Stránka 1 z 2

Prosba o pomoc

Napsal: čtv zář 27, 2007 15:12
od pietre
Zdravím, před nedávnem jsem psal, jak se mi dostala voda do sání. Dal jsem Matese do servisu, udělalí ho, vše se zdálo v pohodě. Od včerejška mi začaly dost kolísat otáčky, chvílemi to vypadalo, že i chcípne motor a při jemném sáhnutí na plyn se nejdřív otáčky dost sníží a pak teprve jdou nahoru. Také když potřebuji trochu ,zabrat, je slyšet, jak jde motor nepravidelně a cuká. A teď k pravděpodobné příčině a zřejmě problému.
Koknul jsem se pod kapotu a pod slitinovým tělesem klapky sání je umělohmotný díl, kostíčka asi 1x1x2cm s dvěma nátrubky a dvěma vývody s gumovým těsněním. Jeden vede k ventilu recirkulace benzín. par a druhý(položka č.32) k ventilu co má něco společného s EGR ventilem.(na obr. položka č22). Na obr. č3 jsem zkusil vyfotit, jak ta součástka samotná vypadá. Pokud by se někomu válela doma, nebo ví kde ji sehnat, dejte mi prosím, vědět. V Krči jsem ji nenašel. Jde o to, jestli se vůbec prodává, jako samostatný díl.
Díky za jakoukoliv pomoc. Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: čtv zář 27, 2007 17:43
od Rado
Ale ved to je iba obycajna prechodka na tie hadicky..ak ju mas nahodou ucpanu tak nejak spajdlou alebo niecim tenkym precistit, ale aj tak ti to v podstate nic nevyriesi, bo to ma velmi maly vpliv na chod motoru.
Skor pozri pod veko rozdelovaca ci tam nemas vlhkost alebo vodu.

Napsal: čtv zář 27, 2007 18:47
od pietre
Teď na to koukám, nenapsal jsem to podstatné, je mi omluvou, že jsem to psal na etapy a pořád mi u toho doma všichni kecají až na psa :) .
Ten slabší nátrubek mi v servisu ulomili a dovnitř mi strčili jako spojovací kus nějakou slabou hadičku, která tím pádem dost zúžila světlost toho nátrubku. (foto)Časem se to uvolnilo a stalo se to žřejmě příčinou těch problémů, které jsem již uvedl výš. Vím, že ta přechodka byla v pořádku, protože jsem to měl předtím celé rozebrané. Jsou to k...y!
No, a proto sháním jinou. Obrázek

Napsal: pát zář 28, 2007 12:42
od Happy
Ahoj Pietro,jestli můžu poradit,tak se koukni ještě na rozdělovač.Já tam měl vodu protože mi někdo otočil ten gumový sosák na odvod vlhkosti a měl jsem navlas stejný příznaky jako tvůj mates.Happy

Napsal: sob zář 29, 2007 12:38
od pietre
Díky, podívám se na to, ještě jedna věc. Pri prudkém přidání plynu na volnoběh se nejdřív Mates přidusí, jako by motor na 1-2 vteřiny úplně vynechal a pak tak jakoby malinko buchne a vyjedou otáčky. Při srovnání s Matesem dcery je to hrůza. U ní sešlápnu plyn a okamřitě vylítnou otáčky bez jakékoliv prodlevy.
Nemá někdo zkušenosti čím to může být?

Napsal: sob zář 29, 2007 15:50
od Rado77
Cau Pietre,

tak ako vravi Happy - kukni rozdelovac. Mne robilo to iste. Prejavovalo sa to tak, ze aj ked som mal fungl nove Genuine VN kable, prerazalo mi cez jeden na motor. A to boli kupovane priamo v Daewoo servise !!!

Inak celkovo je trosku Matiz nachylny na kvalitny rozvod iskier. Ja som pred casom riesil tieto problemy - prerazalo mi z privodneho kabla z cievky do rozdelovaca. Je to dobre vidno v noci. Urcite doporucujem vymenit vsetky VN kable. Pri tom dat dole veko (hlavu) rozdelovaca a pozriet vnutro - sajtrajt, zoxidovane kontatkty, vlhkost. Vsetko pekne pocitit (alebo lepsie ak je to dost zahnusene, kupit za par korun novu hlavu rozdelovaca). Problem byva aj v tom, ze ked sa castejsie hybalo s VN kablami, vyderu sa aj samotne kontakty v hlave rozdelovaca. Ked to bude dole, pozri aj palec rozdelovaca v akom je stave.

Dalsia vec potom bude pozriet samotne VN kable (niekedy vyzeraju tie stare zvunku OK, ale zvnutra pri sviecke su prepalene). Hned daj von aj sviecky a pozri ich stav.

Mal som s tym dost problemov, preto som sa takto rozpisal. To co popisujes sa mi presne takto javilo - ked som kukal do motora a lankom som pridal plyn, pred rozkrutenim motora mi ako keby zacinal na pol sekundy dochnut a preskocila iskra cez jeden VN kabel na motor.

CAF a daj vediet

Napsal: sob zář 29, 2007 16:27
od pietre
Fajn, zítra to zkusím, měl jsem trochu podezření na možnost, že mi přeskočil rozvodový řemen. Dceři se to párkrát a mě jednou při rozjezdu podařílo chcípnout, jak už jsem psal - málo plynu a rychle puštěná spojka, snaha o rychlejší rozjezd a vždy to s tím autem trošku škubne, tak jsem nevěděl, jestli to stačí na to, aby ten řemen přeskočil a jestli to nemůže být příčinou toho dušení motoru při prudkém přidání plynu na volnoběh. Jinak pri jemném přidání a při normélním záběru se zařazenou rychlostí to problémy nedělá, jen není tak živej, je trochu ,gumovej,.
Uvidím zítra.
Díky za rady ;)

Napsal: pon říj 01, 2007 14:08
od pietre
Tak jsem měl rozebraný rozdělovač, svíčky podle výrobce a měrkama zkontrolovanou rozteč elektrod, vyměněný kabely všechny kontakty v pořádku a je to pořád stejné, na volnoběh to nepravidelně vynechává.
:evil:

Napsal: pon říj 01, 2007 14:24
od Rado77
Este by som kukol aj krokovy motorcek, ci nieje zasvineny (moj bol vcelku dost po 7-mych rokoch). A aj samotne lanko "plynu", ci je OK a nahodou nejako nepresmykuje....ale to pochybujem.... A stav vzduchoveho filtra kuknut tiez...ci nieje zospodu sedy

Napsal: pon říj 01, 2007 14:27
od pietre
Vzduchový filtr je nový, lanko napnuté jak má a ten krokový motůrek... není náhodou někde u klapky sání?

Napsal: pon říj 01, 2007 14:37
od Rado77
Ano, to je vonco...uz sa tu o tom pisalo, jedna sa o IAC (iddle air controll valve) a funguje na principe elektromagnetu. Podla zosliapnutia "plynu" zachyti TPS (throttle position sensor) silu pridania. TPS posle tieto data do ECM a ECM potom riadi IAC, ktorym reguluje mnozstvo nasavaneho vzduchu.

Hlavne dosadacia plocha IAC ventilu bola dost zasvinena a aj plocha vnutri klapky, kam dosada hlava IAC ventilu. IAC ide von lahko - len sa odpoji kontakt a je to na 2 imbusaky chytene. Ja som inak popozeral vsetky cidla, co sa dali + ich kontakty....nezaskodi, napr. umyval som motor pred casom a nasiel som olej v kontaktoch cidla teploty chlad. kvapaliny....

Napsal: pon říj 01, 2007 14:40
od pietre
To jsou věci, mám dojem, že už neopravuju ale operuju! Nehrozí, že bych po vyntání toho čidla nějak změnil jeho polohu nebo něco takového?

Napsal: pon říj 01, 2007 15:31
od Rado77
Ono sa to inicializuje tusim do vychodzej polohy po zopnuti kluca do polohy 1, resp. ak je pocas startovania stlaceny plyn, hned sa to nastavi ako treba). Nie som si isty, ale ako si spominam, ani som s tym IAC ventilom nehybal (dookola je tam taka vratna pruzina). Len vyslovene vycistil handrou hlavne tu dosadaciu plochu a aj to vnutro, kam sa zastrkava. Myslim ale ze Happy alebo Rado to robili tiez, snad sa ozvu....

Napsal: pon říj 01, 2007 15:48
od pietre
Tak to zkusím, uvidíme.
Ale teď si nejsem jistej, jestli tam nejsou ty hvězdičkový šroubky-Torx nebo imbusy.

Napsal: pon říj 01, 2007 16:25
od Rado
Sksu presne popisat ako sa to prejavuje ten nepravidelny chod.
Ci to vynechava skokovo ako keby valec vynechal, alebo postupne klesnu a zase stupnu. Ci to nieco robi aj pocas jazdy ,alebo cisto iba na volnobehu.
A jak to je s tym katalizatorom co si tu nedavno spominal?

Ak to presnejsie popises da sa aj presnejsie najst chyba.