divné zvuky - problém s řízením..
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem s Matizem začínal jezdit na už poměrně ojetých Brilantech a neměl jsem problém. Pak jsem přešel na Godd Year GT2 (cca 1200/ks) ve 145/70 a spokojenost. Když jsem občas jel s otcovým Matizem na OEM Kumhách (tuším Season Star nebo tak nějak), tak to byla slušná hrůza - plavalo to v zatáčkách apod. .
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
Já osobně dám na zkušenosti ostatních,kritika může být cílená.Půjdu do těch Barumek,pokud je doporučuješ.shaman píše:Brousek: Mám Barumky 155/65 vepředu, vzadu ještě původní Dunlop. Jsou OK. Stačí si přečíst testy na Matize - všude kritika na origo Hankook gumy - hlučnost a zhoršení jízdních vlastností.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: divné zvuky - problém s řízením..
Dobry den, mam rovnaky problem s vrzganim v prednej naprave, ktore sa prejavuje pri rozbehu do zakruty. Chcel som sa spytat ci ste po case nahodou neprisli na to, o co v naprave islo. Pripadne, ci sa tie divne zvuky nezhorsili. Mne v servise vraveli ze to mozno bude homokineticky klb, ale nie su si isti tak mi to zatial nebudu menit.
Vdaka za radu! Ontkac
Vdaka za radu! Ontkac
shaman píše:Tak i na mého Matízka došlo jaro a rozhodl se zlobit. Už v zimě jsem pozoroval při zatáčení volantem, že nešlo úplně plynule, ale po pomyslných kouscích, jakoby po zubech. No a teď jak se oteplilo, tak když zatočím do rejdu a rozjedu se, tak se ozve takovej divnej zvuk. Zatím to není nic hroznýho, ale pravděpodobně se to bude dále zhoršovat. Máte někdo tip, co by to mohlo být?
Re: divné zvuky - problém s řízením..
Pri plnom vytoceni volantu a rozbehnuti lupoce viac ako ked sa rozbiehas rovno??Tak su klby.Treba kontrolovat sem tam manzety ci niesu dierave.shaman píše:Tak i na mého Matízka došlo jaro a rozhodl se zlobit. Už v zimě jsem pozoroval při zatáčení volantem, že nešlo úplně plynule, ale po pomyslných kouscích, jakoby po zubech. No a teď jak se oteplilo, tak když zatočím do rejdu a rozjedu se, tak se ozve takovej divnej zvuk. Zatím to není nic hroznýho, ale pravděpodobně se to bude dále zhoršovat. Máte někdo tip, co by to mohlo být?
A bude sa to zhorsovat.
Re: pneumatiky
Ja mam 165/65 13 Nankang XR611.(http://www.koleso.com/2683/)Skusam novu znacku co je to zac.A zatialvydra píše:mužete nekdo poradit jaké gumy jsou vhodné(značka a velikost)dekuji
som spokojny.Ale pre bezne pouzivanie doporucujem 155/70 13.Bo165 skru pri plnom nalozeni.
Re: divné zvuky - problém s řízením..
Ano, presne tak, len do zakruty a pri rozbehu vrzgoce, pri brzdeni ci pohupe na nerovnostiach je naprava ticho. Tiez si preto myslim ze to bude nieco s hnacim ustrojenstvom - takze asi ten homokineticky klb (mozno oba, lebo sa to ozyva z oboch stran). Pockam ako dramaticky sa to bude vyvijat. Diky!PAMA píše: Pri plnom vytoceni volantu a rozbehnuti lupoce viac ako ked sa rozbiehas rovno??Tak su klby.Treba kontrolovat sem tam manzety ci niesu dierave. A bude sa to zhorsovat.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon led 08, 2007 21:29
Divný zvuk při zatáčení
Zdravím z Brna,
asi řeším podobný problém co tady psal kolega na začátku diskuze. Při plném (nebo téměř plném) rejdu pod plynem se ozve jasný kovový zvuk-ráz z prostoru přední nápravy. Hlasité klepnutí. Dělá to jen při hodně ostrém zatočení(pravý úhel) a pod plynem. Jak do leva , tak doprava. Mám servo,zdá se být OK,spíš to tipuju na něco s tlumičem? Že by něco povoleného? Rád bych to dal do servisu s přesným popisem závady, ať neplatím za demontáž celýho auta... Neporadí někdo?
Martin, Brno, Matiz r.99.
asi řeším podobný problém co tady psal kolega na začátku diskuze. Při plném (nebo téměř plném) rejdu pod plynem se ozve jasný kovový zvuk-ráz z prostoru přední nápravy. Hlasité klepnutí. Dělá to jen při hodně ostrém zatočení(pravý úhel) a pod plynem. Jak do leva , tak doprava. Mám servo,zdá se být OK,spíš to tipuju na něco s tlumičem? Že by něco povoleného? Rád bych to dal do servisu s přesným popisem závady, ať neplatím za demontáž celýho auta... Neporadí někdo?
Martin, Brno, Matiz r.99.
Re: Divný zvuk při zatáčení
Řekl bych homokinetický klouby.. Já je vysypal skoro úplně a měl jsem oba dva v háji. Jestli jsi z Brna, tak se někdy zastav a mrknem na toMartin Berka píše:Zdravím z Brna,
asi řeším podobný problém co tady psal kolega na začátku diskuze. Při plném (nebo téměř plném) rejdu pod plynem se ozve jasný kovový zvuk-ráz z prostoru přední nápravy. Hlasité klepnutí. Dělá to jen při hodně ostrém zatočení(pravý úhel) a pod plynem. Jak do leva , tak doprava. Mám servo,zdá se být OK,spíš to tipuju na něco s tlumičem? Že by něco povoleného? Rád bych to dal do servisu s přesným popisem závady, ať neplatím za demontáž celýho auta... Neporadí někdo?
Martin, Brno, Matiz r.99.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon led 08, 2007 21:29
Díky za rychlou odpověď, asi to bude ono, dnes mi to říkal další člověk , jen by mne zajímalo, jak moc je to závažná závada(ten člověk říkal, že pokud to nebude klepat stále, zas až moc to nevadí) a kolik může stát výměna (hádám to opravit nepůjde...)
Jsem z Brna, Lesné, určitě bych uvítal kdyby ses na to mrknul (projel)
přijet někam můžu vždy po páté, po práci.
Martin.
Jsem z Brna, Lesné, určitě bych uvítal kdyby ses na to mrknul (projel)
přijet někam můžu vždy po páté, po práci.
Martin.
Homokineticke klby zvyknu skor buchat, nie "vrzgat", ako bolo popisovane o nieco vyssie. Deje sa to len pri rozbehoch auta. Pri rozbehoch smerom rovno sa to neozyva. Zacne to len pri uplne vytocenom rajde a casom sa to zhorsuje, takze zacne casom tlct aj pri menej vytocenych kolesach. Zaroven casom aj narasta sila tlcenia. Ak je napriklad zly h.k. na PP kolese, zacne buchotat aj vtedy, ked su kolesa otocene dolava. Sice slabsie, ale predsa. Ja som s tym tlkotom jazdil cca pol roka na jedno koleso, potom dalsich pol roka na druhom kolese, takze tie zvuky dost poznam. Zvuk je taky dunivy, ako keby sa po hrubsom zeleze buchalo gumovym kladivom. Zvuk sa samozrejme opakuje v zavislosti na rychlosti otacania kolesa a je silnejsi v zavislosti od prudkosti rozbehu auta. Moja skusenost - ak odide h.k. na jendom kolese, skor ci neskor sa ozve aj to druhe. Je to zrejme beznym opotrebenim a preto doporucujem vymenit obidva h.k. , nech je pokoj dalsich X rokov.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ahoj, já jezdil cca 1/2 roku s cvakajícíma kloubama a nic se nedělo, krom toho protivnýho cvakání. Jestli Ti to cvaká zatím slabě, jezdit můžeš, to se nic nestane, ale nesmí to dojít až do té fáze, kdy se uvnitř ten kloub smete úplně, pak se Ti bude jen točit poloosa a budeš stát na místě, jednou to určitě do té fáze dojde, pokud to nevyměníš. Jak bylo řečeno, vyměň rovnou oba dva, ušetříš si tím starosti. Já klouby kupoval v autokelly za cca 1.300,- za kus a jedná se vždy o sadu na jedno kolo, takže v jedné krabičce najdeš: Kloub, manžetu, grafitovou vazelínu a eska pásky na manžetu a novou matici kloubu.Martin Berka píše:Díky za rychlou odpověď, asi to bude ono, dnes mi to říkal další člověk , jen by mne zajímalo, jak moc je to závažná závada(ten člověk říkal, že pokud to nebude klepat stále, zas až moc to nevadí) a kolik může stát výměna (hádám to opravit nepůjde...)
Jsem z Brna, Lesné, určitě bych uvítal kdyby ses na to mrknul (projel)
přijet někam můžu vždy po páté, po práci.
Martin.
Jinak já jsem z Líšně, tak se můžem někdy potkat
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon led 08, 2007 21:29
Díky moc za fundované odpovědi!
Asi to ještě chvíli vydržím a koupím oba dva ty klouby. JE evidentní, že to bude oan závada. Dělá to přesně to, co jste mi napsali. Mám známýho v servisu, co se mýmu Matýskovi věnuje, tak si asi koupím klouby sám a nechám si je tam namontovat. Hádám to vyjde levněji. Jinak v Auto Kelly jsem už kupoval kabely k válcům (překvapilu mě, že byly Made in USA) a maximální spokojenost.
Jinak počítám že do roka dojde i na brzdové kotouče, kope to při brždění jako blázen. A přitom díky tomu, že jsem už při koupi věděl, že je Mates na vlnění kotoučů háklivý, snažil jsem se brzit decentně. Smůla. Nepomohlo to.
Tak ještě jednou díky!
P.S. Kolegu z Líšně tím pádem nebudu otravovat, jsou to 100% ty klouby!
Martin
Asi to ještě chvíli vydržím a koupím oba dva ty klouby. JE evidentní, že to bude oan závada. Dělá to přesně to, co jste mi napsali. Mám známýho v servisu, co se mýmu Matýskovi věnuje, tak si asi koupím klouby sám a nechám si je tam namontovat. Hádám to vyjde levněji. Jinak v Auto Kelly jsem už kupoval kabely k válcům (překvapilu mě, že byly Made in USA) a maximální spokojenost.
Jinak počítám že do roka dojde i na brzdové kotouče, kope to při brždění jako blázen. A přitom díky tomu, že jsem už při koupi věděl, že je Mates na vlnění kotoučů háklivý, snažil jsem se brzit decentně. Smůla. Nepomohlo to.
Tak ještě jednou díky!
P.S. Kolegu z Líšně tím pádem nebudu otravovat, jsou to 100% ty klouby!
Martin
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Je to trochu odbočenie od témy,ale len veľmi nepatrné,ja som zas postrehol v rýchlostiach nad 90 km/h pri ubratí plynu taký vysoký zvuk,kvílivo-kňučavý,skoro ako diferák na Karose ,samozrejme nie až takou intenzitou,nepripisujem tomu,zatiaľ,veľký význam,laždé auto má svoje zvuky,aj charakteristické pazvuky,ale predsa len,chcem sa opýtať skúsenejších matízakarov,či sa s tým už stretli a ak to nie je bežný jav,kde pátrať po príčine a jej odstránení.
Ďakujem
P.S.
Je to možné,aby už bolo počuť diferák (hrušku) po 38.000 km ? Na trbošovi sa začal ozývať po 60.000,škodvky a wartburgy začali "spievať" tak po 75.000,ale niektoré vozy spieval od novoty,najmá kardanové ako moskviš,žiguli a o naklaďakoch a autobusoch s nápravou RÁBA ani nevravím.
Ďakujem
P.S.
Je to možné,aby už bolo počuť diferák (hrušku) po 38.000 km ? Na trbošovi sa začal ozývať po 60.000,škodvky a wartburgy začali "spievať" tak po 75.000,ale niektoré vozy spieval od novoty,najmá kardanové ako moskviš,žiguli a o naklaďakoch a autobusoch s nápravou RÁBA ani nevravím.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Mne sa to začalo tiež ozývať,ten pískavý až škrípavý zvuk pri potočneí volantom vpravo,ale chová sa to normálne. Treba to nejako riešiť,ak áno akým spôsobom,poraďte prosím.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Tak veľmi jednoduchá pomoc,poradil mi to síce majiteľ renaulta,ale dobre.Ak sa nejedná o šelest pridŕhajucich brzodvých platničiek,čo je bežné na autách s diskovývmi brzadami,stretol som sa s tým od Škody 100 až po VW PASSAT,to pískanie až stonanie malo na mojom Matejovi oveľa prozaickejší dôvod.Stačilo nestiekať všetký gumové a prižové časti prednej nápravy silikonovým olejom a bolo po pískaní a vŕzgani...
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L