Stránka 1 z 3
Prasknuta hlava valcov II.
Napsal: pát čer 04, 2004 22:08
od Radoslav Hološka
Zdravim kolegovia!
Po dlhsej dobe mam prvu negativnu skusenost s mojou 16V.
Prasknuta hlava valcov - najazdenych 108.000 km... Auto nie je vytacane,jazdim predpisovo ak sa da,pravidelny servis. Ma len chip,vyfuk a filter,cca 101 koni. To vsak musi ten motor nieco zniest,nie? Oprava ak sa bude dat trhlinka zavarit cca 10.000,- Sk (uz aj novy olej,sviecky,rozvodovy remen atd.,vsetko pod jednym ak to uz bude rozobrate). Ak to bude na nepristupnom mieste,nova hlava cca 23.000,- Sk.
Mate v poslednej dobe podobnu negativnu skusenost s takouto zavadou? Cim sa to mohlo stat? A polutujte ma trosku.
Prasknuta hlava valcov II.
Napsal: pát čer 04, 2004 22:35
od Radoslav Hološka
Lewis,dakujem. potesil si ma s tymi 219.000 km. Dufam,ze po tejto oprave ma uz nic hrozne necaka a moja 16V urobi aspon tolko km co Tvoja 8V. Co sa tyka vrakoviska,v tychto veciach som zastanecom toho,ze do stareho auta veci zo stareho radsej nie.
Co ak sa to iste prihodi znova? Viem v akom stave su motory tych vrakov? Radsej to zaplatim,mam istotu aj zaruku. Aj ked tych 23.000 Sk je poriadna pecka. Co uz. Mam ju radsej odstavit v garazi a nejazdit? Vrazil som do nej uz peknych par desiatok tisic,takze mam ju rad a musim to nejako prebojovat...
Vela zdaru a vitaj medzi nami v klube!
Napsal: sob čer 05, 2004 00:02
od Ivan
Radoslave, moje Nexia už týden stojí za plotem v servisu. Vždy, když jedu kolem, zamáčku slzu a těším se na okamžik, kdy mi zavolají a řeknou: "Pane, Vaše Nexie už startuje, bylo to tím a tím!" Ale zatím nevolají
Takže Tě lituju, protože nemůžeš jezdit.
Pokud to nepůjde opravit, popřemýšlej, jestli nebude lepší tam rovnou dát motor z Kadetta GSI 2.0 8V. Uvažuje o tom Peca. Já počkám, až to tam bude mít a pokud to bude OK, možná se taky nechám překecat
Napsal: sob čer 05, 2004 09:28
od milosh
Ivan píše:Radoslave, moje Nexia už týden stojí za plotem v servisu. Vždy, když jedu kolem, zamáčku slzu a těším se na okamžik, kdy mi zavolají a řeknou: "Pane, Vaše Nexie už startuje, bylo to tím a tím!" Ale zatím nevolají
Takže Tě lituju, protože nemůžeš jezdit.
Pokud to nepůjde opravit, popřemýšlej, jestli nebude lepší tam rovnou dát motor z Kadetta GSI 2.0 8V. Uvažuje o tom Peca. Já počkám, až to tam bude mít a pokud to bude OK, možná se taky nechám překecat
jojo, motor z Kadetta to uz by bylo neco
Napsal: sob čer 05, 2004 13:20
od Radmont
a urcite je to prasknuta hlava? v mojom pripade mi mechanik tiez tvrdil, ze je to praksnuta hlava na 100 % a nakoniec to bolo len tesnenie za 1000 sk + dalsie tesnenia + narovnanie spolu 4000 (vzdy lepsie ako 10 tisic co mi predpovedal on). Inac ja som uz bol rozhodnuty ze nexiu predam. 2 tyzdne pred tym mi odisli brzdy (oprava 3000) a bol som tak vytoceny, ze som sa jej chcel zabvit. takto si ju este chvilu necham...
Prasknuta hlava valcov II.
Napsal: sob čer 05, 2004 19:45
od Radoslav Hološka
Dakujem chlapci za utesenie!
O tom motore z Kadetta neskor pouvazujem.
Radmont,urcite je to prasknuta hlava,lebo tesnenie mi predtym menili za tie peniaze,ktore spominas a nepomohlo. Vlastne najprv si aj oni mysleli,ze je to tesnenie. Akoze to odstranili a po 2 dnoch sa chyba prejavila znova,takze trosku si priznali chybu aj v servise a polovica servisnych prac pojde na ich triko. Len preto,ze nevyskusali natlakovat hlavu. Inac su to super chlapici,nepredpokladali ze taky vodic ako ja pride k nim rovno s prasknutou hlavou valcov. Vraj 99% vsetkych Nexii pride s podobnymi priznakmi ako ja a vzdy je to "len" tesnenie. Takze bohuzial,je to dan za tych 108.000 bezproblemovych km. Nieco sa uz muselo stat,nie?
Ivan,Ty vydrz,startovanie Ti urcite spravia!
Napsal: ned čer 06, 2004 16:08
od Radmont
Ak ta to potesi, tak jeden znamy ma audi a4 a tiez sa mu to totalne kazi (oprava audiny je trochu drahsia ako nexie, tam to uz ide do desatisicov)
Napsal: ned čer 06, 2004 21:53
od Radoslav Hološka
Fuha Lewis! Tak to Ti teda nezavidim. Ja mam prvu poruchu a som z toho hotovy a Tebe sa prakticky to iste stalo 3x!? Tie tesnenia pod hlavou su vraj slabostami Nexii,co narobime. Zajtra cakam,ze uz moju 16V budem mat spravenu. Ale ruku na srdce. Dodrziava kazdy z nas pravidelne prehliadky presne na desiatky kilometrov? Asi nie. Hlavne 16V su na servisne prehliadky (pravidelne) citlive. V servise mi hovorili,ze mali chlapika,ktoremu praskol rozvodovy remen pri ceste do servisu pri 60.500 km! Pritom interval vymeny je kazdych 60.000 km. Takze to presvihol "len" o 500 km a bum!
Na druhej strane k nim zasa prisiel chlapik bez vody v chladici a urobil na tom este 50 km! Mal auto z pozicovne a neunuval sa pri prebrati auta takuto vec skontroloval. Doliali mu vodu,odvzdusnili a isiel dalej. Co auto,to iny kus. Ako so zenami...
Napsal: pon čer 07, 2004 08:32
od Radmont
ja mam v servisnej knizke vymenu rozvodoveho remena po 80 tis (a uz mam najazdenych 85 tis)
Napsal: pon čer 07, 2004 08:41
od milosh
rozvodak by se mel menit pri 80k, ale ja mam uz 90, brzy ho budu menit, ale kdyz mi kamos menil olej pri 85, tzak se na ten remen dival rikal, ze je uplne v pohode...
Takze to asi zavisi i na majiteli, jak se k autu chova..
Napsal: pon čer 07, 2004 21:28
od Radoslav Hološka
Radmont a Milosh,chlapci ale vy mate 8V motory a tie nie su tak namahane ani narocne na vymeny a pravidelny servis. 16V Nexie maju servisny interval vymeny rozvodaku kazdych 60.000 km. Milosh,Tebe by som uz predsa odporucal vymenu rozvodaku,stoji malo penazi oproti skodam,ktore mozu nastat! Opotrebovanie remena je nutne pozriet z oboch jeho stran,poprehybat ho a odhalit aj zacinajucu trhlinu. Ked sa nan len tak pozries pri rozobrati krytu,nerozpoznas jeho celkovy stav!
Napsal: pon čer 07, 2004 21:44
od Marek
Přesně tak na rozvoďák bacha! Radši ho vyměnit o něco dřív než vypláznout nehorázný peníze za opravu motoru. Když sem nexii koupil tak olej a rozvoďák bylo první co jsem měnil, ale to bych udělal u každýho auta, který nemá servisní knížku
Napsal: pon čer 07, 2004 21:59
od Radoslav Hološka
No Marek,mozno aj viacej zakladnych vymen a kontrol. Na drobnostiach nesetrite,auto Vam ma sluzit k spokojnosti a treba pre to urobit vsetko! Auto bez servisnej knizky je ako televizor s japonskym menu a dialkovym ovladacom v arabstine!
Vymenit treba radsej vsetko a potom nemenit typy olejov,sviecok,zvyknut si na jeden typ a jednu znacku. Samozrejme v ramci moznosti,hlavne financnych. Nam do priatelkinho Tica v obchode jednoznacne poradili do prevodovky mineralny olej 85W-90,vraj iny ani nedostavaju a nie je ziadany a v zime sa riadiacou pakou nedalo ani pohnut,taky je ten olej husty. Nikdy viac! Radsej syntetika a 75W-85. To len zo skusenosti. A motorovy olej radsej o 100 Sk drahsi na liter ale co najkvalitnejsi.