Jaký svíčky??
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Ono odtrh mohol byt problem volakedy pri kontaktnych zapalovaniach (skodovky a proste starsie auta), kde vysoke napatie nepresahovala 20kV (tusim 14 alebo kolko mali skodovky s motorom vzadu). Na favoritoch je to uz lepsie maju tusim nieco ez 20kV. Ale espero ma cez 30kV (v manuali je tusmi pisane 33kV ale uz si nie som isty) takze si 1.1mm odtrh moze dovolit. Ono cim je vacsi odtrh tym je vacsia sanca zapalenia zmesi. Ak skoci iskra. No a cim je vacsi odtrh tym je mensia sanca ze skoci iskra . Tak si vyber . Preto ako rozumny kompromis pre espero udal vyrobca 1.1mm. Ono to lpg sa az tak velmi nelisi od benzinu aby to bolo treba menit. Prave lpg ma jednu vyhodu a ze nezahadze sviecky, takze ho ide na rozdiel od benzinu lahko odvetrat ak sa auto uchlasta.
Inac ak je vysoke HC a CO tak ti to asi nejde podla lambdy. Ale to by na diagnostike mali zistit. Ja vidim funkcnost lambdy furt pretoze mam lpg krabicku v interieri a vidim ako preblikavaju ledky medzi chudobnou a bohatou, ked to lpg jednotka reguluje.
Inac ak je vysoke HC a CO tak ti to asi nejde podla lambdy. Ale to by na diagnostike mali zistit. Ja vidim funkcnost lambdy furt pretoze mam lpg krabicku v interieri a vidim ako preblikavaju ledky medzi chudobnou a bohatou, ked to lpg jednotka reguluje.
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Výměna svíček - rady pro nezkušeného
Zdravím vás a prosím o rady. Dnes jsem koupil NGK BPR6E pro svoje Espero 2,0. Cena 333 Kč za 4 ks.
Překvapilo mne, když jsem se na stránkách NGK dočetl, že rozteč elektrod si mám nastavit sám?? Beru tedy ppp-ho informaci z této diskuze, a nastavím (resp. zkontroluji) 1,1 mm. Jak očistit závit pro svíčku v hlavě aby mi nenapadal bordel do válce (předpokládám, že prach by nevadil, ale kovové odlomky ano). No a pak jsem si našel utahovací moment pro pr. 14 mm do hliníkové hlavy 18 - 21.6 lb.-ft. a to jsem si převedl na 80 - 96 N, správně? A poslední dotaz: zapalovací kabely při odpojování ze svíčky jakoby trochu "odlomím" do strany?
Překvapilo mne, když jsem se na stránkách NGK dočetl, že rozteč elektrod si mám nastavit sám?? Beru tedy ppp-ho informaci z této diskuze, a nastavím (resp. zkontroluji) 1,1 mm. Jak očistit závit pro svíčku v hlavě aby mi nenapadal bordel do válce (předpokládám, že prach by nevadil, ale kovové odlomky ano). No a pak jsem si našel utahovací moment pro pr. 14 mm do hliníkové hlavy 18 - 21.6 lb.-ft. a to jsem si převedl na 80 - 96 N, správně? A poslední dotaz: zapalovací kabely při odpojování ze svíčky jakoby trochu "odlomím" do strany?
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
Andy píše:taketo som teraz kupil a uvidim ci to nejako pomoze ked ich nahodimpetrm píše:Jasně NGK sou na ty naše korejce celkem dobrý na espero pasujou myslím BPR 6 ES ale nech si to potvrdit od prodávajícího měl by mít samozřejmě katalog
Jedna stala skoro 200 Sk...
Ja som ich dával zarovno LPG a som spokojny na sviečky dosť velka investícia ale radšej takto akoby malo auto strielať že vraj aj to sa stáva
esperko modra metalízka ....pracuje sa na doplnkoch
Re: Výměna svíček - rady pro nezkušeného
Ahoj Honzo když to tak čtu, tak bych ti raději doporučil, aby jsi to nechal někomu udělat, nebo to dej do servisuHonza Beneš píše:Zdravím vás a prosím o rady. Dnes jsem koupil NGK BPR6E pro svoje Espero 2,0. Cena 333 Kč za 4 ks.
Překvapilo mne, když jsem se na stránkách NGK dočetl, že rozteč elektrod si mám nastavit sám?? Beru tedy ppp-ho informaci z této diskuze, a nastavím (resp. zkontroluji) 1,1 mm. Jak očistit závit pro svíčku v hlavě aby mi nenapadal bordel do válce (předpokládám, že prach by nevadil, ale kovové odlomky ano). No a pak jsem si našel utahovací moment pro pr. 14 mm do hliníkové hlavy 18 - 21.6 lb.-ft. a to jsem si převedl na 80 - 96 N, správně? A poslední dotaz: zapalovací kabely při odpojování ze svíčky jakoby trochu "odlomím" do strany?
ps : přijeď k řezníkovi na sraz a vyměníme to ale musíš si koupit i sadu nových kabelů, protože ty starý na 90% utrhneš
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Re: Výměna svíček - rady pro nezkušeného
Jojo očekával jsem, že pobavím. Mám zručnýho souseda, tudíž úplně sám svíčky měnit nebudu. Ale fakt mně zajímá, jak je to se vzdáleností elektrod - kdesi v diskuzi jsem četl, že tuto vzdálenost nastavuje výrobce a je daná podle typu svíčky a nemá se na to šahat a na stránkách NGK píšou, že si to mám nastavit sám - tak jak teda?? To že starý kabely utrhnu soudíš dle jejich stáří (pod kapotu jsi koukal v Baldovci, tj. teoreticky si můžeš pamatovat stav kabelů) nebo dle úrovně mých dotazů??conpet píše:Ahoj Honzo když to tak čtu, tak bych ti raději doporučil, aby jsi to nechal někomu udělat, nebo to dej do servisu
ps : přijeď k řezníkovi na sraz a vyměníme to ale musíš si koupit i sadu nových kabelů, protože ty starý na 90% utrhneš
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
Jojo ty nový kabely dej na nový svíčky. Protože jdou sundávat docela těžko, tak při výměně to prostě nasadíš a vytáhneš až zase budeš měnit svíčky. Jak ho někde trhneš tak je to v pr. dá se to sice jednoduše opravit, ale potom se nesmíš divit že to občas cuká Momentovej klíč jsem nikdy nepotřeboval ( jsem strojař a vím co můžu ) . Bordel před výměnou vyfoukni třeba vzduchem z nějakýho kompresoru. Vzdálenost si nastavíš sám podle spároměrek. Když to bude blbě tak ti to nepůjde za plynem. Hodně štěstí, nic na tom není a nový neutahuj na krev , ale s citem.
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Ještě takovej detail, já dával 3 bodový a na nich se nic nenastavuje
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Zdárek, včera jsem konečně vyměnil, když mi dorazily kabely z Krče. Nakolik jsou to "české" kabely TESLA, tak "kabely" jsou made in USA a v Tesle zřejmě "jen" kompletují s koncovkama(?). Conpete, měl jsi pravdu, jeden starý kabel jsem přerval (č. 2). Nejen, že nešel dolů, ale musel jsem doslova "vykousat" kleštěma tu gumu na koncovce, abych mohl nasadit klíč a vymontovat svíci Nové svíčky měly rozteč 0,9 mm, zvýšil jsem na 1,1 mm. Svíčky jsem dotahoval silou, ale nikoliv na doraz (na krev) - myslím že to je ok. Po výměně jde motor hladce, bez kolísání otáček, i hned po studeném startu. Taky se zlepšila akcelerace. Takže spokojenost. Stálo to 869 Kč (333 svíčky, 451 kabely, 85 poštovné).
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)