Stránka 1 z 2

Vymena oleja

Napsal: pon zář 10, 2007 21:22
od Viktor
Caute potrebujem poradit ako na to, kedze som na fore nenasiel ani zmienku.
Zaujimaju ma zakladne postrehy co a ako, na co si dat pozor, strucny postup, ake kluce budem potrebovat (ci staci na filter nejaky z tesca s retazou, alebo nejaky iny) atd. nesetrite detailami, budem vdacny :P

Ak by niekto chcel rypat :lol: nedavam to do servisu, nie koli prachom, ale preto, lebo ho potrebujem preplachnut, v motore je kopa svinstva, ventily klepu a potrebujem to urobit poriadne, chcem prejst z mineralu na polosyntetiku, rozhodol som sa ze to risknem.

Re: Vymena oleja

Napsal: pon zář 10, 2007 21:35
od Petr S.
Viktor píše:Caute potrebujem poradit ako na to, kedze som na fore nenasiel ani zmienku.
Zaujimaju ma zakladne postrehy co a ako, na co si dat pozor, strucny postup, ake kluce budem potrebovat (ci staci na filter nejaky z tesca s retazou, alebo nejaky iny) atd. nesetrite detailami, budem vdacny :P

Ak by niekto chcel rypat :lol: nedavam to do servisu, nie koli prachom, ale preto, lebo ho potrebujem preplachnut, v motore je kopa svinstva, ventily klepu a potrebujem to urobit poriadne, chcem prejst z mineralu na polosyntetiku, rozhodol som sa ze to risknem.
Tak to si rovnou vyměn i ty ventily,teda hydroštely. Protože do motoru OHC minerál nepatří! Tam má být min.polosyntetika!

Napsal: pon zář 10, 2007 21:44
od Viktor
to musis vysvetlit byvalemu majitelovi ... ked som ho hned po kupe dal menit v znackovom servise tam odmietli naliat nieco ine, kedze bol uz jazdeny na mineral, ja len dufam, ze nie cely cas ...

Napsal: pon zář 10, 2007 21:46
od Petr S.
Viktor píše:to musis vysvetlit byvalemu majitelovi ... ked som ho hned po kupe dal menit v znackovom servise tam odmietli naliat nieco ine, kedze bol uz jazdeny na mineral, ja len dufam, ze nie cely cas ...
Tak t :to potěš panbu. No tak to ten motůrek bude asi zajímavý. :( No nevím,asi bych to nechal pořádně skontrolovat,co tomu je a pak se podle toho zařídil.

Napsal: pon zář 10, 2007 22:04
od Viktor
sorry, ale nechcem tu teraz robit offtopic, o tom ci ano, alebo nie sa tu uz popisalo mnoho, beriem to riziko na seba, mineralny olej je nielen pre auto, ale aj pre mna aj moj styl jazdy absolutne vyluceny, prosim vyjadrite sa niekto k podstate mojej otazky :roll:
losos ma teraz najazdenych 97tis, tie ventily klepu tak ako polovici lanosov na fore a rovnaky bordel najdem aj v inych ...

Re: Vymena oleja

Napsal: pon zář 10, 2007 22:19
od solim
Viktor píše:Caute potrebujem poradit ako na to, kedze som na fore nenasiel ani zmienku.
Zaujimaju ma zakladne postrehy co a ako, na co si dat pozor, strucny postup, ake kluce budem potrebovat (ci staci na filter nejaky z tesca s retazou, alebo nejaky iny) atd. nesetrite detailami, budem vdacny :P

Ak by niekto chcel rypat :lol: nedavam to do servisu, nie koli prachom, ale preto, lebo ho potrebujem preplachnut, v motore je kopa svinstva, ventily klepu a potrebujem to urobit poriadne, chcem prejst z mineralu na polosyntetiku, rozhodol som sa ze to risknem.
Já jsem olej mněnil na lanoskoj už 3x a mám zato že na vaně je potřeba 17ka nebo 19ka ,a filtr povoluju klíčem za 115Kč od benzinky.
Při montáži filtru máznu olejem tu těsnící gumu.

olej používám 5w-40 plná syntetika

Napsal: pon zář 10, 2007 22:24
od Viktor
dakujem :!:

olej

Napsal: stř zář 12, 2007 11:07
od Serpico
....to Soukup třídění olejů na syntetické a minerální je poněkud přežitek - viz www.oleje.cz - k dané problematice přechodu na 0 - 5 - 10W / 40 je důležitý důkladný proplach ( jsou k dostání přípravky ) a potom vypuštění oleje ( osobně bych protočil motor při vypuštění oleje - po vypnutí el. čerpadla benzínu - dočerpat benzín s plnou olejovou nádrží a potom odpojit ) trochu oleje zůstane okolo výpustnýho šroubu zevnitř - poněkud pracné je sundat vanu...rozhodně bych nepřešel rovnou na tzv. plnou syntetiku 5W - 40 ( je ostřejší a rozpustí všechno - viz palikx ) tedy jenom 10W - 40 a pozor na viskozitu HTHS, tedy jenom oleje označené A3 / B3 nikoli A1 / B1 nižší viskozita 2,7 - 2,8 ( nové motory )...případně po 1 tisíci km znova vyměnit olej...ještě k nexii to Soukup v příručce doporučován i olej 15W - 40 pro osmiventil - přesto , že má hydroštely...rozdíl mezi oleji je především v rychlejším namazání - zaolejování dle třídy 0W 5W 10W ( zhruba lze říci 0W startovatelné do -35°C, 5W do mínus 30°C, 10W do mínus 25°C - tedy winter - zimní číslo )...

Mějte se fajn

Napsal: stř zář 12, 2007 11:25
od ppp
"mineral" olej motoru nevadi ak splna minimalne poziadavky. Zato motoru vadia prepisknute vymeny. Casto si ludia povedia ze vsak do tych 15tkm co mi vraveli v servise je este casu dost, ale pritom jazdia kratke trasy po meste (esso 5w40 vo felde mpi 90% mesto po 10tkm obsahoval asi dve deci "medu" cize uz mal byt davno vymeneny) a to len 5tkm za rok. V takomto pripade ani najkvalitnejsi olej uto nezachrani.

Predosly majitel lial do espera 16ventilu elf 10w40 cize papierovo slusny olej (aj ked uz som nan cital aj nepeknu reakciu) ale menil po 15tkm a ktovie ako jazdil (aspon casovo to neprehanal, kedze mal za 2 roky 90tkm) ale motor bol nadherne zakarbonovany. Mozno to mala na svedomi 1 majitelka, za 8 rokov 30tkm, ale vnutro bolo kompleten zafarbene na cierno, okrem trecich ploch na vacke.

Lejem teraz mogul gx fe pro (uz 3 napln) a pokial si spominam tak od poslednej vymeny som uz klapanie zdvihatok nepocul. Po kupe to cvakalo ako dizel. Takze ak je pod vieckom ciernava tak zdihatka mozno est emenit netreba. A kde tu to uz pod vieckom zhnedlo. K cistemu motoru sa asi nedopracujem :) ale aspon tie dvihatka zmlkli. Zato sa ozyvaju vstreky a motor na benzin nejako divne cvrlika tak neviem ci je to tzv. "klepanie" alebo co a ci za to moze cerpadlo, filter, vstreky alebo polrocny benzin.

Napsal: stř zář 12, 2007 18:58
od Viktor
suhlas s poslednymi prispevkami.
ja beham vacsinou kratke trasy, ani nejde moc o mesto 4km a spat z prace zo studenym motorom, takze ten mineral chcem dat doprec.
Vyplach samozrejme urobim, uz som kupil engine flush od valvolinu, neni taky agresivny ako ostatne, dokonca na obale tvrdia ze do 160tis km, by to malo byt ako tak.
Momentalne je tam Castrol GTX 3 Protection 15w-40, chcem ho vymenit za Castrol GTX 5 Magnatec 10w-40 (nepiste mi, ze castrol je predrazeny shit - viem to), mal by byt lepsi na tie studene jazdy, samozrejme je A3/B3 a hlavne koli tomu, ze ostavam na rovnakej znacke, aby novy typ nerozpustal aj vsetky pozitivne usadeniny, nakolko kazdy vyrobca ma ine aditiva.
Po par tisic planujem opat vymenit, jednak sa obavam, ze nieco z toho pripravku tam urcite ostane a nieco sa urcite pouvolnuje, zatial mi to olej nezerie, ratam s tym, ze urcite zacne a bude to chvilu trvat kym sa to zase ako tak utesni a ci vobec.

Povodne som chcel vediet, kde je olejovy filter, demontaz, na co si dat pozor, atd ... ako spravne postupovat, ale vidim, ze toho sa asi moc nedockam, ale uz som prestudoval trosku service manual, tak snad to zvladnem, budem totiz u svokra v garazi, tak snad ma tam nic nezaskoci ... ale aj tak vdaka, za prispevky.

edited: stale mi ale neni jasne ako odmontujem ten olejovy filter, ten vrch filtra je vlastne akasi matica s x-hrannou hlavou, viem ze sa predava ten retazovy kluc, ale videl som aj iny taky s 3-ramenami ktore obopnu filter, v tomto pripade mi je to jasne, ale da sa pouzit na lanos aj ten retazovy ci nie? (lebo ten stoji par korun a ten druhy 3x tolko) :?:

tu som dokonca nasiel x dalsich moznosti http://www.justoffbase.co.uk/Tool-Shop/Oil-Filter-Tools
a toto ma dostalo uplne :lol: http://hometown.aol.com/swejaguar/index.html

Napsal: stř zář 12, 2007 19:26
od ppp
Retazovy kluc na filter odporucam. Ja filter utahujem len jednou rukou ale vzdy sa bojim ze malo takze na fest s tym ze dvoma to predsa povolim. Ale chyba lavky, ked ho idem povolit zistim zakazdym ze tam dve ruky nedam :) a horuci filter chytat rukou nie je nic moc. Takze si vzdy zanadavam do somarov ze som si este kluc nekupil a po chvili spekulovania filter uz trochu vychladne a dokazem ho poriadne chytit a povolit.
Ako funguje ten druhy kluc co popisujes netusim ani neviem ako vyzera ale tusim som este nejaky pokus o kluc dakde videl.
Ako dalsia moznost je kupovat filtre, ktore maju koncek vytvarovany do 6hranu velkosti matice M19 tusim takze idu povolit aj obycajnym stranovym klucom alebo nasadcom z gola sady.

Napsal: stř zář 12, 2007 19:40
od Viktor
dik, uz som ako tak v obraze, pozeral som kopu americkych webov teraz, uz by ma nemalo nic zaskocit :lol: ked robim nieco prvy krat mam v tom rad jasno, bolo by blbe zistit ze mas vypusteny olej a zrazu nevies co si pocnut a si 200 km z domu :D

edited: nakoniec, som okrem diskusii, ktore som dobre poznal videl aj fotky rovnakych motorov, jeden jazdeny na castrol druhy na shell a rozhodol som sa, ze ten castrol tam uz nenalejem, je to fakt shit.

olej

Napsal: čtv zář 13, 2007 16:27
od Serpico
....to Viktore na Castrol Magnatic 10W - 40 jezdím taky a poslední jsem koupil za 166Kč / 1litr balení 5l + 1l v akci ATU tolik k ceně, je dobré sledovat různé akce...jinak jsem spokojený, spotřeba oleje 3mm na měrce po 7tisících ( pokud jezdím krátké trasy měním dřív )...případně doporučuji nett www.oleje.cz opravdu kvalifikované názory podložené v podstatě zkušebnou....

Mějte se fajn

Napsal: čtv zář 13, 2007 17:41
od alvin
podobná debata pred časom prebiehala v sekcii o MATIZe,čo sa týka zmeny z minerálu na polosyntetiku,výrobcovia motorov to v zásade neodporúčajú,výrobcovia olejov nevylučujú,ale...V takom prípade osporúčajú prvý raz po takej zmene skrátiť výmenny interval na polovicu.
čo do druhu oleja nieje až tak podstatný rozsah podľa SAE,to je hlavne s ohľadom na klimatické podmienky a charakter používania vozidla (zima/leto,krátke/dlhé jazdy a pod.)
Určujúci prvok pri výmene oleja,teda voľbe druhu je výkonnostná trieda podľa API označenie API Sx ,kde to x je písmeno abecedy,čím rádove vyššie,tým vyššia trieda,teda začína od SA po,myslím že najkvalitnejšie bežné oleje majú SL,možno už aj vyššie písmeno,vývoj sa nezastavuje,ale z minerálov oleje triedy SG a SJ patria medzi kvalitnejšie,ja som napr.v IBIZE aebo aj Ticu používal olej MADIT TURBO PLUS resp.jeho čskú obdobu TRYSK SUPER TURBO.
PPP má svätú pravdu,je tot ak, mnohí motoristi si myslia,že keď má voz uvedený výmenny inetrval 15000 km,ale on jazdí tak raz týždenne ,do kostola,tak hurá,raz za 4 roky vymení olej,Ten interval 15.000 platí len v prípade,že ich najazdím za rok,pravda ak so menil olej napr 27.5.2006 a najazdil som len 11.000 km,tak môžem s tou výmenou počkať do októbrovej výplaty :D 8) ,aby som mal na zimu nový olej,ale treba pamätať na to,že u všetkých moderných áut sa olej nedolieva,iba vymieňa,nie ako u škody 100-120,kde sa musel ten olej neustále dolivať,takže tam mohol byť aj 4 roky kým sa nenajazdil požadovaný počet kilometrov,takže naozaj treba dodržiavať tie lehoty skôr z časového hľadiska,ak nastane skôr ten čas,ako kilometre,Ja sosobne mením pri intervale predpísanom 15.000,po tých 12-15 mesiacoch,po cca 10-12 tis.km,mám kľúč na filter s tou uťahovacou objímkou ,pravda len na povoľovanie,zaťahujem ho holou rukou,nie cez handru ako radia v návodoch,lebo handra sa ľahko pokĺzne po filtri.
pre orientáciu tu je prehľad doporučených olejov Zn.MADIT pre Daewrolety
http://www.madit.sk/index.php?car=CHEVR ... ew=&id=101
,mám dlhoročné skusenosti,že MADIT či TRYSK zodpovedajúcej výkonnostnej triedy plne postačia ,lebbo poznám aj takých expertov čo dajú MADIT SUPER do Feldy 1.6 a ešte ten motor vyslovene naháňajú a potom frflú.
Inak tu sme,pred časom rozoberali problematiku okolo výmeny oleja url https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... c&start=30