Ako dat dole hnacie koleso alternatora?
Napsal: čtv srp 30, 2007 20:53
Ked som daval dole hnaci remen alternatora, chcel som dat dole aj to koleso (vid foto). Problem bol v tom, ze sa mi tocilo a ta matica nesla povolit. Aj som sa snazil jednou rukou to koleso drzat a druhou odtiahnut matku, ale je to tam fest zatiahnute. Ako na to?
A dalsia otazka - ten zarez na kolese na alternator je v zhodnej polohe, ako znacka na ozubenom kolese hnacieho hriadela (klukoveho) pod nim? Chcel som totizto skontrolovat, ci v servise spravne nastavili polohy klukovy - vackovy hriadel, ked menili rozvodak. Predpokladam, ze tie znacky na oboch kolesach sedia (myslim ozubene koleso na klukovom hriadeli a hnacie koleso alternatora). Ak ano, mali by tym padom by zhodne aj znacky: na bloku motora a zaroven na spodnom kryte rozvodov...?
Kedze som nevedel dat dole hnacie kolo alternatora, niesom si isty, ci su rozvody nastavene OK. Pravdou ale je, ze ked bolo koleso alternatora znackou na nule (podla spodneho krytu rozvodov), bolo aj koleso vackoveho hriadela na nule.
Ako to teda je?
Dakujem
A dalsia otazka - ten zarez na kolese na alternator je v zhodnej polohe, ako znacka na ozubenom kolese hnacieho hriadela (klukoveho) pod nim? Chcel som totizto skontrolovat, ci v servise spravne nastavili polohy klukovy - vackovy hriadel, ked menili rozvodak. Predpokladam, ze tie znacky na oboch kolesach sedia (myslim ozubene koleso na klukovom hriadeli a hnacie koleso alternatora). Ak ano, mali by tym padom by zhodne aj znacky: na bloku motora a zaroven na spodnom kryte rozvodov...?
Kedze som nevedel dat dole hnacie kolo alternatora, niesom si isty, ci su rozvody nastavene OK. Pravdou ale je, ze ked bolo koleso alternatora znackou na nule (podla spodneho krytu rozvodov), bolo aj koleso vackoveho hriadela na nule.
Ako to teda je?
Dakujem