Stránka 1 z 3
Tuning Nexie II.
Napsal: ned čer 06, 2004 11:15
od Imi
Pokracujem vo svojej antituningovej osvete, potom co sa stalo Radovi Holoskovi. Je to klasicky priklad ze "len" prechipoval motor, "len" dal iny vyfuk...
Pritom sa zmenili pomery v motore úplne! To je prakticky ta odvratena strana tuningu - napchate do auta prachy preto, aby ste ho znicili. Dalsie prachy vas stoji oprava a to si mozete gratulovat ze ste sa nezabili... V zasade nemam nic proti tomu, ak niekto svoje peniaze rozflaka ako chce, pokial niekoho svojim amatersky "vytunenym" autom na ceste nezabije. Iba velmi malo ludi vie co naozaj s autom robi, ked do neho napcha vsetko mozne a navyse to ovesia kadejakym bordelom.
Pokial si poriadne nenastudujete co ktora vec s autom urobi (pochopitelne nie z propagacnych letakov alebo od kamaratov "odbornikov" alebo z Nexia fóra
), mozno budete mat dost casu studovat to v nemocnici
Vlastne aj potom este nebudete vediet dost...
Napsal: ned čer 06, 2004 11:36
od Ivan
Imi, takže co není sériové nebo je "amatérsky" vyrobené, to je nebezpečné?
BTW. Jak víš, že Radoslavův chip souvisí se vzniklou závadou a tato by nevznikla tak jako tak?
Tining Nexie II.
Napsal: ned čer 06, 2004 12:15
od Imi
Co sa tam nemontuje seriovo alebo je amatersky vyrobene je POTENCIALNE nebezpecne, pretoze ako CELOK to nepreslo seriou testov a skusok a nebolo to ani ako CELOK profesionalne navrhnute.
Inak Nexia ma caste problemy s tesnenim po hlavou najma v dosledku chronicky nemocneho vodneho cerpadla (na to bacha), ostru jazdu na vysokych otackach velmi nema rada, je to voz na normalne jazdenie.
Ked tam narvem hocico co zvysuje vykon tak urcite znizim zivotnost a okrem toho si koledujem o pekny maler.
Napsal: ned čer 06, 2004 12:40
od Blue Lanos
Suhlasil by som s nazorom, ze ked tam dal "len" cip a aj iny vyfuk tak je teoreticky mozne, ze sa celkom isto zmenili kompresne pomery a mohla vzniknut uz spominana porucha
Ale nie je ani vylucene ze by sa to nestalo bez cipu trebars
Imi mam question cochvila budem musiet vymenit zadny tlmic vyfuku na lanose co sa podla teba stane (mozno) ked tam dam nejaky "iny" co meni troska charakteristku zvuku???
Napsal: ned čer 06, 2004 12:58
od Imi
To prave nikto nevie presne, pretoze sa to nikto seriozne nenavrhol a nevyskusal. Zvuk ti moze byt ukradnuty, ale pokial to zmeni (t.j. asi zvacsi) prietok plynov motorom a vyfukom a tym zvacsi vykon tak sa mozes tesit na nizsiu zivotnost motora a ostatnych dielov vyfuku a mozno nejaka bonusova porucha navyse...
Napsal: ned čer 06, 2004 13:11
od Blue Lanos
...ale napriklad ked dam origo Remus presne na model lanos aj tu si myslis, ze sa znizi zivotnost enginu?? Je dokazane, ze zmena vyfuku sa odzrkadli na zivostnosti motora az v takom meradle
?
Napsal: ned čer 06, 2004 13:24
od Ivan
Jasně, že zadní tlumič výfuku nemá zásadní vliv na životnost motoru !!!!
Napsal: ned čer 06, 2004 13:27
od Blue Lanos
Vsak prave este ten cip pochopim ale zadna cast nemoze vplivat hadam
Napsal: ned čer 06, 2004 14:14
od Imi
No vyfuk sam osebe ti pravdepodobne motor neznici (PRAVDEPODOBNE
) a je to len mierna úprava, ktora vsak znizuje zivotnost ( v akej miere to dopredu nikto nevie ale skus to
) a kde je dokazane, ze to nebude ta posledna kvapka ktorou pretecie pohar...
Napsal: ned čer 06, 2004 15:24
od milosh
Imi píše:No vyfuk sam osebe ti pravdepodobne motor neznici (PRAVDEPODOBNE
) a je to len mierna úprava, ktora vsak znizuje zivotnost ( v akej miere to dopredu nikto nevie ale skus to
) a kde je dokazane, ze to nebude ta posledna kvapka ktorou pretecie pohar...
tak nevim, proc jsi tady nedavno psal, ze chces auto taky upravovat a ted pises tyhle kraviny.
Napsal: ned čer 06, 2004 16:13
od Radmont
pripajam sa k miloshovmu nazoru, ze je to riadna kravina. Kazda suciastka v aute je dimenzovana na urcite pracovne zatazenie a keby vyfuk motora nevydrzal 2 kone navyse (ktore ziskame pouzitim sportoveho tlmica) tak by som musel vyfuk menit kazdy mesiac a okrem toho neverim tomu, ze sa na nexiu montuju rozne vyfuky pre rozne motory (priklad moja nexia 8v 1,5 ma 55kw a 16v, 1,5 ma 59 kw - alebo tak podobne a to je viac ako 2 kone
Napsal: ned čer 06, 2004 16:37
od Pepe
BTW: Jistá Plzeňská firma co nabízí přechipování motoru má mimo jiné v reklamě:
- snížení spotřeby
- větší životnost oleje (delší interval do výměny)
- zvýšení životnosti motoru
...........
že by kecali ?????????????
Napsal: ned čer 06, 2004 22:00
od Radoslav Hološka
Takto chlapci... Chipovanim som zvysil vykon Nexie iba o 7 koni. Prasknuta hlava na 100% nie je dosledok chipovania. Seriove auta su nastavene na tie najhorsie podmienky,ake sa pri prevadzku daju dosiahnut. Vyfuk pridal 3 kone a filter 1 kona. Pred chipovanim som si mohol vybrat rozmedzie od 3 koni do 20! V servise tiez nepredpokladaju,ze sa to udialo vdaka uprave. Jazdim ako s prezidentom,ziadne vytacanie a namahanie motora. Upravu vyuzivam,iba ked ju naozaj potrebujem (predbiehanie,kriticke situacie). S Imim absolutne v tomto nesuhlasim. Pravdu ma jedine v tom,ze su aj "sialenci",ktori do auta natlacia co najviac veci kvoli zvyseniu vykonu ale to nie je moj pripad. Bohuzial sa mi udialo to,co sa udialo.
Ohladne zmeny tlakov,kompresneho pomeru a pod. - vyfuk Supersprint ma lepsiu priepustnost spalin ako original Nexiacky,takze prechod plynov je este na lepsej urovni ako bola seria. A filter dava viac vzduchu,zmes je minimalne bohatsia a to nema s tesnenim ani prasknutou hlavou valcov suvis.
Napsal: ned čer 06, 2004 22:15
od Radoslav Hološka
Radmont to vystihol. 8V aj 16V maju identicke brzdy,podvozky,vyfuky,takmer identicke riadiace jednotky a vela veci v motorovom priestore su rovnake. Taktiez aj ostatne auta,Felicie,Octavie,BMW atd. A len medzi 8V a 16V Nexiou je 10kW rozdiel,co je ani nie 14 koni! Takze aj to samo o sebe hovori o tom,ze aj vyrobca rata s urcitou toleranciu a ta nie je mala! Ine su podmienky na zatazenie motora v Juznom Francuzsku a ine u nas! A chodia tam rovnake Nexie,rovnako sa kazia aj nekazia. Takze debaty ohladom +- 10 koni su zbytocne!
Blue Lanos,Ty si mozes kludne dat zadny tlmic vyfuku aj univerzalny,nie len na konkretny typ auta. Zameraj sa vsak radsej na znackove,tak ako sam pises. Originaly vyfuky ponukaju rozni vyrobcovia nie kvoli priepustnosti a vykonovym parametrom na ten-ktory typ vozidla ale cisto originaly len kvoli osadenie priamo bez upravy,nadvarania,rezania a pod.!
Napsal: pon čer 07, 2004 01:32
od Tomas T.
Imi: Ked tu tak pises ako skvele vyrobcovia urobia a navrhnu auta. Tak potom preco sa MERCEDES triedy a musel stahovat lebo sa prevracal v zakrutach. Preco sa AUDI TT stahovalo lebo sa mu odlahcoval zadok? Preco sa teraz stahuju pasaty lebo maju nahovno klby??? HMMM zeby sa vyrobca pomylil alebo mu usla jeho dokonalost??? A vies kolko aut ma taketo vady... poviem ti ze dost ale vyrobcova setrioznost nieje u vsetkych znaciek rovnaka a preto si to nie vzdy prizna a tiez si to nie vzdy moze dovolit. A preto to spravili len taketo vyznamne znacky. Takze ja si musky na nexii vychytam sam a opravim a prispejem tak k svojej bezpecnosti. Ale taky majitel acka sa prevrati v zakrute. Takze nemozes tvrdit ze uprava auta ohrozi vodica a ucasnika cestnej premavky.