Stránka 1 z 1
Zhasína na volnoběh
Napsal: pon srp 20, 2007 08:15
od Karel M
Leganza CDX 2,0L benzin, 98 kW, r.v. 1989
Po startu drží volnoběh jako dříve na cca 900 ot/min, otáčky na otáčkoměru nekolísají, ale chod motoru je neklidný, motor i auto se chvějí a zvuk trochu připomíná traktor. Někdy mají otáčky na volnoběh tendenci poklesnout a motor zhasne. Pokud při klesání ot. prošlápnu plyn vrátí se pak na 900 a drží.
Jízda z počátku OK, po pár kilometrech je ale občas a zcela nahodile cítit i při 2500 ot. mírné zacukání. Při prošlápnutí spojky při dojíždění na křižovatku motor zhasne. Pokud plynule a jemně povolím spojku znovu naskočí nebo bez problémů znovu nastartuji. S ohříváním motoru k tomu dochází stále častěji, až moto při nižších otáčkách téměř vždy zhasíná. Nahodile se však stane, že otáčky drží, ale motor se chvěje jak popsáno výše.
Na rezervu jsem vyjel benzin čerpaný u dvou neznačkových, ale mě známých stanic (nikdy jsem s ním neměl problém) a doplnil nádrž na 3/4 benzinem Schell V-Power. Automechanik vyměnil vzduchový i palivový filtr a svíčky. Trochu se to zlepšilo, s novým benzinem jsem najezdil zatím jen asi 350-400 km. Možná hloupý dotaz: Mohlo by to být nekvalitním benzinem ? V rezervě před V-Power ještě zůstal původně čerpaný benzin a nyní tam ještě bude nějaká směs původního a nového.
Byla zkontrolována váha vzduchu, EGR ventil, vstřiky. Lambda sonda je údajně OK (ale na izolaci jejího vodiče je patrno několik otlačení jako od kleští, vodič je v těchto místech zploštělý- prý to její funkci nevadí). Měření emisí před roky ukázalo vynikající hodnoty.
Autoeletrikáři provedli 2x diagnostiku – vše v pořádku.
Byl bych vděčný za každou radu.
Napsal: pon srp 20, 2007 09:51
od conpet
Na špatnej benzín by to nechcíplo, jestli je problém s volnoběhem, tak na prvním místě je nutný prověřit krokovej motorek.
info o krokáči tady :
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... sc&start=0
Napsal: pon srp 20, 2007 12:48
od -peha-
Napsal: pon srp 20, 2007 16:30
od Karel M
Díky za radu a upozornění.
Ten rok výroby je samozřejmě 1998.
Pokud jde o ten krokový motorek, automechanik ho kontroloval a údajně je OK.
Příčina prý bude v dávkování většího množství paliva prý pravděpodobně prodloužená doba vstřiku. To by asi znamenalo souběh několika závad nebo špatných signálů a jejich následné zpracování řídící jednotkou, která by pak dávala také nesprávné povely.
Ještě jsem si vzpoměl, že se mi dříve občas stávalo, že motor špatně startoval, zvláště za tepla. Ale bylo to jen zcela nahodilé. Stalo se to také 2x den před vznikem popsané poruchy. Po obtížnějším nastartování jem ujel 130 km bez problémů a druhý den ráno mi už motor zhasnul po 80 m jízdy.
Napsal: pon srp 20, 2007 17:13
od -peha-
Napsal: pon srp 20, 2007 18:16
od Richard
Mám v Nubiře stejný motor 2,0 16V myslím, že Nubira ani Leganza nemá váhu vzduchu, mě občas při šolýchání plynu trochu zaškubá, je to patrné hlavně při provozu klimy, diskutovali jsme to na Východočeském srazu, a kluci mi doporučili zaslepit EGR ventil, což jsem ještě neudělal
Napsal: pon srp 20, 2007 22:47
od conpet
Nejsem si jistej, jestli pouhým pohledem může někdo říct jestli krokovej motorek je OK
Zkusit výměnu za jinej a jezdit a uvidíš.
Napsal: úte srp 21, 2007 06:37
od Karel M
conpet píše:Nejsem si jistej, jestli pouhým pohledem ...
Viděli to dva zkušení autoelektrikáři a ten motorek byl vymontovaný a prohlédnutý, ale souhlasím, že tímto nemusí závadu odhalit.
Ještě se zeptám jako úplný laik : Ten motorek pracuje jen při volnoběhu a jinak by měl být průchod vzduchu uzavřen ?
Jak jsem již výše napsal, je občas a zcela nahodile cítit i za jízdy při 2500 ot. mírné zacukání. To již motor nepracuje na volnoběh, ale je v záběru. Pokud by motorek při regulaci volnoběhu uváznul v nějaké pootevřené poloze, tak by to snad cukalo stále. Mě se ale stane že to za nezměněných podmínek (plynulá jízda 80 km/h) třeba jednou za 10 km krátce zacuká a zase OK.
Napsal: úte srp 21, 2007 10:03
od conpet
Nejsem automechanik, ale myslím že mino volnoběh je zavřenej. Pokud zůstane otevřenej, vylítne ti volnoběh na 3000 a možná i víc otáček. To zacukání bude něco v zapalování.
Napsal: úte srp 21, 2007 21:30
od Karel M
conpet píše:Pokud zůstane otevřenej, vylítne ti volnoběh na 3000 a možná i víc otáček....
Právě to si myslím. Otáčky mi totiž nestoupají. Za normální jízdy drží kolem 2000-2500 a při volnoběhu jen klesají z 900 na 0, někdy se i delší dobu ve volnoběhu udrží, ale nikdy samovolně nestoupají.
Slyšel jsem také názor, že řídící jednotka může prodlužovat dobu vstřiku paliva a motor se tím zahlcuje. Není ale jasné, co dává k této reakci podnět.
Napsal: úte srp 21, 2007 22:01
od JRD McLAREN
..no..
tak krokac je teda precisteny ..a zavada sa stale prejavuje..
..takze..
..za studena sa to sprava normalne..ano..
..ale za tepla to uz je blbee..
..
taqze ma napadaju dve veci ..
a to cidlo teploty motoru ..pozor tie cidla su tam dve, jedno pre ECU, druhe pre budik..
..teda budik moze ukazovat spravnu teplotu, ECU si mysli nieco ine..
asi ze je motor studeny..
NEZVYSILA SA TI SPOTREBA, alebo niesu cierne sviecky ..?? smrad benzinu za vyfukom a pod..
druha vec je senzor otacok,..u dvojlitrov bola seria co "horela"..
teda cidlo akosi vzplalo, alebo sa odpalilo....
cize cidlo dava zle info o pocte otacok,..a "uhle predzapalu"
zato moze motor triast, lebo ECU nema spravne informacie..
(aj ked je natolko inteligentna ze vie, ze behom sekundy nemoze byt z 900ot/min. 6000ot/min.)
cidlo sa nachadza pod krytom od sviecok
..taakze skontrolovat toto..
/// hmm a rozvody neskocili ..??
///
Napsal: stř srp 22, 2007 20:55
od Karel M
JRD McLAREN píše:
druha vec je senzor otacok,..u dvojlitrov bola seria co "horela"..
Děkuji za radu. Snad tu máme stopu. O tom hořícím sensoru jsem už na internetu četl, ale nevěděl jsem kde je umistěný.
Dostal jsem se k tomu až teď večer a hledal jsem podle té fotografie. A ted se podržte : JÁ TAM TEN SENZOR NEMÁM !!! Je tam jen nalepená již stará průsvitná izolační páska. Tak jsem ji sloupnul a pod ní je jen díra, v ní skou vidět vlevo rozvodová kola. nic víc !!!
Takže asi sensor již dříve shořel (jsem druhým majitelem) nebo byl preventivně odstraněn a nějak nahrazen. Špatně fungující náhražka by mohla být příčinou potíží.
Setkal jste se s tím někdo ?
Jsou nějaké náhrady tohoto senzoru obvyklé? A kde to hledat?
Napsal: stř srp 22, 2007 21:57
od -peha-
No mám dojem že senzor hledat nemusíš lebo pokud viem tak ten mali až ročník 2000 a vyššie 98 by ho nemala mať
:idea:Já mám 99 a nemám ho tam ale už sme to tu preberali takže to čidlo je až v modeloch od roku 2000
Napsal: stř srp 22, 2007 22:15
od JRD McLAREN
..noo tak potom mash senzor na "kole" na remenici na kluke..
..teda tam dole..
a tie kola za zvykli zaspinit, alebo su hrdzave..a "zle to ukazuje"
OPRAVENO !
Napsal: pát zář 14, 2007 06:43
od Karel M
Tak konečně je závada odstraněna !
Po několika týdnech, kdy mi dva mechanici namlouvali, že vše pečlivě zkontrolovali a na nic nepřišli, mi došla trpělivot a Leganzu jsem odvezl do autorizovaného servisu. Tam nejprve seřídili volnoběh, ale motor měl stále nepravidelný chod. Znovu vše zkontrolovali a nakonec zjistili přeskočený rozvodový řemen. To vedlo k rozladění systému a řídící jednotka pak také nesprávně nastavovala volnoběh.
Moji garážoví a stodoloví mechanici to prostě odbyli. Rovodový řemen a kladky byly měněné před rokem. Údajně je mechanik ještě kontroloval (lhal) a jiný tvrdil, že závada nemůže mít vůbec nic společného s rozvody).
Jednání v servisu bylo velice slušné a rychlé, závada byla odstraněna během několika hodin.
A pravděpodobná příčina přeskočení řemenu ? Asi před 3 měsíci se mi začal třepit hnací řemen alternátoru, který bylo nutné vyměnit. Od výměny řemenu jsem toho moc nenajezdil. Jedna domněnka je, že útržek řemenu se mohl dostat pod kryt do rozvodů ...
Jinak Leganzza nebyla nikdy roztahována, ani si neuvědomuji, že by mi před poruchou zastavila nejakým nárazem, zhasnutím motoru v tahu do kopce nebo pod.