Pomoc a rady pre iné typy áut a odkazy na iné auto cluby.
Moderátoři: Blue Lanos, pejee
Takže,nechcem to zakríknuť,ale ten klepot ,čo spomínam na prvej strane,je zatial "umlčaný"...najskôr si mysleli,že to je zámok zadnej sedačky na sklopenie.Aj to objednali a po výmene sa to aj tak neodstránilo...Nakoniec to bola taká somarina,že by to nikto možno ani len nepredpokladal...Proste namazal vazelinou zámok a toť vsjo . No práca asi na 10 sekund (teda možno 2 min.,pokiaľ zajde po vazelinu...).
V kocke: ...musí byť stále namazaný zámok,lebo ak (či už kôli dažďu,alebo z iného dôvodu ) bude suchý,tak to tam bude klepať-naozaj vedľa ucha.
V kocke: ...musí byť stále namazaný zámok,lebo ak (či už kôli dažďu,alebo z iného dôvodu ) bude suchý,tak to tam bude klepať-naozaj vedľa ucha.
- Reklama
- dedo.miki
- Příspěvky: 1253
- Registrován: stř led 10, 2007 19:50
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Došlo mi toto:
Ahoj dědo Miki,
zdá se mi, že jsi zkušený autoelektrikář, proto bych tě požádal o radu týkající se Škody Felicia 1,3 MPI rv 98 a to problému s alternátorem. Začala se rozvěcovat kontrolka dobíjení a to tak, že při volnoběhu nesvítí (malinko žhne- je to vidět večer) a při zvýšení otáček se rozsvítí. Ihned jsem kontroloval baterku - napětí ale je tam normálně nějakých 13,8 - 14 V. Při přidání plynu se napětí zvyšuje i světla trochu víc svítí, to je taky normální. Tak proč sakra svítí ta kontrolka???? Vzhledem k počtu najetých km (115tis.) prosím o radu, snažit se opravit? Dle mě je asi načatej diodovej blok (cena asi 800,-). Taky jsou slyšet ložiska, ty jsou asi za 150,-. Regulátor jsem kupoval novej nedávno. Nebo si má syn koupit celej novej altík za 2500,- a jen vyměnit. Já jen abych neměnil, neměnil, neměnil a pak v tom nebyl taky za 2500,- .
Dík za radu
Richard
Moja odpoved:
Treba najprv premerať ukostrenie motora a či nemáš traty napätia na tom hrubom kábliku z alternátora do baterky.Ale zo skúsenosti ti asi odišiel diodový mostík a to jedna plusová dioda.To zistíš tak,že ked meriaš vývod kde je ten tenký kábel(na kontrolku) voči kostre tak by to malo byť pomerne rovnaké ako hrubý vývod(do baterky)tiež voči kostre.
Totiž ako je ten mostík zoskrutkovaný s týmy troma skrutkami tak tie sa povolujú a potom je zlý spoj a blbne dobíjanie až niečo odíde a väčšinou mostík.
Ak rozoberieš a budeš mať kolektor(tie trecie krúžky) už opotrebený tak sa dá vymeniť.Tu su aj objednávacie čísla (Bosch- 1 124 304 005alebo007 ak kúpiš v firme Elit tak Cargo číslo je 13 34 01 ,len Bosch sa dá kúpiť,lebo iný nekúpiš ,len ak celý rotor.Neoplatí sa sústružiť nakolko je ten krúžok z medi tenký.
Ahoj dědo Miki,
zdá se mi, že jsi zkušený autoelektrikář, proto bych tě požádal o radu týkající se Škody Felicia 1,3 MPI rv 98 a to problému s alternátorem. Začala se rozvěcovat kontrolka dobíjení a to tak, že při volnoběhu nesvítí (malinko žhne- je to vidět večer) a při zvýšení otáček se rozsvítí. Ihned jsem kontroloval baterku - napětí ale je tam normálně nějakých 13,8 - 14 V. Při přidání plynu se napětí zvyšuje i světla trochu víc svítí, to je taky normální. Tak proč sakra svítí ta kontrolka???? Vzhledem k počtu najetých km (115tis.) prosím o radu, snažit se opravit? Dle mě je asi načatej diodovej blok (cena asi 800,-). Taky jsou slyšet ložiska, ty jsou asi za 150,-. Regulátor jsem kupoval novej nedávno. Nebo si má syn koupit celej novej altík za 2500,- a jen vyměnit. Já jen abych neměnil, neměnil, neměnil a pak v tom nebyl taky za 2500,- .
Dík za radu
Richard
Moja odpoved:
Treba najprv premerať ukostrenie motora a či nemáš traty napätia na tom hrubom kábliku z alternátora do baterky.Ale zo skúsenosti ti asi odišiel diodový mostík a to jedna plusová dioda.To zistíš tak,že ked meriaš vývod kde je ten tenký kábel(na kontrolku) voči kostre tak by to malo byť pomerne rovnaké ako hrubý vývod(do baterky)tiež voči kostre.
Totiž ako je ten mostík zoskrutkovaný s týmy troma skrutkami tak tie sa povolujú a potom je zlý spoj a blbne dobíjanie až niečo odíde a väčšinou mostík.
Ak rozoberieš a budeš mať kolektor(tie trecie krúžky) už opotrebený tak sa dá vymeniť.Tu su aj objednávacie čísla (Bosch- 1 124 304 005alebo007 ak kúpiš v firme Elit tak Cargo číslo je 13 34 01 ,len Bosch sa dá kúpiť,lebo iný nekúpiš ,len ak celý rotor.Neoplatí sa sústružiť nakolko je ten krúžok z medi tenký.
Díky za zprávu, ještě dotaz: ložiska u altíku Magnetron, je to nějaký problém? Je potřeba nějaké speciální nářadí? Víš jedná se mi o tohle, syn chce auto pomalu prodat, tak do něj nechce moc investovat. Na stavu diod se asi podepsala předchozí závada regulátoru ( bylo v síti až 20V a kontrolka dobíjení nic nesignalizovala ) nevydržela baterka, několik žárovek, ale pak po výměně regulátoru vše šlapalo OK. Teď se ozývají ložiska asi altíku, sundal jsem řemen a poslechl motor, hučení přestalo, takže to může být altík nebo vodní pumpa, spíš bych typoval ten alternátor, hučení ložisek pumpy bych slyšel víc na bloku motoru.
Tedy pro kontrolu toho bloku odpojit ten tenkej zelenej kablík na konektoru a změřit proti kostře, mělo by tam být to co na tom tlustým vývodu co vede k baterce. Pokud ne je problém bv diodovém bloku. Ten je nějak letován, nebo je jen vložen a utažen šrouby??
Dík Richard
Jinak se omlouvám za SZ ale hledal jsem téma týkající se jiných aut, ale nějak jsem nedohledal
Tedy pro kontrolu toho bloku odpojit ten tenkej zelenej kablík na konektoru a změřit proti kostře, mělo by tam být to co na tom tlustým vývodu co vede k baterce. Pokud ne je problém bv diodovém bloku. Ten je nějak letován, nebo je jen vložen a utažen šrouby??
Dík Richard
Jinak se omlouvám za SZ ale hledal jsem téma týkající se jiných aut, ale nějak jsem nedohledal
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- dedo.miki
- Příspěvky: 1253
- Registrován: stř led 10, 2007 19:50
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Heloo dedo..
xem sa ta opytat ci neviesh poradit nejake auto, ktore ma benzinpumpu mimo nadrze..
davam toti motor z Feldy 1.3MPi 136 do Rapidu 136..
zaaatial diik..a caff..
Benzínové čerpadlá sú na stránkehttp://www.sidatgroup.it/global/pdf/Cat ... at2006.pdf
http://www.sidatgroup.it/global/pdf/Cat ... dition.pdf.
Je potrebné vedieť aký tlak potrebuješ.A môžeš si vyberať.
Inak v predajni Elit majú tiež katalogyhttp://www.elit.sk/DesktopDefault.aspx
xem sa ta opytat ci neviesh poradit nejake auto, ktore ma benzinpumpu mimo nadrze..
davam toti motor z Feldy 1.3MPi 136 do Rapidu 136..
zaaatial diik..a caff..
Benzínové čerpadlá sú na stránkehttp://www.sidatgroup.it/global/pdf/Cat ... at2006.pdf
http://www.sidatgroup.it/global/pdf/Cat ... dition.pdf.
Je potrebné vedieť aký tlak potrebuješ.A môžeš si vyberať.
Inak v predajni Elit majú tiež katalogyhttp://www.elit.sk/DesktopDefault.aspx
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
..naaa dedo ..co jaa som slepyy.. ?? alebo nevidim..
EDITED:..naa som skorej kukal..a este tu nebola odpoved..
..
dedo kuknut katalog to si viem aj ja..
ale zrovna nemam chut kupovat nove..
tak som chcel poradit, ked pojdem na vrakac..
EDITED:..naa som skorej kukal..a este tu nebola odpoved..
..
dedo kuknut katalog to si viem aj ja..
ale zrovna nemam chut kupovat nove..
tak som chcel poradit, ked pojdem na vrakac..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov
Miki,prosím ťa,všimol som si ,že pri týchto mrazoch mám také divné štartovanie(len ráno)...Chová sa to asi takto :
začnem štartovať,v pohode začne točiť,ale hneď na to prestane točiť,urobí takú malilinkú pauzičku ako keby taký "stop time"(len na taký zlomok sekundy je ticho-netočí a zároveň potom motor naskočí).Ako keby mu neskoro došlo,že chcem naštartovať).Myslíš,že je to nejaká vada? - i keď neberiem to tak dramaticky,lebo zima je sviňa na všetky autá a odpustím mu v mrazoch nejaké to vrzanie a tak...-len ma to zaujíma. Díkes!
začnem štartovať,v pohode začne točiť,ale hneď na to prestane točiť,urobí takú malilinkú pauzičku ako keby taký "stop time"(len na taký zlomok sekundy je ticho-netočí a zároveň potom motor naskočí).Ako keby mu neskoro došlo,že chcem naštartovať).Myslíš,že je to nejaká vada? - i keď neberiem to tak dramaticky,lebo zima je sviňa na všetky autá a odpustím mu v mrazoch nejaké to vrzanie a tak...-len ma to zaujíma. Díkes!
Dědo má pravdu. Je to zimou. Ta baterka se tím prvním, řekl bych nepovedeným startováním pořádně ohřeje a pak teprve zabere jak má.
Pokud by jsi na chvíli rozsvítil světla, ohřev baterky bude sice malinko delší , ale pak po vypnutí světel , nastartuješ bez problémů.Baterka už asi nebude nejnovější. Co?
Pokud by jsi na chvíli rozsvítil světla, ohřev baterky bude sice malinko delší , ale pak po vypnutí světel , nastartuješ bez problémů.Baterka už asi nebude nejnovější. Co?
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
No,neviem,či s tou baterkou mieriš na moje startovanie,ale pokial ano ,auto je kupene ako nové-máj 2007,takže baterka musí byť OK.Ale sa ešte nestalo,že by hneď na prvý šup nenaskočil-takto sa chová počas štartovania ešte pri prvom štarte-klučik stále držím ale hneď po tom krátkom"výpadku v točení"naskočí,takže druhý krát som ho ešte neštartoval(chvala bohu).Ale beriem to aj ja tak,že je zima(je to jeho prvá,takže je asi vyhukaný z toho ) -ale on si zvykne
Pozeral som to Hynku,no ja som mal vizuálne všetko OK ale pre istotu som zobral baterku trochu napojiť na pár hodin na nabíjačku a uvidíme...Veď tým nemám čo pokaziť... -jazdím totiž viac-menej po meste krátke vzdialenosti a to viš...svietiš,štartuješ X-krát denne,tak mu nezaškodí trochu ju zobudiť.Ale pokial bude na tom aute len táto "závada",budem spokojný...