výmena oleja - ktorý olej matízkový najviac chutná?
Moderátor: Blue Lanos
Tak byla by škoda jezdit celou zimu se špatně řadícím autem za studena né jestli ti ty prachy nerozhodí rodinný rozpočet na příští rok:lol: tak bych neváhal a nechal ho vyměnit
To Ondráš : možná jak se neustále množí stížnosti na řazení tak třeba myslí že to vyřeší výměny oleje ale bohužel tam dávaj pořád normální . Jeden čas smemuseli brát oleje balené originál jako Daewoo a tam byl převodový olej 80 a ten když sme někam nalili to se teprve nedalo řadit
To Ondráš : možná jak se neustále množí stížnosti na řazení tak třeba myslí že to vyřeší výměny oleje ale bohužel tam dávaj pořád normální . Jeden čas smemuseli brát oleje balené originál jako Daewoo a tam byl převodový olej 80 a ten když sme někam nalili to se teprve nedalo řadit
- Reklama
mrzí mě že jsem si nenapsal typ oleje který jsem já nalil do převodovky,ale mohu všem jen doporučit pouze kvalitní olej a pokud možná ten nejkvalitnější.Dříve když jsem měl olej (orig.servis) řazení šlo celkem špatně,hlavně s trojky na dvojku,že jsem radši používal klasický meziplyn.Potom jse si již po 45000 km měnil olej sám a vím že byl od ESSA a stál hodně přes 170 Kč/litr.Od té doby řazení chodí o 80% lépe a jedno jestli je zima či teplo.Na převodovce se nevyplatí šetřit,protože ta se Korejcům moc nepovedla,co do přesnosti.
Další závada která může být příčinou špatného řazení,jsou vytahaná lanka mezi řadící pákou a převodovkou.Na vině je hlavně drsné zacházení s řadící pákou.Na řazení se musí lehce a s citem.
Další závada která může být příčinou špatného řazení,jsou vytahaná lanka mezi řadící pákou a převodovkou.Na vině je hlavně drsné zacházení s řadící pákou.Na řazení se musí lehce a s citem.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Dobrý olej je Titan Fuchs CFE s molibdenem MOS4. mám ho jak v motoru , tak v převodovce .
Řazení je lepší tak o 50% a hlavně se minimalizuje opotřebení tou přísadou molibdenu . V motoru vydrží i 30 tisíc, já ho měním po 20 t. , ale v 10 měním filtr a doleju, jinak nedolívám celých 20t nic. Motor je podstatně tišší. Výrobce ho doporučuje jako motorák i převoďák .
Řazení je lepší tak o 50% a hlavně se minimalizuje opotřebení tou přísadou molibdenu . V motoru vydrží i 30 tisíc, já ho měním po 20 t. , ale v 10 měním filtr a doleju, jinak nedolívám celých 20t nic. Motor je podstatně tišší. Výrobce ho doporučuje jako motorák i převoďák .
Tak jsem tam chtěl hodit odkaz a nějak se to zamotalo ????
Takže : www.fuchsoil.cz
Takže : www.fuchsoil.cz
Napoprvé se to nepovedlo, tak snad teď už to bude fachčit..
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
Tak to sem netušil že se dá použít i jako převoďák jinak oleje Fuchs používáme u nás v servisu do všech aut a tenhle lijeme do už většinou dost zničenejch motorů aby ještě chvíli jezdily a zdá se že to funguje . Jinak specialitou tohohle oleje je to, že vypadá jako silně vyjetej olej z nějakýho starýho dieselu a ještě mě dostalo když sem jednou dělal převodovku v Hondě Civic a tam patří do převodovky olej 10W 40 klasická polosyntetika do motoruTomáš píše:TITAN CFE MC
SAE 10W-40
Super univerzální lehkoběžný olej typu MC s obsahem MoS2 pro zvláště vysokou ochranu proti opotřebení.
Extrémně snižuje tření, tlumí hluk při plném výkonu. Snižuje spotřebu oleje i paliva.
ACEA E3/B3/A3
API CG-4/SJ
Tak to budu muset taky použít. Když naleju novej olej hrozně mě nervuje, jak se mění v černou břečku. Když Petrm říká, že vypadá jako vyjetej olej ze starýho dýzlu, tak ho tam naleju a bude furt stejnej. Hurá už žádný výčitky a stres! A nechám ho tam 30000km!:lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
btw: prijde mi, ze olej v motoru postupne tmavne - je to normalni? ted uz bych tam mel mit olej na dalsich patnact tisic kilometru a ze zvyku to obcas kontroluju, ctrnact dni po vymenene svetly, nyni uz do hneda ...Richard píše:Tak to budu muset taky použít. Když naleju novej olej hrozně mě nervuje, jak se mění v černou břečku. Když Petrm říká, že vypadá jako vyjetej olej ze starýho dýzlu, tak ho tam naleju a bude furt stejnej. Hurá už žádný výčitky a stres! A nechám ho tam 30000km!:lol: