Stránka 1 z 5
vymena chladiacej zmesi
Napsal: ned zář 16, 2007 19:36
od koki
chel by som vymenit chladiacu zmes ma leganza nejaky vypustny ventil alebo to musim vybrat strikackou.dik
Napsal: pon zář 17, 2007 09:52
od PeLi
Mne zase v sobotu vyvrela voda - asi som dávno nedolieval - dúfam ze to nebude nic ine. Aku chladiacu zmes odporucate. V navode pisu ze to treba zriedit s destilovaniu vodou 50% - 50% a pri extrémne nízkych teplotach na 60% - 40% ale nie viac. Ja som si doteraz myslel, ze sa tam dava len neriedena nemrznuca zmes.
Napsal: pon zář 17, 2007 16:37
od -peha-
KOKI postav se pred motor a po pravý ruce dole na chladiči je taková umelohmotná vrtulka to je výpustná skrutka je uplne na spodku v motorovej časti
chladič
Napsal: pon zář 17, 2007 18:22
od Serpico
....to koki peha, ti radí dobře...ale na skrutku ( výpustný kohout ) musíš opatrně...citlivě povolovat a ještě citlivěj utahovat je to v plastu - a celkom snadno se to vymění ( uvažuji že to bude podobný s nexií ), no co se budu vytahovat, už jsem brečel na Kundratce a palikx to měl....
Mějte se fajn
Napsal: pon zář 17, 2007 20:21
od koki
dakujem vam skusim to. vypusti sa to samovolne spadom alebo tomu mam pomoct a chcem vam podakovat za radu dik.kad pridem na zraz v sobotu s polovickou da sa tam ubytovat aj najest bez rezervy.dik
Napsal: pon zář 17, 2007 20:29
od -peha-
Napsal: úte zář 18, 2007 09:33
od PeLi
PeLi píše:Mne zase v sobotu vyvrela voda - asi som dávno nedolieval - dúfam ze to nebude nic ine. Aku chladiacu zmes odporucate. V navode pisu ze to treba zriedit s destilovaniu vodou 50% - 50% a pri extrémne nízkych teplotach na 60% - 40% ale nie viac. Ja som si doteraz myslel, ze sa tam dava len neriedena nemrznuca zmes.
Nikto nevie poradit??? Ja som este chladiacu zmes nikdy nekupoval. Tak neviem kolko mam kupit. Do legy ide podla navodu 7l , tak mi staci kupit polovicny objem? Pred Leganzou som mal S120 a tam som mal len obycajnu vodu - v zime som nejazdil, tak s tym nemam ziadne skusenosti.
Napsal: úte zář 18, 2007 12:13
od Mikeš
Zdravim
Asi budes muset koupit rovnou 4 litry,protoze po pulkach se to urcite neprodava,ledaze by ti nekde natocily primo ze sudu
.Jinak by to mela byt koncentrovana chladici kapalina na bazi ethylenglykolu a hlavne urcena pro hlinikove motory.Kdyz sem menil chladici kapalinu u Matuli tak sem tam dal ten cervenej Fridex G+.Interval vymeny je u nej 5 let,takze ma clovek nakou dobu klid
. Zbytek naplne dolit destilkou a je to
Napsal: úte zář 18, 2007 18:14
od Richard
Jo taky mám v Nubiře tu červenou chladící kapalinu s výměnou 5 let - zatím OK. To že ti vyvřela voda může dělat víčko expanzní nádoby (to kudy se leje kapalina) má přetlakovej a zpětnej ventil a když ten neudrží tlak v chladícím systému vyskáče ti voda (směs) ven. Nejjednodušší je koupit nové víčko, pokud tohle nepomůže, jedná se o poruchu termostatu (neotvírá se) dá se nouzově vyřešit puštěním topení na plný pecky, nebo, což je nejhorší možnost, těsnění pod hlavou
Napsal: stř zář 19, 2007 07:31
od Honza Beneš
Když je řeč o chladící kapalině - ta zelená je na jiné bázi než červená a tudíž s ní nemísitelná? Když dáváte červenou, tak je asi lepší žejo? A ještě prosím info kolik je slušná cena za 1 litr, abych nekoupil Fridex na prvním čerpadle zbytečně 2x dráž než je nutné.
Napsal: stř zář 19, 2007 07:58
od PeLi
Richard píše:Jo taky mám v Nubiře tu červenou chladící kapalinu s výměnou 5 let - zatím OK. To že ti vyvřela voda může dělat víčko expanzní nádoby (to kudy se leje kapalina) má přetlakovej a zpětnej ventil a když ten neudrží tlak v chladícím systému vyskáče ti voda (směs) ven. Nejjednodušší je koupit nové víčko, pokud tohle nepomůže, jedná se o poruchu termostatu (neotvírá se) dá se nouzově vyřešit puštěním topení na plný pecky, nebo, což je nejhorší možnost, těsnění pod hlavou
To vyvretie - to som napísal len obrazne. Nikde neunikala žiadna para, nikde netiekla voda. Len som si chcel pri nočnej jazde trocha prikúriť a stále išiel studený vzduch. Termostat sa pomaly blížil k 125C. Tak som rýchlo zastavil a pozrel sa na motor. Ziadna para ani voda nikde neunikala a ventilátory na chladiči fúkali o dušu. Keby nebolo tah chladno, tak by som si to ani nevšimol. Dnes idem kúpiť tú chladiacu kapalinu a uvidím. Zlé tesnenie pod hlavou sa prejaví podbne ako na škodovke??? - sivý olej???
Napsal: stř zář 19, 2007 08:27
od Richard
Napsal: čtv zář 20, 2007 08:21
od PeLi
Tak som dolial asi 3L chladiacej zmesi zriedenej s destilovanou vodou 1:2. Po skúške to vyzerá OK. Chladič motora sa začal ohrievať asi po 5min. po naštartovaní, tak usudzujem, že termostat by mal byť OK. Voda nikde neuniká, len kúrenie stále nefunguje. Nenašiel som nič, čím by sa to dalo odvzdušniť a ani v manuáli nič o odvdušnení nepíšu. Počítam s tým, že sa to odvdušní samé - do vyrovnávacej nádoby idú dve tenké hadičky - asi odvdušňovacie - alebo sa mýlim ?
výměník
Napsal: čtv zář 20, 2007 15:26
od Serpico
...to Pe - li je prostě " zasratý " - demontáž vyčištění a pokoj...
Mějte se fajn
vymena chladacej zmesi
Napsal: pát zář 21, 2007 12:55
od hladolef