Neprošlo emisema

Moderátoři: Blue Lanos, Scorpion.11, lomngi

Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Neprošlo emisema

Příspěvek od Laco71 »

Treba POCHOPIŤ akým systémom je riadený manažment motora /programy v ECU /
a čo do tohto riadenia emisií spadá.
To je veľmi podstatná informácia, pretože od pochopenia ako ten system funguje sa možeme odraziť k jeho opravám, či VÝMENE jednotlivých dielov.

Po 1. výmena snímača polohy vačky, NEVYRIEŠI vobec NIČ . :lol:
snímač polohy vačky nemože zlyhať , a je až 3-tí v poradí, ktorý určuje ECU motora
Prvý signál aby sa dalo vobec naštartovať ,prichádza od snímača KĽUKY /crankshaft position sensor/
signal od vačky potrebuje len kvoli tomu aby ECU vedelo "hodiť" iskru na ten valec ktorý ma práve odpáliť..
Teda podĺa mojho pozorovania,ked som ODPOJIL oba snímače vačkového hriadeľa od konektorov a skúšal štartovať.. motor točil asi o 2 sec dlhšie ale NAŠTARTOVAL a plynule sa rozbehol,

možu zato "NATVRDO" napísané MAPY v ECU motora,podľa ktorých ide motor v STUDENOM stave,dokiaľ teplota na lambda sensoroch nedosiahne aspoň 500°C, POTOM sa pripojí riadenie emisií, prostredníctvom LAMBDA sond č.1 a č.2
Odchylky od predpísaného stechiometrického pomeru paliva a vzduchu sa v adaptačnej pamäti ECU dočasne zapíšu ako FUEL TRIM ,
určitou percentualnou hodnotou, ktorú ukáže diagnostika,
ak by niekto chcel vedieť viac,čo je "fuel trim" nech to hodí do Googlu.. :idea:

Životnosť 4-kablikovych lambda sond je cca 100 000 miles, teda 160 000 km, ked chcete mať istotu,že lambda sondy pracujú, diagnostikujte ich , alebo ich VYMEŇTE pred dosiahnutím tohto limitu, kriticka hodnota je už dosiahnutie cca 120 000 km, učinnosť lambda sondy sa potom ZNIŽUJE až k uplnej nefunkčnosti. (!)

Teda beh motora je PODRIADENÝ emisným hodnotám,ktoré STRÁŽI ECU , teda RJ motora RIADI beh motora v predpísaných emisných hodnotách CEZ natáčanie vyfukového a v určitej obmedzenej miere
aj nasavacieho vačkoveho hriadeľa,
system VVTi cez hydrauliku aktuatorov dokáže NATAČAŤ celým vyfukovym aj sacím vačkovým hriadeľom, za účelom posuvania času otvorenia sacích aj vyf.ventilov
za učelom dosiahnutia OPTIMALNEHO behu motora,čo sa týka vypúšťania emisií
a aj vykonu a momentalnej spotreby paliva.

To je zakladna informacia k pochopeniu fungovaniu behu a riadenia motora ! :D

Teda ak chceme ovplyvniť tento system, možeme tak urobiť cez výmenu aktuatora /aktuatorov/ vačkových hriadeľov,ďalej vymenou solenoidov ktoré ovládajú prietok oleja v aktuatoroch,
ďalej nesmie tam byť "misfire" teda zap.sviečky a zap.cievky musia byť v bezchybnom stave,
a po všetkých tých vymenach musíme vymazať adaptačnú pamäť ECU, odpojením akumulatora a
naslednou nepretržitou jazdou ,najlepšie v diaľničnom režime ,
aby si ECU načitala a adaptovala sa na zmenené hodnoty, a tym pádom VYTESNILA z adaptačnej pamäte chybné hodnoty.

Toľko teoria, prajem veľa uspechov , pri uvádzaní tejto teorie do praxe a dosiahnutí BEZCHYBNEHO, hladkeho fungovania motora. -i

:PP:
Reklama
 

Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Neprošlo emisema

Příspěvek od Krepi »

Děkuji, pěkně napsané. Snímač jsem neměnily, byl dobrý, vyměnilo se ozubené kolo vačkové hřídele, chyba už nenaskakovala, ale na emisích stejný problém, pak se kontrolka rozsvítila. Než hledat chybu ve svíčkách, cívkách, ventilech, to raději prodáme a koupíme něco pořádného.
Co se týče těch lambda sond, tam jsou tedy 2X.
Poslední otázka, když se vyresetuje PC odpojením baterie (odpojení + pólu, pro jistotu připojení na - pól, aby se vybily kondenzátory a po cca minutě připojit, tak to nechce jet hned na emisní měřák, ale najet minimálně kolik km? Udává se alespoň 60km v kuse.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Neprošlo emisema

Příspěvek od Krepi »

Laco71 píše:Treba POCHOPIŤ akým systémom je riadený manažment motora /programy v ECU /
a čo do tohto riadenia emisií spadá.
To je veľmi podstatná informácia, pretože od pochopenia ako ten system funguje sa možeme odraziť k jeho opravám, či VÝMENE jednotlivých dielov.

.........

Toľko teoria, prajem veľa uspechov , pri uvádzaní tejto teorie do praxe a dosiahnutí BEZCHYBNEHO, hladkeho fungovania motora. -i

:PP:

Po výměně ozubeného kola vačkové hřídele se měl provést reset RJ? Myslím, že proveden nebyl podle chování vozidla, ale zase nevěřím, že by si RJ neupravila hodnoty, kdyby to bylo OK, ale prý auto běželo 1,5 + 1h na volnoběh a bez chyby, až na emisích při "týrání" motoru se chyba objevila.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: Neprošlo emisema

Příspěvek od Richard »

Jen upřesnění , benzin se při emisích netýrá, měří se ve volnoběhu a v cca 2700 ot. u novějších motorů je ale problém po dobu měření udržet ty zvýšené otáčky ..... prostě ta ř.j. do toho tak kecá že se nedají plynem udržet v tak malým zatížení konstantní otáčky ..... a i to je problém :-( prostě furt se něco vymýšlí a vymýšlí, omezuje a omezuje, nebo zakazuje !!! :twisted:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Laco71
Příspěvky: 671
Registrován: úte lis 19, 2013 19:40

Re: Neprošlo emisema

Příspěvek od Laco71 »

Mne na emisnej kontrole (spojenou z TK) technik povedal,že aj motor ktorý ma riadenie emisii podĺa Euro V , MUSI udržať konštantné otáčky !
Uživatelský avatar
Scorpion.11
Příspěvky: 6270
Registrován: úte kvě 19, 2009 14:36
Bydliště: Městys Jedovnice

Re: Neprošlo emisema

Příspěvek od Scorpion.11 »

Tak dneska jsem byl na emisích 10 minut a vše v pořádku, u technické trošku déle, ale až na trošku zadní tlumič co trošičku propouští a nějaká rez na spodku, tak vše bez problému ;-) :PP:
AVEO, 1.4 SEDAN STAR, 69KW, r.v 2008, koupeno (5/2009)

člen AVEO Fanclubu
Krepi
Příspěvky: 179
Registrován: pát kvě 01, 2015 13:25
Bydliště: Plzeň

Re: Neprošlo emisema

Příspěvek od Krepi »

Tak problém vyřešen, byla vasná řídící lambda sonda, po výměně za originální jsou emise perfektní :)
Jen je mi dovné, že spotřeba je stále stejná, čekal jsem, že půjde dolů.
AVEO sedan 1.4 16V, 74KW, r.v 2009, koupeno 6/2015, černá-karbon metalíza
Spotřeba: Nejlepší 5,6l / průměrná 6,3l
Odpovědět

Zpět na „Aveo - Motory“