..jo tak to uz potom hej...to taka TATRA 613 sa mohla schovat..Vít, Jiří píše: MĚ po výměně lambdy na neukostřeném motoru to bylo o 6-7litrů víc
TO blaho
..no Lamda sonda je vlastne kyslikove cidlo, teda meria "zostatok kyslika"
vo vyfukovych plynoch..
..
..AK je Sonda OK, tak (urcite mnozstvo kyslika = urcitej hodnote napetia)..
..motor riadi ECU jednotka, teda presnejsie povedanie, bohatost zmesi..
..a jednoducho povedane, davkuje palivo,..
..davkuje ho podla Lamda sondy, a podla "mnozstva vzduchu" - na to je potenciometer na sacej klapke..
..
cize ak je "neake cidlo zle", ECU jednotka bud nema potrebne informacie,
..f tedy bezi "na nudzovy rezim" - nereguluje na "optimalny vykon", emisie a pod"..
alebo dostava skreslene informacie, a ftedy reguluje zle, cize motor bud nema vykon,
..alebo ma vykon ale "zere jak svina"...
..dufam ze jako lajicke visvetlenie to staciii...