Stránka 1 z 1
moja prva porucha / chladenie
Napsal: ned srp 12, 2007 11:19
od Damek
Priatelia, tak je to tu. Nexia sa prvy krat po 11 rokoch pokazila. Uz som zacinal mat pocit, ze je to nestarnuce auto a v piatok to prislo. Teplota motora zacala prudko stupat a napredovat sa dalo len 5 kilometrovymi priskokmi. Po doliati 1,5 l vody problem zmizol. Na druhy den sa do nej ale zmestilo dalsich 1.5 l. Tecenie, kvpakanie, alebo nieco podobne som nenasiel, aj motorovy priestor je suchy. Problem mozno vznikal dlhsiu dobu, lebo uz 2 tyzdne som si vsimol bezat ventilator a predtym som ho nevnimal. Jeho nadmernu cinnost som prikladal extremnemu teplu.
Aky je Vas nazor na postup, v tejto situacii?
Re: moja prva porucha / chladenie
Napsal: ned srp 12, 2007 11:43
od ferino28
Ciernygepard píše:Priatelia, tak je to tu. Nexia sa prvy krat po 11 rokoch pokazila. Uz som zacinal mat pocit, ze je to nestarnuce auto a v piatok to prislo. Teplota motora zacala prudko stupat a napredovat sa dalo len 5 kilometrovymi priskokmi. Po doliati 1,5 l vody problem zmizol. Na druhy den sa do nej ale zmestilo dalsich 1.5 l. Tecenie, kvpakanie, alebo nieco podobne som nenasiel, aj motorovy priestor je suchy. Problem mozno vznikal dlhsiu dobu, lebo uz 2 tyzdne som si vsimol bezat ventilator a predtym som ho nevnimal. Jeho nadmernu cinnost som prikladal extremnemu teplu.
Aky je Vas nazor na postup, v tejto situacii?
Pises, ze si nenasiel miesto uniku? A co hadice, nezdaju sa ti moc tvrde? Ked otvoris expanzku (motor studeny) tak neni vrchnak mastny? A co ked nastartujes, nejde ti z vyfuku biely dym (para)? Netecie ti to cez kurenie, funguje normalne?
Napsal: ned srp 12, 2007 11:54
od Damek
Kurenie funguje normalne. a z vyfuku nic zvlastne nejde. Ani olej mi neprisiel nejaky zriedeny vodou. Hadice su trocha tvrde. Expanzna nadoba je ktora?
Napsal: ned srp 12, 2007 12:23
od ferino28
Expanz. nadoba je ta, kadial dolievas vodu. Myslis ze tie hadice su tvrde? Skus doliat vodu a nechat nastartovane a tu nadobu nechaj otvorenu, ak sa ti zacne z nej voda prelievat (alebo uvidis bubliny), tak ti asi odislo tesnenie pod hlavou, alebo praskla hlava. Teda pokial si si isty ze ti ta voda neuteka od niekial inde. Pokial sa ti da tak nejazdi (ta hlava nemusi byt prasknuta, avsak ak sa zavzdusni tak sa miestami prehreje a to uz urcite nevydrzi). Mal som podobny problem, vsetko bolo OK pokial som isiel, ale ako som prisiel na krizovatku tak teplota isla hore (aspon z pociatku), neskor sa mi uz zacala voda tratit (nemohol som prist na to kadial, no bolo to prave cez tu exp. nadobu, pretoze mi to tlakovalo a cez prepustavaci ventil islo von) a aj kurenie obcas neslo. Tak som to hodil do servisu nech mi vymenia tesnenie pod hlavou (ktore bolo naozaj v prde..) Vymenili, no nepomohlo. Chyba bola totiz uz aj v hlave (ako som s tym chodil tak praskla aj ona).
Napsal: ned srp 12, 2007 13:16
od Damek
No super. Do servisu to mam momentalne 100 km, tak to snad prezije
Napsal: ned srp 12, 2007 19:41
od sergej73
Ciernygepard píše:No super. Do servisu to mam momentalne 100 km, tak to snad prezije
Ja som nasiel odratu hadicu chladenia od radiaceho tiahla pri motore na jednom miesto to pri radeni trelo o hadicu a ked som to pri takom zbeznom nahliadani do motora objavil uz mala len kus do predratia.Skus pozriet aj ked neviem naisto ze ci je to hadica na chladiacej sustave ale zdalo sa mi ze je.Musel som ju upevnit drotom dalej od tiahla.
Re: moja prva porucha / chladenie
Napsal: pon srp 13, 2007 22:03
od Oberuc
Ciernygepard píše:Priatelia, tak je to tu. Nexia sa prvy krat po 11 rokoch pokazila. Uz som zacinal mat pocit, ze je to nestarnuce auto a v piatok to prislo. Teplota motora zacala prudko stupat a napredovat sa dalo len 5 kilometrovymi priskokmi. Po doliati 1,5 l vody problem zmizol. Na druhy den sa do nej ale zmestilo dalsich 1.5 l. Tecenie, kvpakanie, alebo nieco podobne som nenasiel, aj motorovy priestor je suchy. Problem mozno vznikal dlhsiu dobu, lebo uz 2 tyzdne som si vsimol bezat ventilator a predtym som ho nevnimal. Jeho nadmernu cinnost som prikladal extremnemu teplu.
Aky je Vas nazor na postup, v tejto situacii?
Ja som mal podobný problém voda sa strácala pod autom ani kvapka olej ok dobre mastný kurenie ok auto štartovalo na tri valce z výfuku hodne pary otáčky klesli na 750 chyba tesnenie pod hlavou + prasknutá hlava číže nové tesnenie orig asi 550 Sk hlava z vrakáča na ktorej mi urobili kompletnú GO /nové vodítka prebrúsenie sediel ventilov tesnenia / Nemusíš mať prasknutú hlavu ale ked ti to budú robiť tak ju daj otlakovat o prebrúsiť. Dobré je hned urobiť aj rozvody Určite by som nešiel 100 km lebo si mozeš urobiť hodne škody