Stránka 1 z 1
štartovanie pomocou káblou
Napsal: pát srp 17, 2007 17:31
od mirko666
kamoš mal dnes problém má slabú baterku a nevedel naštartovať auto a skúšali sme ho naštartovať pomocou káblov ale ani tak vôbec neskrútlo jeho štartér iba ked sme ho roztlačili potom už naskočilo naisto je to asi v baterke lebo len pomaly kus krútilo ale nechitilo podľa mňa by to malo aj tak chytiť aj ked je úplne vyšťavená baterka nie?alebo káble sú zlé? sú nové
alebo aký je postup pri štartovaní pomocou káblou lebo letrák som niekde stratil keby sami to náhodou nejako zopakovala dnešná situácia?
Napsal: pát srp 17, 2007 18:18
od Stanleyk
musis pripojit kable pri nastartovanom motore dobreho auta... chvilu pockat minimalne minutku, nech aspon preberie zlu baterku, potom na dobrom aute pridat plyn asi na 2000 otacok a tak zacat zle auto startovat
Napsal: pát srp 17, 2007 21:19
od dedo.miki
Postup je správny ,ale čím dlhšie necháš auto dobíjať tým dobrým alternátorom ,tým lahšie ti bude štartovať pokial v tom zlom neskratuje baterka celkom,ale to sú zriedkavé prípady.Najlepšie nechať nabíjať aj 5 min.samozrejme pri zvýšených otáčkach nad 1 300 ot/min.
Napsal: pát srp 17, 2007 22:49
od Richard
A ještě jedna poznámka, kabel +od baterky dát na + chcíplé baterky a kostru spojit někde jinde než na baterce (nosník, motor atd.) ne na - baterky
prý se může při takovém způsobu startování vyvíjet v baterce vodík a vybuchnout při jiskření např. při odpojování, tak bacha
Napsal: sob srp 18, 2007 00:19
od ppp
Ak baterka nie je uplne mrtva staci ju par minut (max 5) nabijat cez kabel a to na nastartovanie bohato staci. Co sa tyka kablov co bezen dostat v supermarketoch tak tie sa hodia na cokolvek len nie na startovanie. Tie 2mm alebo kolko maju jadra nemaju sancu preniest 100 a viac amper co pre roztocenie starteru s motorom je nevyhnutne. Ale fakt staci chvilku nabijat vybitu baterku cez taketo kabliky a nastartovat potom v pohode bez "startovacich" kablov.
Napsal: pon srp 20, 2007 01:57
od Slavek
PPP ma pravdu kabely z kauflandu sou tak dobry na uskerceni, porteba kabely z poradnym odporom
Napsal: pon srp 20, 2007 14:12
od ppp
Slavek -> ja mam kable z tesca
. Ale na ciastocne obzivnutie baterky stacia
Pred rokom som uz espero musel raz startovat a mal so pozicane fakt hrube (a fest tvrde) kable a tiez som baterku len trosku dobil a startoval bez kablov. Bez dobitia baterky ani len necvakol starter.
Napsal: pon srp 20, 2007 14:21
od Hanzy
nezalezi odkud kable mate muzou byt i z marsu ale je tam vzdy uvedeno na kolik jsou amper a taky od toho se odviji ucelovost a taky cena...
Napsal: pon srp 20, 2007 14:26
od Habron
Tak nedávno jsem dostal reklamní startovací kabely, je na nich napsáno 250A a jsou vyrobené z drátu o průřezu 4mm2.
Ale rozhodně bych se nebál startovat i s tenčími startovacími kabely. Za rozumné minimum považuji kabely od průřezu 8mm2, a to si nedělám srandu. Firemní oktávku jsme jednou z nouze startovali pomocí startovacího kabelu vyrobeného ze dvou lanek 4mm2, nastartovali jsme poměrně bez problémů, jen ta izolace se trošičku spekla.
Je jasný, že to nesmíte točit na kabely dvě minuty, ale skutečně ten průřez není zas až tak kritický.
Napsal: pon srp 20, 2007 17:06
od ppp
Hanzy -> 100A, 69Sk
Prierez asi 2mm
100A tak tdo stratu
Ale maju peknu brasnicku
Habron -> vsak bat sa s tym startovat nebojim, ale nenastartujem, pretoze s takymi kablikmi starter ani nepohne. Vezmi si ze od baterkyk k starteru idu kable 7 alebo 8mm hrube. keby stacili 4mm tak by ich tam vyrobcovia aut davali, ale nestacia. Tie tesco kable su na to aby podporili baterku s ktorou starter ledva toci. Ale ak je baterka vycucana tak nemaju ziadnu sancu. Inac izolacia sa mi neroztavila ani na kabloch co som mal v skodovke, ale ked sme skusali nastartovat z baterky zo zigulika tak starter si pripojenu baterku ani nevsimol, len spravil polobratku na zvysok z mojej a kable pritom v -10stC boli pekne horuce
.
Napsal: pon srp 20, 2007 18:05
od Richard
Pánové, můj táta byl elektrikář, a od něj vím, že jeden drátek z tenký licny (např. z bílý dvoulinky) je na cca 5-7 A takže do 15A pojistky (porcelánový) se dají 3 drátky
Je fakt, že jsem kdysi spojil autobaterky 1,5 mm licnou a ten drát pootočil motorem a shořel
, těch 6 - 8 mm je na 250A dostačujícíh, pro neznalé všechny tyto rozměry jsou tzv. mm průřez, průměr drátu je něco jiného
Průměr drátu o průřezu 1,5 mm2 je asi 0,7mm
Samo že se jedná o jednotky plošné---- omlouvám se
Napsal: pon srp 20, 2007 18:48
od alvin
Ja som parkrát pomáhal štartovať otcovi auto,keď zabudol zhasnúť svetlá káblami z TESCA podľa postupu z manuálu OPEL:
1,zapojiť na + vybitej bat,potom plus nabitej.
2,zapojiť kábel na mínusák nabitej,potom nakoniec SPRÁVNE ako podotkol Richard,že NIE na baterku,ale najlepšie na priečku motora,tak aby nedošlo k zachyteniu kábla rotujúcou časťou motora.
3.Najprv naštartovať voz s nabitou baterkou,nechať bežať cca 3 minuty,ale vždy som aj trochu "popridával plynu" pri voľnobehu sa asi nestíhajú dobiť obe baterky a hlavne pri štartovaní voza s vybitou baterkou som na chvíľu zvýšil otáčky na cca 2000/min ,potom naštartovať voz s vybitou a nechať tak ešte asi 3 minuť bežať oba motory spojené káblami,až potom ich odpojiť.Osvedčilo sa to aj pri oživení fest vybitej baterky,ktorá už nevládala pomaly ani rozsvietiť kontrolky na prístrojovke..
Napsal: pon srp 20, 2007 18:55
od ppp
Richard píše:Pánové, můj táta byl elektrikář, a od něj vím, že jeden drátek z tenký licny (např. z bílý dvoulinky) je na cca 5-7 A takže do 15A pojistky (porcelánový) se dají 3 drátky
Je fakt, že jsem kdysi spojil autobaterky 1,5 mm licnou a ten drát pootočil motorem a shořel
, těch 6 - 8 mm je na 250A dostačujícíh, pro neznalé všechny tyto rozměry jsou tzv. mm průřez, průměr drátu je něco jiného
Průměr drátu o průřezu 1,5 mm je asi 0,7mm
TO je fakt, ze som neuviedol ze ide o priemer, sypem si hlavu na popol
.
Mimochodom prierez sa udava v mm2
Napsal: pon srp 20, 2007 21:18
od Habron
Jen pro vaši informaci, klasický drát 2,5 mm2 měď, co s ním máte doma natahané zásuvky, má odpor asi 0,005 ohmů na metr délky (asi 5 ohmů na kilometr), takže pokud jím protéká 100A, tak se na 1,5 metru ztratí 0,8 V, takže to musí nastartovat, i kdyby nechtělo. Samozřejmě, že je potřeba točit krátce a nechávat pauzy, aby se ten drát stačil chladit. Ale pokud vám to startuje správně, tak stačí ty 3 sekundy, že
Kablo Kladno u tohoto drátu udává proudovou zatížitelnost 75A po dobu 120s a 105A po dobu 30s.
-> Richard: Těch 1,5mm2 je fakt málo
To shoří už při proudu kolem 50A
-> 4mm2 stačí krátkodobě, na nastartování, ale ne na trvalý provoz, tak proto je tam výrobce nedává.