Stránka 1 z 2

Přifoukávání vzduchu do svodů

Napsal: sob čer 05, 2004 11:33
od Zbyňa
Mám Daewoo Tico a pod vzduchovým filtrem jsem objevil, že je tam systém, který si bere čistý přefiltrovaný vzduch a přifoukává jej do výfukových svodů, je mi jasné, že to dělají kvůli, snížení emisí. Ale zajímalo by mě, zda to nemá negativní vliv na dynamiku a spotřebu. Pokud ano, jak jej co nejlépe odpojit, aby to nenarušilo ostatní chod motoru?
Zbyňa z Brna
email: NITRO.Z@CENTRUM.CZ

Sportovy filter na Tico.

Napsal: sob čer 05, 2004 19:55
od Radoslav Hološka
Zbyno,s tymito vecami sa netrap a na zvysenie vykonu v Ticu pouzi ako my priame sanie. To spociva vo vybrati povodneho papieroveho filtra z airboxu a z osadenia noveho napr. kuzela na koniec,resp. zaciatok natrubku. Tym padom odpojis aj privod tepleho vzduchu k saniu z vyfukoveho potrubia (rezim leto-zima). Auticko potom citelne lepsie taha,dvojku toci do 50 km/h. A navyse filter len precistis a naolejujes cca kazdych 15.000 km.
Foto po tejto uprave zasleme do fora neskor.

TICO

Napsal: pon čer 07, 2004 09:20
od Zbyňa
Díky Radoslavovi za poslání stránky z manuálu- výměna oleje v převodovce, šroub jsem našel, ale je tam úžasný přístup, chtělo by to montážní jámu. Zkusím vyndat baterku i s kastlíkem, abych si tam udělal alespoň trochu místa a mohl zvrchu nalít olej.
Jinak do přímého sání jsem zatím nešel, ale vytvořil jsem něco jako náporové sání: odhodil jsem ty kolena, který vedly do podběhu a natahl sem je až před přední mřížku nárazníku, z které jsem demontoval plastovový kryt. Pro větší sběr vzduch jsem mezi koleno a mřížku vložil seříznutou pet láhev 2l kterou jsem navlíkl na koleno. Motor teď nasává studený vzduch z venku a ne teplý od motoru, teď je motor živější, což je poznat nejvíce nad 110, nevýhoda-větší znečištění vzduchového filtru. Maximálka někde za 160km/h ručička se zastavila o tyčku nulování denních kilometrů. Nikomu to zkoušet, ale nedoporučuji, auto je značně nervozní a hrozí crash a přetočení motoru (nemá omezoveč otáček) Což si myslel, asi i pan podnikatel v VW Passat, kterého jsem na dálnici předjel asi při 150.
Zdar Zbyňa

Napsal: pon čer 07, 2004 21:52
od Radoslav Hološka
No Zbyno,tak Ty si vazne samovrah! My mame na Ticu 13" pneu 155/65 R 13 ale 160km/h sme este neskusali! Myslim,ze s filtrom Kingdragon a vyfukom Ulter Sport by sme takuto rychlost nemali mat problem dosiahnut,ale tie sirsie pneu to uz asi nepotiahnu,maju vacsi valivy odpor. Ty mas to sanie vyriesene skor na amaterskej urovni,ja som zastancom dokonalejsich a znackovejsich veci. Vyfuk nebol drahy a urcite nezhrdzavie tak skoro,ako original Daewoo. Filter stoji 1200 Sk,po piatich vymenach a jeho ocisteni sa investicia vracia a vydrzi udajne 150.000 km!

Napsal: stř čer 09, 2004 14:40
od Peca
No kazdopadne nemam nic proti Ticu, ale 160 je trosku moc!!! Tico neni vubec na tohle staveny! Maximalni konstrukcni rychlost ktera je uvedena v TP pocita s aerodynamikou a urcitym zatizenim podvozku a brzd.... Navic staci aby blbe fouknul vitr a ses mrtvej :!:
Opatrne!!!

Napsal: pon čer 14, 2004 17:37
od petrm
Hele Peco ale ty si na tom s nesíí uplně stejně myslím tu konstrukční rychlost uvedenou v techničáku :?:

Napsal: úte čer 15, 2004 17:11
od Ivan
Pecova Nexie je ale vyrobená ve středu :lol:

Napsal: pát lis 12, 2004 08:55
od marianH
Zdravim vas vsetkych.

Mam par otazok na tie upravy ktore ste tu spomenuli.

1. Ked vyradis z cinnosti sanie ohriateho vzduchu, nenastane problem pri volnobehu v zime pokial je este studeny motor? Prave kvoli tomu sa totiz vzduch predhieva. Viem, ze potom ma vacsi vyznam lokalne ohrievanie volnobezneho okruhu priamo v karburatore, ale aj tak ma to zaujima.

2. Ked nahradim vzduchovy filter niecim co kladie mensi odpor, je pravdepodobne, ze to menej zadrzuje prach a ine necistoty. Nevylagruje sa skor motor od toho svinstva?

3. Ked nahradim vzduchovy filter niecim co kladie mensi odpor,, zmenia sa tlakove pomery v karburatore a aj v prisavani do vyfukoveho zvodu. Aky to ma vplyv na spotrebu? Na emisie?

4. Co obnasa (poplatky, urady) dat si dopisat do velkeho technicaku alternativny rozmer diskov R13? Urobil to uz niekto? Plati sa za to? Ake urady maju s tym docinenia? Niektori z vas maju 13 plcove disky uz namontovane. Z akeho modelu auta pasuju? ako je to s priemerom otvorov na sroby. Ten sa v type disku neudava.

Dik za odpoved, pomozes nielen mne.

Marian

Napsal: pon lis 15, 2004 19:33
od petrm
Nevím jak na Slovensku ale v čechách mě to stálo 10Kč kolek a byl sem na DI ale musel sem mít v ruce knížku k elektronům ve které bylo napsáno že jsou schválené od německé TüV přímo na Lanose a dával sem 15" takže něco podobného potřebuješ i k Ticu .
Filtr tam sice pustí víc vzduchu ale nečistot tam o moc víc nejde a tomu motoru zase tak strašně moc nevaděj spoustu lidí tam má takovej filtr a jezdí v pohodě , a když nebudeš jezdit neustále naplno ale tak jako do té doby než si vyměnil filtr tak ti dokonce klesne spotřeba s podtlakama si hlavu nelámej 8)

Napsal: úte led 11, 2005 23:36
od SNB-RIDER
Chci jen neco rict k te rychlosti s ticem,ja s nem litam tak kolem 140km/h a je to docela husty,chtelo by to tvrdy pruziny... Jo a 50km/h na dvojku udelam se serii,ted chci namontovat primy sani se sportovnim filtrem,tak jsem zvedavy jak se to zmneni.... TICU ZDAR!!!!!!! :)

Re: Sportovy filter na Tico + dotazy + připomínka ...:)

Napsal: pon říj 24, 2005 14:56
od gusep
Vážení, já jezdím s Ticem 2,5 roku snažím se spíše na spotřebu - 4,2 L/100km - není problém...* Chtěl jsem se jen zeptat: a) když odstrním vzduch filtr a dám sportovní, případně povedu studený vzduch do motoru náporovým sáním, zda mu to nebude vadit...přeci jen jestli neni lepší ten ohřátý, nee?... b) Tico má přívod vzudchu regulován elektronikou, nebo se mýlim? ...a tak by si stejně asi vzal jen to co potřebuje, neni tak? c) Mé Tico jezdí na 2. převodový stupeň 80km/hod 3.př.s 120/km/hod 4. -nezkoušel jsem asi něco 135km/hod 5. 160km*-/hod ... :) Takže poznámka typu, že na z jede i 50 mi nepřijde namístě... :) Gusep

Re: Sportovy filter na Tico + dotazy + připomínka ...:)

Napsal: pon říj 24, 2005 14:57
od gusep
Vážení, já jezdím s Ticem 2,5 roku snažím se spíše na spotřebu - 4,2 L/100km - není problém...* Chtěl jsem se jen zeptat: a) když odstrním vzduch filtr a dám sportovní, případně povedu studený vzduch do motoru náporovým sáním, zda mu to nebude vadit...přeci jen jestli neni lepší ten ohřátý, nee?... b) Tico má přívod vzudchu regulován elektronikou, nebo se mýlim? ...a tak by si stejně asi vzal jen to co potřebuje, neni tak? c) Mé Tico jezdí na 2. převodový stupeň 80km/hod 3.př.s 120/km/hod 4. -nezkoušel jsem asi něco 135km/hod 5. 160km*-/hod ... :) Takže poznámka typu, že na z jede i 50 mi nepřijde namístě... :) Gusep

Napsal: úte kvě 02, 2006 21:04
od Schikula
Lidi, vraťme se k tématu.
Mohl by už konečně někdo odpovědět na otázku: "co přímé sání, Tico a zima?"
Co to udělá se spotřebou a s emisema?
Je ten nárůst výkonu opravdu citelný nebo si to jen namlouváte, aby jste si nevyčítali zbytečnou investici?

Napsal: čtv kvě 18, 2006 22:43
od Lubos
marianH píše:Zdravim vas vsetkych.

Mam par otazok na tie upravy ktore ste tu spomenuli.

4. Co obnasa (poplatky, urady) dat si dopisat do velkeho technicaku alternativny rozmer diskov R13? Urobil to uz niekto? Plati sa za to? Ake urady maju s tym docinenia? Niektori z vas maju 13 plcove disky uz namontovane. Z akeho modelu auta pasuju? ako je to s priemerom otvorov na sroby. Ten sa v type disku neudava.

Dik za odpoved, pomozes nielen mne.

Marian
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=1612

Napsal: sob srp 19, 2006 02:16
od MisoSz.
gusep
si si isty tym co vravis o tych prevodovych stupnoch????Lebo ist na dvojke 80,no neviem,nech sa vyjadria odbornici kolko by si musel mat otacok,ale zda sa mi to trosku nerealne....