Orlando recenze
Moderátoři: Blue Lanos, mzprx, smire666
- johnlord
- Příspěvky: 322
- Registrován: úte čer 28, 2011 17:34
- Bydliště: Brníčko u Zábřeha na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orlando recenze
Hezká recenze, máme zhruby stejné pocity. Mimochodem roleta také leží v garáži
Co se týče místa, přešel jsem z Ford Focus, kufr tam sice byl o něco větší, ale i tak
mi postačí. Na výlety většinou jezdíme v šesti a kočár, což bez problémů zvládneme a svoje
věci tam vždycky naložím. Provozuji hudební produkci a podmínkou bylo, že když aparaturu naložím do kufru Orlanda,
Ford půjde z baráku. Jak myslíte, že to dopadlo
Co se týče místa, přešel jsem z Ford Focus, kufr tam sice byl o něco větší, ale i tak
mi postačí. Na výlety většinou jezdíme v šesti a kočár, což bez problémů zvládneme a svoje
věci tam vždycky naložím. Provozuji hudební produkci a podmínkou bylo, že když aparaturu naložím do kufru Orlanda,
Ford půjde z baráku. Jak myslíte, že to dopadlo
- Přílohy
-
- 110730_152718.jpg (150.03 KiB) Zobrazeno 5127 x
-
- 110730_152707.jpg (181.23 KiB) Zobrazeno 5127 x
-
- 110730_152655.jpg (148.57 KiB) Zobrazeno 5127 x
- Reklama
- Marlboroman
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon črc 25, 2011 13:18
- Bydliště: Kadaň
Re: Orlando recenze
Super poznatky...když jsem to teď četl, ještě mne napadlo, zda by někdo mohl změřit rozmery (s/v) otvoru pro nakládání když se otevřou pate dveře.
Předem díky
Marlboroman
Předem díky
Marlboroman
Chevrolet Orlando 2.0 VCDi 120kw; LTZ White - 2012-....
Honda Civic 5D 2.2 i-CTDI 103kw; Black - 2008-....
Daewoo Lanos 1.5 - 1999-2010
Honda Civic 5D 2.2 i-CTDI 103kw; Black - 2008-....
Daewoo Lanos 1.5 - 1999-2010
Re: Orlando recenze
Souhlasím s tebou. Žádný dravec to není. Já měl Renault Megane 1.6 a je to zhruba stejné možná horší. Snad se zajede a bude lepší, ale je to těžší auto. Mů další poznatek je ten, že mi vadí středový tunel při řízení, přesněji pravé noze. Docela vyčnívá a pořád mám nohu opřenou a při delší jízdě je to už nepříjemné. Já mám 187 cm, žena je menší a ta ten problém nemám. Pak jsem přišel na to,že asi nefunguje jinde zmiňovaný alarm na vnitřní pohyb v autě při zamčení. Pak jsem hned vypnul zapínání světlometů při odemykání, zbytečně to vybijí bateku.
Zdeke. Orlando 1.8 LTZ, černá matelíza. Liberec
Re: Orlando recenze
Jo, to vypadá že se tam přece jen něco vejdejohnlord píše:Hezká recenze, máme zhruby stejné pocity. Mimochodem roleta také leží v garáži
Co se týče místa, přešel jsem z Ford Focus, kufr tam sice byl o něco větší, ale i tak
mi postačí. Na výlety většinou jezdíme v šesti a kočár, což bez problémů zvládneme a svoje
věci tam vždycky naložím. Provozuji hudební produkci a podmínkou bylo, že když aparaturu naložím do kufru Orlanda,
Ford půjde z baráku. Jak myslíte, že to dopadlo
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Orlando recenze
Toho středovýho tunelu jsem se podle fotek a recenzí taky trošku obával, ale je to v pohodě. Je to daný asi taky mojí vejškou (178 cm) a možná i seřízením sedačky (docela přizvednutá) - mě osobně vůbec nepřekáží...zdeke píše:Souhlasím s tebou. Žádný dravec to není. Já měl Renault Megane 1.6 a je to zhruba stejné možná horší. Snad se zajede a bude lepší, ale je to těžší auto. Mů další poznatek je ten, že mi vadí středový tunel při řízení, přesněji pravé noze. Docela vyčnívá a pořád mám nohu opřenou a při delší jízdě je to už nepříjemné. Já mám 187 cm, žena je menší a ta ten problém nemám. Pak jsem přišel na to,že asi nefunguje jinde zmiňovaný alarm na vnitřní pohyb v autě při zamčení. Pak jsem hned vypnul zapínání světlometů při odemykání, zbytečně to vybijí bateku.
Chevrolet Orlando 1.8 LT+ '11, pewter grey
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
dříve - Mondeo III 2.0 TDDi kombi '01, ještě dříve - Renault R21 GTS '91, ještě dříve - ...
Suzuki AN400 Burgman '99
Re: Orlando recenze
Ja mám pri rovnakej výške sedadlo úplne dole a stredový tunel ma netrápi
Peter
dadif:
Toho středovýho tunelu jsem se podle fotek a recenzí taky trošku obával, ale je to v pohodě. Je to daný asi taky mojí vejškou (178 cm) a možná i seřízením sedačky (docela přizvednutá) - mě osobně vůbec nepřekáží...[/quote]
Peter
dadif:
Toho středovýho tunelu jsem se podle fotek a recenzí taky trošku obával, ale je to v pohodě. Je to daný asi taky mojí vejškou (178 cm) a možná i seřízením sedačky (docela přizvednutá) - mě osobně vůbec nepřekáží...[/quote]
Re: Orlando recenze
Je potřeba si sednout do koncernového vozu (Fabia) a pak hodnotit Orlando
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
- johnlord
- Příspěvky: 322
- Registrován: úte čer 28, 2011 17:34
- Bydliště: Brníčko u Zábřeha na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orlando recenze
inza píše:Je potřeba si sednout do koncernového vozu (Fabia) a pak hodnotit Orlando
Jak to myslíš ?
Re: Orlando recenze
Ohledně středového tunelu - už se těším až tu Orlando bude a budu moci napsat recenzi ne jen z párhodinového ježdění předváděčkama.
Středový tunel (respektive hrana palubní desky) totiž bývá obehraná písnička v testech většiny koncernových modelů. Já s tím skoro nikdy problém neměl - sedím na "dlouhé nohy", tedy moje koleno se žádné hrany nikdy nedotýkalo. V Orlandu je tolik možností nastavení sedačky - dlouhé nohy / vysoký posez / nízký - sportovní posez / hodně u volantu atd. že si snad každý přijde na své. V rámci možností je třeba dobré se naučit jezdit i jinak, než přimáčknutý na volant.
Středový tunel (respektive hrana palubní desky) totiž bývá obehraná písnička v testech většiny koncernových modelů. Já s tím skoro nikdy problém neměl - sedím na "dlouhé nohy", tedy moje koleno se žádné hrany nikdy nedotýkalo. V Orlandu je tolik možností nastavení sedačky - dlouhé nohy / vysoký posez / nízký - sportovní posez / hodně u volantu atd. že si snad každý přijde na své. V rámci možností je třeba dobré se naučit jezdit i jinak, než přimáčknutý na volant.
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Orlando recenze
Dnes jsem se svým Orlem překročil 3000 najetých km. Spotřeba klesla na 8,2 l/100 km a co se týký pohodlí jsem spokojen. Je pravda, že když po týdnu sednu do Orla, tak po 20 km mě začne tlačit koleno o středový panel (moje výška 189 cm), ale po ujetí dalších 50 km o panelu nevím a nic mě netlačí. Dnes jsem jel 250 km po okreskách na táborsku a velká spokojenost. Nic nevrže, auto se v zatáčkách nenahýbá a drží jako přibité. Bohužel žádného kolegu Orla jsme nepotkali
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ
Re: Orlando recenze
Máme podobnou výšku, jak máš nastavenou sedačku? Vzdálenost od pedálů a výška...? Já ji vždy měl co nejníže a k tomu jsem ji musel o 1 zoubek posunout k pedálům...
Chevrolet Orlando 1.8 AT6 MY2014 LTZ + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Honda Accord Tourer 2.4 VTEC AT 2007 140kW + LPG
Re: Orlando recenze
u mna isla roleta prec hned prvy den a teraz je v pivnici
stredovy tunel - vobec mi nevadi. najdlhsiu trasu mam za sebou 600 km. skor mi vadi, ze nemam tempomat
sedadlo mam nastavene takmer najvyssie a posunute dozadu tak, aby som na volant dociahol vystretymi rukami (kdesi som cital, ze je to idealna vzdialenost od volantu pre pripad narazu) - moja vyska je 188 cm
stredovy tunel - vobec mi nevadi. najdlhsiu trasu mam za sebou 600 km. skor mi vadi, ze nemam tempomat
sedadlo mam nastavene takmer najvyssie a posunute dozadu tak, aby som na volant dociahol vystretymi rukami (kdesi som cital, ze je to idealna vzdialenost od volantu pre pripad narazu) - moja vyska je 188 cm
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Re: Orlando recenze
som velmi rad, ze niekto rozmysla podobne ako ja. lezu mi na nervy vsetky tie recenzie aut, kde novinar neustale porovnava auto s inymi modelmi. ale neexistuje jedina recenzia pre takych ludi, ktori kupuju nove auto prvykrat a nemaju s cim porovnavat.dadif píše:A tady jsou moje osobní první postřehy s Orlandem.
Na úvod bych asi měl říct, že je to moje první nové auto a kromě služebních jsem toho s novými auty nikdy moc nenajezdil, proto, přes veškerou snahu, nemusí být některé moje názory úplně objektivní. Svou roli hraje možná i nadšení z nového auta a fakt, že nejsem velký hnidopich a rozmlsaný motoristický novinář…
Pravdou také je, že mám za sebou zatím asi jen 200 km, takže mě, prosím, berte s rezervou…
Co se týká vzhledu, o tom už bylo asi napsáno hodně. Pravda bude nejspíš taková, že někomu se prostě vůbec nelíbí a nikdy by si ho nekoupil a někomu (například mě) se líbí naopak hodně a byla to láska na první pohled . No a nějaká menší skupinka by se se vzhledem smířila - díky ceně. Ale jak už jsem napsal, mně se prostě Orlando líbilo hned, jak jsem ho poprvé uviděl na netu. Je to zkrátka něco, co zatím v téhle kategorii nikdo neudělal. A právě tvar klasických malých MPVček s jednoprostorovou bezčumákovou karoserií mě nikdy moc neučaroval, skousnul bych možná Zafiru. Ani 5008 nebo Grand Scenic, i když náznak čumáku mají, mě příliš neoslovují, celkový tvar je takový nějaký divný. Orlando má zkrátka podle mého názoru perfektní proporce!
Provedení a uspořádání interiéru je do značné míry otázkou vkusu a taky toho, na co byl člověk zvyklý z předešlého auta. Na některé věci si budu muset taky asi trochu zvykat (např. ovládání klimatizace), ale že by bylo uspořádání vyloženě neergonomické (jak jsem se dočetl v jedné recenzi), to bych si tvrdit netroufal. Naopak musím říci, že mi většina věcí vyhovuje perfektně. Parádní je podsvícení přístrojů a tlačítek, nastavitelná intenzita i logika jejich rozsvícení nebo nerozsvícení. Rádio také dobré, nejsem nějaký diskofil, takže pro mě a rodinu naprosto dostačující. Kvalita zpracování interiéru je myslím hodně slušná, rozhodně mi zatím nikde nic nevrže ani nedrnčí, slícování plastů taky OK. A tvrdé plasty? Pro mě absolutně žádný problém, jejich zpracování je výborné, povrch na omak příjemný a vzhledově působí velice dobře. Na Mondeu bylo měkčených plastů dost, ale že bych si jich nějak užil? Přístrojovku neohmatávám, neolizuju, nelehám si na ní…
Sedačky musím zatím také pochválit, uvidíme po nějaké delší cestě. Zatím na mě ale působí dobře, jsou příjemně tuhé i tvarované. Pásy jsou krásně měkké a příliš neškrtí. Seřízení sedaček optimální, polohu jsem si našel snadno. To samé volant. A že pro sklápění opěradla není kolečko ale páka, já osobně vítám - neznám nic otravnějšího, než při pokládání opěradla (např. když čekám v autě před obchodem na manželku, ne na lesní cestě… ) kroutit minutu kolečkem a potom zase zpět. Vzhledem ke svojí výšce (178 cm) jsem si mohl dovolit sedačku přizvednout, což mi vyhovuje a je to pro mě proti Mondeu příjemná změna – tady mám parádní nadhled, tam jsem měl pocit, že dřu zadkem silnici… Právě díky postavení předních sedaček výš, není potřeba jejich posunutí tolik dozadu a na druhé řadě je díky tomu opravdu spousta místa. A také díky vyššímu posedu bych řekl, že i víc než v Mondeu (asi ne na šířku). O třetí řadě už se taky napsalo hodně – já tvrdím, že dvousetkilometrový výlet bych tam s přehledem vydržel, takže jako možnost přepravy dalších dvou pasažérů naprosto dostačující, ani my je nebudeme používat pravidelně a běžně, ale jsou tam!
Velikost kufru - to je relativní. Není obří, to je pravda, není ani tak velký, jak by mohl vzhledem k velikosti auta být, to je také pravda (5ti místná alternativa by někomu asi mohla vyhovovat víc, no ale smůla, můj případ to není…). A při sedmi pasažérech už je to opravdu jen na výlet. Ale když budu potřebovat odvézt něco velkého, tak v sedmi pro to nepojedu. Takže moje hodnocení – stačí, a to bohatě. K čemu bych výtku měl (ale je mi jasné, že to asi jinak udělat nešlo) je roleta. Pokud jí v kufru budu mít a přijde zrovna potřeba jet v sedmi, není opravdu moc kam ji dát. Pod nohy těm v druhé řadě?! Takže bude asi odpočívat v garáži… Navíc roleta také souvisí s kritizovanou „papírovou“ velikostí kufru. Kvůli oknu v pátých dveřích, které je dost vykrojené dolů, je umístěná poměrně nízko, a tím určitě snižuje právě udávaný objem (k horní hraně sedaček druhé řady zbývá odhadem 20 cm – to by ještě pěkných pár litrů přidalo…).
A jízda? Jak jsem už zmínil na začátku, najeto mám zatím cca 200 km, takže na větší hodnocení je ještě čas, ale první dojmy si snad dovolit můžu. Mám 1.8 benzín a je pravdou, že na trhání asfaltu a rekordů to nebude a v plném obsazení nebo naložení se asi bude v kopcích trochu zadýchávat, ale já mu to odpustím. Na překročení maximálních povolených rychlostí rozhodně má, pokud budete nutně potřebovat být svižní, bude to chtít více plynu. To se samozřejmě projeví na spotřebě. Jelikož já jsem už po pár letech v roli otce řidič ukázněný a většinou i umírněný, není pro mě nižší dynamika benzínu oproti dieslu žádným problémem. Co se týká hlučnosti, tak i tady v rámci objektivnosti musím říct, že diesel má asi navrch. Ne že by byl benzín hlučný, v „rozumných“ otáčkách jen ševelí, se vzrůstajícími otáčkami ale hluk začíná narůstat. Na druhou stranu mi ale zní celkem příjemně, takže i toto odpouštím (navíc, ve srovnání s mým dieselovým Mondeem je to tichošlápek!). Ještě zmíním diskutovanou kontrolku řazení (shift) – minimálně teď po novu, při zajíždění, se jí rozhodně řídit nebudu, připadalo by mi to jako trápení. Párkrát už jsem si všimnul, že ihned po přeřazení z 3 na 4 už mi indikovala další přeřazení… Ke spotřebě zatím mohu říci toto – cesta od dealera domů (115 km, Slavkov u Brna - Jihlava) volným tempem, po staré silnici, dálnice jen 10 km, jsem se dostal na 7,5 l, ale musel jsem se opravdu snažit (dal jsem si takové malé osobní předsevzetí… ). Zbytek do zmiňovaných 200 km popojíždění po městě (chlubení rodině a kamarádům… ) a jsem na 7,8 l. Předpokládám ale, že dlouhodobě to bude asi něco malinko přes 8 litrů, můj skromný odhad je (při mém stylu jízdy a minimálním užívání dálnice) tak do 8,5 l / 100 km.
Závěrem zatím mohu dodat asi jen toto – osobně jsem byl připravený na více kompromisů, které budu muset u auta ne příliš uznávané značky „skousnout“. Trochu jsem se obával, že po přechodu z Mondea budu v některých ohledech muset přimhuřovat oči, ale opak je pravdou! Je vidět, že Korejci za 10 let, která tato dvě auta dělí, udělali hodně velký pokrok a obecně také to, na co jsme byli zvyklí z vyšší třídy před 10ti lety, se dneska už dostalo i do tříd nižších, takže můžu říci, že pokud se neobjeví (jako že doufám, že ne) nějaký zásadní problém, tak mi Orlando poskytuje v podstatě všechno, na co jsem si zvyknul v Mondeu, navíc vše v novém a se zárukou. Zkrátka jsem zatím vyloženě nadšený a velice mile překvapený.
S přibývajícími zkušenostmi a novými poznatky se rád podělím.
dadif
a vysoko s tebou suhlasim ohladne plastov - neosahavam, neolizujem a nelezim na nich. tym padom je mi srdecne jedno, ci su drevene, kovove alebo plastove
ja mam najazdenych 10700 km a zaznamenal som prve rezonancie - rezonuje mi plast na stredovom stlpiku na boku odkial ide bezpecnostny pas pre vodica. takze mi to tam vrzuka za lavym uchom. rozmyslam ako to spravit aby sa to nehybalo - ten plast je totiz uplne uvolneny a da sa s nim pohybovat.
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Re: Orlando recenze
Chevrolet Orlando, LT plus 2,0 diesel 120 kW, strieborne
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Opel Astra G Caravan, 1,6 benzin automat, 74 kW, sedy - rok vyroby 1999, kupeny v roku 2007 v AAA
Trabant 601 Combi, 19 kW, biely
Nitra
Re: Orlando recenze
inza píše:Máme podobnou výšku, jak máš nastavenou sedačku? Vzdálenost od pedálů a výška...? Já ji vždy měl co nejníže a k tomu jsem ji musel o 1 zoubek posunout k pedálům...
To neřeš, každý sedíme jinak. Já mám sedačku co nejvýš a ruce mírně pokrčené. Volant mám také co nejvýš a co nejdál od sebe. Chce si to vyzkoušet v různých polohách a pak používat tu, co nejvíc vyhovuje . Jezdím střídavě ještě dalšími dvěma auty, tak to fakt moc neřeším.
Chevrolet Orlando 1,8 LTZ