Akumulator
Moderátor: Blue Lanos
Akumulator
Čaute chlapi!
Chcem sa Vás spýtať. Akú baterku by ste mi doporučili do Espera. Dnes som sa bol informovať a a bolo mi povedané, že je tam vhodná baterka Varta C14 pretože Espero dobíja viac ako 14v a preto nie iná. Čo vy na to?
Chcem sa Vás spýtať. Akú baterku by ste mi doporučili do Espera. Dnes som sa bol informovať a a bolo mi povedané, že je tam vhodná baterka Varta C14 pretože Espero dobíja viac ako 14v a preto nie iná. Čo vy na to?
- Reklama
Re: Akumulator
To jeceysy píše:Čaute chlapi!
Chcem sa Vás spýtať. Akú baterku by ste mi doporučili do Espera. Dnes som sa bol informovať a a bolo mi povedané, že je tam vhodná baterka Varta C14 pretože Espero dobíja viac ako 14v a preto nie iná. Čo vy na to?
blbosť . Každé auto dobíja okolo 14,3V-14,8V.Ja tam mám po predchádzajúcom majiteľovi obyčajnú 55Ah Akumu ktorá tam už je 2 roky a žiadny problém.Ale najlepšie je kúpiť batériu s magickým okom hoci jakej značky.Ceny sú okolo 2700Sk až 4000Sk a kvalita zaručená.
Měla by být v nějakém poměru k nabíjecímu proudu alternátoru, ale jestli je to důležitý to nevím
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Myslím si že jedno to není som elektrikar tak viem že ked pozapínaš všetky spotrebiče ešte aj z klímou tak alternator pekne dostáva na frak!!!/zohrieva sa viac a tym trpia aj loziska/
Nieje tam zo slabou baterkou ziadna rezerva takze ked das slabu moze to vydržat ale je tam riziko poskodenia alternatora alebo baterie.Ja odporucam 55 ah ked jazdis mimo mesto alebo 60 ah ked jazdis v meste na znacke tak nezalezi a ked tak kup si tie gelove ale tie stoja okolo 6000 sk ale ta ti zase utrhne starter.
A este si daj pozor pred kupou z akej strany mas plus aby si zbytocne nejazdil ju vymienat.
Nieje tam zo slabou baterkou ziadna rezerva takze ked das slabu moze to vydržat ale je tam riziko poskodenia alternatora alebo baterie.Ja odporucam 55 ah ked jazdis mimo mesto alebo 60 ah ked jazdis v meste na znacke tak nezalezi a ked tak kup si tie gelove ale tie stoja okolo 6000 sk ale ta ti zase utrhne starter.
A este si daj pozor pred kupou z akej strany mas plus aby si zbytocne nejazdil ju vymienat.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
Ja by som si dnes kupil exide maxximu, toaletakovka (nie gelova) ale akosi som bol v nudzi ked som kupoval novu baterku tak som bral aspon vapnikovu, znacku som si vyberat nemohol. Akurat je u nej vyssia cena, HD verzia bola raz na nete v cechach tusim za 5tKc.
V kazdom dnesnom osobnom voze sustava nabija aku viac nez 14V, espero pri studenom alternatore a vypnutych spotrebicoch (okrem nutnych pre chod auta ) ma kludne aj 14.7V, ale to aku nevadi. Akumulatoru vadi ked ho prehrejete, kludne aj lokalne, tzn. stena aku moze byt studena, ale mriezka je uz skrivena a rozpadnuta a ked ma malo elektrolytu. Kludne by ste mohli do akkumulatoru narvat aj 100A nabijacieho prudu keby bol konstruovany tak ze z neho dokazete odviest teplo. Startovacie aku vsak na to stavane nie su pretoze to nie je potrebne.
Par rad ako postupovat pri kupe aku:
1. napatie na ktore je stavany, ale to by musel byt blbec predavac aby vam predal 6 alebo 24V
2. cena, myslim ze ta je dolezita pre kazdeho
3. vzhlad a tvar, jednak ci ho tam narvete a potom aj ci sa vam paci (alebo sa da niest v jednej ruke a pod), do espera sa vmesti aku klasickeho tvaru len 55Ah, vacsi asi tazko, kedze pri 55Ah ostane vedla aku tak 1cm miesta.
4. startovaci prud, cim vyssi tym lepsie, jednak ho mozete beztrestne viac zatazit (vhodne najma v zime, vyuzitelne sice len pri startovani ale od toho tam akumulator prave je) a takisto ho mozete beztrestne rychlejsie nabijat ak mate nabijacku ktora to zvladne (supermarketovky nezvladnu)
5. kapacita, to len ak radi pocuvate radio ked parkujete s vypnutym motorom
6. technologia ktorou bol vyrobeny, ale za to si musite priplatit, su napriklad tzv. vapnikove alebo stieborne baterky, ktore maju vyssiu zatazitelnost a teda aj zivotnost, potom su platne obalkovane alebo inak separovane (a teda vyssia zatazitelnost a zivostnost), pripadne ma pretlakove zatky alebo ziadne zatky, teda z nich nevytecie elektrolyt ani ked ju obratite hore dnom niektore (maxxima) dokonca v takejto polohe mozu aj pracovat, atd...
famy:
1. aleternator 55A nedobije akumulator 90Ah alebo alternator 120A znici aku 55Ah - je to blbost, kapacita akumulatora nema nic spolocne s maximalnym prudom ktory je schopny dodat alternator, Ah (amperhodina - jednotka kapacity) nie je A (amper, jednotka prudu)
2. akumulator dostava na prdel ked pozapinate vsetky spotrebice - blbost, to co akumulatoru dava na frak je mraz ak je vybity a zmrzne v nom elektrolyt. Co sa tyka odberu prudu tak okrem nejakych super hifi aparatur okrem ktorych sa do auta uz vmesti len vodic je daleko vpredu len starter. Taky starter v espere ma pri vykone 1.4kW odber vyse 100A, dokonca pri toceni zatuhnuteho motora sa moze odber vysplhat aj na niekolko stoviek A. Na to je startovaci akumulator stavany, aj ten najlacnejsi 55Ah aku zvlada pri pri -18stC dodavat niekolo sekund vyse 300A. limitujucim faktorom tu je aj hrubka vodica. K poistkovke idu nanajvys 2.5mm kabliky, myslite ze tymto sa da akumulator v zime zahriat? Starter to zvladne ako nic. Takisto akukmulator sa pocas behu motora len dobija, nikdy nevybija, teda kym nieco nie je v neporiadku. Oddychnuty aku ma napatie okolo 12.6V a pri behu motora aj pri zapnuti vsetkych spotrebicov co mate v aute plus par pridanych budete mat v palubnej sietei v pohode cez 13V. A ako tecie prud? Od miesta s vyssim potencialom (napatim) k miestu s nizsim potencialom. Cize sa akumulator nabija aj pod 13V. Sice sa nenabije do znamok plneho nabitia ani na 80% ako sa nabija ked je napatie v sieti 14.2V ale NEVYBIJA sa.
ospravedlnte prosim preklepy pripadne hrubsie slova ale uz sa mi to nechce po sebe kontrolovat
trochu som sa o to zaujimal pre 5rokmi ked som kupoval baterku do skodovky, odvtedy uz prisli urcite dalsie novinky ale zatial nic neprekonalo maxximu a to ani v cene :/
V kazdom dnesnom osobnom voze sustava nabija aku viac nez 14V, espero pri studenom alternatore a vypnutych spotrebicoch (okrem nutnych pre chod auta ) ma kludne aj 14.7V, ale to aku nevadi. Akumulatoru vadi ked ho prehrejete, kludne aj lokalne, tzn. stena aku moze byt studena, ale mriezka je uz skrivena a rozpadnuta a ked ma malo elektrolytu. Kludne by ste mohli do akkumulatoru narvat aj 100A nabijacieho prudu keby bol konstruovany tak ze z neho dokazete odviest teplo. Startovacie aku vsak na to stavane nie su pretoze to nie je potrebne.
Par rad ako postupovat pri kupe aku:
1. napatie na ktore je stavany, ale to by musel byt blbec predavac aby vam predal 6 alebo 24V
2. cena, myslim ze ta je dolezita pre kazdeho
3. vzhlad a tvar, jednak ci ho tam narvete a potom aj ci sa vam paci (alebo sa da niest v jednej ruke a pod), do espera sa vmesti aku klasickeho tvaru len 55Ah, vacsi asi tazko, kedze pri 55Ah ostane vedla aku tak 1cm miesta.
4. startovaci prud, cim vyssi tym lepsie, jednak ho mozete beztrestne viac zatazit (vhodne najma v zime, vyuzitelne sice len pri startovani ale od toho tam akumulator prave je) a takisto ho mozete beztrestne rychlejsie nabijat ak mate nabijacku ktora to zvladne (supermarketovky nezvladnu)
5. kapacita, to len ak radi pocuvate radio ked parkujete s vypnutym motorom
6. technologia ktorou bol vyrobeny, ale za to si musite priplatit, su napriklad tzv. vapnikove alebo stieborne baterky, ktore maju vyssiu zatazitelnost a teda aj zivotnost, potom su platne obalkovane alebo inak separovane (a teda vyssia zatazitelnost a zivostnost), pripadne ma pretlakove zatky alebo ziadne zatky, teda z nich nevytecie elektrolyt ani ked ju obratite hore dnom niektore (maxxima) dokonca v takejto polohe mozu aj pracovat, atd...
famy:
1. aleternator 55A nedobije akumulator 90Ah alebo alternator 120A znici aku 55Ah - je to blbost, kapacita akumulatora nema nic spolocne s maximalnym prudom ktory je schopny dodat alternator, Ah (amperhodina - jednotka kapacity) nie je A (amper, jednotka prudu)
2. akumulator dostava na prdel ked pozapinate vsetky spotrebice - blbost, to co akumulatoru dava na frak je mraz ak je vybity a zmrzne v nom elektrolyt. Co sa tyka odberu prudu tak okrem nejakych super hifi aparatur okrem ktorych sa do auta uz vmesti len vodic je daleko vpredu len starter. Taky starter v espere ma pri vykone 1.4kW odber vyse 100A, dokonca pri toceni zatuhnuteho motora sa moze odber vysplhat aj na niekolko stoviek A. Na to je startovaci akumulator stavany, aj ten najlacnejsi 55Ah aku zvlada pri pri -18stC dodavat niekolo sekund vyse 300A. limitujucim faktorom tu je aj hrubka vodica. K poistkovke idu nanajvys 2.5mm kabliky, myslite ze tymto sa da akumulator v zime zahriat? Starter to zvladne ako nic. Takisto akukmulator sa pocas behu motora len dobija, nikdy nevybija, teda kym nieco nie je v neporiadku. Oddychnuty aku ma napatie okolo 12.6V a pri behu motora aj pri zapnuti vsetkych spotrebicov co mate v aute plus par pridanych budete mat v palubnej sietei v pohode cez 13V. A ako tecie prud? Od miesta s vyssim potencialom (napatim) k miestu s nizsim potencialom. Cize sa akumulator nabija aj pod 13V. Sice sa nenabije do znamok plneho nabitia ani na 80% ako sa nabija ked je napatie v sieti 14.2V ale NEVYBIJA sa.
ospravedlnte prosim preklepy pripadne hrubsie slova ale uz sa mi to nechce po sebe kontrolovat
trochu som sa o to zaujimal pre 5rokmi ked som kupoval baterku do skodovky, odvtedy uz prisli urcite dalsie novinky ale zatial nic neprekonalo maxximu a to ani v cene :/
Podotykam ze ked je slabsia bateria nez je vyrobcom predpísana nemusi auto dlho slapat tak ako ma!!
Ja sa nechcem robyt mudry ale ked mu niekde prestane dobijat tak ako mne a bude rad ze moze vobec davat smerovky tak nech sa ti podakuje ze nemal silnejsiu bateriu!! !
Ja som mal v mojom esperku po predoslom majitelovy novu 44 ah a islo k mojej spokojenosti na jednotku.
Len okna sa stahovaly horsie a uberalo trocha z vykonu auta pri zapnutí spotrebicov tak som kupyl novu 55 ah a mam pokoj.
Mimochodom ked som tam mal tu 44 ah bateriu a mal som trocha volnejsi remen na novom alternatore /menil som novy alternator do prcic stal ma 5 litrov / tak po zapnutí spotrebičov zacal remen pískat!!!! akoby bol zatazeny viac.
Zaujímavé bolo ze ked som vymenil baterku za 55 ah a z remenom som nic nerobil tak uz pri zapnutí spotrebicov nepískal.
T E O R I A !!!!!
Niesom autoelektrikar ale elektromechanik takze nieco ma dufam v skole naucily!Ja sa tomu nevenujem a radim asi zle resp.vzdy nenapisem vsetko co si myslim.
Logicky je to jedno aka tam je bateria auto ked nastartuje a dobyja tak je vsetko ok!Chcel som len v mojom prvom prispevku poradit ze 55 ah bateria staci.Odomna vsetko k tejto teme!!!
Ja sa nechcem robyt mudry ale ked mu niekde prestane dobijat tak ako mne a bude rad ze moze vobec davat smerovky tak nech sa ti podakuje ze nemal silnejsiu bateriu!! !
Ja som mal v mojom esperku po predoslom majitelovy novu 44 ah a islo k mojej spokojenosti na jednotku.
Len okna sa stahovaly horsie a uberalo trocha z vykonu auta pri zapnutí spotrebicov tak som kupyl novu 55 ah a mam pokoj.
Mimochodom ked som tam mal tu 44 ah bateriu a mal som trocha volnejsi remen na novom alternatore /menil som novy alternator do prcic stal ma 5 litrov / tak po zapnutí spotrebičov zacal remen pískat!!!! akoby bol zatazeny viac.
Zaujímavé bolo ze ked som vymenil baterku za 55 ah a z remenom som nic nerobil tak uz pri zapnutí spotrebicov nepískal.
T E O R I A !!!!!
Niesom autoelektrikar ale elektromechanik takze nieco ma dufam v skole naucily!Ja sa tomu nevenujem a radim asi zle resp.vzdy nenapisem vsetko co si myslim.
Logicky je to jedno aka tam je bateria auto ked nastartuje a dobyja tak je vsetko ok!Chcel som len v mojom prvom prispevku poradit ze 55 ah bateria staci.Odomna vsetko k tejto teme!!!
Naposledy upravil(a) ajofo dne sob srp 09, 2008 12:06, celkem upraveno 1 x.
Daewoo Espero, 1,5 DOHC 66 kw 147000 Km GLX CD.r.v.1997 resp.uvedene do prevadzky.
Já jsem ted levně koupil vartu 44Ah tak jsem tím snad nic nepodělal zatím to jede OK
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Akumulator
Originál som tam mal od začiatku nejakú Delkor Calcium a vydržala 10rokov!!! Čumel som na to jak puk. Preto aj novu som hľadal podobnú. Teraz tam mám Varta Calcium-Silver 55Ah asi rok a je v pohode.ceysy píše:Čaute chlapi!
Chcem sa Vás spýtať. Akú baterku by ste mi doporučili do Espera. Dnes som sa bol informovať a a bolo mi povedané, že je tam vhodná baterka Varta C14 pretože Espero dobíja viac ako 14v a preto nie iná. Čo vy na to?