Stránka 1 z 2
Gufera ventilu
Napsal: úte zář 25, 2007 06:44
od Petrak
Zdravim vás, mam trošku problém s Matízkem, začal docela dost brát olej a dost kouřit. Vypadá to na gufera ventilů.Nemáte s jejich vyměnou prosím někdo nějake zkušenosti?Zajímalo by mě jestli se to nech udělat bez sundání hlavy?
Díky moc.
Napsal: úte zář 25, 2007 12:44
od Bergman
Nemusí to být gufera, pokud dostal motor tepelný šok, stěrací kroužky na pístech jsou v háji.
Napsal: úte zář 25, 2007 17:55
od Rado
Bez demontaze hlavy a ventilov myslim ze gufera nevymenis.
Ja ich uz mam nove ale oleja papa rovnako..akurat sa mi uz neobjavuje na zavitoch sviecok.
Napsal: úte zář 25, 2007 21:32
od Petrak
Tepelny sok motor nedostal,ale postupne si bere trochu vic oleje az zacal kourit.Zkusim vymenit ty gufera a kdyby to nepomohlo, zkusil bych ty krouzky.Ale ta hlava se mi sundavat moc nechce.
Napsal: úte zář 25, 2007 21:52
od -peha-
Napsal: úte zář 25, 2007 22:14
od palikx
no pokud si vyrobis drzak ventilu kterym skrz svicku podrzis ventil aby nepadal do valce tak to udelat jde.ale pokud to kouri tak to asi budou krouzky.me to taky kourilo strasne a po vymene kruhu a simerinku je to uz v poho.najete asi 3 tis km a ubylo tak 2-3 deci.
Napsal: pát zář 28, 2007 15:11
od Petrak
Tak jsem vyměnil ty gufera ventilů a kouří to stejně.Koupím nové těsnění pod hlavu a vrhnu se na ty kroužky. Moc děkuju za fotky motoru.
gufera
Napsal: pát zář 28, 2007 17:26
od Serpico
....to palikx a máš " funda-udělátko " já nemám problém s olejem spotřeba neměřitelná ( odhad něco se musí spálit asi do 1 deci na 4 - 5 tisíc km )...ale soused po GO ano ( já si právě myslím, že mu nevyměnili gufera, ale má 16 ventil )...jo Melichar to má myslím na feldy....
Mějtě se fajn
Napsal: pát zář 28, 2007 20:17
od V.Brousek
palikx píše:no pokud si vyrobis drzak ventilu kterym skrz svicku podrzis ventil aby nepadal do valce tak to udelat jde.ale pokud to kouri tak to asi budou krouzky.me to taky kourilo strasne a po vymene kruhu a simerinku je to uz v poho.najete asi 3 tis km a ubylo tak 2-3 deci.
Palikx jak vypadá ten držák ? Můžeš hodit foto nebo nákres ? Dík
Napsal: pon říj 01, 2007 21:44
od palikx
no drzak nemam jen jsem ho videl kdysi na favorita.na 8 ventily a matize to pouzit jde na 16 v ne.da se rict ze je to jen svareci drat na konci s matkou ktera se vejde do diry po svicce.nic na tom neni.
Napsal: pon říj 01, 2007 22:12
od V.Brousek
No právě, že mě to překvapilo, že by šel tímto způsobem podložit ventil bez sundání hlavy. Kolikrát zámek ventilu držel tak, že se muselo i poklepem na ventil uvolnit misku klínků. Svíčkový otvor je dost malý a strkat nějaké "DĚLANIKO" do válců bych moc neriskoval. S Daewoo vozy sice žádné zkušenosti z ventily nemám, tak by mě zajímal spíše názor, jestli to opravdu takhle někdo dělal na svém autě. Ono se toho napovídá a "skutek někdy utek".
gufera
Napsal: stř říj 03, 2007 11:12
od Serpico
....no Brousek - u nás to Melichar dělá taky - důvod menší náklad prací na opravu ( sundání hlavy + nové těsnění + šrouby hlavy - doporučení vyměnit - původní jsou vytažené ) a to všechno si promítni na favo v hodnotě 10 - 20 tisíc, kde už netěsní gufera ventilů...pokud mu to tam spadne tak sundá hlavu asi za pokus to stojí...
Mějte se fajn
Napsal: stř říj 03, 2007 12:50
od Rado77
Ja by som mal 1 otazku k tejto teme - ked som mal dole veko ventilov a nastavoval som vole ventilov, zabudol som skontrolovat sroby vnutri, ktore drzia hlavu valcov spolu s blokom motora. Moja otazka - zvyknu tieto sroby (myslim ze ich je vnutri
casom povolovat? Ci ma zmysel este raz davat dole veko ventilov a skusit ich podotahovat ?
Dakujem
Napsal: stř říj 03, 2007 21:58
od palikx
pro vaclava jasne ze se to dela udelatkem.uplne v pohode.
rado ty srouby na hlavu ktere patrne myslis se nepovoluji a dotahovat se urcite nedoporucuje.maji svuj moment .takze pokud nechces delat tesneni pod hlavou nesahat.
Napsal: stř říj 03, 2007 22:18
od Rado77
Diki moc Palikx, o starost menej