Teplota motoru

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
seagull
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 11, 2010 20:04

Teplota motoru

Příspěvek od seagull »

Dobrý den, ukazatel teploty motoru začíná na 50 a končí 125, mezi tím jsou 4 políčka, tím pádem je jedno pole 19, podle toho mi to ukazuje, že mám teplotu motoru 80 stupňů, ručička je pod půlkou, kamarád mi říkal, že mi nefunguje termostat a že v zimě budu jezdit na studený motor, je teplota v pořádku nebo ne
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jura
Příspěvky: 318
Registrován: stř čer 29, 2005 11:25
Bydliště: Borohrádek, okr. Rychnov nad Kněžnou

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Jura »

To je normální, u mne je to taky tak. Teda pokud se po prohřátí motoru ručička víceméně drží okolo této polohy. Kdyby nechodil termosta, tak např. při delším stání na volnoběh by teplota klesalal dolů a auto přestávalo topit. Ale i při dobrém termostatu se tyhle auta mizerně dlouho ohřívaj a pozdě začínaj topit. Při venk. teplotě okolo nuly začíná být v autě při autom. režimu ovládání topení/větrání/klimatizace teplo až tak po 10 kilometrech (při nastavení na 23 stpňů). Pak už je to v pohodě, ale do té doby... a v zimě - rukavice, kulich, brrrrr....
Jura Obrázek
Lacetti (vlastně "přechodný typ" Chevrolet Nubira) Sedan 1.8 CDX, MY 2004, barva 68U Melange Beige, od 2/2008 LPG
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Krtek »

Taky potvrzuju. Zrovna nedavno jsem okukoval ručičku teploměru a řikal si, jak by bylo hezký kdyby trčela kolmo vzhůru a né jenom cca 1/3 stupnice. Ale mam to tak od novoty.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
jirkas
Příspěvky: 13
Registrován: ned dub 19, 2009 12:33

Re: Teplota motoru

Příspěvek od jirkas »

Jsem na tom stejně jako krtek. Podle mne je teplota motoru správná, ale stupnice nepřesná. Holt není to škodovka, aby ručka visela jako přibitá na rysce 90 stupňů C. Zas to auto stálo půlku peněz.
V Esperu mi termostat občas odešel, ale poznal jsem to podle toho, že kapalina se ohřívala dlouho. Je dobré mít v oku, jak dlouho trvá ustálení teploty s novým termostatem. Když se ta doba prodlouží, je čas na výměnu.
Lacetti 1,8 4dv/2005 LPG, předtím 150 tis. km v Esperu 1,8
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“