Stránka 1 z 1

Rozvodovy remen 1.6/16V again

Napsal: ned zář 16, 2007 07:10
od macu
Ahoj, zdravim starsi a zkusenejsi cleny klubu! Zrovna jsem se zaregistroval, a hned ze smutna. Pri nedavnem vyletu mi pravdepodobne (99.9%) praskl rozvodovy remen. Zhruba tisic mil pred doporucenou vymenou. Jsem 'stastnym' majitelem 16ti ventilove verze motoru a z toho co jsem zde i jinde cetl mi beha mraz po zadech. Uz jsem se smiril s tim, ze v motoru se odehral nelidsky masakr ale rozhodl jsem se meho broucka zachranit i za cenu nemalych obeti. Momentalne sidlim v USA, takze odtah do servisu by znamenal zaplatit zhruba dvakrat tolik co stoji samotny Lanos, tudiz jsem se rozhodl se do toho pustit sam. Zde je ovsem zasadni problem, ponevadz jsem tezky amater. Pokousel jsem se nejdriv dostat k rozvodovemu remenu, ale zastavila me hradba plechu. Manual lakonicky pravi 'remove the splash shield' a jde dal, ale ja si nejsem vubec jisty co vsechno a kde mam odmontovat. Z prispevku zde ve foru jsem ziskal dojem, ze neni nic snadnejsiho. Zeptam se tedy takto: Na prilozenem obrazku, musim odstranit jen tu cast na kterou ukazuje cislo 10, nebo i tu s cislem 15, nebo jeste neco jineho? Pohled pod kapotu a kolem kola mi moc nepomohl, protoze to na prvni pohled vypada vsechno jakoby jednolite ci snytovane. Diky za pomoc pri zachrane jednoho z poslednich Lanosu v Nasvhillu! Obrázek

doplnovaci otazka

Napsal: ned zář 16, 2007 14:49
od macu
Vsiml jsem si ze pan JRD McLaren tu pred nejakym casem postnul obrazek toho co zbylo z DOHC motoru po prasknutem remeni. Nejak se mi ten odkaz nedari otevrit, nemohl by to sem prilepit jeste jednou? Diky moc, rad bych vedel co me ceka. BTW, objevil jsem inzerat na cely motor za zhruba $250 a $200 postovny. Myslite, ze ma cenu kupovat celej motor, nebo to jeste pujde opravit? Chci vymenit remen, napinac, vodni pumpu a ventily, ale netusim, jestli bude treba vymenit taky dalsi veci jako pisty ci nejaky hridele. Ruplo to kdyz jsem vyjizdel na dalnici do kopce a dupl jsem na to. Nejdriv to byl zvuk trochu jako cvrcek na kole, ztracelo to silu, ale furt se to snazilo jet. Ja blbec jsem to jeste chvili trapil nez jsem zastavil. Rekl bych ze se ten remen jen povolil a pisty se mlatily s ventily jak o zivot. Nestalo se vam neco podobnyho? Myslite, ze budou ty pisty taky zniceny? Diky!

novy obrazek

Napsal: ned zář 16, 2007 17:21
od macu
Ok, tak tady je dalsi prispevek do samomluvneho vlakna. Rano jsem udelal jednu fotku, aby bylo jasne o cem mluvim. Primaloval jsem tam cisla 1-3. Pokud se chci dostat k rozvodovemu remenu, vadi mi tam cislo 1. Vypada to, ze je to prisroubovano, mimo jine, v miste 2, a ze je to na pevno pripojeno k cislu 1. Manual ale zminuje jen nejake srouby za pravym prednim kolem, a cele mi to pripada nejake podezrele, aby se kvuli vymene remene rozmontovala pulka auta. Jsem zmaten, kde je chyba?Obrázek

Napsal: ned zář 16, 2007 21:05
od JRD McLAREN
noo..
jako STEP-BY-STEP manual nam tu "FRENK" nenehal..

..ale jako poradim trochen...
..tam tie modre kusy plechu nemash sancu odmotovat..
..to je jakosi karoseria..

kuk na moje fotky generalky..
zacni ale niekde pri konci...
http://195.168.25.155/dohc/motor/

to co musis odmotovat, je remenica od serva..(tamto kolecko na ktorom je remen)
potom kryt rozvodov - jeden srobik to drzi tam co je ten pliesom na tu hadicku, ktoru uz mash danu bokom..

..a dalej si to tu naforume uz cital..co a ako..

Napsal: ned zář 16, 2007 21:16
od palikx
No nazdar
uprime nevidim to dobre ze by jsi to dal dohromady.cisla ktera jsi namaloval te vubec nezajimaji.zaklad uspechu je v tom plastovem krytu ktery je na motoru.ze zhora jsou 3 sroubky na klic 10 a ve spodu jeste 2.nejdriv ale musis sendat klinovy remen.je tam napinaci kladka mezi servo pumpou a remenici klikove hridele da se uvolnit 14 klicem(ne povolit ale jen odtahnout od remenu aby se dal sendat.)ale opravdu tady nemuzu popisovat cely postup to je na strasne dlouho

diky

Napsal: pon zář 17, 2007 00:42
od macu
Diky panove za rady a zajimave (lec desive) fotky. Dle manualu jsem to na ten plastovy kryt tipoval, ale nezdalo se mi, ze se po jeho odstraneni dostanu az k remenum - ta karoserie vypada, ze ponekud prekazi. Sve sance taky nevidim prilis ruzove, ale bohuzel je to ma jedina moznost, jinak jde mily lanos na dily. Svou nezkusenost se pokusim vyvazit svereposti a pritelem na telefonu. No, pokusim se dokumentovat svuj pokrok a kdyztak to hodim sem pro vystrahu :)
Jinak situace tady v americe je, pokud jde o daewoo, opravdu tristni. Majitelu jak safranu, mistni lanos klub skomira, nikdo to nespravuje, ani zadna prirucka typu 'Jak na to'. Auto sezenete levne, ale tim radost konci...

Napsal: úte zář 18, 2007 07:45
od Blue Lanos
:cry: Je to smutne ale zavidim ti tvoju odvahu sa do toho pustit a zelam stastny koniec hlavne ;)

Napsal: úte zář 18, 2007 23:06
od palikx
jo tak tohle je odvaha jako blazen.jestli chces opravdu radit posilej soukrome zpravy na ty odpovidam nejdriv.muzu treba nafotit v praci pokud bude nejake auto na rozvody presny postup.ale u lanose je to o neco horsi nez u nubiry.tak hodne stesti