Janoo píše:je to pravda že epica má slabý štvorvalcový motor s vykonom 156 koní mohli tam radšej dať štvovalec ale nevadí.....ja sa osobne teším na novu Epicu s dieslovym motorom ktorý bude mať 150 koní a nižšiu spotrebu ako diesel
Nepi, lebo ked potom pises, fakt ti nikto nerozumie, co si chcel povedat....
(alebo si to po sebe precitaj)
Jo jo diesel úspornější než diesel.... To by se mělo zarámovat. Stejně jako že místo 4válce měli dát radši 4 válec Janooo, máž u mně víkendovej bod za pobavení
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
mozno ze "štvovalec" je viac ako štvorvalec. Asi su tie valce viac naštvane a tak ten motor lepsie taha....
Ma tu vobec este niekto okrem mna Epicu ?
Aby sa nedebatovalo len tak o dojmoch, co napisali nejaky novinari (samozrejme sami pretekari), ale o vlastnych poznatkoch a pocitoch z tohto auta.
Asi nema. Bolo by fajn, keby si s nou dosiel na nejaky (aspon) slovensky zraz, ked bude. Rad by som to kukol, a urcite nielen ja.
Pripadne, mozes sem hodit nejake tvoje pocitove porovnanie s Lacetti? Aj vratane spotreby.
Epica je hlavne velmi tiche auto, o nastartovanom motore sa clovek dozvie len z pohladu na otackomer. Ziadne vibracie, nic, len ticho, kludne sa da rozpravat so spolujazdcom posepky. Aj ludia jazdiaci na A8 V8 boli prekvapeny, ake je to tiche. Zrychlenie oproti Evande je asi take iste, ten 2,5 liter je ale pruznejsi, da sa jazdit od 1200 do 6000 otacok. Oproti Lacetti je to samozrejme vacsie a pohodlnejsie auto. Verzia so 17" gumami je tvrdsia, 16" je taka ista ako Evanda s 15".
Spotreba je velmi nizka. Jazdil som aj s dieslom aj s 2litrovym 6valcom s manualom. Dovolim si tvrdit, ze niet rozdielu v spotrebe medzi 2l dieselom a 2l benzinom s manualom. Oba bez problemov v meste pod sedem litrov. S mojou 2,5kou a automatom jazdim v meste v pohode medzi 7,2-7,7 l. Rekord v meste mam 6,8l, ale to som sa trochu snazil dodrziavat rychlost, az na 1-2 pripady predbehania na plny plyn (120km/h) - nie nie som vrah, bolo to na dialnici v meste... ( tam je normalne 80ka) Na dialnici pri ustalenej 130ke som mal spotrebu 5,9l.
Proste je to normalne pohodlne auto pre pohodlne jazdenie.
Podla mojich skusenosti s dieselom v EPICE by som radsej diesel nekupoval. Ked je studeny, je to traktor, ten zvuk proste k tomu autu nepatri a ten motor ma dost velku turbodieru, cize pri radeni z 1ky na 2ku ma tendenciu zdochnut, treba tam pridat plyn. Mozno to bolo tym, ze som testoval surovy motor, co mal necelych 200km, ale mal som moznost vyskusat rovnako surovu Captivu a tam to bolo ovela lepsie. Udajne tam je novsi SW v riadiacej jednotke, v EPICE ho este nemali. Asi si treba zvyknut, ze kazde rano budeme stahovat updaty z internetu ...
A spotreba je rovnaka, cize nieje ziaden dovod na diesel. Je vsak pravda, ze ten benzin, ked sa s nim jazdi nesetrne sposobom brzda-plyn sa dostane na vyssiu spotrebu ako diesel.
A co sa tyka krutiaceho momentu, nie je dolezity ten na motore, ale ten za stalym prevodom (diesel ma tazsi staly prevod), cize ten tah od nizkych otacok tam je sice o nieco vacsi, ale zdaleka nie taky ako by clovek povedal po porovnani krutiaceho momentu dieselu a benzinu. A pri 4000 otackach je s dieselom koniec, kdezto benzin ide v pohode dalej...
Ta spotreba takto vyzera neskutocne nizka. Nemoze to ten PC ukazovat nejako divne? Ved to by sa vyrovnalo Lacetti 1.6. No ale mozno by naklady na prevadzku vyriesilo LPG - neplanujes?
mzprx píše:Podla mojich skusenosti s dieselom v EPICE by som radsej diesel nekupoval. Ked je studeny, je to traktor, ten zvuk proste k tomu autu nepatri a ten motor ma dost velku turbodieru, cize pri radeni z 1ky na 2ku ma tendenciu zdochnut, treba tam pridat plyn. Mozno to bolo tym, ze som testoval surovy motor, co mal necelych 200km, ale mal som moznost vyskusat rovnako surovu Captivu a tam to bolo ovela lepsie. Udajne tam je novsi SW v riadiacej jednotke, v EPICE ho este nemali. Asi si treba zvyknut, ze kazde rano budeme stahovat updaty z internetu ...
A spotreba je rovnaka, cize nieje ziaden dovod na diesel. Je vsak pravda, ze ten benzin, ked sa s nim jazdi nesetrne sposobom brzda-plyn sa dostane na vyssiu spotrebu ako diesel.
A co sa tyka krutiaceho momentu, nie je dolezity ten na motore, ale ten za stalym prevodom (diesel ma tazsi staly prevod), cize ten tah od nizkych otacok tam je sice o nieco vacsi, ale zdaleka nie taky ako by clovek povedal po porovnani krutiaceho momentu dieselu a benzinu. A pri 4000 otackach je s dieselom koniec, kdezto benzin ide v pohode dalej...
Vzhledem k tomu,že tento motor je od GM a ne z Koreje,tak bych ho doporučil,protože jak je známo motor 1.9CDTi od Opelu,je vlastně 19 JTD od Fiatu a ten předčil i TDi od VW.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Naco LPG ?
Ja mam auto vzdy len 3-4 roky, ked je uctovne odpisane ide prec. Najazdim tak do 20 tis. km rocne, cize naklady na poistne (zakonna + havarijna + cestna dan) su vyssie ako naklady na benzin.... A pri tej spotrebe je to jedno.
Co sa tyka tohom naftaku, ja nespochybnujem kvalitu toho motora medzi ostatnymi naftovymi, ja len tvrdim, ze naftak patri skor do terenneho auta, alebo traktora a nie do tichej limuziny, kde nechcem mat ziadne vibracie a klepot.
To som teda prekvapeny tou spotrebou. S Evandou som sa v meste este pod 10 l nedostal. V zime mam spotrebu aj 12 l. Ked si mal Evandu, aku spotrebu si mal po meste?
Chevrolet Evanda CDX 2.0, olivovostrieborná metalíza.
Predtým Daewoo Nubira I, Skoda 120 GLS
Janoo píše:je to pravda že epica má slabý štvorvalcový motor s vykonom 156 koní mohli tam radšej dať štvovalec ale nevadí.....ja sa osobne teším na novu Epicu s dieslovym motorom ktorý bude mať 150 koní a nižšiu spotrebu ako diesel
Nepi, lebo ked potom pises, fakt ti nikto nerozumie, co si chcel povedat....
(alebo si to po sebe precitaj)
taky mně ta spoteba překvapuje. Naftoň má sice větší krouťák ale zase o 2 válce míň. A jak známo, válce ničim nenahradíš...
Osel a diesel... jak bych... pokud vim, cpali do nich často ISUZU a tak jsou to jedny z nehjorších naftoňů. Teda hlavně starý vectry a Astry. Dneska doufam, že už ne. A GM má cpát do Chevroletů pokud vim nějaký italský VI motory nebo tak nějak, žádnej Fiat.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Krtek píše:taky mně ta spoteba překvapuje. Naftoň má sice větší krouťák ale zase o 2 válce míň. A jak známo, válce ničim nenahradíš...
Osel a diesel... jak bych... pokud vim, cpali do nich často ISUZU a tak jsou to jedny z nehjorších naftoňů. Teda hlavně starý vectry a Astry. Dneska doufam, že už ne. A GM má cpát do Chevroletů pokud vim nějaký italský VI motory nebo tak nějak, žádnej Fiat.
Motory fiatu by som nehanil. Jednak niekto co sa o to viac zaujima pisal ze ked mal fiat financne problemy, predal common rail boshu a ten s nim vo wv urobil kopu parady. Podla 99% ludi je to vsak wv motor . A jtd-cko zatial kto vyskusal ten chvalil.
řikam ISUZU, žádnej Fiat, toho tu nikdo nehaní.
A nevyvinul comonrail pro Bosche ale normální elekronický vstřikování, který prodal přímo VW a ti ho maji jako TDi.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
S Evandou som mal spotrebu tak 8-9L v meste, asi je to aj sposobom jazdy. Jazdim sice pomerne rychlo, ale davam prednost plynulej jazde bez prudkých odpichov. Samozrejme obcas si na semaforoch vychutnám nejaku "vytunenu" Fabiu HTP, co nerozozna Epicu od Avea 1.2 a chce zavodit...
Ale to s celkovou priemernou spotrebou ani velmi nezahybe.
Jazdil som tyzden aj s 2L benzinovou Epicou (manual), ta zerie este menej. A aj s dieselovou Captivou som mal o 2L mensiu spotrebu ako iny (mimochodom aj tak vacsiu ako s mojou EPICOU). Cize asi to nebude vadnym pocitacom. Aj s Evandou som urobil 800km na jednu nadrz (cast po dialnici, cast v kopcoch a v meste). Ale ked na to dojde, nie je problem byt z Bratislavy v Trencine za 1/2 hod a nemat skoro pol nadrze...
V EPICE je 5stupnovy automat, ktory sa prisposobuje stylu jazdy, takze ked mas nohu stale jemne na plyne, radi pri cca. 2000 otackach, ked na to slapnes drzi to do 6000ot. Ked tam mas 2000otacok pri 60ke, das na sekundu nohu dole z plynu a on preradi zo 4ky na 5ku a ides na cca. 1300 otackach dalej 60kou pri minimalnej spotrebe.