Chyba soucasnych GPS pro mereni rychlosti by mela byt do 0.4km/h. Chyba urceni polohy neni majoritne dana ani nepresnoti zamereni a mnohdy ani nepresnosti mapy, ale tim, ze druzice GPS jsou primarne vojenske vybaveni a pro civilni ucely je do vysilanych udaju umyslne vnasena chyba, ktera zpusobuje tyto nepresnosti. Tuto chybu jsou ale vojenske pristroje schopny korigovat.jakub píše:souhlas, navic jen dodam, ze nepresnost nemusi byt dana nepresnosti zamereni, jako spis nepresnosti mapy - druzice vrati spravnou polohu, nicmene mapa je v tom miste "spatne nakreslena" ...Docent píše:Pokud mně GPS ukazuje 53,6 km/hod. a radar 53 km/hod., tak bych neřekl, že je GPS nepřesná... BTW na počítači přesnost GPS nezáleží ani omylem, údaje jsou vypočítávany v přístroji a do počítače jen odesílány nějakým protokolem...Topol píše: S diskusí souhlas.Jenom chci podotknout,že ani každá GPS není přesná.
Čet jsem vyjádření některých závodníků tahačů kteří mají nasaseny
měření s GPS protože mají omezené rychlosti,že si stěžovali na nepřesnosti. Zkrátka nic není absolutní! Záleží i na počítači s kterým je GPS spojen na počtu družic která chytá atd.Mě se stává když mám kontakt jen na tři družice tak mě navigace ukazuje,že jedu uplně
mimo silnici třeba jsem jel na Ústí nad Labem z Děčína a navigace mě ukazovala že jsem v Labi! /tam je silnice těsně podle řeky/
Ať nám jezdí!
Že je při počtu 3 družic velká odchylka je sice divné, ale naprosto logické . 3 družice jsou minimum, aby to vůbec něco dokázalo spočítat. I tak se mně odchylka cca 15 metrů zdá slušná...
A záleží dost na přístroji. zkoušel jsem GPS MPFC22 USB od Haicomu, ten mně, položený na stole na zahradě, ukazoval, že se pohybuje v okruhu 15 m rychlostí 4-9 km/hod., teď mám Navilock za poloviční cenu a na tom samém místě ukazuje odchylku max. 2 metry při rychlosti 0,1-0,2 km/hod...
Pro civilni ucely se nekdy (napr v namorni navigaci) vyuziva toho, ze chyba je pro urcitou oblast po urcitou dobu konstantni. Takze se jedna GPS umisni na misto s presne znamovou polohou, ta snima polohu udanou GPS a z toho je stanice schopna urcit aktualni chybu. Tato chyba je pak pozemnim vysilanim vysilana do okoli. Na lodi pak musi byt krome vlastni GPS jeste prijimac techto korekcnich udaju. Vysledna navigace ma pak presnost v jednotkach az desitkach cm.