Palivová nádrž

Moderátor: Blue Lanos

bzukul
Příspěvky: 80
Registrován: pon led 19, 2009 17:48

Palivová nádrž

Příspěvek od bzukul »

Na nádrži mám miesto, kade vyteká benzín. Nie nejako veľa, ani nieje vidieť že tečie, ale hneď pod touto dierkou alebo ako to nazvať je nádrž zváraná a je tam taká linka na ktorej sa usádza hlina. Keď som tú hlinu ovoňal, smrdela benzínom, takže určite to v malom množstve vyteká. Nádrž je na tom mieste hrdzavá ako na iných miestach, ale po zatlačení sa preliačil povrch až som sa bál výraznejšie zatlačiť, či hrdzavý povrch odlúpíť, aby som tú nádrž nepoškodil ešte viac. Nemám peniaze na novú nádrž a tiež pochybujem že by som to zvládol vymeniť a tak som rozmýšľal že by som to nejako zatmelil. Aký prípravok by ste mi odporučili? Môžem použiť dvozložkové lepidlo čo sa vyrábalo ešte za komunizmu, také živicové alebo čo to je. Nebude to reagovať s tým benzínom?
Reklama
 

Brůža
Příspěvky: 9
Registrován: čtv bře 26, 2009 09:30

Příspěvek od Brůža »

Nádrž stojí 3000kč, měl jsem tam dírku-spravil to tmel na karoserie se skelným vláknem za 65kč +barva.
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

V prvé řadě vypustit všechen benzin, pokud je to ve dně nádrže. Ocelovým kartáčem vyčistit tak , až bude okraj "zdravý", čistý plech bez rzi. Laminovací souprava se dá koupit v každé drogerii a je tam v tý soupravě i sklolam. plátno.Postupovat podle návodu , ale pozor!!! Pokud nebude minimálně 15 stupňů tepla , tak je to zbytečná práce.Laminát se odfoukne a nevytvrdí! :roll:
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Nemám dobrou zkušenost ze sklolaminátem a nádrž bych s ním nelepil. Je to oprava pouze dočasná a nedovolená. Nádrž sama o sobě pruží a časem je tu nebezpečí drobného průsaku a odhozený nedopalek pod vozidlo může být příčinou požáru. Nádrž má svoji životnost za sebou a určitě bych volil výměnu za novou. Otázka financí by neměla být prioritou pro ohrožení ostatních.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

Vendo, tak to je jediná věc, které bych se nebál.Pracuju se sklolaminátem už od jeho uvedení na trh. Laminát je pružnější a pevnější než ocel. Pokud to udělá podle návodu, tak všechno kolem shnije , ale laminát bude OK!! :? ;) :)
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
bzukul
Příspěvky: 80
Registrován: pon led 19, 2009 17:48

Příspěvek od bzukul »

V.Brousek píše:Nemám dobrou zkušenost ze sklolaminátem a nádrž bych s ním nelepil. Je to oprava pouze dočasná a nedovolená. Nádrž sama o sobě pruží a časem je tu nebezpečí drobného průsaku a odhozený nedopalek pod vozidlo může být příčinou požáru. Nádrž má svoji životnost za sebou a určitě bych volil výměnu za novou. Otázka financí by neměla být prioritou pro ohrožení ostatních.
Keď nemám ani korunu navyše, tak z čoho to mám zaplatiť? Ale inak, ak nechcete aby po cestách jazdil blázon s deravou nádržou, tak sa mi môžte poskladať na novú. :lol:
Možno si nepostupoval podľa návodu alebo si mal nejaký vadný kus. Samozrejme že v budúcnosti plánujem kúpiť novú.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Hynku, jak Marian píše, nádrž je rezavá celkově a pokud to opravdu poctivě nevyčistí až na čistý plech, tak nemá cenu to lepit. Jak psal, tak se bojí na to řádně přitlačit, aby nezhoršil stav. To není jenom o nějaké dírce, ale o celkově špatné nádrži. Já bych šel do nové nádrže. Je možné že pro Mariana je momentálně částka za nádrž nepřijatelná, ale jsou tu jistá rizika.
--------------------------------
Nevím v jakém místě je nádrž prorezlá, ale já bych volil jiný postup. Zhruba nastíním - demontáž čerpadla, vystřihl ze silnějšího nerez plechu ( min. 4mm ) 2 ks. podložky, těsnění guma odolná benzinu a stažení podložek proti sobě.
Když by to byla pouze mikroskopická dírka, provrtal bych nádrž a mosazným šroubem s podložkami a těsněním ( fíbr,guma) s taženými proti sobě ( mosazná matka vně nádrže ) nádrž utěsnil. Ale jak píši, za opravu bych si ručil sám a nikomu nedoporučuji.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

marian152 píše:
V.Brousek píše:Nemám dobrou zkušenost ze sklolaminátem a nádrž bych s ním nelepil. Je to oprava pouze dočasná a nedovolená. Nádrž sama o sobě pruží a časem je tu nebezpečí drobného průsaku a odhozený nedopalek pod vozidlo může být příčinou požáru. Nádrž má svoji životnost za sebou a určitě bych volil výměnu za novou. Otázka financí by neměla být prioritou pro ohrožení ostatních.
Keď nemám ani korunu navyše, tak z čoho to mám zaplatiť? Ale inak, ak nechcete aby po cestách jazdil blázon s deravou nádržou, tak sa mi môžte poskladať na novú. :lol:
Možno si nepostupoval podľa návodu alebo si mal nejaký vadný kus. Samozrejme že v budúcnosti plánujem kúpiť novú.
Mariane, přeji ti, ať se ti to podaří zalepit, dnes jsou již lepidla možná lepší, vývoj jde dopředu - já jsem psal o svých zkušenostech, když jsem vylepoval podběhy u Š 1000 MB před 25 lety: Moc úspěchu jsem tenkrát neměl, voda stříkala do auta stejnak.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Telekom [Bot]
Příspěvky: 347
Registrován: úte led 13, 2009 15:32

Příspěvek od Telekom [Bot] »

Hynek píše:Pracuju se sklolaminátem už od jeho uvedení na trh.
Tak to je takových 60 let :D ?
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D
To by ses divil Docente co my už pamatujem :lol:
Ale kvuli tomu nepíšu.Kdysi když jsem měl Š 1202 /kdysi sanity a pohřební vozy :lol: / tak než jsem ji prodal kamarádovi na traktor tak jsem spravoval sežraný zadní blatník trhacími nýty a plechem.No a při vrtání jsem provrtal i nádrž :shock: Spravil jsem to tenkrát taky epoxydem a kouskem hadříku. A nebo kamarád tenkrát /už je to taky pomalu padesát let/ jezdil silniční motorky a ve Svazarmu si dělali nádrže a i jiné dily na míru z laminátu a vydržely i karamboly ;) Takže nechci navádět ale nechala by se udělat i nová ;) Když by byla dobře udělaná natřená tak by to ani na technický nepoznali. Ale správky bych se rozhodně nebál !
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Naposledy upravil(a) Topol dne pát pro 19, 2008 20:20, celkem upraveno 1 x.
bzukul
Příspěvky: 80
Registrován: pon led 19, 2009 17:48

Příspěvek od bzukul »

nemám ani na tú sadu sklolaminátu. Môžem to zalepiť s "pryskiřice EPOXY 1200"?
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Slam »

Hynek píše:Pracuju se sklolaminátem už od jeho uvedení na trh. Laminát je pružnější a pevnější než ocel.
Tak proč se teda hergot nedělají nádrže, resp. celá auta, ze sklolaminátu "už od jeho uvedení na trh" :?: :idea:
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
aumirek
Příspěvky: 207
Registrován: stř bře 07, 2007 22:55
Bydliště: Klimkovice

Příspěvek od aumirek »

Slam píše:
Hynek píše:Pracuju se sklolaminátem už od jeho uvedení na trh. Laminát je pružnější a pevnější než ocel.
Tak proč se teda hergot nedělají nádrže, resp. celá auta, ze sklolaminátu "už od jeho uvedení na trh" :?: :idea:
dělají ale jsou drahé
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

;) Mno, chlapci, narážíte tu na dlouhá léta používání skolaminátu. Pravdu má Topol, pamatujem hodně, tenkrát, když se kácela přeslička na černý uhlí, ale laminát nebyl! To byla jen plyskyřice a lepidlo z kukuřičný mouky smíchaný s vodou. :roll: ;) ;) ;) :P
Ale vážně. Na loděnici jsem vyrobil několik celolaminátových nádrží s obsahem i kolem stopadesáti litrů, přesně tvarovaných do nevyužitého prostoru v lodích. Jsou tam už i 18 - 25 let a no problema.
Dnes je vyrábíme tak, že do laminátu přimícháváme nerezové špony kvůli el. výboji přes stěnu nádrže a prošlo to i zkušebnou bez námitek.No!! :lol: :lol:
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Hynku zdravím.
Jistě zkušeností máš spousta, jsi šikovný chlap každým coulem. Ale pokud se tu bavíme o opravě zrezavělé nádrže jsou tu jistá nebezpečí. Věřím tomu, pokud by jsi si nádrž opravoval sám, že jsi pečlivka a oprava se ti povede. Nejsem ale přesvědčen o zkušenosti Mariana s podobnými opravami a proto je u mě ta opatrnost v jakékoliv radě na toto téma. Zejména když jsem tenkrát lepil onen podběh. Byl jsem mladý, nezkušený a asi i jsem moc pospíchal a proto můj neúspěch. Je něco jiného vyrobit novou nádrž a něco starého opravovat.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Odpovědět

Zpět na „TICO“