Matiz vs. Žigul
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Rychlosti při nárazu se samozřejmě sčítají, ale je nutné brát v úvahu deformovatelnost předmětu. Tedy zjednodušeně náraz Matizem v 50km/h do stojícího Matize znamená menší deformaci než náraz do zdi. Bude cca stejná jako náraz ve 25km/h do zdi. Tohle je věčné téma a kdekoli se debatuje o crashtestech a nárazech aut je z toho pěkný flejm .
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
No když ten před tebou pojede 20 a ty 50, je to menší zež ve 30 do zdi protože auto se deformuje kdežto zed ne a jedoucí auto popostrčíš docela snadnoTomáš píše:A to mi chcete tvrdit , že když narazím zezadu do jedoucího auta, že se rychlosti zase odčítají ? Podle jakýho vzorečku?? Myslím, že při čelním střetu se rychlosti nikdy NESČÍTAJÍ !!!! Jde o energii ale rychlost je taková , jakou to do někoho praštíš, ta se nemění.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Nemění, ale pohlcuje se deformací obou účastníků, což se u zdi tvrdit nedá, resp. zeď se deformuje řádově méně.Tomáš píše:Jde o energii ale rychlost je taková , jakou to do někoho praštíš, ta se nemění.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
FYzika
Pri narazu je rozhodujici fyzikalni velicinou moment hybnosti telesa, viz nize:
Hybnost tělesa
m… hmotnost tělesa
F… síla působí na těleso
v… dosažená rychlost tělesa
t… čas po, kterým působila síla na těleso
F= a*m
F= v/t*m
F * t = m * v
impuls hybnosti síly tělesa
Jestliže síla působí určitou dobu na těleso uděluje tělesu tzv. hybnost. Hybnost je fyzikální veličina definována jako součin hmotnosti a okamžité rychlosti. Hybnost je vektorová veličina, která má v daném okamžiku směr okamžité rychlosti.
p= m*v p…hybnost tělesa
p= m*v p, v …vektorové veličiny
/p/= kg * m/s= kg*m*s-1
Jiné vyjádřené zákona síly:
a= Δv/Δt * m=Δp/Δt →!!! F = Δp/Δt !!!
Nejsem povolanim fyzik, ale na popis tohoto deje (narazu dvou teles) staci znalosti fyziky v rozsahu stredoskolskeho uciva. Ovsem musel jsem si pamet osvezit chvilkou cteni...
Takze je dulezita jak okamzita rychlost, tak hmotnost teles pri narazu a take mira deformace (pohlceni kineticke energie teles. Takze z toho vyplyva, ze pokud by do sebe narazila 2 idealne stejna vozidla, stejne hmotnosti, stejnou rychlosti jedouci, se stejnou deformovatelnosti, presne v ose obou vozidel, efekt by byl stejny, jako kdyby kazde ze zminenych vozidel narazilo stejnou rychlosti do pevne, nedeformovatelne prekazky. Tady je logika neuprosna, uplatneni scitani rychlosti v praxi je castym omylem. Ale rychlosti obou vozidel pochopitelne maji na vysledek po narazu zasadni vliv.
Pro jistotu jsem se jeste mrkl na http://www.fpf.slu.cz/~hle10uf/tm/lectu ... ode46.html,
zde je to popsane matematickym modelem do vsech podrobnosti vcetne moznych rotaci atd... (ale tady jsem uz tapal, holt hodne roku ze skoly...)
Jinak daewoo jsem dosud nemel, ale jdu na prezentaci Lacceti, tvarove se mi moc libi a pry za cenu 350.000,- je vybaven snad vsim.
Hybnost tělesa
m… hmotnost tělesa
F… síla působí na těleso
v… dosažená rychlost tělesa
t… čas po, kterým působila síla na těleso
F= a*m
F= v/t*m
F * t = m * v
impuls hybnosti síly tělesa
Jestliže síla působí určitou dobu na těleso uděluje tělesu tzv. hybnost. Hybnost je fyzikální veličina definována jako součin hmotnosti a okamžité rychlosti. Hybnost je vektorová veličina, která má v daném okamžiku směr okamžité rychlosti.
p= m*v p…hybnost tělesa
p= m*v p, v …vektorové veličiny
/p/= kg * m/s= kg*m*s-1
Jiné vyjádřené zákona síly:
a= Δv/Δt * m=Δp/Δt →!!! F = Δp/Δt !!!
Nejsem povolanim fyzik, ale na popis tohoto deje (narazu dvou teles) staci znalosti fyziky v rozsahu stredoskolskeho uciva. Ovsem musel jsem si pamet osvezit chvilkou cteni...
Takze je dulezita jak okamzita rychlost, tak hmotnost teles pri narazu a take mira deformace (pohlceni kineticke energie teles. Takze z toho vyplyva, ze pokud by do sebe narazila 2 idealne stejna vozidla, stejne hmotnosti, stejnou rychlosti jedouci, se stejnou deformovatelnosti, presne v ose obou vozidel, efekt by byl stejny, jako kdyby kazde ze zminenych vozidel narazilo stejnou rychlosti do pevne, nedeformovatelne prekazky. Tady je logika neuprosna, uplatneni scitani rychlosti v praxi je castym omylem. Ale rychlosti obou vozidel pochopitelne maji na vysledek po narazu zasadni vliv.
Pro jistotu jsem se jeste mrkl na http://www.fpf.slu.cz/~hle10uf/tm/lectu ... ode46.html,
zde je to popsane matematickym modelem do vsech podrobnosti vcetne moznych rotaci atd... (ale tady jsem uz tapal, holt hodne roku ze skoly...)
Jinak daewoo jsem dosud nemel, ale jdu na prezentaci Lacceti, tvarove se mi moc libi a pry za cenu 350.000,- je vybaven snad vsim.
Ne, protoze moment hybnosti obou vozidel se v tomto pripade zmeni jen minimalne (staci dosadit si do vzorce).
A pro doplneni, scitaji a odcitaji se sily na telesa pusobici, takze tady budou pusobici sily velmi male (Síla je vektorová veličina, která je určena velikostí, směrem orientací a jednotkou /F/=1N). Sily se dle jejich orientace pusobeni v tzv. silovem lichobezniku vyhodnoti na vyslednici sil. Ale na silnici to muze dopadnout jinak, v 90 km/h rychlosti je slusna sance, ze po naslednem karambolu k totalce skutecne dojde...
A pro doplneni, scitaji a odcitaji se sily na telesa pusobici, takze tady budou pusobici sily velmi male (Síla je vektorová veličina, která je určena velikostí, směrem orientací a jednotkou /F/=1N). Sily se dle jejich orientace pusobeni v tzv. silovem lichobezniku vyhodnoti na vyslednici sil. Ale na silnici to muze dopadnout jinak, v 90 km/h rychlosti je slusna sance, ze po naslednem karambolu k totalce skutecne dojde...
mrk píše:takze ked pojdem 92km/h a narazim do niekoho co ide predomnou 90km/h tak to bude totalka obe auta lebo to bude naraz ako pri 92km/h do steny ?