Deravý výfuk po 3 rokoch?

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
LIFELIKE
Příspěvky: 747
Registrován: čtv srp 11, 2005 07:57
Bydliště: TRNAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LIFELIKE »

Dakujem pekne
Rozumiem tomu potom dobre, ak si myslim, že potom sa prudko zvyšuje spotreba a aj možno dochádza k nedokonalému spalovaniu ?? A isto to má potom za následok ďalšie nechutnosti. A ako sa to dá zistiť, že k takému čosi prišlo??
CHEVROLET KALOS HB 1.2 SE+A/C 5D PLUS - červená SUPER RED
CITROEN C4 - 1,4; 16V; Seduction - rouge LUCIFER
Reklama
 

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

výfuk

Příspěvek od Serpico »

...to Brousek i ostatní letos jsem si máknul - nessii na stojanový hever a vrtačku s různýmy nástavci očistit - obrousit 1 díl a 2 díl a 3 díl - potom chemii odrezovač no a druhý den zinko sprey základ ( odolnost do 600°C - ale za bezmála za 300 Kč ) a zavřít základ vrchním stříbřenka asi do 500°C...no ale stejně nic netrvá věčně...1 díl origo 10let, 2 a 3 díl = 4 roky...no uvidím...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Serpico já výfuk sundám a ošetřím. Ale mám pro to dobré podmínky - kdybych je neměl, nedělal bych to a výfuk by asi tak dlouho nevydržel. Ale jak tu již psali někteří, vydržel jim výfuk i bez nátěrů více jak 8 let.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

výfuk

Příspěvek od Serpico »

....jo Brousek jasný.... ....i když vymakáme dost a to jenom s kozama...ale co je moc to je moc...to na ulici nejde dělat....
...nakonec vono jde vo to jaký je výfuk z výroby...některý jsou i upraveny antikorozní úpravou - nerez ocel ap.

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od Topol »

LIFELIKE píše:Dakujem pekne
Rozumiem tomu potom dobre, ak si myslim, že potom sa prudko zvyšuje spotreba a aj možno dochádza k nedokonalému spalovaniu ?? A isto to má potom za následok ďalšie nechutnosti. A ako sa to dá zistiť, že k takému čosi prišlo??
Pěkný den :D
To by měla být i závada kdy se rozvítí check.Protože ten hlídá víc věcí než EGR a to dokáží diagnostikovat jedině v servisu když se napíchnou tou jejich "mašinou".Novější a dražší stroje dokonce hlásí poruchu hlasem.Například ,že ti nesvítí pravé brzdové a pod.
Ať nám jezdí a nezlobí :P
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

LIFELIKE píše:Dakujem pekne
Rozumiem tomu potom dobre, ak si myslim, že potom sa prudko zvyšuje spotreba a aj možno dochádza k nedokonalému spalovaniu ?? A isto to má potom za následok ďalšie nechutnosti. A ako sa to dá zistiť, že k takému čosi prišlo??
Každopádně by se měla rozsvítit kontrolka CHECK nebo SERVICE podle toho co máš v budíkách. Jak napsal Ondras je lambda sonda umístěna za motorem ve výfuku je vidět obvykle v tom rozvětveném "paroží" v místě kde výfuk přechází do jedné trubky. Právě umístění na výstupu z motoru velmi významně ovlivňuje složení směsi. Sonda hlídá obsah kyslíku ve výf. plynech. Pokud je spalování OK měl by všechen kyslíkvyhořet spolu se směsí. Pokud se objevuje kyslík sonda pomocí řídící jednotky upraví délku vstřiku a to obohatí nebo ochudí směs, tak aby spalování bylo optimální. Řídící jednotka má ještě spoustu dalších informací od dalších čidel a senzorů, ale kontrola lambda sondou patří mezi nejdůležitější.

Jinak k výfuku. Záleží hlavně na způsobu jízdy. Pokud někdo jezdí denně třeba 5 km do práce a z práce výfuk mu dlouho nevydrží. Za katalyzátorem je dost velké množství vodní páry a ta se ve výfuku sráží a výfuk koroduje zevnitř. Pokud někdo jezdí 1x týdně např. 100km tak se vše náležitě prohřeje voda z výfuku odpaří a tolik zevnitř výfuk nekoroduje. Jinak venkovní nátěry dle mě moc životnost výfuku neprodlouží. Stejně většinou se výfuk rozpadne ve svárech, nebo v držácích. Právě tam se projeví různá tloušťka materiálů a různým pnutím při ohřevu a vychládání vznikají trhlinky které následně rychle korodují :cry: :cry:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
kolombo
Příspěvky: 8
Registrován: ned čer 17, 2007 22:07

Re: Deravý výfuk po 3 rokoch?

Příspěvek od kolombo »

Mne tiez odisiel vyfuk po troch rokoch. Bola diera jak je posledny tlmic??

Dala som ho spravit... tzn. do neautorizovaneho servisu, pretoze tie servisne kontroly su na dve veci...
Tak mi to zvarili natreli nejakou pastou a takto fachcim uz 6 mesiacov a v poho...
co som sa pytala tak zevraj po troch rokoch je to na kalosoch normalne... tak neviem co sa cudujes :D
Btw. za to vzruso na cestach to stoji ... ked ides jak na pretekoch a za tebou sa obzeraju chalani .... aspon raz sa aj za kalosom niekto otocil :D
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

výfuk

Příspěvek od Serpico »

....vše je relativní....polský výfuk mi vydržel 1 rok ( na fáčku, byl levný )...pravdu má Richard v jednom " krátký jízdy a následný kondenzát " nicméně pravdu má i Brousek " ošetřování výfuku z venku ", obojí je " rovnocenné ", falcování spoje tubusu - doutníku a sůl...na Š120 jsem nechal kdysi výfuk pošopovat hliníkem a držel dlouho, bez jakékoliv údržby - ošetřování, ovšem teplý výfuk...nakonec u dražších, vyšších kategorií vydrží výfuk běžně 6 - 8 let, lepší materiál viz palikx...toť vše

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

LIFELIKE píše:Mohol by mi niekto prosím vysvetliť, čo je to tá lambda sonda a na čo to je??? Nech to tu nečítam ako blbec a vôbec neviem o čo kráča...
Necháva ďakovať Žena za volantom :).
Ondras ti to hezky vysvětlil, ale nevěř všemu, co tu kdo napíše! Nepracující sonda se projevuje úplně jinak než zvýšeným kraválem.To se asi opravdu proděravěl výfuk, nebo se pouze uvolnil z objímky, když praskla guma, co jej drží na správném místě. :P :P :P
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
jandaxx
Příspěvky: 78
Registrován: ned pro 17, 2006 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Máme Matize r.v. 99 najeto 92 000 a výfuk je tam stále ještě původní. S autem se jezdí víceméně jen po městě, stojí venku na ulici. Údržba jen základní, žádný natírání výfuku a podobně. Spíš než tlumič výfuku budu muset vyměnit vlnovec, nějak se začíná rozpadat....
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

U kombika jsme dávali měnit rezonátor (na podzim) a před vánoci i vlnovec....tj. 1. a 2. díl výfuku vydržel bezmála 7 a půl roku....nicméně 3 díl vydržel asi 3 roky a odpadl ;) , pak jsem koupil k vánocům taťkovi laďák (DTMkový design) a ten je pořád v pořádku....jen mezi vnitřní a vnější plech katalizátoru se dostal nějaký kamínek a ten tam rachotí...ale dá se to zvládnout.... ;)
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

Na výfuk nejvíc působí voda zvenčí / na horký výfuk cákne studená voda / ale zevniř není nejhorší voda, ta se odpaří velice rychle , ale síra a její "ekvivalenty" vznikající při hoření a "sedající-si" na stěny zevnitř. Paradoxem je, že působí nejvíc tam, kde vydrží nejdéle teplo.Proto praskají výfuky nejčastěji ve svárech, spojích a pod.Samozřejně tomu napomáhají i chem. procesy vznikající při svařování komponentů výfuku.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
jinopo
Příspěvky: 20
Registrován: ned dub 09, 2006 21:20
Bydliště: Branka u Opavy
Kontaktovat uživatele:

výfuk

Příspěvek od jinopo »

Tak o víkendu jsem si musel svařit i já výfuk. Uhnila mi trubka těsně před posledním tlumičem. Ostatní díly výfuku vypadají dobře. Podotýkám, že jezdím krátké tratě. Jinak vydržel 3,5 roku. Mohl ještě počkat. Potíž byla při sundávání. Šroub na přírubě jsem ukroutil a jeden vydržel, ale byl pěkně zarezlý. Ještě jsem nezjišťoval za kolik se dá třetí díl na Kalose sedana sehnat. Obrázek Obrázek
Daewoo Kalos sedan, 3/2004, 1.4-8V, bleděmodrá metal., výbava - vše manuální :-)
Uživatelský avatar
Ivoš
Příspěvky: 5567
Registrován: pát pro 01, 2006 08:52
Bydliště: Pardubice,CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivoš »

Na CZ Drafel ho pořídíš za 3 899 Kč na Kalos Sedan (- 5% sleva pro členy Daewoo klubu) ;)

http://www.czdrafel.cz/?chapter=daewoo& ... zeni=popis
Chevrolet Spark 1.0 LS, r.v.2010, klima atd., tmavě hnědá metalíza
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Re: výfuk

Příspěvek od Hynek »

jinopo píše:Tak o víkendu jsem si musel svařit i já výfuk. Uhnila mi trubka těsně před posledním tlumičem. Ostatní díly výfuku vypadají dobře. Podotýkám, že jezdím krátké tratě. Jinak vydržel 3,5 roku. Mohl ještě počkat. Potíž byla při sundávání. Šroub na přírubě jsem ukroutil a jeden vydržel, ale byl pěkně zarezlý. Ještě jsem nezjišťoval za kolik se dá třetí díl na Kalose sedana sehnat. Obrázek Obrázek
Je vidět, že když se to umí a je kde, tak je to brnkačka!!! :lol:
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Odpovědět

Zpět na „KALOS“