Bim-Bam
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Reklama
Ten tranzistor by sice zvládnul ten reprák, ale podle mě nemá čím. To bibam tam dělá asi ten integrovanej obvod, kterej tam nemáš spolu s další bižuterií. Ten konektor, co tam není a je označenej CON1 vypadá i podle umístění na to, že na něm bývá připojenej ten reprák. Jsou u něj další dva tranzistory.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Tak Tě zklamu. Myslel jsem, že to je někde pod krytem volantu. Ten jsem sundal a zjistil, že to znamená sundat ještě kryt pod palubkou a kdoví co ještě. To je na velký rozebírání a na parkovišti a v týhle zimě se to moc nedá.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Asi tě nepotěším, ale toto asi bimbat nedonutíš. Já to měl nedávno rozdělaný protože jsem měl studeňák na kontaktu od cívky repráčku a ten tišťák je v podstatě plně osazenej. Každopádně je tam integráč kterej ty tam nemáš. Ty tam máš jeden transistor kterej rozhodně nemůže "bimbat", i na jednoduchej měnící se zvuk je třeba multivibrátor na kterej potřebuješ transistory dva. A ten bim bam zvuk je produktem nějaké syntézy v tom IO kterej tam zkrátka nemáš. Takže máš s bimbáním smolíka
Bohužel ti nepovím k čemu je vůbec ten jeden transistor co tam máš, možná spíná jen třeba kontrolku nezapnutých pásů nebo nějakou kravinu, bohužel jsem netestoval co "nefunguje" když je ten modul celej odpojenej. Je vidět že soudruzi zas jednou měli šetřící den a něco ošidili. Ale buď rád, Blueovi třeba ušetřili na nesklopitelné lavici
Bohužel ti nepovím k čemu je vůbec ten jeden transistor co tam máš, možná spíná jen třeba kontrolku nezapnutých pásů nebo nějakou kravinu, bohužel jsem netestoval co "nefunguje" když je ten modul celej odpojenej. Je vidět že soudruzi zas jednou měli šetřící den a něco ošidili. Ale buď rád, Blueovi třeba ušetřili na nesklopitelné lavici
Kia Carens 2013 - 1,6 GDi Exclusive
A když pustíš do repráku nízkou frekvenci tak to není "střídavý napětí" ? Při jedné půlvlně se memrána vychýlí dopředu, při druhé dozadu. Ale je to jedno jak zapojíš polaritu repráku. Na to aby se cívka zdeformovala nárazem do magnetu bys musel zvětšit amplitudu signálu, polarita na to vliv nemá.RoSta píše:repráku by to malo byť jedno, lebo zvuk je sínusovka, čiže v podstate "striedavé napätie"...
jedno by to nebolo pri nižších frekvenciách na "basákoch", ktoré majú vyšší zdvih, kde by mohla udrieť cievka membrány o magnet s tým sa zničiť...
a to repro z PC určite nie je "basák"...
Kia Carens 2013 - 1,6 GDi Exclusive
Som vlastne strojár, takže v elektrotechnike som iba samouk, ale keď som si v mladosti vyrábal rôzne zosiky, tak zo zapojení mi vychádzalo, že akustický signál je nesený na jednosmernom napätí, aby nebol ovplyvňovaný... (a to bolo laborovania okolo vyhladenia napájacieho zdroja)
Takže z toho mi vychádza, že nie je jedno, ako je zapojená cievka membrány, pretože magnet je "jednosmerný"...
Takže, ak bude nosné jednosmerné napätie cievky zapojené tak, že bude magnetom priťahovaná, tak sa môže pri nižších kmitočtoch a vyššom zdvihu basového reproduktora stať, že bude cievka pritiahnutá podstatne viac, ako keby to bolo zapojené k uvedenému príkladu opačne...
A potom stačí zväčšiť iba zosilenie - napätie a je o problém viac...
Preto som si vždy zisťoval, keď som mal neodlíšené vodiče, tužkovou baterkou, kedy išla membrána von a tak bol správne zpojený zosik plus na plus a mínus na mínus...
Samozrejme robil som to aj preto, aby som nemal fázový posun medzi ľavým a pravým reprákom...
Podľa mňa to nie je jedno, ale toto celé je aj tak dosť od témy...
Takže z toho mi vychádza, že nie je jedno, ako je zapojená cievka membrány, pretože magnet je "jednosmerný"...
Takže, ak bude nosné jednosmerné napätie cievky zapojené tak, že bude magnetom priťahovaná, tak sa môže pri nižších kmitočtoch a vyššom zdvihu basového reproduktora stať, že bude cievka pritiahnutá podstatne viac, ako keby to bolo zapojené k uvedenému príkladu opačne...
A potom stačí zväčšiť iba zosilenie - napätie a je o problém viac...
Preto som si vždy zisťoval, keď som mal neodlíšené vodiče, tužkovou baterkou, kedy išla membrána von a tak bol správne zpojený zosik plus na plus a mínus na mínus...
Samozrejme robil som to aj preto, aby som nemal fázový posun medzi ľavým a pravým reprákom...
Podľa mňa to nie je jedno, ale toto celé je aj tak dosť od témy...
Řekl bych, že správně to shrnul Mareman, tak jak to tam je, to nikdy bimbat nebude. Mě se to taky zdálo málo osazené a teorie o reproduktorech na tom nic nezmění. Jediné řešení je vrakáč, nebo to oželet a případně vyřešit jinak. Ledaže by to Mareman detailně vyfotil a dalo by se to podle toho dodělat.
Kia Rio 1.25 CVVT COOL
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016
Nubira hatchback 1.6 16v - důvěrně zvaná Cecilka † 29.9.2016