Ubývání chladící kapaliny

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Uživatelský avatar
TOMTCE
Příspěvky: 66
Registrován: pon bře 08, 2010 15:14

Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od TOMTCE »

Zdravim. Mám Cruze měsíc a půl a dnes sem kontroloval olej a při tom sem si všimnul, že chladící kapalina ubyla. Možná je to normální, ale jelikož je auto nový tak si myslim, že by se nemělo hejbat nic ne? Předtím sem jezdil vesměs starejma auťákama, kde ubývání všeho možnýho bylo normální. A jinak nevíte, kde u chladiče jsou rysky min a max? Bud sem slepej nebo nevim, ale nevidim je tam. Mám najeto 4000 km. Kdyžtak přidejte své zkušenosti. díky
nyní CHEVROLET CRUZE 1.6 LS+ modrošedá metalíza (aktuálně 73 800km), DAEWOO TICO / předtím OPEL OMEGA 2.5 TDI CARAVAN r.v.1996, FIAT CINQUECENTO 0.9
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od Richard »

Každopádně se může výše chladící kapaliny pohybovat mezi ryskami na té expanzce, ale nijak dramaticky by ubývat neměla, např. mě u Nubi ubylo kamsi asi 1cm v té nádobce za 5 let........
Kontroluj si to a vždy např. před odjezdem, kdy je to studený, tedy kapaliny je nejmíň, neměla by být pod tu spodní rysku ....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
TOMTCE
Příspěvky: 66
Registrován: pon bře 08, 2010 15:14

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od TOMTCE »

Richard píše:Každopádně se může výše chladící kapaliny pohybovat mezi ryskami na té expanzce, ale nijak dramaticky by ubývat neměla, např. mě u Nubi ubylo kamsi asi 1cm v té nádobce za 5 let........
Kontroluj si to a vždy např. před odjezdem, kdy je to studený, tedy kapaliny je nejmíň, neměla by být pod tu spodní rysku ....
No ubyly tak 2 cm. Což se mi zdá docela dost za tak krátkou dobu. Ale hlavně u Cruze není žádná ryska, kde je min a max. Je tam spoustu rysek, ale vyznat se v tom teda nedokážu.No asi budu muset do servisu a doufám, že tam nebudu za blbce. Ale lepší být za blbce ted než když už bude poždě :D
nyní CHEVROLET CRUZE 1.6 LS+ modrošedá metalíza (aktuálně 73 800km), DAEWOO TICO / předtím OPEL OMEGA 2.5 TDI CARAVAN r.v.1996, FIAT CINQUECENTO 0.9
Uživatelský avatar
Pantaleon
Příspěvky: 81
Registrován: pát srp 12, 2011 21:38
Bydliště: Vranov nad Topľou, Slovensko

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od Pantaleon »

Aku chladiacu zmes davaju do novych aut....mam na zimu prichystat novu-nemrznucu alebo uz tam je? dik za odpoved!
Chevy CRUZE 1.6 LS/LT+ 2011 Velvet red, K&N air filter
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 455
Registrován: ned bře 20, 2011 21:12
Bydliště: Třinec

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od denny »

Cosi mi říkal prodejce, že co si budu akorát měnit sám je voda do ostřikovačů a chladici kapalina tam je jakási univerzální který vydrží do -40°C. To číslo nevím zda je přesně pravda, ale je to napsane i v manuálu ne? Nebo se pletu? Rači mě opravte aby mi to pak nezamrzlo :D :-)
Moje: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Misty Lake, 17" origo chevy, K&N filtr

Tátovo: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ, Smoke Grey
Uživatelský avatar
Hlava
Příspěvky: 68
Registrován: čtv zář 29, 2011 01:45
Bydliště: Brno i Praha, ale vážně :)

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od Hlava »

Já mám najeto cca 3000 za půl měsíce a chladící kapalina se nehla. Olej mi ale ubil dost... Tuším, že v 5000 budu muset dolít...
Falled in love with Chevy Cruze 1.8 LTZ hatchback.
Uživatelský avatar
chrudoš
Příspěvky: 1054
Registrován: čtv pro 24, 2009 15:10
Bydliště: Brno

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od chrudoš »

Niceho bych se nebal:
1. smes je univerzalni, ani jsem na ni nesahl dva roky a problem neni.
2. urcite je tam cidlo jako na olej a pokud by kapalina ubyla a bylo ji malo, auto ti to oznami pomoci poruchoveho kodu. A urcite to je jen dobou kontroly, tzn kdyz je studena je ji mene, nicmene auto si to ohlida a pak ti rekne.
3. Predchozi usuzuju podle situace s olejem - pri 12000 mi auto sezralo litr oleje, bylo pod minimem a auto mi zapipalo. Ojel jsem po chvili koupil, dolil a od te doby neubyl. Ptal jsem se v servise, ze pry auto cele prohlidli (che che) a ze se to proste stava, kdyz se auto zajizdi, ten olej to najednou sezere a pak uz ne, je to ojedinele a je to chvilkove, ze pry to neni zadna zavada, od te doby v pohode.
Cruze 1,8 LT (dnes vlastne LTZ) Míca
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 455
Registrován: ned bře 20, 2011 21:12
Bydliště: Třinec

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od denny »

Já olej půl roku nekontroloval, kdyby bylo asi málo, teď bude blikat určitě kontrolka. V lednu mě čeká 1. garančka, tak mi ho stejně budou měnit :-)
Moje: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Misty Lake, 17" origo chevy, K&N filtr

Tátovo: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ, Smoke Grey
Uživatelský avatar
Pantaleon
Příspěvky: 81
Registrován: pát srp 12, 2011 21:38
Bydliště: Vranov nad Topľou, Slovensko

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od Pantaleon »

Včera som meral kapalinu hustomerom a vyslo mi za je do -30°C....tak fajn....a nic z nej neubudlo :D
Chevy CRUZE 1.6 LS/LT+ 2011 Velvet red, K&N air filter
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Ubývání chladící kapaliny

Příspěvek od Laco71 »

Pantaleon píše:Včera som meral kapalinu hustomerom a vyslo mi za je do -30°C....tak fajn....a nic z nej neubudlo :D
hustota na -30 je fajn, ale lepšie je ju trochu zriediť , idealne je tak na -20°C

jednak v naších zemepisnych šírkach takato zima nebýva a chladiaca kvapalina nikdy nezmrzne na kosť ako voda ,len zhrudkovatie ak by bolo trebars -40

a ten najpodstatnejší dovod. chladiaca kvapalina namiešaná na priliš veĺký mráz /-40°C a viac/ sposobuje zhoršenie chladenia motora a tiež spomaĺuje nabeh kurenia pretože sa ohrieva pomalšie ako čistá voda,resp. zmes nariedená na nižší stupeň

čo sa týka ubudania chladiacej zmesi pri novom motore je to možné,pretože nie všetky tesnenia a guferá musia na 100% tesniť a pri zábehu sa tento stav postupne zlepší
ja som to tiež pozoroval,že počas prvých cca 8000 km trocha ubudalo z chladiacej zmesi asi tak 1,5 dcl na 3000 km, riešil som to tak,že som original chladiacu kvapalinu /ružovú/ nariedil s obyčajnou vodou a tým som dolieval system, obyčajná voda obsahuje totíž minerály,kým destilovaná voda je uplne demineralizovaná,
nedoporučuje sa chladiaci systém nového motora plniť obyčajnou tzv.surovou vodou,z dovodu toho,že po čase by sa v systeme vytvoril vodný kameń, ktorý by sa usadil v tenkých trubkách chladiča a spoosbil zhoršenie chladenia motora
avšak nejaká 1/10 objemu chladiacej kvapaliny obyčajná voda ,pomože utesniť drobné uniky na tesneniach,je to vždy lepšie ako nasilu doťahovať nejaké priruby a utrhnuť napr. hlinikové časti bloku alebo hlavy motora.
Odpovědět

Zpět na „Cruze - Motory“