozoberal a vyriesil som to kupov noveho cerpadla za 45eur.a fakci bez problemov.dufam ze stym budem mat uz pokoj.trapi ma este jedna vec. a to ze aj ked dost zohrejem motor a potom prepnem na lpg tak aj tak mi rano po ceste do roboty pocas cesty trha motor.Dobre viem ze lpg je na zimu haklivy ale ked mi to roby aj ked ho zohrejem tak to uz vobec neviem co by tam mohlo byt.menil som aj sviecky a satle to roby.samozrejme,ze ked ho prepnem zas na benzin tak ide pekne.Kedze ty mas ties lpg tak by si my mohol zas v tomto poradit.co ktomu este dodat,akurat ze sa chistam trosku zateplit nadrz co mam v kufri ale neviem ci to pomoze.A hlavne my niekedy aj zhasina ked vyradim do neutralu.A este ma napadlo,ze ked vypnem motor po jazde tak citim zneho plyn.Dakujem.
Espero 1,8 70KW,čierne najazdenych 200000Km,a samozrejme výbava čo ktomu patrý.
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
neviem co mas za lpg zariadenie, ale predpokladam ze mas elektronicky riadeny podtlak. Teda ze mas na gumenom kolene pred sanim mixer do ktoreho ide od splynovaca hadica cez motoricky ovladany skrtak a ze mas niekde pri motore RJ lpg a vo vnutri prepinac s automatickym prepnutim po dosiahnuti istych otacok a naslednom poklese otacok. Ak to tak nie je budes musiet upresnit co tam vlastne mas.
Podtlakove lpg praveze na rozdiel od vstrekovacieho nie je vobec haklive na zimu. Ten kto ti to vravel pekne oblboval a robil sa mudrym aj ked nebol. Kym nie je pod -30stC, co je teplota varu prchavejsieho propanu, tak kludne mozes startovat aj na lpg a auto nema co trhat ako volakedy skodovky na benzin. Ja startujem priamo na lpg lenze mam upravenu prepinaciu krabicku. Asi ziaden z elektronicky riadenych lpg systemov (podlak ani vstrek) nedovoluje start na lpg bez upravy. Ja mam lovato loveco. Dobre by bolo napisat co mas ty, pretoze kludne mozes mat vstrekovacku a ja tu zbytocne nieco pisem.
Zateplovat nadrz v kufri je zbytocne az skodlive. Praveze tym ze sa nadrz v zime orosi alebo omrzne ubera teplo z kufra a pri velkych mrazoch umoznuje udrzat vo vnutri dostatocny tlak na to aby sa aj pri -30stC dostalo lpg az do splynovaca. A dokonca ked minies takmer vsetko lpg, takze hladina v nadrzi klesne pod koniec nasavacej rurky a lpg sa zacne splynovat vo velkom uz v nadrzi umozni ti to s podstatne nizsim vykonom este prejst par km aj ked nadrz v lete dokaze az omrznut. Keby si ju tepelne zaizoloval tak sa ochladi este skor, pretoze nebude moct tahat teplo z kufra a prejdes menej km a v zime ked je dost pod -20 sa moze skor stat, ze aj ked bude lpg v nadrzi dost, bna lpg to nepojde, lebo teplota v nadrzi klesne pod -30 a tlak pod taku uroven, ze sa uz ziadne lpg do splynovaca nepohrnie.
Podtlakove lpg praveze na rozdiel od vstrekovacieho nie je vobec haklive na zimu. Ten kto ti to vravel pekne oblboval a robil sa mudrym aj ked nebol. Kym nie je pod -30stC, co je teplota varu prchavejsieho propanu, tak kludne mozes startovat aj na lpg a auto nema co trhat ako volakedy skodovky na benzin. Ja startujem priamo na lpg lenze mam upravenu prepinaciu krabicku. Asi ziaden z elektronicky riadenych lpg systemov (podlak ani vstrek) nedovoluje start na lpg bez upravy. Ja mam lovato loveco. Dobre by bolo napisat co mas ty, pretoze kludne mozes mat vstrekovacku a ja tu zbytocne nieco pisem.
Zateplovat nadrz v kufri je zbytocne az skodlive. Praveze tym ze sa nadrz v zime orosi alebo omrzne ubera teplo z kufra a pri velkych mrazoch umoznuje udrzat vo vnutri dostatocny tlak na to aby sa aj pri -30stC dostalo lpg az do splynovaca. A dokonca ked minies takmer vsetko lpg, takze hladina v nadrzi klesne pod koniec nasavacej rurky a lpg sa zacne splynovat vo velkom uz v nadrzi umozni ti to s podstatne nizsim vykonom este prejst par km aj ked nadrz v lete dokaze az omrznut. Keby si ju tepelne zaizoloval tak sa ochladi este skor, pretoze nebude moct tahat teplo z kufra a prejdes menej km a v zime ked je dost pod -20 sa moze skor stat, ze aj ked bude lpg v nadrzi dost, bna lpg to nepojde, lebo teplota v nadrzi klesne pod -30 a tlak pod taku uroven, ze sa uz ziadne lpg do splynovaca nepohrnie.
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
Vetšina elektronikou sa dá štartovať na plyn priamo stačí pri zapnutom klúčiku podržať prepínač LPG a ono sa to samo nastaví lenže v manuáloch je to dané ako núdzové štartovanie takže to nechaj tak,pre motor aj čerpadlo a vstreky je ten štart na benzin velice prospešný
No a to cukanie je tak že vetšinou chudobná zmes ale pokud to po odstavení zavánia z filtra tak máš enormne bohatú zmes čo vlastne spôsobuje to trhanie ale vždy je traba prekontrolovať komplet elektriku ta je na 95% trhacia pokud nie je v poriadku a ten výrok na benzin to nerobí tak som tu už o tom písal milionkrát že benzin štartuje aj na 50% iskru ale plyn len na 100-90% takže sebemenšia zrada na elektrike je ukázaná práve LPGčkom lebo o nom sa vraví že je to diagnostika porúch
čiže rada asi tak že pokud nemáš PC s nastavovaním systému tak je to na nič lebo elektronik aby šlapal na 100% potrebuje občasné dostavenie na podtlaku je to manuálné ale tady nie dá sa len upraviť volnobeh lenže tým vetšinou práve dojde k rozladeniu systému a následnýmy chybami no a tým je povedané vše takže pokiud chceš mať dobrú spotrebu a necukavý motor tak buď dakoho s diagnostikou aby si videl ako chodí lambda a na jej základe upraviť hodnotu bohatosti smesi alebo navštíviť servis
O nádrži Ti to presne popísal ppp takže tam je vše povedané a ješte jedno vod kud seš
No a to cukanie je tak že vetšinou chudobná zmes ale pokud to po odstavení zavánia z filtra tak máš enormne bohatú zmes čo vlastne spôsobuje to trhanie ale vždy je traba prekontrolovať komplet elektriku ta je na 95% trhacia pokud nie je v poriadku a ten výrok na benzin to nerobí tak som tu už o tom písal milionkrát že benzin štartuje aj na 50% iskru ale plyn len na 100-90% takže sebemenšia zrada na elektrike je ukázaná práve LPGčkom lebo o nom sa vraví že je to diagnostika porúch
čiže rada asi tak že pokud nemáš PC s nastavovaním systému tak je to na nič lebo elektronik aby šlapal na 100% potrebuje občasné dostavenie na podtlaku je to manuálné ale tady nie dá sa len upraviť volnobeh lenže tým vetšinou práve dojde k rozladeniu systému a následnýmy chybami no a tým je povedané vše takže pokiud chceš mať dobrú spotrebu a necukavý motor tak buď dakoho s diagnostikou aby si videl ako chodí lambda a na jej základe upraviť hodnotu bohatosti smesi alebo navštíviť servis
O nádrži Ti to presne popísal ppp takže tam je vše povedané a ješte jedno vod kud seš
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
Fakt, na nudzovy lpg start som zabudol. To preto lebo mne sa ho nikdy nepodarilo prinutit fungovat, len dvakrat ked som nechel .
Co sa tyka udrzby vstrekov startom na benzin, tak to potrebne nie je, dokoknca je horsie obcas ich zaplavovat na chvilku benzinom a potom ich nechat vyschnut nez im benzin nedat ochutnat vobec. Ale to je nic oproti staremu benzinu v nadrzi, ten zalepi co moze, cerpadlo aj vstreky. Benzin treba najneskor po pol roku v nadrzi cely obmenit, radsej castejsie. Skoda ze som nenafotil co som mal v cerpadle z benzinu (tankovane vylucne na shell v-power 95 ale len raz za rok nanajvys).
Co sa tyka udrzby vstrekov startom na benzin, tak to potrebne nie je, dokoknca je horsie obcas ich zaplavovat na chvilku benzinom a potom ich nechat vyschnut nez im benzin nedat ochutnat vobec. Ale to je nic oproti staremu benzinu v nadrzi, ten zalepi co moze, cerpadlo aj vstreky. Benzin treba najneskor po pol roku v nadrzi cely obmenit, radsej castejsie. Skoda ze som nenafotil co som mal v cerpadle z benzinu (tankovane vylucne na shell v-power 95 ale len raz za rok nanajvys).
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neprepína mi z LPG na benzin...
Jo jo už sme pár čerpadiel menili a boli fakt nenormálne zalepené tým hnedým sajrajtom Preto nedoporučujem dávať ani relé na odpojenie čerpadla lebo sme zistili že pri prevádzke na LPG vôlastne sú vstreky stále tlakované benzinom ale pokud čerpadlo nemá obeh vstreky stoja uplne a to je potom ten problém s ich zanesením A další problém je presne ten starý benzín a tak Ján tankujem len 10€ na dva mesiace a v zime na mesiac a to vyjazdím takže radši prevencia ako oprava