Stránka 1 z 2
Brzdi az na podlahe
Napsal: pát zář 21, 2007 15:07
od wagon
Mam problem s brzdami - zacina to brzdit az ked je pedal takmer na podlahe. Vtedy to brzdi relativne dostacujuco, ale neviem, ci by bola dostatocna rezerva pri brzdeni na dialnici a pod. Nezda sa mi, ze by bol ucinok brzd nesumerny.
Neviem presne ako a kedy sa to stalo, ale uz je to takto aspon rok a nezhorsuje sa to.
V servise vymenili brzdovku a odvzdusnili, ale skoro vobec sa to nezlepsilo. Vraj skontrolovali cely brzdovy system, nikde nic netecie atd.
Cim to moze byt? Napada ma zavzdusneny hlavny brzdovy valec, pripadne brzdove valceky? Alebo nieco zle so zadnymi brzdami? Nerad by som menil naslepo nieco, co s tym nesuvisi.
Pozn.: nemam ABS, v zadu su bubny
Napsal: pát zář 21, 2007 15:18
od stefan
Ja by som typoval zadne samostavy.
Skús zatiahnuť ručnú brzdy a pár krát zatlačiť pedál brzdy,
či to tiež robí. Ak to nebudú samostavy, potom tipujem hlavný
brzdový valec.
Napsal: pát zář 21, 2007 18:58
od lubinob
Tak nejako by som tipoval i ja,
skús dať dole bubon a pozri či nieje na samostave mastný nános a ak áno tak to treba vyčistiť a odmastniť....
Napsal: pát zář 21, 2007 22:24
od palikx
no tohle je problem.me to dela skoro to same od vymeny zadnich valecku.dokud byly tuhe tak to bylo docela dobry ale po jejich vymene a nastaveni samostavu a rucni brzdy je pedal v polovine sve drahy a to je spatny.u me to urcite nejsou zadni brzdy a podle kontroly ani predni.odvzdusnit to jde normalne brzdi to dobre ale je dlouhy chod.
cele je to divne.asi si pujcim jinou pumpu a zkusim to.
Napsal: sob zář 22, 2007 22:35
od wagon
Dakujem vsetkym za rady. Porovnal som kedy zacne pedal klast odpor pri zatiahnutej rucnej brzde - rozdiel takmer ziadny (ak vobec nejaky). Dufam, ze tym padom mozem vylucit problem so samostavmi.
Napadlo ma vyskusat odvzdusnit hl. brzdovy valec. Robil som to kedysi na Skodovke - staci povolit srob/matku, ktora drzi brzdovu trubku na valci a zaroven stlacat brzdovy pedal (opakovat pre vsetky brzdove trubky).
Problem je ale v tom, ze mi vobec nejdu povolit tie matky. Zlomil som jeden kluc a ked som pouzil kvalitny Tona kluc, tak sa zase zacal poddavat material matky... a neotocila sa ani o kusok. Pritom predpisany utahovaci moment tychto matiek vobec nie je velky. Nechapem - to sa rata s tym, ze tieto matky sa napriklad pri vymene valca strhnu a nahradia novymi?
Napsal: pon zář 24, 2007 15:15
od Slavek
ted sem asi z toho trochu vul ale nechapu jak se da odvzdusnit hlavni brtdovy valec
Napsal: pon zář 24, 2007 20:17
od wagon
OK, mozno to nie je najpravdepodobnejsia pricina, ale ak je podozrenie na vzduch v hl. brzd. valci, tak ho treba odvzdusnit. Doprucuje to aj Daewoo/Chevrolet:
http://lacetti.com.ua/chevy-man/EN/docu ... ml#J4A0MBB
If the master cylinder is known or suspected to have air in the bore, then it must be bled before any wheel cylinder or caliper is bled.
Ja uz som pripraveny skusit cokolvek, co neuskodi, kedze vo vsetkych servisoch na to kaslu, vedia iba vymenit brzdovku, pripadne platnicky.
Napsal: úte zář 25, 2007 16:19
od stefan
A odvzdušnil si už na každom jednom kolese?
Používaj maticové kľúče, príp. GOLA, nie vidlicové na odvzdužňovaky.
Dolievaj včas brzdovú kvapalinu. Máš ABS?
Napsal: úte zář 25, 2007 17:26
od dedo.miki
Je potrebné zistiť či nemáš velkú vôlu medzi hlavným brzdovým valcom a posilovačom.Vtedy je velký chod pedála kým zaberie.Brzdy sa dajú odvzdušnovať aj tak,že stlačeným vzduchom tlačíme do nádržky kapaliny a na kolesách odpúštame.Takým spôsobom nechytá vzduch hlavný brzdový válec ak má poškodené gumičky.
Napsal: čtv říj 04, 2007 13:02
od wagon
Zial nestihol som sa tomu venovat a s autom bolo treba ist na STK. Nepreslo kvoli nesumernemu ucinku zadnych brzd (nie rucnej).
Inak nemam ABS a v servise vraj komplet vymenili kvapalinu a odvzdusnili (predpokladam, ze iba na kolesach). Vraj skontrolovali cely brzdovy system, pozreli aj dovnutra zadnych brzd a nenasli ziaden problem. Nechapem co pozerali, lebo rozdiel v ucinnosti je priblizne dvojnasobny a este to aj piska (predtym to nikdy nerobilo).
Moze ten nesumerny ucinok suvisiet s prvym problemom - dlhym chodom pedalu?
Napsal: čtv říj 04, 2007 14:35
od stefan
Potom už nič iné ako sa pozrieť do zadných bŕzd či nie je
pridretý jeden válček, a či pracuje správne samostav.
brzdy
Napsal: čtv říj 04, 2007 15:24
od Serpico
...to wagon je príma klíč na brzdový trubky a tak... spodní část je pohyblivá a vroubkovaná a zakousne se a povolíš všechno ( a následně i utáhneš ) dlouho jsem ho scháněl...cena od 120 do 500 Kč ( podle marže obchodníka, kde kupuješ )....ale je to problém viz palikx ( a tomu si nedovolím oponovat...)..při případné demontáži hlavního brzdového válce ( pokud přisává nemá smysl měnit těsnící kroužky - většinou je chycená činná plocha ) pozor na utěsnění podtlaku - malé těsnění...jinak dle STK bych vyměnil vzadu prasátka + pakny a kontrola bubnů ( stav ojetí - případné nesouměrné vydření )...
měj se a bojuj...vyhraješ
Mějte se fajn
Napsal: čtv říj 04, 2007 20:09
od ppp
Gumicky obcas ma vyznam vymenit. Ked ma napriklad na skodovke zradil spojkovy valcek na prevodovke (vytiekol) zistil som ze gumicka co tam bola bola proste asi zbrusena alebo vytahana alebo naopak zmrstena alebo ja neviem co ale ked bola natiahnuta na piestiku tak kopirovala obrys piestiku zatial co nova robila pekny vejarik ktory mal tesnit. Odvtedy 50tkm a 4 roky a v pohode. A pritom bolo na vnutri v rure vidno vydratu ale vylestenu plochu. Ale vydraty draplavy alebo nebodaj vyhrdzaveny valecpregumickovavat vyznam asi naozaj nema.
Mimochodom na espre mam odniekial blato v spojkovom okruhu a pritom spojka funguje v poriadku. Teda treba ju zosliapnut az k podlahe aby nebola v zabere ale vraj je tam nova lamela.
brzdy
Napsal: pát říj 05, 2007 10:03
od Serpico
....to ppp k názoru měnit celý brzdový válec mě vedlo - měnil jsem celý spojkový válec u pedálu ( lehká slitina a vnitřní část válce vydřená ) u dodo 120 to bylo o něčem jiném litina nebo prostě tvrdší materiál...to samý zadní prasátka ( cena jedneho okolo 200 Kč ) to nemá cenu rozdělávat...ale jinak se nehádám, je to jenom můj názor...
Mějte se fajn
Napsal: úte říj 09, 2007 12:51
od wagon
Update: V servise na 2. pokus zistili, ze nesumerny ucinok bol kvoli zadnym valcekom. Vizualne vraj na nich nebolo nic vidiet.
Do riesenia dlheho chodu pedalu sa im ale evidentne nechce, tak to asi risknem sam. Vyzera to stale pravdepodobnejsie na nejaky problem s hl. brzd. valcom. Nakupim specialne kluce a budem sa modlit, aby som nestrhol matice...