Trhanie motora
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: čtv led 15, 2009 14:55
- Bydliště: Petřvald u Karviné
Re: Trhanie motora
Včera jsem přivezl Tacumu z autorizovaného servisu - škubání motoru při nízkých otáčkách (bublání) a při zrychlení tak 1sec. uvažovala jestli má zrychlit než opravdu zrychlila (to bylo při přeřazování z jednoho rychlostního stupňě na druhý, třetí, čtvrtý i pátý). Žádná chyba na diagnostice nebyla. Můj servisák si už taky nevěděl rady a říkal že by musel kupovat jednu věc za druhou a měnit a zkoušet.
Nevýhoda byla, že 1.8 se v ČR neprodávala.
EGR ventil byl dán nový cca před 1/2 rokem - starý se zasekával .
Svíčky i kabely byly vyměněny, přeměřeny - beze změn .
Zapalování přeměřeno i odzkoušeno nové i z jiného auta - beze změn .
MAP senzor přeměřen, odzkoušen nový i z jiného auta - beze změn .
Vyčištěna klapa sání - beze změn .
Palivový filtr vyměněn - beze změn .
Aditivum do benzínu - beze změn .
100% benzín z OMF + etanol - beze změn .
Vyčištěny a odzkoušeny vstřiky - beze změn .
Bylo podezření na prasklé těsnění pod hlavou a rošení na svíčku na 1. válec (voda se ale netratila) - nepotvrdilo se .
Některé věci byly zkoušeny i dvakrát a to po vyčištění vstřiků.
Motor měl utlumený chod (nebručel), emise skoro stále stejné, odfukoval z výfuku ikdyž motor byl již vypnutý a při odšroubování hrdla pro nalévání oleje šel z tohoto hrdla vzduch (výfukové plyny), které nemohly odejít přes výfuk a tlačily se tam tudy ven.
Nakonec : zanesený (ale né úplně) katalyzátor . Tento vyměněný za neoriginál Bosal a auto šlape jak nikdy před tím .
Oprava po slevách atd. 11000.-
Tímto moooooc děkuji nejmenovanému servisu za opravu - odborníci na pravém místě !!!
Nevýhoda byla, že 1.8 se v ČR neprodávala.
EGR ventil byl dán nový cca před 1/2 rokem - starý se zasekával .
Svíčky i kabely byly vyměněny, přeměřeny - beze změn .
Zapalování přeměřeno i odzkoušeno nové i z jiného auta - beze změn .
MAP senzor přeměřen, odzkoušen nový i z jiného auta - beze změn .
Vyčištěna klapa sání - beze změn .
Palivový filtr vyměněn - beze změn .
Aditivum do benzínu - beze změn .
100% benzín z OMF + etanol - beze změn .
Vyčištěny a odzkoušeny vstřiky - beze změn .
Bylo podezření na prasklé těsnění pod hlavou a rošení na svíčku na 1. válec (voda se ale netratila) - nepotvrdilo se .
Některé věci byly zkoušeny i dvakrát a to po vyčištění vstřiků.
Motor měl utlumený chod (nebručel), emise skoro stále stejné, odfukoval z výfuku ikdyž motor byl již vypnutý a při odšroubování hrdla pro nalévání oleje šel z tohoto hrdla vzduch (výfukové plyny), které nemohly odejít přes výfuk a tlačily se tam tudy ven.
Nakonec : zanesený (ale né úplně) katalyzátor . Tento vyměněný za neoriginál Bosal a auto šlape jak nikdy před tím .
Oprava po slevách atd. 11000.-
Tímto moooooc děkuji nejmenovanému servisu za opravu - odborníci na pravém místě !!!
Tacuma 1,8 - 72kW - světlezelená metalíza
- Reklama
Re: Trhanie motora
Zdravím ve spolek
Na mé Tacume mám najeto cca 185 Kkm a řeším:
1) když už je zima(cca pod 3 stupně) a nastartuju, tak motor prvních 5 sekund zní jak nafťák
2) pocukává(více na benzín než na LPG) a to do cca 2.500 otáček, zastudena výrazně více než-li za tepla
3) jakmile je chladněji(3-10 st.) tak mi to ráno párkrát chcípne. Nastartuju, volnoběh cca 1.100 ot. a zdechne, takto 2 x 3 x po sobě
4) přeměřovali jsme tlaky, na všech válcích jsou 12,5(podpálený ventil bych tedy vynechal). Po přeměření se od jednoho válce ozvalo kovové zaklepání
Nevíte o někom z Brna/okolí s diagnostikou? Volal jsem do BS Auta ale tam chtěli za základní diag. 1.200,-.. Nemám problém zaplatit ale tohle...
Můj servisák diag. na Daewoo nemá, napíchl tam nějakou univerzální a tam mu to zahlásilo vadný snímač vačkového hřídele - vzhledem k té univerzálce bych to nerad opravoval metodou pokus/omyl, samozřejmě že svítí "grilované kuře".
A co teď?
Přidřené vodítko na některém válci?
Vadný hydroštěl?
Díky Ondra
Na mé Tacume mám najeto cca 185 Kkm a řeším:
1) když už je zima(cca pod 3 stupně) a nastartuju, tak motor prvních 5 sekund zní jak nafťák
2) pocukává(více na benzín než na LPG) a to do cca 2.500 otáček, zastudena výrazně více než-li za tepla
3) jakmile je chladněji(3-10 st.) tak mi to ráno párkrát chcípne. Nastartuju, volnoběh cca 1.100 ot. a zdechne, takto 2 x 3 x po sobě
4) přeměřovali jsme tlaky, na všech válcích jsou 12,5(podpálený ventil bych tedy vynechal). Po přeměření se od jednoho válce ozvalo kovové zaklepání
Nevíte o někom z Brna/okolí s diagnostikou? Volal jsem do BS Auta ale tam chtěli za základní diag. 1.200,-.. Nemám problém zaplatit ale tohle...
Můj servisák diag. na Daewoo nemá, napíchl tam nějakou univerzální a tam mu to zahlásilo vadný snímač vačkového hřídele - vzhledem k té univerzálce bych to nerad opravoval metodou pokus/omyl, samozřejmě že svítí "grilované kuře".
A co teď?
Přidřené vodítko na některém válci?
Vadný hydroštěl?
Díky Ondra
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: Trhanie motora
Tak pokud Ti svítí kuře a diagnostika hlásí tohle, asi vadný bude, nevidím zde důvod té univerzální nevěřit. U Drafelu stojí čidlo 1150, tak to máš míň než za tu originální diagnostiku. Na čidlo vačky byla pro Tacumy svýho času dokonce svolavací akce.Ondrapb píše: Můj servisák diag. na Daewoo nemá, napíchl tam nějakou univerzální a tam mu to zahlásilo vadný snímač vačkového hřídele - vzhledem k té univerzálce bych to nerad opravoval metodou pokus/omyl, samozřejmě že svítí "grilované kuře".
Otázka je zda je to prapříčina problémů - já jezdil s tímto vadným čidlem a kuřetem půl roku a nijak jsem to nepociťoval, ale asi bych tím začal.
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
Re: Trhanie motora
1,Jaký máš obsah a co tam máš za olej, 2 kdy si měnil svíčky a kabely,3 asi krokový motorek či klapka,4b nevím.Ondrapb píše:Zdravím ve spolek
Na mé Tacume mám najeto cca 185 Kkm a řeším:
1) když už je zima(cca pod 3 stupně) a nastartuju, tak motor prvních 5 sekund zní jak nafťák
2) pocukává(více na benzín než na LPG) a to do cca 2.500 otáček, zastudena výrazně více než-li za tepla
3) jakmile je chladněji(3-10 st.) tak mi to ráno párkrát chcípne. Nastartuju, volnoběh cca 1.100 ot. a zdechne, takto 2 x 3 x po sobě
4) přeměřovali jsme tlaky, na všech válcích jsou 12,5(podpálený ventil bych tedy vynechal). Po přeměření se od jednoho válce ozvalo kovové zaklepání
Nevíte o někom z Brna/okolí s diagnostikou? Volal jsem do BS Auta ale tam chtěli za základní diag. 1.200,-.. Nemám problém zaplatit ale tohle...
Můj servisák diag. na Daewoo nemá, napíchl tam nějakou univerzální a tam mu to zahlásilo vadný snímač vačkového hřídele - vzhledem k té univerzálce bych to nerad opravoval metodou pokus/omyl, samozřejmě že svítí "grilované kuře".
A co teď?
Přidřené vodítko na některém válci?
Vadný hydroštěl?
Díky Ondra
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
Re: Trhanie motora
Ahoj,
1) olej je 10W40. motor starý 1,8 - 8v - 72 Kw, rok 2000. Výrobce oleje bohužel netuším, servisákovi došly štítky, dneska se tam budu stavovat tak kdyžtak doplním.
2) svíčky i kabely jsou nové - cca 3.000 Km. Svíčky tuším Bosch, dával je tam servisák, plynař s nimi neměl problém.
A konečně výpis z diagnostiky - dnes dělaná u Bosh service v Brně - Kulkova(u Fitze, kdo zná...)
ESI(tronic) 2.0 verze 9.1.1582
Daewoo, Rezzo(U100), Rezzo 1,8i, Zážehový, 1,8, 71-77 kw, 09/2000-01/2005, A18DMS, Neříď. syst. motoru ITMS 6F, zbytek světa
Sirius D4
P0342 - snímač polohy vačkového hřídele - příliš malý signál
P1403 - elmg. ventil recirkulace spalin 1 - chyba v proudovém okruhu (zde bych doplnil že EGR je nově vyčištěný od bordelu, i tak ta závada naskočí. Samozřejmě, čistý neznamená funkční.)
1) olej je 10W40. motor starý 1,8 - 8v - 72 Kw, rok 2000. Výrobce oleje bohužel netuším, servisákovi došly štítky, dneska se tam budu stavovat tak kdyžtak doplním.
2) svíčky i kabely jsou nové - cca 3.000 Km. Svíčky tuším Bosch, dával je tam servisák, plynař s nimi neměl problém.
A konečně výpis z diagnostiky - dnes dělaná u Bosh service v Brně - Kulkova(u Fitze, kdo zná...)
ESI(tronic) 2.0 verze 9.1.1582
Daewoo, Rezzo(U100), Rezzo 1,8i, Zážehový, 1,8, 71-77 kw, 09/2000-01/2005, A18DMS, Neříď. syst. motoru ITMS 6F, zbytek světa
Sirius D4
P0342 - snímač polohy vačkového hřídele - příliš malý signál
P1403 - elmg. ventil recirkulace spalin 1 - chyba v proudovém okruhu (zde bych doplnil že EGR je nově vyčištěný od bordelu, i tak ta závada naskočí. Samozřejmě, čistý neznamená funkční.)
Je možné že se to neudělalo když mělo, auto je dovoz z IT přes známého, mám k němu doloženy účtenky za servis až někdy k roku 2003, žádný podobný záznam jsem nikde nenašel... Každopádně"kuře" mě svítí poslední cca měsíc..prcek1 píše:Na čidlo vačky byla pro Tacumy svýho času dokonce svolavací akce.
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: Trhanie motora
EGR bych zaslepil a nechal ho žít....... já takhle funguju už asi 6 let, prošel jsem všema emisema s obrovskou rezervou...... škoda peněz za takový ekologický "kurvítko"
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Trhanie motora
Tak zase jáOndrapb píše:Ahoj,
P0342 - snímač polohy vačkového hřídele - příliš malý signál
P1403 - elmg. ventil recirkulace spalin 1 - chyba v proudovém okruhu (zde bych doplnil že EGR je nově vyčištěný od bordelu, i tak ta závada naskočí. Samozřejmě, čistý neznamená funkční.)
Snímač polohy vačky objednán.
Zde na fóru jsem našel místy protichůdné informace, tedy:
a) může cukání motoru způsobovat snímač vačky? Popř. horší(delší) starty, kdy správně nezaznamená její polohu?
b) špatný EGR - může způsobovat cukání i u zahřátého motoru? Servisák mi tvrdí že jen u studeného, u teplého by měl být pořád otevřený(?)... Ideál samozřejmě vyčistit a zaslepit ať cvaká naprázdno.
c) může cokoliv z toho způsobit to, že při sešlápnutí plynu k podlaze v nižších ot.(výjezd z křižovatky) se výkon naopak propadne?
Ondra
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: Trhanie motora
P0342 - snímač polohy vačkového hřídele - příliš malý signál a máš v tomhle tipu motoru vůbec tohle čidlo ?
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Trhanie motora
Ano je tam,
v Drafelu mě jej ověřovali podle VIN a objednávali nový, "fyzicky" jsme jej taky našli.
Ondra
v Drafelu mě jej ověřovali podle VIN a objednávali nový, "fyzicky" jsme jej taky našli.
Ondra
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: Trhanie motora
co se týká EGR, tak "tvýmu servisákovi" nevěř....... samozřejmě EGR funguje při zahřátém motoru, ale recirkulace plynů tedy EGR je otevřen, probíhá v částečném zatížení motoru ( tedy když to žudláš ) a při úplně otevřené klapce a při maximálním výkonu se zavírá.....
Jak jsem psal dal jsem pod EGR plech ve tvaru těsnění a nechal jsem EGR žít. On se hejbe nic nepřepouští a je spokojen a já jsem spokojen že nemám v sání tunu sraček.... najeto 170000 a emise jsou víceméně stejné jako v 50000
Jak jsem psal dal jsem pod EGR plech ve tvaru těsnění a nechal jsem EGR žít. On se hejbe nic nepřepouští a je spokojen a já jsem spokojen že nemám v sání tunu sraček.... najeto 170000 a emise jsou víceméně stejné jako v 50000
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Trhanie motora
to EGR jsem přesně tak zaslepil a vše OK i je lepší výkon motoru emise bez problémů... teď mi to škubalo při studeném motoru nebo při velkém ubrání plynu nebo naopak při přidání, nebo mi tu cukalo i bez plynu a furt jsem dumal čím to je a když jsem chtěl dnes pročistit krokový motorek ta jsem zjistil, že má velkou podélnou vůli - když jsem lehce zatlačil na špičku, tak se téměř bez odporu zasunul na té pružině skoro 5mm, našel jsem starý vyřazený krokáč, který tuhle vůli neměl a když jsem ho tam namontoval a projel tak je vše OK - takže zkus mrknout na ten krokáč....
Re: Trhanie motora
Tak záhada konečně vyřešena, na 3 válci byl zaklepanej ventil, holt u LPG se s tím musí počítat...
Měnilo se:
4 x výfukový ventil + 8 x gufero ventilu
8 x hydroštel
těsnění pod hlavu, výfuk, sání, ventildekl(tam pasuje z Opelu)
čepy řízení
termostat(přístup na kokot za rozvody tak preventivně)
do toho se měnila elektrika v 5. dveřích, byly přehnilé dráty ke stěrači a centrálu
Materiál mě vyšel na 6.300,- vč. zadního stěrače na passat...
S prací to bylo horší - 8.400,-. Staré hydroštěly nešly vyndat jak byly zakarbonované, ve dvou lidech je tahali ven 3 hodiny... A pak samozřejmě vyfrézování původních výfukových sedel, nalisování nových, frézování hlavy atd...
Teď už naštěstí vše OK a šlape jako hodinky.
Měnilo se:
4 x výfukový ventil + 8 x gufero ventilu
8 x hydroštel
těsnění pod hlavu, výfuk, sání, ventildekl(tam pasuje z Opelu)
čepy řízení
termostat(přístup na kokot za rozvody tak preventivně)
do toho se měnila elektrika v 5. dveřích, byly přehnilé dráty ke stěrači a centrálu
Materiál mě vyšel na 6.300,- vč. zadního stěrače na passat...
S prací to bylo horší - 8.400,-. Staré hydroštěly nešly vyndat jak byly zakarbonované, ve dvou lidech je tahali ven 3 hodiny... A pak samozřejmě vyfrézování původních výfukových sedel, nalisování nových, frézování hlavy atd...
Teď už naštěstí vše OK a šlape jako hodinky.
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: Trhanie motora
Kolik si měl na LPG najeto?Ondrapb píše:Tak záhada konečně vyřešena, na 3 válci byl zaklepanej ventil, holt u LPG se s tím musí počítat...
Tacuma 2.0 CDX, LPG D.T.Gas, 2004
Praha 9
Praha 9
Re: Trhanie motora
Celkově nevím, já to s LPG už koupil, během půl roku jsem dal 20K.. Ale podle servisek a data montáže počítám že to mělo tak 100K na LPG...
Spíše jsem počítal s upáleným ventilem, ale ty byly OK... Naopak sedla v hlavě prý byly relativně blato, teď jsou nová, matroš by měl být někde jinde.
Spíše jsem počítal s upáleným ventilem, ale ty byly OK... Naopak sedla v hlavě prý byly relativně blato, teď jsou nová, matroš by měl být někde jinde.
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC
Re: Trhanie motora
Tak dnes EGR OFF
Subjektivně:
lepší tah motoru
přestalo cukat při přidání plynu mezi 1500-2800 ot.
diagnostika bez chyb
Ventil je elektronický, tedy ne jak u koncernu řízený podtlakem(jestli ano, pak cívka ventilu podtlaku musí být někde kde jsem ji nenašel, nebo u 1,8-72 KW není vůbec a řídí to ŘJ). Nicméně elektronika nejspíše řídí pouze otevírání/zavírání ventilu. Při podložení záslepkou chybu nehodí a ventil cvaká dále.
Vzhledem k nedostatku materiálu jsem záslepku vyrobil z plechu SDK profilu
Subjektivně:
lepší tah motoru
přestalo cukat při přidání plynu mezi 1500-2800 ot.
diagnostika bez chyb
Ventil je elektronický, tedy ne jak u koncernu řízený podtlakem(jestli ano, pak cívka ventilu podtlaku musí být někde kde jsem ji nenašel, nebo u 1,8-72 KW není vůbec a řídí to ŘJ). Nicméně elektronika nejspíše řídí pouze otevírání/zavírání ventilu. Při podložení záslepkou chybu nehodí a ventil cvaká dále.
Vzhledem k nedostatku materiálu jsem záslepku vyrobil z plechu SDK profilu
Daewoo Tacuma r. 2000/1,8 - 72 KW, LPG BRC