Zajetí motoru

Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666

Odpovědět
hladik2
Příspěvky: 112
Registrován: úte črc 20, 2010 17:31
Bydliště: Stará Boleslav

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od hladik2 »

Jeden můj známý vyprávěl o zajíždění auta(tehdy nová Š 105L).předávací technik v mototechně jeho manželce řekl"paní na jedničku tak 20,na dvojku tak 40,na trojku 80 a na čtyřku do stovky.Dáma vyrazila zajíždět nového miláčka způsobem že jela na jedničku a plný plyn 20km a když zařadila dvojku motor vydržel dva kilometry a zadřel se.Bylo po výletě a po motoru.
:P :P :P
Captiva 2.0 crdi/2007/automat
Malaguti Phantom 100
První vozítko Škoda 1100 MB de Luxe,r.v.1969
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jožan
Příspěvky: 259
Registrován: sob čer 18, 2011 10:00
Bydliště: Broumov

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od Jožan »

:lol: :lol: :lol:
To mě připomíná jak po telefonu říkali paní co má dělat s compem,ať tam strčí CD do tý věci jak se vysouvá a hrozně se divila že to není držák na kafe,protože do tý doby to tak používala!!!
Yamaha XJ6 Diversion,Yamaha WR 250R,Chevrolet Orlando 1,8LTZ černá metalíza
lubof
Příspěvky: 29
Registrován: pát črc 01, 2011 21:18

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od lubof »

Aky je rozumny rozsah otacok pri zabiehavani 1,8 benzin? Zatial sa ho snazim drzat medzi 2-3 tis. RPM. Do kopca a pri predbiehani do 3,5, maximalne kusok pod 4 tis. Je to tak dobre? Netrapim tento motor, ked idem po rovinke okolo 2 tis.?
Doteraz som mal totiz Astru G 1,4 Twinport, kde bolo treba tocit trochu viac (pod 2,5 som ho nepustil, radil som nad 3,5), tak neviem, ci jazdit rovnako ako na Astre, alebo radsej menej...

Dakujem...
Orlando 1.8 LT+, strieborna ICE
Uživatelský avatar
pikodrak
Příspěvky: 107
Registrován: úte črc 26, 2011 19:30
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od pikodrak »

lubof píše:Aky je rozumny rozsah otacok pri zabiehavani 1,8 benzin? Zatial sa ho snazim drzat medzi 2-3 tis. RPM. Do kopca a pri predbiehani do 3,5, maximalne kusok pod 4 tis. Je to tak dobre? Netrapim tento motor, ked idem po rovinke okolo 2 tis.?
Doteraz som mal totiz Astru G 1,4 Twinport, kde bolo treba tocit trochu viac (pod 2,5 som ho nepustil, radil som nad 3,5), tak neviem, ci jazdit rovnako ako na Astre, alebo radsej menej...

Dakujem...

Odpoved me taky zajímá, mám najeto 200km a dělám to zatím stejně... dost jezdím město, hlavně město, průměrka 10l :D
Orlando 1.8 benzín LTZ vínová metalíza (koupeno 25.7.2011)
Opel Zafra 1.8 benzin rv2000
Ford Escort 1.6 benzin rv1996
Uživatelský avatar
johnlord
Příspěvky: 322
Registrován: úte čer 28, 2011 17:34
Bydliště: Brníčko u Zábřeha na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od johnlord »

pikodrak píše:
lubof píše:Aky je rozumny rozsah otacok pri zabiehavani 1,8 benzin? Zatial sa ho snazim drzat medzi 2-3 tis. RPM. Do kopca a pri predbiehani do 3,5, maximalne kusok pod 4 tis. Je to tak dobre? Netrapim tento motor, ked idem po rovinke okolo 2 tis.?
Doteraz som mal totiz Astru G 1,4 Twinport, kde bolo treba tocit trochu viac (pod 2,5 som ho nepustil, radil som nad 3,5), tak neviem, ci jazdit rovnako ako na Astre, alebo radsej menej...

Dakujem...

Odpoved me taky zajímá, mám najeto 200km a dělám to zatím stejně... dost jezdím město, hlavně město, průměrka 10l :D


Já jsem zajížděl podobně jak vy, teď mám najeto 2800km, po ujetí 2000km jko mávnutím kouzelného proutku motor ožil a začínám si vychutnávat sílu naplno :-)
V prodejně říkali jezdit tak, jak jste zvyklí.
Orlando 1.8 Eco-Tec benzín LTZ, barva bílá + navigace,

Obrázek
Uživatelský avatar
naky
Příspěvky: 307
Registrován: pát čer 17, 2011 14:28
Bydliště: Praha

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od naky »

Zdravim,
chci se zeptat, co si myslite o zajeti na dalnici - delsi cestu v kuse, az nadejde den kdy mi predaji naftacka, tak planuju vylet do parize, takze cca 1100 km jedna cesta, na zpatecni ceste by slo Orlando uz mozna trochu vic protahnout prez nemecko. Co si o tom myslite?
Kazdopadne nechci motor hned na zacatku oddelat, a chci poradit, jake mam drzet idealni rozmezi otacek zezacatku tech prvnich 1100 km a kolik pak pri ceste zpet?

dik moc za rady!!!
Chevrolet Orlando LTZ 2.0 VCDi 163k + navi MY2012 Europe + EkoChip 177k a 405Nm + VzduchFiltr K&N
Yamaha XVS 1300A MidnightStar
lubof
Příspěvky: 29
Registrován: pát črc 01, 2011 21:18

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od lubof »

naky píše:Zdravim,
chci se zeptat, co si myslite o zajeti na dalnici - delsi cestu v kuse, az nadejde den kdy mi predaji naftacka, tak planuju vylet do parize, takze cca 1100 km jedna cesta, na zpatecni ceste by slo Orlando uz mozna trochu vic protahnout prez nemecko. Co si o tom myslite?
Kazdopadne nechci motor hned na zacatku oddelat, a chci poradit, jake mam drzet idealni rozmezi otacek zezacatku tech prvnich 1100 km a kolik pak pri ceste zpet?

dik moc za rady!!!
No neviem, vacsinou sa odporuca pocas zabehu nejazdit dlho konstantnou rychlostou, zvlast nie vysokou rychlostou po dialnici. Pocas zabehu treba casto radit, menit otacky a zataz. Idealne su skor clenitejsie "okresky"... Tak mi opakovali vzdy, ked som kupoval nove auto, bez ohladu na znacku...
Orlando 1.8 LT+, strieborna ICE
Uživatelský avatar
peterv
Příspěvky: 220
Registrován: sob črc 02, 2011 13:33
Bydliště: Michalovce

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od peterv »

Ahojte,

netreba toľko špekulovať, 1000-1500km jazdiť s kľudom, pokiaľ sa dá mimo diaľnic, dlhodobo nedržať konštantnú rýchlosť, vyhýbať sa vysokým otáčkam (nad 5 tis.). Potom možte ísť bez obáv po diaľnici (aj nemeckej) na kraj sveta :D

Peter
Škoda 130 Rapid
Škoda Fabia Combi 1.4 16V
Škoda Fabia Combi II 1.6 16V
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ biela
Obrázek
Uživatelský avatar
pikodrak
Příspěvky: 107
Registrován: úte črc 26, 2011 19:30
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od pikodrak »

Já zajíždím takto (benzín 1.8)
0-800km - 2000-3000 ot (max)
800 - 2000 - 2000-4000 (při rozjezdu ho nechávám standardně do 3500)

a pak se uvidí :D (zatím mám najeto 1300) :D
Orlando 1.8 benzín LTZ vínová metalíza (koupeno 25.7.2011)
Opel Zafra 1.8 benzin rv2000
Ford Escort 1.6 benzin rv1996
Uživatelský avatar
naky
Příspěvky: 307
Registrován: pát čer 17, 2011 14:28
Bydliště: Praha

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od naky »

a jak na naftu?
nove auto jsem jeste nikdy predtim nemel, tak nevim jak na to a nechci hned ze zacatku neco posrat :-)
popravde nove auto teda jeste ani nemam.. ale snad bude uz brzy...
Chevrolet Orlando LTZ 2.0 VCDi 163k + navi MY2012 Europe + EkoChip 177k a 405Nm + VzduchFiltr K&N
Yamaha XVS 1300A MidnightStar
Uživatelský avatar
pikodrak
Příspěvky: 107
Registrován: úte črc 26, 2011 19:30
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od pikodrak »

Tak jsem dozajel (cca 1600 - 1800) v okoli Liberce (serpentiny) bez dalnicni znamky (orpavdu same okrsky do kopce, serpentiny apod). A motor na 1800 pekne oziva :D :D :D
Orlando 1.8 benzín LTZ vínová metalíza (koupeno 25.7.2011)
Opel Zafra 1.8 benzin rv2000
Ford Escort 1.6 benzin rv1996
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od smire666 »

No mne motor ešte neožil ( nabehaných ešte len 720 km ). Celý víkend som ale
točil kilometre ( Žitný ostrov, Györ ) a spotreba už nie 8 ale 7,6 a to som motor
netrápil, pekne do 3000 ot. ;)
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Sajner
Příspěvky: 235
Registrován: ned dub 03, 2011 13:16

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od Sajner »

ja mam taku otazku, ktora mi vrta hlavou.
ked na tom aute jazdim kazdy den, tak ako zistim, ze uz motor je zabehnuty? podla mna ta zmena je postupna a nastava nebadane, takze nemam ako zistit, kedy uz motor je zabehnuty. ja som na orlande najazdil uz 14300 km a fakt nemam pocit, ze jazdi inak ako ked bolo nove. keby som na nom jazdil povedzme prvy mesiac a potom mi ho daju do ruk o 3 mesiace, tak mozno by som ten rozdiel hned vedel posudit, ale ked to auto mam kazdy den v ruke, tak si tu zmenu vobec neuvedomim.
aky je vas nazor?
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od Krtek »

To neřeš... já zajížděl 2 nový auta. Feldu a Nubiru. Ani u jednoho jsem to nepoznal jak na změně v jízdě ani ve spotřebě. naopak jak auta stárnou, spotřeba mi stoupá. Podle mně je to "zajetí" takovej placebo efekt. Stpíš se během tý doby zajede řidič a přestane auto trápit a naučí se jak a kdy řadit.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
smire666
Příspěvky: 4087
Registrován: stř srp 17, 2011 20:24
Bydliště: Bratislava IV.

Re: Zajetí motoru

Příspěvek od smire666 »

Tak to je výborná otázka. Celé je to hlavne o tom, aby si súčiastky v motore
( hlavne piesty a valce ) do seba "sadli," čo sa postupne prejavuje na spotrebe a
dynamike. Ale k veci: podľa toho, čo tu bolo popísané, to býva okolo 2-3000 km.
Kolega však vraví ( robil aj vo vývoji v TAZ-ke ), že celkový zábeh
môže trvať do 20-30000 kilometrov...
Chevrolet Orlando LT benzín, olympic white
EAGLE SQUADRON
Portal-Orlando-Forum.de ( premium Mitglied )
Odpovědět

Zpět na „Orlando - Motory“