Stránka 1 z 2

Konečně na plnej PLYN

Napsal: úte zář 11, 2007 22:41
od Honza Beneš
Dal jsem si do auta namontovat LPG podtlak. Mám to z použitých dílů, "hrnec" zn. BRC AT90E a elektrika LOVTEC - ET. Espero jezdí dobře, problém jen jeden - z kategorie obvyklých(?): při krátkém zastavení zůstane plyn v sání a při startování do toho jde benzín a nechce to chytnout. Popojížďky po městě tedy na benzín. A mám ještě jeden poznatek, dle jiných zkušeností co jsem tady četl spíše obrácený - na LPG jedu hladce, ale na benzín motor cuká. Může to být tím, že na benzín motor jde jenom chvilku a vstřiky jsou málo využité a tak nefungují dobře??
Časem napíšu kolik mi vychází spotřeba.

Napsal: stř zář 12, 2007 13:03
od matkogin
skorej je to tým že cez palivovy filter prejde malo benzínu a ten sa lubi ucpávať ..... ja mam esperko na LPG ale ten palivovy filter mi odíde zhruba raz ročne .... naposledy mi poradili aby som dobre aspon raz za čas prebehol auto aj na benzín a len neštertoval a nejazdil na plyne ..... odzrkadlilo sa to že ten filter vydrží dlhšie

Napsal: stř zář 12, 2007 19:28
od ppp
matkogin -> aspon nemas problem s odskrutkovanim filtru :lol:

Napsal: úte zář 18, 2007 13:37
od Honza Beneš
ppp píše:matkogin -> aspon nemas problem s odskrutkovanim filtru :lol:
Že by se mi ucpal filtr hned jak jsem LPG namontoval, to se mi nezdá. Každopádně budu měnit svíčky a kabely, uvidím jak se to projeví na chodu motoru, a pak budu případně řešit dál.

čerpání LPG

Napsal: úte zář 18, 2007 13:46
od Honza Beneš
Poznatek ohledně parametrů čerpacích stanic LPG. Čerpal jsem zatím v Chotěboří (ČS Adam na příjezdu od Ždírce 13,70 Kč/l) a v Seči (14,40 Kč/l). V Chotěboři do prázdné nádrže vešlo 32 litrů, v Seči tam dostali 42 litrů! Nádrž je na 50 l a rozdíl 10 litrů je dost!

Napsal: úte zář 18, 2007 15:22
od -peha-
To tankovanie je v pohode je to tak preto že každý stojan je nastavený na jiný tlak takže pokud tam mají nízký tlak tak pomalím tlačením sa dá nádrž narvat do plna čiže nejakých 49 L bez problémou jo a vlastne ide aj o multifunkčný ventil v nádrži ja mám ventil taký direktivní proste aj keby som chcel tak pri 38 L mi to zastavý a fertik takže pro tvúj klid je to v pohode a na margo toho podtlaku se Ti divim lebo já osobne to považujem za barbarstvo jó jako začínající ekvikalent do Š 120 je to OK ale Esperko tam v židdnom prípade nakolko splynovače už pár let montuji a hlavne ješte dlhší dobu sem hasič ta si koleduješ vo dost nepříjemný problémi takže hlavne pozor a nech Ti to slouží :lol: :lol: :lol:

problémy?

Napsal: stř zář 19, 2007 07:26
od Honza Beneš
Peha, vím že máš zkušenosti, ale tady v servisu toho už namontovali taky dost. S mechanikem jsem o tom hodně mluvil (chodíme si občas zakopat fotbálek, takže se známe trochu víc) a nijak mi to nerozmlouval. A propos určitě nejsem tady jediný, kdo má v Esperu podtlak, spíš myslím je nás víc než se sekvencí. Já vím, že ty doporučuješ jedině sekvenční jednotku, četl jsem to na jiných fórech. Ale u mně rozhodly finance, mám rozdělanej barák a tři pwdele dluhů, takže jsem šáhnul po tomhle LPGčku (bývalé Rumcajzovo) :idea: Časem to možná vyměním za lepší. Peha, buď prosím konkrétní, co mi hrozí? O žádný průšvih nemám nejmenší zájem!

Napsal: stř zář 19, 2007 07:59
od -peha-
No navetší problén je to že Ti to zozstrelí filter a potrhá sacie hadice no a ješte sa môže zblbnúť RJ benzinová to sa môže stať keď sú hlavne zlé sviečky a k tej zástavbe já to plne chápem lebo aj mi občas montujeme čo najlacnejšie veď tu máme jednu z najvetších nezamestnaností ale jo a s tím cukáním tak tam je príčin vela od krokového motorčeka po potrebu urodiť diagnostiku na benzin :D :D :D

Napsal: stř zář 19, 2007 08:29
od ros
Ahoj, měl jsem Espero na podtlakový plyn. Na filtr mi namontovali zašlehovky, aby nedošlo k poškození. Střílení do filtru mi dělaly vadné kabely ke svíčkám (asi nemoc u Espera). Vždycky mi uhořel kabel u svíčky. Důležitá je bohatost směsi a zapalování v pořádku. Vychytat mouchy a pak už jen samá pozitiva. :D :D :D

Napsal: čtv zář 20, 2007 07:18
od Honza Beneš
Včera jsem vyměnil svíčky i kabely, motor má hladší chod a lepší akceleraci. Sání nemám nijak chráněné, může mi to tam šlehnout kdykoliv, i teď když je to nově namontované a seřízené??

Napsal: čtv zář 20, 2007 08:30
od ros
To by nejlépe poradil Peha.

Napsal: čtv zář 20, 2007 08:35
od ros
Tak to ti neřeknu, ale stát se to může. Peha ti dá lepší rady, protože tyto věci montuje. Zášlehy mi doporučili v servisu LPG. Auto jezdilo skvěle, ale ty kabely mi daly zabrat. Po výměně dvou sad kabelu jsem koupil nějaké odolnější a byl klid. Tak ať jezdí a nezlobí.

Napsal: čtv zář 20, 2007 14:44
od Honza Beneš
Jenom pro upřesnění, já kabely měnil preventivně z důvodu jejich stáří, né proto že bych měl nějaký zásadní problém s nima.. No a že by to mohlo šlehnout do sání, pokud by něco probíjelo a chytl tam plyn, to chápu. Ale pokud probíhá zapalování pouze ve válcích při zavřených sacích ventilech, tak to nechápu. Peha, prosím vysvětlíš mi to? Pokud ti už nelezu na nervy.. :)

Napsal: čtv zář 20, 2007 15:16
od -peha-
Nelezieš :lol: :lol: :lol: Ono je to tak že pokud tovše funguje ako má tak nehrozí žiadny problém ale ako náhle dojde hlavne pri sviečke lebo káble vydržia viac k opotrebení tak môže dôjsť k pozdnému zápalu no a to je to že ventilje ješte otvorený a preletí jiskra ktorá zapálí plyn vo valci ale samo aj v sacom no a nakolko je tam toho požehnane tak nastane taký menšívýbuch nieje to nič hrozné ale filter to dokáže roztrepať na kúsky ono sa to dá eliminovať takou klapkou na krabici filtra alebo hneď na tej gume čo je tm napojená to je vlastne taký systém ze je to ako spetný ventil keď to saje tak je to zavrené ale pokud sa zvíší tlak tak ho to odpustí ukážem Ti ako to mám pre jistotu aj já :lol: :lol: :lol:
Obrázek

To žlté je celá klapka a to zelené je gumka ktorá sa pri zvíšenom tlaku nadvihne a odpustí ho je to dobrá vecička :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát zář 21, 2007 08:40
od Honza Beneš
Ahoj -peha-, děkuju ti velmi pěkně 8) :D ! Novým svíčkám snad můžu aspoň 20 tkm věřit.