Na co může mít baterka před smrtí vliv?
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Na co může mít baterka před smrtí vliv?
Na co může mít baterka před smrtí vliv?
Baterka mele z posledního (12,7 V). Auto ale startuje a proto se mi moc nechce investovat 2000kč do auta. (jen nesmím nechat světla, páč za 1h už to nenatočím)
Jeden "známej povídal" že taková baterka má vliv i na chod auta za jízdy (chod motoru-cukání apod).
Mě se to s lehkými znalostmi fyziky moc nezdá, páč alternátor prostě dodáva mraky elektřiny.
Kde je pravda?
Jo, a pokud někdo víte z hlavy název své baterky (pro Nubira I !!) dejte to prosím sem, zkoušel jsem 4 a nevejdou se (o pravý a levý ani nemluvě).
(případně i Ah, mám 50Ah ale někdo tam dává i 52, 53, 55Ah)
Díky!!!
Baterka mele z posledního (12,7 V). Auto ale startuje a proto se mi moc nechce investovat 2000kč do auta. (jen nesmím nechat světla, páč za 1h už to nenatočím)
Jeden "známej povídal" že taková baterka má vliv i na chod auta za jízdy (chod motoru-cukání apod).
Mě se to s lehkými znalostmi fyziky moc nezdá, páč alternátor prostě dodáva mraky elektřiny.
Kde je pravda?
Jo, a pokud někdo víte z hlavy název své baterky (pro Nubira I !!) dejte to prosím sem, zkoušel jsem 4 a nevejdou se (o pravý a levý ani nemluvě).
(případně i Ah, mám 50Ah ale někdo tam dává i 52, 53, 55Ah)
Díky!!!
Nubira 1999, 1,6 LPG, SMART BRC
- Reklama
Pokud to natočíš , pak už by to na chod motoru mít vliv nemělo , táhne to alternátor , ale zbytečně ho zatěžuješ ....
No a když necháž svítit hodinu světla odporoučí se ti i nová baterka ....
No a když necháž svítit hodinu světla odporoučí se ti i nová baterka ....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Souhlas s Tomášem. A jestli těch 12,7V naměříš i po několikahodinové odstávce tak je na tom ta baterka ještě poměrně dobře .Nejlépe ji prověří určitě první větší mráz ,(tedy pokud parkuješ venku).
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Já mám 5 let v Nubi 1 2.0 55 Ah a vejde se normálně. Pokud máš napětí 12,7 V po několikadenním klidu, je to normální stav. Počkal bych na pořádné mrazy, co to udělá. Pokud natočíš nic neřeš. Pokud ne vyměň.
Světla žerou nějakých 150 W tak to je asi 12 A. Teoreticky by tohle zatížení měla vydržet baterka asi 4 hodiny ale většinou už podstatně dřív nenatočíš.....
Světla žerou nějakých 150 W tak to je asi 12 A. Teoreticky by tohle zatížení měla vydržet baterka asi 4 hodiny ale většinou už podstatně dřív nenatočíš.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Baterka a altík..
To ano, jenže baterka musí být OK/stabilní = altík oproti dynamu potřebuje buzení, takže když je baterka KO za chvilku např. se světlama dojedeš, kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.Tomáš píše:Pokud to natočíš , pak už by to na chod motoru mít vliv nemělo , táhne to alternátor , ale zbytečně ho zatěžuješ ....
No a když necháž svítit hodinu světla odporoučí se ti i nová baterka ....
Ale změřte si ještě kolik dává altík při chodu motoru atd..
Re: Baterka a altík..
To jsi ale napsal kokotinu! Aspoň si to po sobě přečti.KITTbx píše:To ano, jenže baterka musí být OK/stabilní = altík oproti dynamu potřebuje buzení, takže když je baterka KO za chvilku např. se světlama dojedeš, kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.Tomáš píše:Pokud to natočíš , pak už by to na chod motoru mít vliv nemělo , táhne to alternátor , ale zbytečně ho zatěžuješ ....
No a když necháž svítit hodinu světla odporoučí se ti i nová baterka ....
Ale změřte si ještě kolik dává altík při chodu motoru atd..
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
Re: Baterka a altík..
------------------------------------------------------------------------------Hynek píše:To ano, jenže baterka musí být OK/stabilní = altík oproti dynamu potřebuje buzení, takže když je baterka KO za chvilku např. se světlama dojedeš, kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.
Ale změřte si ještě kolik dává altík při chodu motoru atd..
Co to tu prosím Tě píšeš za bludy? Dynamo se nebudí?
napsal jsi ...kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.... Dokud stačí jaký proud? Kde se bere když ne z baterky?
Naprosto si protiřečíš, protože píšeš o něčem tobě naprosto neznámém!!!!
[/quote]
No možná je pán master borec, nebo se tu všichni znáte,ale já Vás pane NEZNÁM !!! Jinak, napsal jsem to poměrně jasně = altík potřebuje buzení, dynamo je dynamo = vyrábí si samo proud, jistě až po tom co je roztočené . < citace Dokud dynamo nevyrábí proud, není samo buzeno, a tudíž ani nemůže začít vyrábět proud. Při prvním rozjezdu je tedy třeba dodat rotujícímu dynamu malý proudový impuls, později se už lze obvykle spolehnout na remanentní (zbytkový) magnetismus statoru >
Zdroj informací pro něktré odborníky např: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dynamo nebo Google ..
Re: Baterka a altík..
No možná je pán master borec, nebo se tu všichni znáte,ale já Vás pane NEZNÁM !!! Jinak, napsal jsem to poměrně jasně = altík potřebuje buzení, dynamo je dynamo = vyrábí si samo proud, jistě až po tom co je roztočené . < citace Dokud dynamo nevyrábí proud, není samo buzeno, a tudíž ani nemůže začít vyrábět proud. Při prvním rozjezdu je tedy třeba dodat rotujícímu dynamu malý proudový impuls, později se už lze obvykle spolehnout na remanentní (zbytkový) magnetismus statoru >KITTbx píše:------------------------------------------------------------------------------Hynek píše:To ano, jenže baterka musí být OK/stabilní = altík oproti dynamu potřebuje buzení, takže když je baterka KO za chvilku např. se světlama dojedeš, kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.
Ale změřte si ještě kolik dává altík při chodu motoru atd..
Co to tu prosím Tě píšeš za bludy? Dynamo se nebudí?
napsal jsi ...kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.... Dokud stačí jaký proud? Kde se bere když ne z baterky?
Naprosto si protiřečíš, protože píšeš o něčem tobě naprosto neznámém!!!!
Zdroj informací pro něktré odborníky např: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dynamo nebo Google .. [/quote]
Jen jsem chtěl říci, že auto s altíkem a špatnou baterkou daleko nedojede, ale s dynamem je to poněkud jinak..
Článek , na který jsi mne odkázal, obsahuje i tuto větu:
Tento technologický článek je příliš stručný nebo neobsahuje důležité informace.
Pomozte Wikipedii tím, že jej vhodně rozšíříte.
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
To sis to ale pěkně zjednodušil!!!
Tento technologický článek je příliš stručný nebo neobsahuje důležité informace.
Pomozte Wikipedii tím, že jej vhodně rozšíříte.
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
To sis to ale pěkně zjednodušil!!!
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
Hmm borec
No neuvědomil jsem si, že mám co do činění s pubertálním jedincem, znovu připomínám,že se neznáme,chovejte se podle toho pane!Hynek píše:Článek , na který jsi mne odkázal, obsahuje i tuto větu:
Tento technologický článek je příliš stručný nebo neobsahuje důležité informace.
Pomozte Wikipedii tím, že jej vhodně rozšíříte.
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
To sis to ale pěkně zjednodušil!!!
Jinak je potěšující,že jste to četl, našel jsem pro Vás i toto: http://oberon.troja.mff.cuni.cz/vp/pages/dynamo.htm nebo soudě dle Vašeho chování možná chodíte ještě do školičky tak toto http://teenage.cz/tahak?id=2815&strid=ss-stroje-dynamo ,dál už hledejte sám !
Fakáče si nechejte pro vaše blízké přátele..
Věřím, že došlo POUZE k vzájemnému nepochopení !
Kitebx Doporučuju trochu zklidnit emoce Nevím co znamenají "fakáče". Myslíš tím ty červené chechtavý smajlíky? Ty se tady používají zcela běžně a snad i nejvíc ze všech a všichni je berou spíš jako pozitivní, než výsměšné. Tím míním, že je Hynek použil pro odlehčení komunikace a ne ve smyslu jak to chápeš ty, možná na základě zkušenosti z jiných for.
A teď jen zkusím předhodit do placu pár svých zkušeností, já narozdíl od většiny Vás jezdil autem jak s dynamem, tak i teď s altíkem.
Je pravda, že dynamo k tomu aby dodávalo proud stačí jen roztočit a dá se jezdit i úplně bez baterky (jezdil jsem cca 1/2 roku bez baterky na skutru ČZ 175) a tam byl dynamostarter..... takže dynamo opravdu dá proud i bez buzení.
Každopádně altík bez budícího napětí nedá nic, ale Tomáš přece napsal, že pokud nastartuješ............. tak se , pokud natočíš, tam určitě nějaký napětí na nabuzení altíku najde, takže se myslím zbytečně přete....
Na nabuzení altíku stačí jen pár voltů a to se většinou vždy v baterce najde i když nenatočíš motor. Prostě 0 V nikdy na baterce nenaměříš i když je v háji a nejde nabít.... Pokud začne altík nabíjet už udrží regulované napětí cca 14,2 V ale baterku vždy potřebuje, aby pracoval "do zátěže" pokud odpojíš bateku za chodu motoru zničíš v altíku usměrňovací diody.......
Takže když nenatočíš auto s altíkem, můžeš ho roztlačit a klidně s ním ujedeš kolik chceš km, dokud ho zas nevypneš. Pak zas roztlačíš atd. atd.
Ještě jednu poznámku: dnešní auta mají víc elektroniky, a tak auto s vadnou baterkou nenatočíš, protože řj. ti nehodí jiskru, ale to není chyba altíku......
A teď jen zkusím předhodit do placu pár svých zkušeností, já narozdíl od většiny Vás jezdil autem jak s dynamem, tak i teď s altíkem.
Je pravda, že dynamo k tomu aby dodávalo proud stačí jen roztočit a dá se jezdit i úplně bez baterky (jezdil jsem cca 1/2 roku bez baterky na skutru ČZ 175) a tam byl dynamostarter..... takže dynamo opravdu dá proud i bez buzení.
Každopádně altík bez budícího napětí nedá nic, ale Tomáš přece napsal, že pokud nastartuješ............. tak se , pokud natočíš, tam určitě nějaký napětí na nabuzení altíku najde, takže se myslím zbytečně přete....
Na nabuzení altíku stačí jen pár voltů a to se většinou vždy v baterce najde i když nenatočíš motor. Prostě 0 V nikdy na baterce nenaměříš i když je v háji a nejde nabít.... Pokud začne altík nabíjet už udrží regulované napětí cca 14,2 V ale baterku vždy potřebuje, aby pracoval "do zátěže" pokud odpojíš bateku za chodu motoru zničíš v altíku usměrňovací diody.......
Takže když nenatočíš auto s altíkem, můžeš ho roztlačit a klidně s ním ujedeš kolik chceš km, dokud ho zas nevypneš. Pak zas roztlačíš atd. atd.
Ještě jednu poznámku: dnešní auta mají víc elektroniky, a tak auto s vadnou baterkou nenatočíš, protože řj. ti nehodí jiskru, ale to není chyba altíku......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: úte led 13, 2009 21:38
- Bydliště: Praha - Východ
V dyname je rotor-tociace sa magnety ako 1 celok a okolo neho cievky napr. pionier s odtrhom,co treba nastavovat kazdych 100 metrov,v alternatore je rotor-cievky a okolo tiez.Som kedysi na mojej jawe odpojil baterku v otackach,svetlo sa rozziarilo a prasklo,dokonca aj 12 V ziarovka z auta,namiesto neho sa rozsvietil odtrh za pritomnosti dymoveho efektu z celeho alternatora,pocas jazdy sa mi sama bateria zoparkrat uvolnila,alebo kabel z nej,sla ale okamzite stratila vykon,skusal som aj prastare baterky premrzle malo nabijatelne,este tie stvorclankove,chytala len na roztlacenie,vynechavala,strielala,bez vykonu,najlepsie sa mi osvedcilo z 12v baterky z auta vyrezat 3 clanky,svetlo vydrzalo svieti nehorazne dlho a este mi bez problemov chytila,n.j. boli to vacsie Ah
Zdravím, no moje emoce jsou jasné a klidné, neútočím a nepoužívám vulgární slova, toto je možná pro někoho OK,nic méně pro mne NE a ANO myslel jsem Ty smajle.. No bohužel jako odlehčení mi to moc nepřišlo,ale připouštím,že to může být způsob vyjadřování,ovšem NE můj, takže OK !Richard píše:Kitebx Doporučuju trochu zklidnit emoce Nevím co znamenají "fakáče". Myslíš tím ty červené chechtavý smajlíky? Ty se tady používají zcela běžně a snad i nejvíc ze všech a všichni je berou spíš jako pozitivní, než výsměšné. Tím míním, že je Hynek použil pro odlehčení komunikace a ne ve smyslu jak to chápeš ty, možná na základě zkušenosti z jiných for.
A teď jen zkusím předhodit do placu pár svých zkušeností, já narozdíl od většiny Vás jezdil autem jak s dynamem, tak i teď s altíkem.
Je pravda, že dynamo k tomu aby dodávalo proud stačí jen roztočit a dá se jezdit i úplně bez baterky (jezdil jsem cca 1/2 roku bez baterky na skutru ČZ 175) a tam byl dynamostarter..... takže dynamo opravdu dá proud i bez buzení.
Každopádně altík bez budícího napětí nedá nic, ale Tomáš přece napsal, že pokud nastartuješ............. tak se , pokud natočíš, tam určitě nějaký napětí na nabuzení altíku najde, takže se myslím zbytečně přete....
Na nabuzení altíku stačí jen pár voltů a to se většinou vždy v baterce najde i když nenatočíš motor. Prostě 0 V nikdy na baterce nenaměříš i když je v háji a nejde nabít.... Pokud začne altík nabíjet už udrží regulované napětí cca 14,2 V ale baterku vždy potřebuje, aby pracoval "do zátěže" pokud odpojíš bateku za chodu motoru zničíš v altíku usměrňovací diody.......
Takže když nenatočíš auto s altíkem, můžeš ho roztlačit a klidně s ním ujedeš kolik chceš km, dokud ho zas nevypneš. Pak zas roztlačíš atd. atd.
Ještě jednu poznámku: dnešní auta mají víc elektroniky, a tak auto s vadnou baterkou nenatočíš, protože řj. ti nehodí jiskru, ale to není chyba altíku......
Já narozdíl od většiny tady, také jezdil tak jak píšete, Škoda 1000MB anglia, Volga 21, Tatra 603, Trabant a jiné a jiné, vlastnil jsem spoustu autíček,některé několikrát,tak si myslím,že hovořím k věci, bohužel na Nubiře už toho člověk moc neopraví.
Ještě jeden příklad, na voze Lada Niva/altík/ co byl ex. služební byla špatná baterka,údajně prasklej článek, při noční jízdě jsem nemohl uject vzdálenost 20km, jelikož i když altík chtěl baterka mu neumožnila dávat proud a vše "sežrala", motoru se už nedostávalo také a nakonec mne musel švagr odtáhnout = Niva dostala NEW akumulátor a byla OK .
Tolik k té špatné baterce a asi to uzavřeme