Stránka 1 z 1
"Strata" chladiacej kvapaliny
Napsal: pát zář 28, 2007 10:06
od kasma
Ake mnozstvo chladiacej kvapaliny sa moze asi "stratit" ???
Je normalne ked som behom polroka dolial 3/4 litra? Nevsimol som si, ze by niekde presakovala alebo kvapkala. Vodna pumpa je pol roka stara. Biely dym zatial z vyfuku nejde, tesnenie pod hlavou je zatial suche...
Este jedna otazocka...kedy na espere zapne ventilator na chladici?
DAKUJEM
Napsal: pát zář 28, 2007 10:15
od conpet
Těžko říct, 3/4 za pul roku asi ještě nic není, asi záleží na provozních podmínkách. Ale je fakt že když bylo auto OK, tak jsem nedolil ani kapku třeba 2 roky . Pokud nemáš ranní start na 3 válce, tak můžeš být v klidu.
Napsal: pát zář 28, 2007 10:41
od kasma
ranný štart na tri valce to nie je... auto by malo byt ok. je pravda, ze pocas tohto roku, najma od leta dostava to auto dost zabrat za tri mesiace skoro 10 000 km
Napsal: sob zář 29, 2007 01:17
od Slavek
ted sis odpovedel na svoji otazku, hodne jezdis tak se ti odparila.
Napsal: ned zář 30, 2007 11:29
od ppp
3/4 nie je tak vela aby to muselo unikat cez motor ale je to vela na shladiacu sustavu v poriadku. Ja som rok (15tkm dlhe trasy) nemusel (a ani nemohol, ak nechcem nadrzku naplnit az po hrdlo) doliat ani kvapku. Podla mnozstva by som to tipoval na mensiu netesnost bud v nejakom spoji alebo vo viecku. Ak mas dostatok nemrznucej zlozky v obehu tak netesnost objavis svincikom v prenikajucom spoji. Vo viecku neviem ako zistit problem, jedine vymenit za ine.
Napsal: pon říj 01, 2007 14:29
od kasma
Dik, skusim uzaver... uvidim...
ppp - mas na mysli nejake konkretne spoje?
Napsal: pon říj 01, 2007 20:35
od ppp
Ani nie. Ale mne napriklad tiekli trochu spoje okolo skrtiacej klapky pretoze rurky na nej boli nechutne vyzrate (prvu vymenu nemrzky som predpokladam spravil az ja teda 9rokov od vyroby). Este som mal ulomeny natrubok na gulatej expanzke (ten najtensi) ale to bolo tym ze inteligelitni montaznici lpg ju pichli tam kde pichli a tak ako ju pichli. Nakoniec to skoncilo vytiahnutim natrubku a ospliechanim kapoty a scasti aj skla za jazdy
. Ale to je uz o inom. Ono tych spojov nie je az tak cela takze ak nikde nevidno ruzovy alebo biely sajrajt okolo niektoreho spoja tak to asi neunika v spojoch. Mozno len zle tesni viecko na expanzke, potom sa to moze odparit.
Napsal: pon říj 01, 2007 21:21
od Topol
Pěkný den.
Ona chladící kapalina je pod tlakem a stačí někde jen malý unik který se stačí vypařit a nemusíš to najít.Těch3/4l není zase hrůza ale musíš to hlídat aby se to neobjevilo moc.
Ať nám jezdí a nezlobí
Napsal: pon říj 01, 2007 22:14
od peterp
Ja som mal podobný problém na oplíkoví /kadett/. Dával som to ku maximu a ono mi to vždy skončilo tesne nad minimom a tam sa to držalo. Nič nedymilo,žiadna kaluž. Takže to mal oplík rád,ako si to vždy nechal sám. Alebo to mohlo byt viečkom,to som nemenil. Slapal ako raketa. Teraz musím dat do poriadku espero. Zase moc koruniek.
Napsal: úte říj 02, 2007 09:55
od kasma
Topol, mas pravdu, je to pod talkom, ja osobne si myslim, ze to bolo cez viecko. No v lete som to mal par krat otvorene ked som sa chystal na cestu, aby som skontroloval a otvaral som to vacsinou za horuca, cize urcite daco vyfucalo. Budem to teraz pozornejsie sledovat.
Napsal: úte říj 02, 2007 09:56
od kasma
Neviete este niekto kedy zopne ventilator na chladici?
Napsal: úte říj 02, 2007 19:20
od ppp
Na espere spina najprv termostaticky spinac na chladici ak je namontovany. Ja som ho nemal lenze mam to auto ma uz treti chladic. Teplotu neviem je v servisnom manuale. Ale tusim rovnaka ako u skodovky teda 92st ale to len tipujem. To spina oba ventilatory (ak je pritomna klima) a len cez predradny odpor a teda pomalsie.
Pri zapnuti klimatizacie sa spustia oba vektraky naplno.
A este pri presiahnuti istej teploty (nieco vyse 100 tusim, tiez je to napisane v manuali) meranej na cidle na motore zapina RJ oba vetraky naplno.
Napsal: stř říj 03, 2007 07:30
od kasma
Dik